synnytys lähenemässä?

Eilen alkoi supistukset tuntua selässä asti, kauppareissun päätteeksi :)

Illalla tulivat klo 23 aikaan n. 15-20 min välein, sain kyllä nukuttua. Aamulla aloin taas laskeskelemaan supistuksia, klo 10 jälkeen tuli tunnin aikana n. 4-5 supistusta, eikä edelleenkään mitenkään kovin kipeitä.

Nyt alkoi tuntumaan mahassa pientä jomotusta, aivan kuin kuukautiset olisi alkamaisillaan (muistan esikoisen kanssa että siltä ne supparit tuntui, tosin muistan vain kun olivat jo suht. kovia, enkä kyllä loppuun asti kerennyt kovimpia edes tuntemaan, kun tehtiin kiireellinen sektio tuolloin).

Nyt tuli kaikenlisäksi vielä kuumeinen olo, esikoisenkin kanssa nousi kuume, mutta se johtui infektiosta (mystinen infektio kun jäi epäselväksi mikä ja missä). Nyt vain pieni lämmön nousu, tai siltä siis tuntuu. En vielä mitannut kuumetta, odotan josko menee ohi. Esikoisen kanssa siis nousi ihan raju kuume, toivotaan ettei tällä kertaa kuviot toistu vaikkakin todella pieni todennäköisyyshän siinä nyt on oltava.

Viikkoja kasassa 37+4, mutta jo suunnilleen vajaan viikon ajan on tuntunut kramppeja ja vihlontaa / jomotusta alaselässä sekä reisissä.

Olisikohan tämä sitä itseään? Kertokaas jo aiemmin synnyttäneet että miten teillä on synnytykset alkaneet :) Mielenkiinnosta kyselen.

SS + maha 37+4 :heart:
 
Mulla ei ollut vielä noilla viikoilla tietoakaan lähestyvästä synnytyksestä, ei sitten mitään merkkejä. :D Limatulppa taisi irrota viikolla 39 ja poitsu synty rv 40+5.

Päivää ennen synnytystä olin kaupassa käymässä ja tunsin että jotain lorahti housuun.. Alkkareissa oli pieni hajuton ja väritön läikkä ja soitin sitten varmuudeksi päivystykseen. Käskivät tulla käymään tarkistamassa josko olisi lapsivettä. Ilta vierähti sairaalassa ja pääsin lopulta tutkimuksiin.. Ja lapsivettähän se oli! Sanoivat että synnytys käynnistettäisiin seuraavana päivänä ellei supistukset ala ennen sitä. Nooh, aamulla heräsin sitten menkkamaisiin alavatsakipuihin, jotka voimistuivat melko nopeasti tuskallisiksi supisteluiksi (ennen tätä en tiennyt miltä supistukset edes tuntuvat :D). Soitin synnytysosastolle ja sanoivat, että voidaan alkaa lähteä sinnepäin. Poika synty 7h sairaalaan kirjautumisen jälkeen, imukuppisynnytyksellä. :)
 
Juu! No minulla on nyt supistellut nopeasti laskettuna 39 tuntia, välillä kipeämmin ja välillä ei niin kipeästi. Yöllä olen saanut nukutuksi, mutta olen kyllä herännyt aina välillä ja tuntenut supistuksia 1-3 kertaa ennen kuin nukahdin uudelleen. Kaksi viimeistä yötä olleet tuollaisia, uumoilin jotenkin että koska eivät ole vielä mitään kovin kipeitä (tuntuvat kyllä), niin on supistellut varmaan nukkuessakin.

Nyt heräsin tuossa reilu puoli tuntia sitten, ja supistukset tuntui heti kun nousin sängystä ylös. Eli siis lähes koko ajan supistelee, välejä en ole laskenut vielä selviksi, mutta n. 5-7 min ja välillä heittää sitten jopa 20 min välejä. Kuitenkaan ei ole ollut hereillä olon aikana tunteja välissä etteikö olisi supistanut. Harjoitussuppareita tuskin ovat, koska niistä olen kärsinyt jo rv 18 lähtien, eivätkä tunnu samalta. Nämä tosiaan vetää tuonne selän puolelle myös ja alavatsalla nippailee välillä kovemminkin.

Luin netistä, että tätä voidaan kutsua ns. latenssivaiheeksi? Monilla voi kuulema kestää jopa yli 50 tuntiakin? :whistle:

Ja minulla tosiaan kun ei ole normaalia alatiesynnytystä kertaakaan ollut, niin kaiken järjen mukaan silloin kärsii vielä tämän latenssivaiheenkin, vaikkei olekaan ensisynnyttäjä. Näin ainakin käsitin, mutta en tiedä siitä sitten :D On todella rasittava tunne kun ei tiedä varmaksi mitään.

Synnärille en ole näistä supistuksista nyt vielä soittanut, koska eivät ole tarpeeksi kipeitä.
 
Niin ja tosiaan esikoinen minulla käynnistettiin, ja olen kuullut sekä luonnollisten sekä lääkkeellisten supistusten kokeneilta, että käynnistettynä voi olla kivuliaammat.

Esikoisen kanssa oli juurikin näin, ainakin jos tähän vertaa ne olivat paaaaljon pahemmat jo heti alkuun.
 
no kyllä tuo sun aamu kuulostaa muiden foorumilaisten kirjottelujen mukaan ihan siltä että kyllä se vauva taitaa olla tulossa viellä kuule tänään/huomenna :)!
älä kumminkaan pety jos tyssää :)
ite odotan esikoista joten en osaa kummemmin sanoa ihan vaan siltä pohjalta nyt kommentoin mitä olen ite lukenut muiden synnytyskertomuksista.
tännekkin saisi niitä supistuksia lähetellä! :heart:
 
Joo.

Olen asennoitunut myös niin, että voihan tämä tähän vielä tyssätä, jotenkin on vaan toiveikas olo että jospa tämä nyt meinaisikin jotain :) Nyt on supistuksia tullut välillä säännöllisesti, välillä epäsäännöllisesti joku n. 44 tuntia :O Kyllä nuo nyt taas tuntuvat himpun verran kovemmilta kuin jos vertaa niihin ihan ensimmäisiin jotka alkoi toissailtana.

Nyt viimeiset 3-4 päivään ollut mahakin ihan kuralla. Siis olen saanut ravata todella usein veskissä ja ihan kuralla on. Kuulema sekin on ihan hyvä merkki, keho tyhjentää itsensä synnytystä varten :) On melko jännittynyt olo, kun ei varmaksi mitään kuitenkaan tiedä.
 
Niin ja tosiaan ei edelleenkään ole ollut yhtään tuntia etteikö olisi tullut supistuksia. Niitä tulee tunnissa se vähintään 3-5 supparia, joskus enemmänkin. :) Katsotaan saanko tänä yönä enää yhtä "levollisesti" nukuttuakaan.
 
Kipeitä supistuksia tulee edelleen, kävin maanantaina näytillä, ei ollut paikat silloin ainakaan auenneet kuin 1 sormelle :( Pari viimeistä yötä mennyt todella huonosti nukkuessa, supistelee ja selkää koskee lähes jatkuvasti.

Nyt on viikot siis 38+5.
 
Sama kysymys täälläki.. Viikkoja 36, kolme viikkoa sitte oli paikat jo kuitenki reilu 3 senttiä auki. Nyt pari päivää menny "menkka" kivuista kärsien ja pieniki touhuilu saa älyttömän paineen tunteen alaselkään, mahaan ja nivusiin. Uutena oireena tälle iltaa kiristely molemmin puolin ylempänä mahassa heti kyljistä alkaen. Tämä on jo neljäs lapsi, mutta näköjään ihmeesti sitä unohtaa viidessä vuodessa tuntemukset, kellään samoja tuntemuksia?
 

Yhteistyössä