synnytys ja peräpukamat

  • Viestiketjun aloittaja tuskainen
  • Ensimmäinen viesti
tuskainen
moi,
laitoin ensin tuonne odotuspuolelle tän viestin mutta ehkä tää on pare foorumi!

olen melkein maalissa eli vajaa viikko laskettuun ja nyt pulpahti tosi kivuliaat peräpukamat jotka vielä vuotaa.. nice. siis kyljen kääntökin sattuu, puhumattakaan ponnistuksesta..

sain lääkäriltä jotain salvaa ja suppoja mutta onko kellään kokemusta miten pystyy synnyttämään tällaiset superkipeät extrapallukat alapäässä?

kiitos paljon etukäteen!!
 
Mulla oli kanssa tosi kipeät ja isot pukamat,hädensa salva oli hyvä! Ja ponnistusvaiheessa kätilö piti pari sormea pepussa,eli työnsi ne takasin sisään,auttoi hyvin eikä sattunut yhtään!Synnytyksen jälkeen ne hävisivät,käytin kyllä hädensa salvaa viikon ajan.Nyt toinen raskaus meneillään ja olen toistaseksi selvinnyt olman pukamia,syön aamuisin puuroa ja vehnäleseitä niin vatsa ei mene kovaksi! Toivonmukaan tästä oli jotain hyötyä sulle!
 
tuskainen
Tuhannesti kiitos vastauksestasi!!

Todella ystävällistä, nyt ei ahdista tämä tilanne enää niin paljon.

Toivon vielä että nämä rauhoittusivat h-hetkeen tai sitten vaan pitää asennoitua siihen kätilön sormeen...

:D
 
ai niin lisään vielä että käsisuihku oli mulle kanssa tosi hyvä eli viileällä/kylmällä vedellä kun suihkuttaa niin ainakin hetken helpottaa..Tai sit ihan jääpalat!Ja jos kanssa itse yrittää työntää ne takasin sinne sisälle.Ei kivaa muistan vielä elävästi sitä kipua ja inhoa!
 
tuskainen
joo kiitos! nää mun pallukat on vaan kivikovat ja ei mene takaisin sisälle vaikka yritän punkeakin, ah miellyttävää. soitan neuvolaan jos nää ei lopeta tätä vuotamista huomenna. en vaan tajua miten nämä voivat parantua kun tuo paine on niin kova tuolla alhaalla niin kauan kuin vauva syntyy.. mulla ei siis ollut mitenkään ummetusta tai muuta vaan kuulemma joskus niin kova paine alhaalla että pullauttaa pukamat ulos.

mutta kiitos myötätunnosta, oikeasti se helpottaa tätä tuskaa. että joku on veivannut synnyttää tässä tilassa antaa voimia itsellekin.

 
minäkin pelkäsin synnytystä ihan sairaan paljon niitten pukamien takia,mutta se menikin niin hyvin ja niinkun sanoin niin ei sattunut yhtään,siis siellä pepussa! Viikkoa ennen synnytystä mulla oli pahin vaihe eli ihan kun sulla,ne vuotivat ja jouduin käyttämään pikkuhousunsuojaa..Luulin kanssa että nämä ei ikinä häviä itsestään mutta väärässä olin,kun paine oli poissa niin hyvästi pukamille myös! =)
 
tuskainen
KIITOS!

täälläkin on synnytysahdistus ja ei synnytys sinäänsä pelota vaan noiden palleroiden takia.. mutta todella mukava kuulla että ainakin siellä ne eivät tuoneet lisätuskaa.

soitin terkalle tänään ja hän laittoi mut eteenpäin lääkärille ja alkoivat pohtia niiden avaamista, mutta toivon että voisin vaan synnyttää vaikka tänään (!) ja ne menisivät sillä ohi. no odottelen tuomiota...

siihen asti panadolin voimin...

ps. jos vielä luet tätä niin miten kauan jouduit odottelee synnytystä, menikö lasketun ajan yli? sitä vaan että tapahtuiko mitään edistystä/paranemista noissa pukamisissa sen viikon aikana? kiitos paljon etukäteen ja kiitos muutenkin!
 
Pukamia täälläkin ja viikkoja 38+3...

Mulla niihin on auttanut juuri tuo kylmä suihkuttelu aina vessassakäydessä ja se Hädensa voide kolme kertaa päivässä. Pienenivät vajaassa viikossa ja ovat nyt miltei kivuttomat. Hiukan ovat taas kasvamaan päin kun paine lisääntyy mutta ehkä pääsen tästä pian synnyttämään ja pallukat katoavat kokonaan.

 
tuskainen
kirjoittelin just tonne odotuspuolelle tästä samasta asiasta kun siellä on sama ketju menossa. olin eilen nimittäin pussien tyhjennyksellä ja se oli ihan järkky kokemus.

mutta enemmän on ahdistusta siitä miten synnyttää kun pylly on tulessa jo valmiiksi, kiitos paljon vastauksista!! olen just epätietoinen siitä että rauhoittuuko ne ja siihen oli mukava saada vastaus että tilan pitäisi stabilisoitua joskin ne eivät ennen synnytystä lähdekään vissiin pois? tämä epätietoisuus on niin ahdistavaa!

onko tuo salva reseptivapaa? mulla on jotain muuta salvaa (sc...neon jotain)mutta koska en oikein saanut hoito-ohjeita niin en tiedä mitä sinne voin laittaa kun paikat auki..

kaikkea hyvää kuitenkin!
 
Voi kökkö,tiedän tuskan..Mulla oli kanssa hyytynyttä verta siellä mutta niinkun sanoin niin ne vuotivat/tihkuivat itse.Ei mennyt lasketun ajan yli kun lapsi syntyi vk 36+2.Ja ne pahimmat pukamat tulivat viikolla 35.Nyt mulla on vk 38 ja yksi ihan pieni pukama on mutta se on pysynyt kurissa kun laitoin samantien hädensa salvaa,joka on ihan reseptivapaa.Siinä on vissiin jotain mentholia niin viilentää mukavasti,en sitten tiedä voiko laittaa jos on ihan kunnon haavoja.
 

Yhteistyössä