Synnytys ja syöminen

Ootteko ottaneet eväitä synnytykseen ja mitä suosittelette? Viimeks synnytin TAYSissa ja ainakaan sillon synnytyssaliin ei tarjoiltu ruokaa. Taju meinas lähtee kun avautumisvaihe venähti ja verensokeri alko oleen sit jo tosi alhaalla. Tällä kertaa ajattelin ottaa jotain eväitä mukaan. Vai saako salissa syödä edes omia eväitä?

Suklaata, mehua ja mustikkakeittoa ajattelin, muita ehdotuksia?
 
en ole ottanut ruokaa mukaan. jouduin tippaan kun synnytys kesti ja verensokerit laski etten huimauksesta päässyt vessaankaan. En olisi kyllä pystynyt syömäänkään. synnytyksen jälkeen kyllä maistui voileivät, jogurtit ja hedelmät mitä sai.
 
mulla oli semmosia pieniä mustikkakeitto purkkeja ja sit trip-mehuja ja hedelmiä.mä sain kyllä voileipiä sairaalasta kesken synnytyksen kun pyysin.sai siis syödä ihan vapaasti ainakin täällä meillä :eek:
 
Kiitos vastauksista. Joo, hedelmiä pitää ainaki lisätä ostoslistalle. Lisääkin saa ehdottaa. =)

Voi olla että mullakin on ollut joku glukoositippa, ainakin kaikki mahdolliset johdot ja piuhat musta roikku. ;) Mutta jotain syötävää olisin silti kaivannut lisäks...
 
Ammattilainen
Mä oon saanu Taysissa ihan ruokaakin, ja välipalaa, kun eka synnytys kesti 22 tuntia ja toinenkin lähemmäs 12 käynnistelyineen. Jossain vaiheessa ne sit rupee toppuutteleen, kun on "pelko" ettö joutuu sektoon. Lisäski mulla on ollu omia eväitä, mut ne on jääneet syömättä. Hedelmiä, karkkia, pillimehua lähinnä.

MuoK. en mä ole tainnut ihan "ruokaa ruokaa" saliin saada, mut ainakin synnytysvastaanotolla söin ihan lounaan. Salissa sit leipää ja jogurttia.
 
Mä menin aamulla saliin supistukset käynnissä ja sain klo 11 ihan oikeen lounaan, sen jälkeen söin omia eväitä, sämpylää, jogurttia, banaania. Klo 17 aikaa kyselin vielä päivällistä, mut eivät enää suostunu antaa, sain sit vielä yhen jogurtin kun oikeen pyytelin. Tää tosin ei ollu tayssissa. Homma kesti 20 tuntia enkä siitä olisi ilman ruokaa selvinny. Vaikka tipan saisi niin ei se nälkää poissa pidä. Alkuvaiheessa kannattaa ainakin syödä jos ei tuu mitään huonoa oloa!
 
Mä olin puoli kuudelta aamulla synnärillä viime kerralla. Olin syönyt iltapalan edellisenä iltana jossain kahdeksan tienoilla.
Mulla kun ei meinannut supistella, sain aamupalaa saliin. Kätilö tilas jo lounaankin, mutta oksitosiini-tipan ansiosta jäi syömättä kun synnytys lähti vauhdilla etenemään!
Oli kyllä urakan jälkeen kauhee nälkä! Vauva syntyi kahden jälkeen ja sit sain sen lounaani lämmitettynä + kahvit ym. miehen kanssa =)
 
Ei tarjottu mitään syömistä tai juomista synnytyksen aikana, enkä kyllä olis varmaan pystynyt syömäänkään. Eikä miehelläkään ollut mitään eväitä.
Meni sitten kotiin syömään kun synnytys ohi.
PHKS.
 
Mä en saanut syödä enkä juoda synnytyssalissa mitään, ilmeisesti sektio"uhan" vuoksi (vauvan sydänäänet laskivat aina välillä synnytyksen aikana). Kyllä sitten urakan jälkeen olikin nälkä, ja kätilön tuomat ruoat upposivat alta aikayksikön :)
 
lumihiutale leijailee
Minä jouduin olemaan syömättä koko päivän. Ateria annettiin miehelleni. "Synnytys on niin lähellä". Osastollekkaan mentäessäkään ei ruokaa tarjottu.
 
Itse synnytin reilu vuosi sitten Kyssissä ja palvelu pelasi.Ponnistuksen tarvetta odotellessa minulle malkein tuputettiin ruokaa,oli mehukeittoa,mehua ja limppareita.Ja vieläkin naurattaa;kun olin ponnistamassa niin kätilö kysäisi haluanko mehu ryypyn.siis lapsen pää oli jo melkein ulkona.
Sitten oli jo kahvit tarjolla niin tuoreelle äidille kuin isällekkin kun poika oli pesty ja saatu kapaloon.
 
Kätilöopistolla mulle ei annettu ruokaa koko aikana. Synnytys kesti 29 h. Mies kyllä sai ruan |O
Ja itse tein sen mokan, etten tajunnut juoda tarpeeksi kun kukaan ei siitä maininnut ja siinä tilanteessa en huomannut janoa. Oli aikas kova jano kun pääsin sit loppujen lopuks section jälkeen "omaan huoneeseen".
 
khk-s .ssä ei tarjottu synnytyksien aikana ruokaa mutta heti saliin päästessä tuotiin mehua kannullinen ja vesilasi tarvittaessa sai lisää ja ainakin 2 kannullistamehua meni synnytysten aikana synnytykset siis 03 , 06 ja 08 kaks ekaa oli nopeita 2-4h ja kolmas 12 h

ihmettelen jo ei edes juomista tuon ponnistelun aikana tarjota ruuan tarjonnan puutteen kyllä ymmärrän koska aina on mad että joutuu sektioon
 
Eväitä ei ollu mukana, sillä menin käynnistykseen edellisenä päivänä. Enkä hoksanu miehellekkään sanoo että tois mukana. Aamupalan söin osastolla ennen ku menin saliin, ja salissa sain kans pientä purtavaa kerran, ja mehua tuotiin heti ku sinne päästiin :) Tosin eipä siinä kyllä ruoka ollu mielessä, eikä etes nälättäny, vaikka 14 tuntia kerkesin salissa olemaan. Mies kävi välissä kotona syömässä. Synnytyksen jälkeen sitten saatiin ruoka saliin.
 
Vaikka menin käynnistykseen, niin otin eväitä mukaan, tosin maltillisesti.
Suolakeksiä ja kaurakeksiä, pari banaania ja pillimehua.

Tosin ainakin Kättärillä saa kyllä ruoat ja juomat synnytys osastolla, mutta jos joutuu vastaanotto päivystyksessä olemaan niin eivät taida tarjota kuin mehukeittoa...tästä en ole varma.

Tosiaan synnytin Haikaranpesässä Kätilöopistolla ja siellä isä hoiti muonitus ja juomis politiikan.
Keittiöön saapui kaikki 4 ruokaa, jos siis olisi ollut heti aamusta saakka siellä. Lisäksi isä sai tehdä keittössä välipaloja, kuten leipää, kahvia ja teetä. Mehuja, jugurtteja, viilejä, mehukeittoja ja leivänpäälysiä sai ottaa vapaasti jääkaapista ja hedelmiä oli tarjolla kokoajan, joten nälässä ei tarvinnut olla, jos vain maistui.

Tosin kun supistukset tiheni, niin ei kyllä kummoisesti maistunut.

Kummalta kuulostaa tuollainen, ettei mitään muuta kuin mehukeittoa tarjottu.

Ja kyllä on oikeus mutustaa salissa mitä ikinä mielesi halajaa =)
Eri asia olisi, jos sektioon olisit menossa, tai sen riski olisi suuri.
 

Yhteistyössä