Synnytyksen käynnistyminen sisätutkimuksella?

MLL
Onko kellään käynnistynyt synnytys sisätutkimuksesta? Millä viikoilla ja pyysitkö itse toimenpidettä? Mulla oisi huomenna lääkäriaika ja mietin, että suostuisikohan kokeilemaan tämmöstä vaihtoehtoa, rv 38+6. Parina iltana ollut useamman tunnin säännöllisiä kipakoita supistuksia viiden min. välein, mutta eivät sitten missään vaiheessa ole tihentynyt ja johtanut synnytykseen. Alan vaan olla niin uuvuksissa, että jotain keinoja tekisi mieli ottaa kokeiluun! Saa nähdä alkaako tänään taas kun ilta pimenee :headwall:
 
nedee
toinen ja kolmas lapsi käynnistyneet sisätutkimuksen jälkeen. yliajalla kummatkin ja lääkäri "härnäsi" kohdunsuuta, eli ronskisti pyöritteli sormiaan. ei tuntunut kivalta mutta synnytykset käynnistyivät :)
 
MLL
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Mikä siinä sisätutkimuksessa voi käynnistää synnytyksen? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun itselläni alkoi supistuksia (ehkä sattumalta) sen jälkeen kun lääkäri oli tarkistellut...
Oisiko siinä taikana se kohdunsuun mekaaninen ärsytys ja jos on jo sisäsuukin auki niin käsittääkseni lääkäri voi vähän hölläillä niitä kalvoja irti tms.. En tiedä, mutta oon lukenu netistä että monelle on lääkäri tehny tarkoituksella "rankemman" sisätutkimuksen käynnistääkseen synnytyksen. Tässä alkaa olla valmis mihin vaan :D
 
MLL
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Niin mutta eikö oma mies voi tehdä saman? Kokeile kotona MLL. Kai mieskin osaa pyöritellä ronskisti sormiaan kohdunsuulla:)
Taidan jättää sen lääkärin tehtäväksi, ettei tule mitään tulehduksia yms. Kumihanskat on päässy loppumaan :p
 
d
Eikun patukka sisään niin eiköhän se ala syntyy siis ihan perus- seksillä siihen lääkärin sormia tavita vai onko ne jotekin taijanomaiset jos lähtee siitä synnytyskäyntiin.
 
tinni
kolmas ja ainoa luomuna käynnistynyt käynnistyi sisätutkimuksen jälkeen viikoilla 40+1 (sokerien takia tehoseurannassa). ei tehnyt mitään normista poikkeavaa tutkimusta vaan nopeesti kokeili tilanteen kohdunsuulta että onko edennyt että voidaanko parin päivän päästä käynnistää suoraa tipalla.... ei onneksi tarvinnut.
 
mandariini
täälläkin syntyi samana päivänä ku yliaikais sisätutkimus 40+6rv. Heti tuntui kotimatkalla jo vähän erikoiselta mahassa et ajattelin et toivottavasti ei mee lapsivedet bussissa. Kotona tuli limatulppa ja 6h päästä alkoi supistukset.. Mä luulen et jos sun ukko on niin ronski et uskaltaa tunkea ranteita myöten käden sinne niin voi ajaa saman asian mutta jos tohtorileikit aiheuttaa lähinnä heikotusta niin kannattaa jättää kätilöille...
 
MLL
Alkuperäinen kirjoittaja `:
Voihan ne miehen kädet pestä.. Vai ootteko te seksilakossakin? Yhtä suuri riski siinä on tulehdukseen kuin on pestyillä käsilläkin.
Ei olla seksilakossa, mutta kun paikat muutenkin hellänä ei huvita miestä päästää kynsineen sörkkimään paikkoja kun ei tiedä yhtään mitä tekee. Maltan mainiosti odottaa huomista lääkärintutkimusta. Enhän edes tiedä mikä tilanne kohdunsuulla on, kun en itsekkään ole mikään gynekologi. En nyt välttis tarvi ohjeita siihen miten sisätutkimus pitäisi kotona hoidella vaan että onko siitä jollekkin ollut apua synnytyksen käynnistymisessä =)
 
Mulla kolmonen syntyi rv 41+6 ja edellisenä päivänä (rv 41+5 siis) oli yliaikaiskontrolli ja tehtiin sisätutkimus. Kun lähdin sieltä (oli aamupäivä ), alaselkää alkoi särkeä ihan julmetusti ja seuraavana yönä klo 4 alkoi supistukset ja tyttö syntyi samana päivänä klo 13.28 :heart:

Kakkosestakin mulla tehtiin sisätutkimus yliaikaiskontrollissa rv 41+4 ja naislääkäri sanoi, että hän on tunnettu siitä, että saa puhkaistua kalvon sormellaan...no joo, siltä se tuntuikin, kun meinasi sormi tulla suusta ulos :x Eipä puhjennut tai aiheuttanut muutakaan, vaan keskimmäinen käynnistettiin rv 41+6.
 
MLL
Ilmeisesti aika moni on ollu jo reippaasti yliajalla kun on saatu se synnytys tolla käyntiin, ehkäpä tässä täytyy vaan tyytyä kärvistelemään kotona vielä muutama viikko. Onneksi ei ole sen enempää jäljellä =)
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Onko kellään käynnistynyt synnytys sisätutkimuksesta? Millä viikoilla ja pyysitkö itse toimenpidettä? Mulla oisi huomenna lääkäriaika ja mietin, että suostuisikohan kokeilemaan tämmöstä vaihtoehtoa, rv 38+6. Parina iltana ollut useamman tunnin säännöllisiä kipakoita supistuksia viiden min. välein, mutta eivät sitten missään vaiheessa ole tihentynyt ja johtanut synnytykseen. Alan vaan olla niin uuvuksissa, että jotain keinoja tekisi mieli ottaa kokeiluun! Saa nähdä alkaako tänään taas kun ilta pimenee :headwall:
Mulla oli viikkoja tasan 39 ja oli supistellut säännöllisesti vuorokauden, mutta ei mitenkään kipeesti. Menin laistokselle tarkastuttamaan tilannetta, kätilö teki elämäni kovakouraisimman sisätutkimuksen ja sano, ettei ole synnytys vielä käynnissä. Meinasin lähteä kotiin, mutta lapsivedet menivät sairaalan aulassa ja samalla alkovat todella kovat supisukset.
 
"Tuplat"
Mulla synnytys käynnistettiin ronskilla sisätutkimuksella 34+ viikoilla.
Syynä paha raskausmyrkytys. Pe lääkäri kopaisi. Pe illan, la päivän supisteli vaihtelevasti ja su aamu 9 eteenpäin supisteli tasaisen tappavasti :D. Kaksoset syntyivät su-ma välisenä yönä. Hyvä näin, koska ma aamuna olisi käynnistetty.
 

Yhteistyössä