Synnytys ja syöminen

Oletteko varanneet synnytykseen itselle eväitä? Pystyykö siinä syömään vai onko tosiaan niin että nainen haluaa olla syömättä koko synnytyksen ajan? Eli mahdollisesti kymmenisenkin tuntia? Mun on ainakin pakko syödä tosi usein nyt raskaana (tällä hetkellä 36+5) enkä voi kuvitellakaan miten muka voin pärjätä syömättä.

Onko vinkkejä mitä evääksi? Saako sairaalan puolesta mitään kesken homman?
 
Mulle ainakin tuotiin pojan aikana iltapala kun olin siellä siihen aikaan. Tytön aikaan en saanut sairaalan puolesta mitään koska olin siellä yöllä, ja sekin omena mitä olin lähtiessä syönyt tuli ylös. Mutta ilman eväitä olen pärjännyt, tosin molemmat synnytykset reilusti alle tuon 10h...
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
niin ja mä sain sieltä mehua kun olttiin jo synnyttyshuonessa,ettei verisokeri laskee liikaa synnytyksien kestot oli n.7-8h .
Apua, siis mehulla 7 h. Huh huh. Itse en uskalla mitään puudutuksia ottaa kun pelkään että tulee huono olo. Mieluummin kipua kuin oksentamista on mun mielipiteeni. Vai tuleekohan siellä paha olo jos ei ota puudutusta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sarius:
Apua, siis mehulla 7 h. Huh huh. Itse en uskalla mitään puudutuksia ottaa kun pelkään että tulee huono olo. Mieluummin kipua kuin oksentamista on mun mielipiteeni. Vai tuleekohan siellä paha olo jos ei ota puudutusta...
Mulla on jokainen synnytys ollut niin nopea, ettei ole keretty puudutuksia antamaan. Ja tosi paha olo ollut joka kerta. Ainakin kahdessa ekassa synnytyksessä tuli oksennuskin.

 
Mulle tuotiin lämmin ruoka heti, kun menin käynnistykseen. Synnytys kesti reilut 7 tuntia, eikä sinä aikana käynyt ruoka mielessäkään, kun oli kovat kivut. Osastolle pääsin siitä parin tunnin kuluttua ja silloin tuotiin tarjottimellinen ruokaa, mutta ei ollut oikeastaan nälkä.
 
Oli nälkä, mutta ei pystyny kivulta syömään. Join pari hörppyä teetä, ½ omenan ja pari haukkua leipää iltapalalla, kun oltiin vielä osastolla ottamassa vauhtia. Salissa ei sitten enää ollu nälkä, janotti vaan kovasti ponnistellessa.
 
Mulla oli eväitä itsellä reilustikin matkassa. Mutta ei tullut missään kohtaa mieleenkään että olisin syönyt tai edes juonut. Sairaalan puolesta ei mitään tarjottu, paitsi tietysti sitten kun homma oli ohi. Synnytys kesti kaikkiaan 11 h, mutta eipä mulle kyllä nälkäkään missään vaiheessa tullut.
 
Mulla on ollu mukana karkkia, suklaata ja mehuja. Ruokaa on toki sairaalassa tarjoiltu, mutta ne on menny lähinnä miehen mahaan. Itselleni synnytykset on aiheuttanu hirvittävän levottoman jännitystilan, mahaa on kouristellu samaan tapaan kuin opiskeluaikoina ennen koetta tai inssiajossa autokoulussa, joten vessassa sain juosta vähän väliä ja pelkäsin oksentavani. Suklaasta sai hyvän maun suuhun ja paljon energiaa ja mehu toimi janoon kun en vettäkään halunnu litkiä.
 
Esikoisen synnytyksessä taisin syödä iltapalan 8 maissa (olin vielä osastolla) ja seuraavan kerran söin seuraavana päivänä 11 maissa ne synttärikahvit ym. En muista että olis ollut nälkä, nukuin kyllä aika paljon synnytyksen aikana. Mehua sain sairaalan puolesta saliin.
Toisessa synnytyksessä en saanut syödä enkä juoda ollenkaan, kun oli vaara joutua sektioon. Suuta sain kostuttaa kerran lusikallisella vettä.
 
Oyssissa toivat synnytyssaliin syötävää, kun pyysi (avautumisvaiheen aikana). Leipää ja hedelmiä toivat ja mehua oli koko ajan, kunhan muistin passittaa miehen pyytämään noin tunnin välein sitä lisää (kannuun ei mahtunut kuin noin litra).
Olisin varmasti kuollut siellä nälkään jos en olisi saanut syödä kun sairaalassa vietimme noin 24tuntia....
 
en ole pystynyt synnytyksien aikana syömään ku on pitäny oksentaa, miehelle on kyllä ollut eväät mukana, yöllä kun ei ole edes kahviot auki...synnytyksen jälkeen kyllä ollut hirveä nälkä ja sapuskaa on tuotu synnytyssaliinkin
 
Pillimehu rules! Ruokaakin oli mukana, lähinnä kuivattuja hedelmiä, joita popsin ennen synnytystä. Itse synnytyksessä nälkä ei tullu, mutta jano kylläkin. Ja se oksentaminen vähän niinkuin kuuluuu asiaan, joten "kivempi" oksentaa, kun on mitä oksentaa ettei tarvi vatsalaukun nesteitä sylkeä |O Pillimehut oli tosi hyvät; helppo ottaa ja miehenkin tarjota, mulla meni 6 tunnissa varmaan 3-4 purkkia.
 
Ammattilainen
Mulla on olu pitkät synnytykset ja olen syönyt ihan kunnon ruokaa ja välipaloja (sairaala tarjoaa) ja sit on olu ittellä vielä karkkia, suklaata ja pillimehua. :p Jossain vaiheessa alkavat toppuuttelemaan, jos käy niin että joutuukin sektioon, niin lopussa ei sitte annettu kuin vähän mehua.

Mä en ole oksentanut synnytyksessä. Onneksi.
 

Yhteistyössä