Synnytys pelko

Mua alko jännittää tuleva vauva :eek: Mietin synnytystä koko ajan en niinkään muuten mutta sitä epiduraalia... Se sattu viimeks niin paljon että meinas mennä taju :( pelkään piikkejä ni se kanssa vaikutaa paljon mutta en tiedä uskallanko ottaa sitä enää ku se sattu viimeks niin paljon.

Tai jos joku menee pieleen mitäs sitte? Miks nää kaikki pyörii mun päässä koko ajan :(
 
Voi ei..
Muistan omat pelkoni jotka kohdistuivat juurikin kyseiseen epiduraaliin neulakammon takia...
Ja sitten kun sen otin ni se ei edes vaikuttanut joten olen päättänyt seuraaval kerralla olla ilman kivun lievityksiä..

Kai se on normaalia aatella kaikkia noita asioita ja varsinkin kun synnytys alkaa lähestyä..
:hug:
 
Mulla tollanen pelkovaihe on kummallakin kertaa vaan kuulunu raskauteen. Aikani olen asioita miettiny ja kun olen siitä ylipäässyt, olen voinu lähteä levollisin mielin synnyttämää. Se on osa sitä synnytykseen ja äitiyteen valmistautumista - ihan hyvä niitä on miettiä ja niistä asioista puhua.

Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja kuin epiduraali, eihän sun sitä pakko ole ottaa? Mä sain ekassa synnytyksessä kaik mahdolliset lääkitykset, mutta tokan synnytin luomuna ja se oli paljon kivuttomampi kokemus.

Puhu etenkin miehesi kanssa, niin että hän tietää mikä sua pelottaa eniten synnytyksessä ja pystyy sitten tukemaan sinua ja tarvittaessa vaikka puhumaan sinun puolestasi, jos et itse jaksa. :hug:
 
onnistui
Hei, se epiduraalin laitto kuulemma sattuu enemmän silloin kun jännittää, ja luonnostaan silloin selkä suoristuu.
Siinähän pitäisi olla mahdollisimman rentona (hyvä juttu =D ) ja selkä köyryssä, jolloin se neula pääsee helpommin hollille. Tämän kun itse tiesin toisessa synnytyksessä, niin meni paljon sutjakammin. Kokeile ja harjoittele asentoa etukäteen, helpottaa sitten siellä salissa.
Varmasti onnnistuu nyt paremmin! :)
 

Yhteistyössä