Synnytys alkamassa??

Osaako joku viisaampi kertoa minulle, että voiko synnytys olla alkamassa kun minua on jo useamman viikon supistellut todella voimakkaasti (ei kivuliaasti, mutta tuntuu), limatulppa tuli reilu viikko sitten ja nyt tänään on alkanut epäsäännölliset kipeät supistukset ja lähes koko ajan on hirmuinen paine alapäässä, varsinkin supistusten yhteydessä.
Viimeksi kävin lääkärillä rv 36+1 ja silloin olin 2 cm auki ja nyt on rv 37+6. Olen ensisynnyttäjä, joten kovin tietämätön. :)
Toivottavasti joku osaisi sanoa jotain, tai edes omia kokemuksia!
 
Miten kävi? :) tuliko lähto?

Se on vähän niin ja näin, ei oikein voi ennustaa onko ne "niitä"
Itse olin kuopuksesta 3 cm auki yliaikaiskontrollissa, ainuttakaan supistusta en ollu huomannu eikä limatulppaa ollu tullut. 2 pvää tuosta tarkastuksesta lähto tuli, aika miedoilla suppareilla (7-15 min välein) lähdin ja olivat käännyttää takaisin (koska en ollu edes kipeä) mutta kappas, olinki 6cm auki, ja ei menny kuin tunti niin oli lapsi maailmassa ilman mitään puudutteita :D

Esikoisesta käynnistettiin 2 vkoa (r.myrkytys) ja kun käynnistyi, meni vedet ja ulvoin tuskasta ja tiesin kyllä todella että ne oli niitä supistuksia. Olin siis vesien mentyä vain 1cm auki ja kanavaa oli 3 cm :O!!! 5,5h jälkeen, ja taivaallisen epiduraalin voimalla syntyi sitten :D

eli voi todella eritavalla synnytykset käynnistyä :)
Tsemppia viimemetreille :)

T.Neiti rv 17+5
 
Mulla oli yliaikakontrollissa rv 41+5 vaivaisesti sormelle auki, eikä yhtään suppareita ollu tullu sitä ennen. Lääkäri teki niin ronskin tutkimuksen, että samana iltapäivänä alkoi kipeät supparit, välein 7-15min. Kun näitä oli tullut 15 tuntia putkeen max. 10min välein, lähettiin synnärille kattoon tilanne. Just ja just kahelle sormelle auki ja passitettiin kotia, kun käynnistys olisi kuitenkin seuraavana aamuna. Supistukset jatkuivat ja onneksi sit seuraavana yön tiheni väli viiteen minuuttiin. Mentiin aamuyöstä takas ja vaan 3cm auki, mutta päästivät saliin.

Mulla siis kipeitä ja säännöllisiä supisteluja 1,5 vuorokautta ennenkuin päästivät edes saliin. Ja siitä vielä 12h ennenkuin tyttö syntyi. Mutta sullahan oli parempi lähtötilanne, kun oli kohdunsuu jo vähän auennut. Mulla se kaulan lyheneminen tuntui vaativan aikaa ihan tuhottomasti.
 
Kiitos vastauksista! Hienoa, että edes joku vaivautuu :) Täällä supistukset jatkuvat, mutta mitään ei tapahdu muuten. Alkaa ja loppuu vuorotellen. Nyt on jo 3 pv menossa.. Alkaa olo olla jo melko ärsyyntynyt..
Minulla olisi sinulle toiveena kysymys, että mistä sitten tiesit lopulta, että nyt on oikea aika mennä?
 
kyllä sä sitten tiedät vaan kun tarvii lähteä, kumma vaisto sisällä sanoo et en muuten oo kotona enää hetkeäkään ;) ja kannattaa soittaa vaikka synnärille ensin, jos arveluttaa. ne neuvoo miten toimia. liian kauankaan ei kotona kannata olla.
Supistukset voi olla useamman päivän tollasia et ne kestää kolmisen tuntia kunnollisina ja sitte lakkaa kuin seinään, näin kävi mulla kolmannen kohdalla. Se on rasittavaa mutta kroppa valmistautuu parhaansa mukaan :) lepäile tai touhua , tee mikä hyvältä tuntuu.. sen verran voin sanoa että jos tunnet supistukset nyt hyvin ja ne EI ole kipeitä, niin siitä tietää mitkä on synnytys-supistuksia, kun ne muuttuu selkeästi kovemmiksi, kestävät kauemmin jopa minuutin, ja sillä hetkellä ei kyllä enää oikein voi liikkua enää mihinkään....onnea maratonille, huippu-palkinto ainakin luvassa :flower:

flower again ja typy 2kk
 
Olihan se synnytykseen harjoittelua :) Poju oli maailmassa 17.5 klo 10.48 :) Ja tosiaan, lapsiveden menolla alkoi, ja koko jupakka kesti yhteensä 8h 29 min. :) Ja kyllä ne synnytyssupparit tunnisti! HUH. Eivät nuo aiemmat olleet mitään niihin verrattuna. Mutta nyt on kotiuduttu ja kaikki hyvin! Kiitos kaikille vastanneille :)
 
Onnea pojasta! :flower:

Ne synnytyssupparit kyllä tunnistaa! Itsellä esikoinen syntyi suunitellulla sektiolla joten kuopusta odottaessani pelkäsin että osaanko lähteä ajoissa, synnytyssairaalaan on matkaa n.65 kilsaa! Mutta kyllä ne tunnistaa ja hienosti ehdein perille :D Mahtava oli taksikuskikin! Mies siis lähti viemään esikoista vanhempiensa luokse (25kilsan päässä asuvat) ja saapui paikalle kun aloin ponnistamaan! :D
 

Yhteistyössä