Synnytyksessä huomattu yliaikaisuus..?

  • Viestiketjun aloittaja Jonnakar harmaillen
  • Ensimmäinen viesti
Jonnakar harmaillen
Eli siis otsikolla tarkoitan, että onko kenelläkään alkanut ns. ennen aikaisesti synnytys ja synnytyksessä huomattu kuitenkin vauvan täysiaikaisuus...???

Tai onko syntynyt ns. ajallaan, mutta huomattu siinä selvä yliaikaisuus..?

Jos, niin kerrotko kaikin puolin lisää raskaudestasi ym..

Itseäni (ja myös kätilöäni..) emmityttää, onko raskauteni pidemmällä kuin oletetaan.. (kaikista oireista ja vauvan koosta päätellen..)

Kiitos asiallisista vastauksista.

=)
 
ei ole kokemusta asiasta, mutta eikös nyt ultran pitäisi olla aika varma ja luotettava keino selvittää sikiön "ikä" nehän ottaa heti eikassa ultrassa sen pää-perä mitan. lääkäreistähän on moneksi eli jos ultrannut lääkäri on tehny jonkun kämmin..eli mitäpä jos kysyisit toisen lääkärin mielipidettä. ja voihan olla että vauvasi vaan on iso...
 
Juu olen kyllä alun alkaenkin käynyt alkuraskauden ultrassa pari kertaa tarkistamassa hedelmöittymisajankohtaa.. Ja ajallaan on oletettavasti kulkenut raskaus.

Uteliaisuuttani vain tiedustelen mahtaisiko olla "liikkeellä" äitejä, joilla olisi käynyt niin, koska tämä ei nyt mitään vallan tavatonta ole kätilöni mukaan, jos raskauteni olisikin pidemmällä. Ja olen myös kuullut, mm. eräs ystäväni synnytti käynnistyksellä lapsen, joka oli ns. yliaikainen lasketun ajan mukaan, mutta olikin sitten syntyessään ollut aivan liian kuiva, eli olikin pidemmällä paljonkin kuin luultiin...

Millään lailla en ole asiasta paniikissa, olen tarkkailussa äitiyspolilla kaiken aikaa vauvan koon ja hyvinvoinnin vuoksi, ja todennäköisesti raskauteni käynnistetään kun on riittävästi viikkoja kasassa, ellei nyt muuta "yllättävää" ilmene..

Odotan siis edelleen mielenkiinnnolla jos saisin vastauksia...


=)
 
Lisään vielä edelliseen, että minähän nimenomaan käyn kaiken aikaa sekä neuvolan terveydenhoitajan ja lääkärin vastaanotolla säännöllisesti, sekä myös eri paikkakunnalla sijaitsevalla äitiyspolilla kätilöiden juttusilla.. Että eiköhän tässä ihan riittävästi ole "sakkia" ympärillä toteamassa miten raskauteni etenee..

Aivan siis uteliaisuuttani todella tiedustelen tätä yliaikaisuutta.. B)
 
Minulla kävi toisinpäin, kätilö taisi epäillä vauvan olevan nuorempi kuin piti olla. Tämä siksi, että vauva oli aivan lapsenkinassa vielä rv 41+2. Kirjoitti asian vielä neuvolakorttiinkin. Olin kyllä käynyt useampaan kertaan ultrassa, myös alkuraskauden ultrassa rv 7+jotain, jossa todettiin alkion vastaavan viikkoja. Esikoinen syntyi 41+4 eikä ollut yhtään kinainen. Mistä lie johtui että kuopuksen kinat olivat vielä tallella.
 
Onko sillä loppujen lopuks merkitystä onko la ihan oikein.Tai syntyykö lapsi oikeeseen aikaan?Eihän ennemuinoin tiietty ollenkaan tarkkaan lapsen ikää,ja syntyihän lapsia silti.

En oikein tajua kyssäriä kait... :ashamed:

Kai se lapsi syntyy kun on aika.
Mulla olleet kinasia kaikki.Ja eikös lapsi ole yliaikainen vasta viikon 42 jälkeen.

Mulla syntyneet viikolla 40,37 ja 38.ja siis kinasia...Nyt isompina kinaavia!!! :LOL:

Nooh,karkas mopo taasen...

Heip!
rvllä 35
 
Esikoinen syntyi rv.39+5 ja kätilö sanoi että on aivan yliaikaisen oloinen! Tyttö oli kuivunut(jalat haavoilla) ja istukasta kuulemma näki että ei ainakaan ennen aikojaan syntynyt! ja kinaa ei ollut yhtään!
Ennen raskautta mulla oli parin vuoden ajan todella lyhyt kierto (vain 21-23 päivää) Mutta ultrien mukaan se ois silti vastannu eriviikkoja ja kierto ultran lasketunajan mukaan ois ollu 28päivää!)

kätilö merkkasi neuvola korttiin että tyttö syntyi rv.40+4 !!
 
Mulla syntyi toinen lapsi viikolla 39+3 ja oli aivan rutikuiva. Kätilö sanoi vain, että tais olla vähän pidemmälle ehtinyt raskaus, mut ei merkinnyt mihinkään mitään, eikä siitä sen koommin puhuttu. Ensimmäisen ultran mukaan se olisikin ollut 40+1, mutta kätilö muutti laskettua aikaa toisessa ultrassa, kun vauva oli vähän pienempi kuin viikot edellytti. Mua aina harmitti se, mutta eihän sillä tosiaa mitää merkitystä ollut mihinkää, kun kuitenkin itekseen synty, eikä tarvinnut mitään käynnistyksiä odotella...
 
krisse-80
Minun kohdalla on käynyt just näin. Eli siis sillon, kun äitini odotti mua. Synnyin kuukautta ennen "laskettua aikaa", vaan en ollutkaan keskonen, vaan ihan täysiaikanen vauva! Äiti ei kait ollut tiennyt oikein koska raskaus on alkanut ja kun kuitenki puhutaan ajasta ennen ultria niin tämmöiset yllärit lienee olleet ihan tavallisia.

Enempää en osaa sanoa.
 
Kiitoksia vastauksista! =)

Ja Kata32: Eihän sillä mitään väliä ole, koska LA on, vauva tulee kun on valmis tai sitten se todella käynnistetään aikaisemmin, ettei kasva liian isoksi. Halusin vain udella asian tiimoilta, kun sattui ystävien kesken tulemaan puheeksi. Ja viimeistä kertaa raskaana tässä ollaan, on niin temmannut mukaansa, että tekisi mieli miltei lukea kätilöksi..! :LOL:

Niin ja tuosta kinasta.. Mun lapsilla ei ole ollut mitään missään, ei edes verta yms. olivat ihmeen "puhtoisia".. Toinen syntyi 40+0 ja toinen 40+3..

T.Jonna
 

Yhteistyössä