Synnytyksestä ja suolen tyhjenemisestä...

  • Viestiketjun aloittaja noloako?
  • Ensimmäinen viesti
synnyttänyt
Ainahan voi pyytää peräruisketta jos on sen verran aikaa ettei ihan hätä ole..
Mutta tuskin tosiaan mietit siinä synnyttäessä suolen tyhjennystä ja vaikka tyhjentyiski nii on ne kätilöt siihen tottuneet..
 
mammamia
Juu näin voi käydä, ja on pariin otteeseen käynytkin... Ekan kanssa suoli tyhjeni ponnistusvaiheessa synnytyspöydällä. Eli sanonta ei lasta ei paskaa juurtaa kyllä oikeasti juurensa jostain...
 
hei
Älä sitä harmittele, jos suoli tyhjenee synnytyksessä, kyllä siihen hommaan kuuluu kaiken maailman eritteet. Minä en ole saanut peräruisketta kummassakaan synnytyksessä, ensimmäisessä tuli sitten p:t siinä tohinassa ja kauhistuin sitäkin jotenkin ihan kauheasti, ja ihan turhaan kun jälkeenpäin ajattelee. Kukaan ei ollut vain sanonut, että siinä voi niinkin käydä ja muutenkin olin tosi peloissani. Toisessa olin juuri käynyt sopivasti vessassa eikä tullut mitään ylimääräistä.
 
Minä sain kanssa peräruiskeen, mutta synnytyksen tiimellyksessä sanoin mun miehelle että nyt en enää kyllä tiedä mitä tulee ja mistä reijästä, ja mies sano että anna tulla kaikki mitä on tullakseen :D Sen verran huumoria oli pelissä mukana, että kysyin mieheltä etteikö se vois tasoitukseksi edes paria kertaa pieraista :LOL:
 
peräruiskeen ovat kummassakin synnytyksessä tuikkasseet :x tokalla kerralla meinas ruveta huvittamaan kun aikalailla iso täti laittaa kumihanskoja käteen ja ison ruiskun kanssa sanoo et tuohon vaan niin tuikkastaan tää peräruiske. kohta sitte ei enää naurattanut kun jo pöntölle piti mennä :whistle:
 
mellu
mulla suoli tyhjeni ennen synnytystä, vessas sai rampata ihan koko ajan... toisesta oli aika mielenkiintosta istua vessas, ku supisteli jo tosi kipeesti =( sitä en kyllä edes tiedä mitä muuta pihalle on tullu, ku vauva!!?? eikä se kyllä edes mieles ollu siinä vaihees...
 
ems
Sairaalassa ne antaa peräruiskeen ennen synnytystä ... ei siis hätää .... ennen synnytystä istut vessassa tarpeillas... ei sielt enää sit mitään tule. Ja jos olis tullakseen niin se ei kyl mitään haittaa... et olisi ainut jolle noin kävis. Minulla 4 synnytystä takana.
 
lkll
Siinä tilanteessa ei kyllä mieti moista yhtään. Kyllä minuakin etukäteen asia vähän mietitytti, mutta tosi tilanteessa ei voinut vähempää kiinnostaa, kunhan se lapsi vain tuli lopulta ulos. :D
 
Palstailija
Alkuperäinen kirjoittaja noloako?:
Siis hieman nolo kysymys, mutta ekaa kun odotan niin en tiedä... Kaveri kertoi, että ponnistaessa suoli tyhjeni ensin, apua, onko yleistä?
Juu kyllä se vaan niin noloa on, että en ymmärrä miten kehtaat mennä synnyttämään esikoistasi. Ja toisen lapsen hankintaan et sitten tietenkään ala, ettei tarvis nolostella uudestaan.

 
Mulla tuli esikoista ponnistaessa myös siihen pöydälle ja kätilö vain pyyhkäisi sen pois. Mut samalla tavalla sitä lasta ponnistetaankuin sitä pjaskaakin, eli ei se ole mitenkään epätavallista että niin käy.

Mulla ei siis tullut ennen synnytystä enkä saanut peräruisketta, vaikka aikaa olis ollu, synnytys kesti 28 h ja ponnistus 1h 40 min...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Palstailija:
Alkuperäinen kirjoittaja noloako?:
Siis hieman nolo kysymys, mutta ekaa kun odotan niin en tiedä... Kaveri kertoi, että ponnistaessa suoli tyhjeni ensin, apua, onko yleistä?
Juu kyllä se vaan niin noloa on, että en ymmärrä miten kehtaat mennä synnyttämään esikoistasi. Ja toisen lapsen hankintaan et sitten tietenkään ala, ettei tarvis nolostella uudestaan.
No olipa perin typerä vastaus. Kyllä minä voin sanoa että minua mietitytti monikin asia ennen synnytystä, muunmuassa se että rykäsenkö paskat siihen pöydälle. Mitä ihmeellistä tuossa on, täysin normaalia pohdintaa ja nolostelua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mulla tuli esikoista ponnistaessa myös siihen pöydälle ja kätilö vain pyyhkäisi sen pois. Mut samalla tavalla sitä lasta ponnistetaankuin sitä pjaskaakin, eli ei se ole mitenkään epätavallista että niin käy.

Mulla ei siis tullut ennen synnytystä enkä saanut peräruisketta, vaikka aikaa olis ollu, synnytys kesti 28 h ja ponnistus 1h 40 min...
Ihanan pitkä ponnistusvaihe, mulla kesti 1h 34 min, että melkein saman kokenut =) Oli se sairasta touhua!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lkll:
Siinä tilanteessa ei kyllä mieti moista yhtään. Kyllä minuakin etukäteen asia vähän mietitytti, mutta tosi tilanteessa ei voinut vähempää kiinnostaa, kunhan se lapsi vain tuli lopulta ulos. :D
tieks minä itseasiassa mietin siinä kun alkoi ponnistuttaan ihan pahuksesti ja olin kontillani siinä pöydällä. hävetti siinäkin vaiheessa kun en tosiaan tiennyt mitä sieltä ulee vai tuleeko mitään.

mites sit toi peräruiske juttu, tyhjeneeköhän se suoli siinä sitten helposti ilman ponnistuksia sinne pönttöön ja kuinkahan hyvin yleensä tyhjenee? jotenkin mietin et mieluummin sit kovana päästelis pöydälle kun ihan löysää lirua.
 
Palstailija joka ei nolostele
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstailija:
Alkuperäinen kirjoittaja noloako?:
Siis hieman nolo kysymys, mutta ekaa kun odotan niin en tiedä... Kaveri kertoi, että ponnistaessa suoli tyhjeni ensin, apua, onko yleistä?
Juu kyllä se vaan niin noloa on, että en ymmärrä miten kehtaat mennä synnyttämään esikoistasi. Ja toisen lapsen hankintaan et sitten tietenkään ala, ettei tarvis nolostella uudestaan.
No olipa perin typerä vastaus. Kyllä minä voin sanoa että minua mietitytti monikin asia ennen synnytystä, muunmuassa se että rykäsenkö paskat siihen pöydälle. Mitä ihmeellistä tuossa on, täysin normaalia pohdintaa ja nolostelua?
Ajattelin vaan kun te plussan 'mammat' nolostelette joka asiaa. Ihmeellinen nolojen sukupolvi teistä on kehkeytynyt. Ei päivääkään, ettei täältä sais lukea nolo-ketjuja. Pakkohan ne on aina avata ja lukea mikä nyt taas on NIIIIN niloa. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lkll:
Siinä tilanteessa ei kyllä mieti moista yhtään. Kyllä minuakin etukäteen asia vähän mietitytti, mutta tosi tilanteessa ei voinut vähempää kiinnostaa, kunhan se lapsi vain tuli lopulta ulos. :D
tieks minä itseasiassa mietin siinä kun alkoi ponnistuttaan ihan pahuksesti ja olin kontillani siinä pöydällä. hävetti siinäkin vaiheessa kun en tosiaan tiennyt mitä sieltä ulee vai tuleeko mitään.

mites sit toi peräruiske juttu, tyhjeneeköhän se suoli siinä sitten helposti ilman ponnistuksia sinne pönttöön ja kuinkahan hyvin yleensä tyhjenee? jotenkin mietin et mieluummin sit kovana päästelis pöydälle kun ihan löysää lirua.
Minulla meni supistukseta ja se paskantaminen ruiskeen jälkeen ihan yhdessä sumussa, en tajunnu enkä ajatellu mitään, sen tiedän että tuntui vain kuin ois ollu ilmaa koko suoli täynnä ja ei sieltä lopulta sinne pöydälle mitään tullut, että vissiin hyvin tyhjeni =)
 
Mulla suoli tyhjeni spontaanisti edellisen vuorokauden aikana ennen synnytystä. Joku ruilaus sitä kai sinne synnytyspöydälle tuli, jotenkin hämärä muistikuva niistä hetkistä. :D

Ja jos asia mietityttää vielä sairaalaan mennessä niin pyydät vaan peräruiskeen. Joka sairaalassa sitä ei automaattisesti tarjota.
 
NO,mä oon viis lasta synnyttänyt eikä ole pökäleet tulleet ennen lasta pöydälle.

Mulla on maha toiminut siinä avautumisvaiheessa,varmaan monella muullakin.Ja kun vauva tulee riittävän alas,niin suoli menee litistyksiin..
Eikä välttämättä mitään sieltä tule.

Esikoisesta otin peräruiskeen.Se ei ollut kovinkaan mukava,sitä lientä tuli ja tuli...Mutta olipa tyhjä sitten.
Voihan kotiin ostaa jo pienoisperäruiskeen esim Microlax ja sen tuikata kun synnytys käynnistyy...
Tulee shitit kotipönttöön!!
 
jep
No mulle kävi just niin, että armoton kakkahätä puski ennen lasta, eikä kätilö päästäny vessan.

Siinä sitten väänsin pökäleet astiaan jota kätilö piteli nenäänsä nyrpistellen.

Siitä on kyllä jäänyt trauma, todella kuvottavan oksettava tilanne.

:ashamed:
 

Yhteistyössä