synnytyspaniikki...

Nyt iski lievä synnytyspaniikki, vaikka vielä olisi aikaa synnytykseen... ekan kanssa lääkäri pumppasi mut epähuomiossa niin täyteen epiduraalia, etten tuntenut YHTÄÄN mitään, mutta tällaista onnenkantamoista tuskin tapahtuu enää toistamiseen :| Ilokaasusta tuli vain paha olo, mutta mitä puudutuksia niitä tätä nykyä onkaan olemassa ja mihin vaiheeseen? Nyt kaikki luomuäidit kauhistukaa, mutta mulle kaikki heti ja nyt! =)
 
Mä olin mun ystävän tukihenkilönä sen synntyksessä. Oli upea kokemus. Mut nyt se kokemus tulee uniin kun oma synnytys lähestyy päivä päivältä. Mä koetan olla vain ajattelematta, mutta niin järkyttäviä unia on tullu nähtyä et huhhuh... Pelottaahan se, pakko myöntää. Mut koetetaan olla antamatta pelolle valtaa!
Vasta näin unta et kun synnytin niin sängylle levis kasa kuningaskatkarapuja eikä vauva :ashamed: Tuli varmaan yhdestä dokumentista uniin. Synnytän lähes joka yö, ainakin jotakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Merle:
Nyt kaikki luomuäidit kauhistukaa, mutta mulle kaikki heti ja nyt! =)
No kauhistukoot ja mulla on sama "periaate" mulle kaikki vaan mitä voidaan antaa, mun mielestä on typerää kärsiä' aivan hirveissä kivuissa jos siihen on toinenkin mahdollisuus ja tämä oli mun mielipide.En näe mitään syytä miksi noin pitäisi tahallaan tehdä :x

 
No ei sitä itse tarvitse tietää, missä vaiheessa mitäkin pyydetään.
Eikös se kuulu kätilöiden ammattitaitoon tietää tällaiset jutut.
Minä myös meinaan jo heti ovella sanoa, että kaikki mahdollinen lievitys tänne kiitos :LOL:
 
No olen kuullut että Hgissä naikkarilla nimenomaan pitäisi itse osata pyytää ainakin epiduraalitäydennystä, ja myös sitä toista puudutusta (onko se nyt sitten se paracervikaali) - eli jos ei pyydä, niin ei välttämättä automaattisesti tarjotakaan. Viimeksi mulla oli epiduraalipumppu, mutta sitä ei kai ole naikkarilla käytössä? Olenkin ihmetellyt, kun äidit tuppaavat huutamaan siinä loppurutistuksen aikana.... itsellä kun se meni viimeksi lallatellen sen huiman epiduraalimäärän ansiosta...
 
Mä en siis vielä ole ikinä synnyttänyt, mutta käydessämme synnärillä tutustumassa kätilö sanoi, että se on heidän asiansa löytää juuri siihen tilanteeseen parhaiten auttava puudute.
Eli että ei tarvitse synnyttäjän tietää nimetä minkälaista puudutusta haluaa missäkin vaiheessa käytettävän.
No, kohtahan se nähdään kuin tän akan käy :LOL:
 

Yhteistyössä