Synnytyksen käynnistys yliaikaisena, milloin teillä?

  • Viestiketjun aloittaja kokonainen
  • Ensimmäinen viesti
kokonainen
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että milloin on ihan vaan yliaikaisuuden takia käynnistetty, ilman että on ollu muita vaivoja ja missä?
Tuntuu vaihtelevan sairaalan mukaan käytännöt.

Itelläni toki vasta huomenna la, mutta mietin tässä että montahan päivää vielä on kestettävä :D
 
IhanaValo
Miulla käynnistettiin rv 41+3, ei ollu mitään "oireita" että olis alkanu itekseen tulemaan, ei suppareita tai mitään.
En tiiä miten pitkään tyttö olis mahassa ollu ilman käynnistystä, kun tuolloinkin kesti 2 päivää se paikkojen "kypsyttely" tai sillä nimellä ne sanoi.

Jaksuja vaan odotteluun, kyllä ne viimeset viikot ja päivät olikin pitkiä...
 
äitikin
Ap, mihin sairaalaan olet menossa synnyttämään? Minulla myös la huomenna ja sairaala TYKS. Yksi aiemmista synnytyksistä käynnistettiin 2vkoa yliaikaisena.. toivottavasti nyt ei tarvitse 2 vkoa odottaa vaan alkaa itsestään aiemmin..
 
kokonainen
Äitikin: Tyksiin oon mäki menossa =) Josko vaikka molemmat synnytettäis huomenna.

Tosin oon kyllä suunnitellu että meen kuitenkin Vammalaan synnyttämään, mikäli se kerkeää aueta kesätauolta. Aukeaa 8.8 klo 8. Sinne on meiltä hieman lyhyempi matka.
Mutta jos käynnitykseen saakka joutuis, niin sehän on sitten tyksissä.
 
kokonainen
no, eks-käly sai käynistysajan ensi viikolla, 16 pv la:n yli. Vauva on tosi iso, yli 4kg ja tää tyttönen hirmu pieni.
Tosin painoarviokin voi mennä ihan pieleen. Mulla meni esikoisesta yli kilo pieleen. Kiloa pienempää siis sanoivat mikä syntyi. Nyt on taas kauheen pieni painoarvio, mutta lääkäri sano ultratessa että käsikopelolla ei oo niin pieni kun ultra antaa ymmärtää. On vaan mun lapset niin lyhyitä =)
 
mulla
käynnistettiin yliaikaiskontrolli päivänä 41+2 kun todettiin että lapsivesi vähentynyt reilusti, kälyllä käynnistettiin 42+3 ja toisella kälyllä 41+5 . kaikki samassa sairaalassa samoihin aikoihin :) eli vaihelee todella paljon.
 
"jossu"
mulla oli yliaikaiskontrolli 8päivää lasketun ajan jälkeen ja olisivat käynnistäneet seuraavana päivänä, mutta sisätutkimuksen seurauksena käynnistyi onneksi itsekseen tuona samana iltana kun kävin yliaikaiskontrolllissa. mulla on semmonen käsitys, että ainakaan oulussa ei anneta mennä enää paria viikkoa yli lasketun ajan.
 
kokonainen
No mä ymmärsin neuvolatädiltä että yliaikaiskontrolli olis täällä 10 päivää lasketunajan yli....
No mutta toivon toki etten sinne asti joudu siis, pitää vaan pohtia kaikki valmiiksi omassa mielessään. Kun esikoinen synty päivää ennen laskettua-aikaa, eli saman kaavan mukaan mun pitäis olla nyt ponnistamassa :D
 
"Vilukissa"
Mun viimeisin käynnistettiin tasan viikolla 41 :). Mulla oli jo paikat auki 3-4cm, ja vaua tehnyt tuloaan pidemmän aikaa kipeiden supistelujen kanssa, mutta aina olivat sitten mokomat loppuneet kesken...joten lääkäri näki parhaimmaksi armahtaa meidät ;).
 
äitikin
Äitikin: Tyksiin oon mäki menossa Josko vaikka molemmat synnytettäis huomenna.

Tosin oon kyllä suunnitellu että meen kuitenkin Vammalaan synnyttämään, mikäli se kerkeää aueta kesätauolta. Aukeaa 8.8 klo 8. Sinne on meiltä hieman lyhyempi matka.
Mutta jos käynnitykseen saakka joutuis, niin sehän on sitten tyksissä.


Toivottavasti nähdään Tyksissä huomenna :D
Minullekkin olisi ollut mahdollista mennä Vammalaan tai Saloon.. mutta molemmat ovat jotenkin niin "vaikean matkan" takana ja jos synnytyksessä menee joku pieleen pitää kuitenkin lähteä TYKSiin tai TAYSiin.
Tsemppiä sulle synnytykseen!
 
Ei
noi ennen rv42+ käynnistetyt synnytykse oo yliaikaisia. Raskaushan kestää 40vkoa +-2vkoa eli tuon mukaan vielä rv41+ on ihan normaaliaikaista vielä.

Itse en saanut käynnistystä vaikka oli isokokoinen esikoinen. Syntyi onneksi sitten spontaanisti rv42+3.
 
kokonainen
äitikin: Sovitaan huomiseksi treffit Tyksissä =)

Ei: Niinhän se on, mutta mun mielestä on heti yliaikaa jos lauantaille saakka menee, eli 40+1 :D

Mutta päivä kerrallaan, eiköhän tuo nattianen joku päivä synny =)
 
.........
Alkuperäinen kirjoittaja tietääkö;24330472:
kukaan miten ne nykyisin OAS:sa toimii? Annetaanko mennä siihen 42+ viikoille vai käynnistetäänkö herkästi sillon ku on 10pv yli ja yliaikakontrolli?
minä tiedän:)vuosi sitten pääsin yliaikaiskontrolliin 41+2.ja oas:lla on tapana että silloin käynnistetään,ilman mitään yliaikaisuutta kummempaa syytä.
 
"vieras"
juuri ajattelin aloittaa samasta asiasta ketjun:)

Onko sairaaloilla eroja? onko jossain "politiikka" ettei käynnistetä tyyliin vaikka mikä olisi....??

Ja miten pitkälle annetaan mennä HUSin sairaaloissa?

La on tietty vain arvio, mutta silti itseä alkanut jotenkin epäilyttää tuo miten pitkään yli ja sitten tullutkin jotain ongelmia sen takia...
 
42+3,odoteltiin jos synnytys ois sittenkin alkanut itsestään ja joku lääkäri keksi eräs päivä,että ehkä LA on sittenkin väärä :whistle: no,lapsivesi oli vihreää ja istukka kalkkeutunut,että taisi se LA olla sittenkin ihan oikea..ja HUS:lla ( kättärillä ) olin
 

Yhteistyössä