Synnytys Porissa..??

Itse synnytin esikoiseni porissa..synnytys meni hyvin ja kätilöt olivat toooosiiiiii mukavat..Ehdein kyllä pelästyä kun saavuimme laitokselle niin vastaanottamaan tuli aivan hirveä nainen!!! Sitten yhtäkki se häipyi ja odotimme häntä mieheni kanssa pienessä kopissa ja mua sattui kamalasti! Vihdoin ovi aukesi ja paikalle tuli toinen kätilö..aivan ihana ihminen! Se ensimmäinen kätilö oli joutunut keisarinleikkaukseen lähtemään..
Nooh, kaikki meni hyvin mutta sitten kun pääsin synnyttäneiden osastolle niin siellä tuntui ettei hoitajat ottaneet mua yhtään tosissaan..mulla oli tosi kauheet kivut synnytksen jälkeen ja valitin niistä mutta eivät osanneet tehdä oikeen muuta kuin särkylääkettä vaan..eikä sekään auttanut..Yksi aivan ihana ihminen siellä oli mutta en silti oikein tiedä millaiset ajatukset siellä synnyttämisestä jäi!?!? :/ Vähän ristiriitaiset..

Miten teillä muilla jotka synnyttäneet porissa???
 
Itse olen todella tyytyväinen porin toimintaan, suurinosa kätilöistä oli todella mukavia ja huumorintajuisia (mieheni kun rikkoi siellä sängyn :LOL: ) Synnytyksestä jäi todella hyvä mieli, jos varmasti tietäisin että synnytys olis joka kerta samanlainen, synnyttäisin vaikka joka viikko =) ehken nyt kuitenkaan. En löydä kyllä porista mitään negatiivista sanottavaa. Olin siellä yhteensä 10päivää. Välillä vaan tuntui että kätilöt toivo mun lähtevän kotiin. Tietysti mulla oli hirveesti kaikkia kysymyksiä ensisynnyttäjänä, voi olla et kaikki muutkin kyseli yhtä paljon. Toisaalta halusin sieltä nopeammin kotiin koska muut vaan tuli ja lähti ja tuntu et mä oon ollu siel jo ikuisuuden ja mahdanko koskaan päästä kotiin. Ruoka oli loistavaa. Yksi kätilö katso mua aina tosi kiukkusesti enkä loppujen lopuks enää muista et mitä olin sanonut sille, kun olin ennen synnytystä vajaa 2 päivää jo siellä osastolla ja se aika on hämärän peitossa suurimmaks osaks. Kai mä olen sanonu jotenki pahasti tai sit se ei vaan tykännyt musta. Ja perhehuoneessa oltiin ja se oli mun mielestä aivan huippu. Vaikka oltiinkin siellä miehen kanssa 6 päivää kahdestaan kun vauva oli keskolassa. Koskas sä olit porissa synnyttämässä???
 
2plus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2005 klo 12:06 Äippä kirjoitti:
Marraskuussa -03 syntyi meidän lapsonen porissa.

kipulääkettä vaan. miten muuten luulit niitten auttavan? ei ne muakaan auttanu mitenkään kun mulla oli kipeät paikat kipulääkettä antoivat.aikanaan paranee
 
kolme kertaa olen synnyttänyt porissa ja mistään kerrasta ei ole huonoja muistoja jäänyt =) . ensimmäinen oli vielä perätila ja alateitse . kipuihin sain buranaa ja ei se nyt kokonaan sitä kipua vienyt mutta helpotti. ei se varmaan kenellekkään ole kivuton kokemus??? aika ne kivut ja haavat parantaa.......ja on se "palkinto" sen kivun arvoinen ;)
 
Kuvittelin et mulle jää hirveä pelko synnytyksestä ja jos tästä selviän niin en varmasti tee toista. Mut enää en edes muista miten kipeältä tuntu. Ja synnytyksestä on kuitenki vaan hiukan reilu 5 viikkoa. Vaikka leikattiin niin kyllä mä silti supistukset jouduin kestämään. Kun olin jo melkein kokonaan auki siinä vaiheessa ku päätettiin leikkauksesta.
 
Äippä-03
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 12:01 2plus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2005 klo 12:06 Äippä kirjoitti:
Marraskuussa -03 syntyi meidän lapsonen porissa.

kipulääkettä vaan. miten muuten luulit niitten auttavan? ei ne muakaan auttanu mitenkään kun mulla oli kipeät paikat kipulääkettä antoivat.aikanaan paranee
Joo mutta olishan niitten luullut jotain muuta mahan toimintaan auttavaa antavan kuin särkylääkettä!? Siitä kun ei tosiaan missään vaiheessa ollut apua..kotiin kun pääsin ja peräruiskeen sain laitettua niin silloin helpotti!!
 
Eiköhän ne sulle jotain vatsan pehmikettä ois antanu jos oisit sitä pyytäny? Ei ne mitään ajatuksen lukijoita ole, et tietäis jos kipua valitat et tarvis saada vatsa toimimaan. Saa sitä itsekin suunsa avata.
 
Haukkatar
Mä olen kaikki viisi poikaa synnyttäyt Porissa ja ainoastaan ensimmäisestä jäi huonoja muistoja. Olimme silloisen mieheni kanssa ensin 16,5 tuntia synnytyssalissa ja lopulta aukeamisen pysähtymisen jälkeen jouduttiim tekemään sektio koska istukka oli alkanut irtoamaan. Ikävää tuossa synnytyksessä oli se että mieheni seurasi sitä sydänkäyrää ja jossain vaiheessa käyrä muuttu ihan totaallisesti, josta mieheni mainitsi silloiselle kätilölle. Kätilö vaan tiuskasi että " Älä sä sitä käyrää tuijota, kun et siitä mitään ymmärrä" ja lähti pois. Seuraavan kerran tuli kahden tunnin päästä ja huomas että olen alkanut vuotaa verta ja nopeesti kutsu lääkärin ( SIlloin oli lääkärinä vielä Asunta), joka totesi että leikataan. Ilmeiseti ei ihan hätäsektiosta ollut kyse kun viilto tehtiin tonne karvoituksen yläpäähän, mutta aikamoinen kiire kuitekin hoitajille tuli. Poika synty sinertävänä ja puuromaisesti hengittäen ja joutui heti happikaappiin, mutta oli siellä vain 15 minuuttia kun väri ja hengitys palautuivat normaaliksi. Niin ja lisäksi huono muisto jäi siitä kun minulle laitettiin synnytyssalissa kivunlievitykseksi se epiduraali puudutus joka oli ilmeisesti huonosti laitettu, koska kropastani puutui vain aina se puoli mikä oli petiin päin. No mut leikattiin tuossa samaisessa puudutuksessa, joten voi hyvin kuvitella että tunsinko kipua leikkauksen aikana koska ainoastaan selkäpuoleni puutui. Huusin koko leikkauksen ajan niin että seuraavana päivänä mulla ei ollut ääntä ollenkaan. Onneksi mut nukutettiin heti napanuoran katkasun jälkeen pariksi tunniksi sen kokemuksen jälkeen.

Muut synnytykset ovat olleet normaaleita alatiesynnytyksiä tosin kahdessa muussa jouduttiin tipalla tekemään keinopoltot. Viimeisin poikani syntyi 20.3.05

 
Äippä-03
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2005 klo 21:30 JemiJassu kirjoitti:
Eiköhän ne sulle jotain vatsan pehmikettä ois antanu jos oisit sitä pyytäny? Ei ne mitään ajatuksen lukijoita ole, et tietäis jos kipua valitat et tarvis saada vatsa toimimaan. Saa sitä itsekin suunsa avata.
Ja minähän sanoin..kun en edes sängystä enää ylös päässyt!! Sattui niin helv..yhden ainoan kerran sain vatsanpehmikettä..levolacia mutta se ei auttanut yhtään..pyysin miestä tuomaan luumuja ja join luumumehua. Peräpukamatkin tutkittiin kun luulivat sen olevan niistä johtuvaa kipua mutta ei ollut.. En kyllä tiedä mitä se kipu oli mutta kyllä sattui! Mieheni meni jo loppujen lopuksi sanomaan että tekis nyt jotain mikä auttais..Ruoan söin huoneessa, koska en päässyt kunnolla kävelemään.. nyt toinen haaveena ja kamalasti jännittää.. :(
 
mamma-75
minä synnytin Porissa 2/03 ja todella mukavat muistot jäi. Olihan sielläkin niitä kätilöitä jotka olivat ONNEKSI muissa huoneissa hoitajina =) mutta kaikenkaikkiaan oli mukavia hoitsut ja lekuritkin. mulla käynnistettiin synnytys siellä ja kaikki meni hienosti!

minulla oli sellainen kätilö joka osasi käsitellä juuri minua! mun kanssa ei olisi kyllä pärjännytkään ketään "kiltimpi" kätilö :kieh: eli kiitos vain c.t :saint: :hug:

sitten paras hoitaja jos näin voisi sanoa oli henkilö joka oli ammattinimikkeellä sairaanhoitaja ei siis kätilö... hän osasi ottaa minut kyllä kanssa hyvin sillä olin todella itkuinen synnytyksen jälkeen ja hän oli ns parasta mitä sain ja hän oli tukenani koko ajan ja lähtiessänikin vielä antoi rohkaisua...

 
Itse synnytin porissa 6/01 ja tuolloin asuttiin raumalla ja sattui synnytys viikonloppuun eikä raumalla voinut synnyttää ollenkaan viikonloppuna.

Jäi vähän huonot muistot. Siihen minut synnytyssaliin laitettiin sänkyyn makaamaan, ei kivun lievitystä, paitsi aika lopussa pdc joka ei paljoa auttanu. Sit oli pakko laittaa sukat jalkaa vaikka mä oli ne ottanu jo hyvissä ajoin pois kun jalat hikoili liikaa. Sukan varsista kiinni ja ponnista vaan. Kätilö ei käyny osastolla synnärin jälkeen moikkaamassa, vaikka olin siellä viikon....
Että semmosta, mut hyvä teho-osasto siel porissa on!!!
 
kolmasodotus
Olen synnyttänyt kaksi lastani porissa ja minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Molemmista kerroista jäi hyvä kokemus ja kätilöt kohtelivat ihan hyvin vaikka olen hoitoalalla. Monet ystäväni uskottelivat että ammattini vaikuttaa kätilöiden käyttäytymiseen...
Menne mielelläni synnyttämään myös tämän kolmannen kyseiseen paikkaan eikä pelota. Apua saa jos pyytää .
 

Yhteistyössä