Synnytyksistänne...

Heippa.
Täällä yksi synnyttäjä ihmettelee eroavuuksia raskauksiensa välillä. Onko synnytyksenne olleet erilaisia ekan ja tokan kanssa? Siis lähinnä;

-Millä rv:llä syntyi?
-Kauanko kesti 1 / 2?
-Millaisilla oireilla alkoi synnytys?
-Oliko ennakoivia suppareita (kivuttomia, vatsan kovettumista)


Kiitos paljon vastauksistanne.

Mulla on ollut ihan erilaiset olot ja oireet esikon ja tämän nykyisen kanssa. Paljon ennakoivia suppareita jne.
Vähän jännittää tuleeko etuajassa, kun esikko syntyi reilun viikon LA:n jälkeen.
 
Mulla esikoinen syntyi rv 40+0. Ja toinen rv 41+0.
Eka synnytys kesti 4,5h. Ja toinen 2,5h.
Molemmat synnytyksen alkoi aamuyöllä alaselän säryllä. (supistuksilla)
Toisessa raskaudessa oli enemmän ennakoivia supistuksia. Ensimmäisessä niitä ei kovin paljoo ollut.
 
eka synty 40+3. supistukset alkoivat samantien kun pääsin neuvolasta ulos (jossa sanottiin ettei synny vielä aikoihin..) Synnytys kesti n.16h.
toinen käynnistettiin 40+1. lapsivettä tihkui jostain ylempää. synnytys oli rauhallinen ja jotenkin lempeä.kesto 6h.
molemmilla kerroilla en lähtenyt kunnolla aukeamaan ja sitten yhtä äkkiä yhtä suurta supistusta ja paikat vauhdilla auki. samoin ponnistus aika melkein sama n.5 min

muoks.kummallakaan kerralla ei ollut ennakoivia supistuksia!
 
Mulla on takana 3 synnytystä. Ensimmäisen kanssa en oikein tiennyt kuinka olla. siis supisteli kovastikin koko yön, mutta kun olin kuulut että suppareiden välissä pitää olla 10min, ajattelin et ei tää vielä ole sitä(mulla supisteli välillä parin minsan välein, välillä oli se 10min väli). Lähdin vihdoin synnärille kun lapsivedet meni. Olin n.2cm auki, kätilö sanoi sen olevan ensisynnyttäjältä hyvin.
Toka ja kolmas muksu vain supisteli. Menin synnärille kun rupes olee säännölliset supparit. Mulla on niitä ollu kaikissa synnytyksissä, vain ekassa meni vedet kotona.
Mulla muksut on syntyneet 40+6, 40+5, 40+1.
Onnea matkaan!
 
Mulla siis kaksi synnytystä ja molemmat ihan erilaisia. Esikoisesta vedet meni 40+0, mutta syntyi vasta seuraavana päivänä. Toinen syntyi 39+3 (vedet meni kun ponnistin ensimmäisen kerran). Esikoisesta virallinen aika on 16h38min, mutta epäsäännöllisiä supistuksia oli vuorokausi. Toinen kesti virallisesti 5h5min, mutta kovia supistuksia n.2h. Ja siinäkin oli eroa kun esikoinen oli ihan ylhäällä (38min ponnistus) ja toinen alhaalla (3min ponnistus). Toisesta ennakoiva oire (en silloin kyl tajunnut) niin jatkuva jano. Kummastakin oli ennakoivia supistuksia, toisesta ne alkoi vaan jo rv30+
 
mulla 4 synnytystä takana. Ensimmäinen syntyi 41+3 ja kesti 9h10min, josta ponnistusvaihe 10min. Toinen syntyi 39+6 ja kesti 7h 42min josta ponnistusvaihe 50sek. Kolmas sitten synty 40+5 ja kesti 15h ja ponnistusvaihe 30min. Ei lis tyttö halunnut tulla ulos ollenkaan. Neljäs syntyi 37+6 ja kesto 5h45min josta ponnistusvaihe 7min. Ensimmäistä kun sain niin menin sairaalaan supistusten takia. Toisella lähti lapsivettä tihkumaan ja supisteli. Kolmannella supisteli ja neljännen kans lähti taas lapsivettä tihkumaan, mutta supistuksia ei tullut moneen tuntiin.
 
syntyi rv 40+4,kesto 25 tuntia.synnytys alkoi aamulla kun limatulppa lähti. salissa sitten jossain vaiheessa puhkaistiin kalvot ja vedet meni, mutta kohdunsuu ei auennut millään.sitten leikattiin kiireellisenä.raskausaikana oli niitä harjoitus supistuksia, että maha kovettu mutta olivat kivuttomia
 
1. syntyi rv 39+3, kesti noin 10h, alkoi supistuksilla, kalvot puhkaistiin.
2. syntyi rv 39+6, kesti noin 10h, alkoi supistuksilla, kalvot puhkaistiin
3. syntyi rv 39+2, kesti noin 8h, alkoi supistuksilla, kalvot puhkaistiin
4. syntyi rv 42+0, kesti 1h52min, alkoi supistuksilla, kalvot puhkaistiin
5. syntyi rv 40+0, kesti 1h 9min, alkoi supistuksilla, kalvot puhkaistiin
Kaikissa raskauksissa ennakoivia, siis harjoitussupistuksia, kivuttomia.
 
1.alkoi supistuksilla rv 41+1 ja kesto 10h 45 min ja sitä ennen 2 vrk kipeitä suppareita epäsäännöllisesti, ei ennakoivia supistuksia ollenkaan.imukuppisynnytys pitkittyneen synnytyksen takia ja lapsi syntyi vihreästä puurosta.

2. vedet meni kotona 41+3 ja synnärillä todettiin yllätysperätila ja meni päivystyssektioon.
harjoitussuppareita oli rv 30 lähtien ja välillä kipeitä lopussa.
 
Esikois tyttö syntyi rv 40+0, synnytys kesti kokonaisuudessaan n.10 tuntia.
Supistuksilla alkoi enkä ainakaan muista että olisi ollut mitään ennakoivia supistuksia.

Tyttö numero 2 syntyi rv 41+6, synnytys kesti 6 tuntia.
Supistuksilla alkoi tämäkin ja lapsivettäkin tiputteli hieman, eikä myöskään ennakoivia supistuksia tässä raskaudessa.

Nyt poikaa odotellaan rv 36+5 ja ennakoivia supistuksia todellakin on ei voi kyl erehtyä kun ovat kivuliaita :eek:
 
Rv 40+5/40+6
Kesto 9 h/2 h
Ensimmäinen alkoi supistuksilla jotka voimistuivat ja tihenivät tasaisen tappavaa tahtia, lapsivettä en huomannut ollenkaan missään vaiheessa.
Toisessa käynnistyi synnytys heti kun sitä vettä rupesi tulemaan, supistukset olivat ennen sitä säännölliset mutta siedettävät :/
 

Yhteistyössä