Synnytyssairaalat

Missä sairaalassa olette synnyttäneet? hyvät ja huonot puolet?

Itse synnytin kaksi ensimmäistä Hämeenlinnassa, mukavan pienehkö paikka, hoitajilla oli aikaa kuunnella ja neuvoa, vuodet 99 ja 01..

Tays 05 ja 12, liukuhihnameininkiä, hoitajilla ei aikaa kuunnella. Ruoka oli parempaa ku aikanaan Hämeenlinnassa
 
Kätilöopisto -08. Ei mitään moitittavaa. Olen ollut siellä muissakin toimenpiteissä kuin synnyttämässä ja synnytyksen lisäksi vielä kahdesti tukihenkilönä.

Aina jäänyt hyvä fiilis. Musta ne opiskelijat on pelkkää plussaa. Joka "operaatiossa" mukana ollut ainakin yksi. Tykkäsin siitä, että kun opiskelijalle selitetään kaikki, niin itse kuulee ne samalla ja pysyy tosi hyvin kärryillä :D
Lisäksi itse kun olin synnyttämässä siellä, niin olin liikkeellä yksin, synnytysosastolla oli ollut todellinen paniikkitilanne ja kiire, mutta silti riitti aina jollain aikaa käydä mun luona tarkastamassa, kiireettömästi.
Tykkäsin kovasti.
 
Kätilöopisto -08. Ei mitään moitittavaa. Olen ollut siellä muissakin toimenpiteissä kuin synnyttämässä ja synnytyksen lisäksi vielä kahdesti tukihenkilönä.

Aina jäänyt hyvä fiilis. Musta ne opiskelijat on pelkkää plussaa. Joka "operaatiossa" mukana ollut ainakin yksi. Tykkäsin siitä, että kun opiskelijalle selitetään kaikki, niin itse kuulee ne samalla ja pysyy tosi hyvin kärryillä :D
Lisäksi itse kun olin synnyttämässä siellä, niin olin liikkeellä yksin, synnytysosastolla oli ollut todellinen paniikkitilanne ja kiire, mutta silti riitti aina jollain aikaa käydä mun luona tarkastamassa, kiireettömästi.
Tykkäsin kovasti.

mullakin kolmessa synnytyksessä ollut joku opiskelija mukana.. toisessa oli enemmänkin sakkia ku keskonen syntyi.. mä suostun aina jos opiskelija mukana.. eivät he muuten opi
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
KOKS 2001 ja Kättäri 2003, nyt toivottavasti Kättäri 2013. KOKS jätti paskan fiiliksen monelta kohtaa, siellä ei ollu tarpeeks henkilökuntaa ja synnytyksessä vaarantui vauva ja minä. Oli lääkärilakko mut kuitenkin, anteeksiantamatonta tommonen. Myös potilaspaperini leviteltiin ikävästi, tuli aika outoja kommentteja hoitohenkilökunnalta. Kättärillä oli hyvä meininki, ammattimaista hommaa. Huoneessa oli neljä muutakin synnyttänyttä, muutenkin tungosta. Onneksi ei kauaa tarvinnut edes sairaalassa olla.
 
kuuden mami
Kättärillä vuosina 2000, 2006, 2008, 2010 ja 2012.
Ja hyvät fiilikset on jäänyt. 2008 olisin voinut valita Naistenklinikankin tuplaraskauden vuoksi, mutta halusin kättärille, kuten muulloinkin.

Varsinkin kaksi viimeistä kertaa on olleet ihan 10+++, sattui sama kätilö loppurutistukseen, ja hänen kanssaan synkkasi täysin ajatukset. Tämä kätilö oli itseasiassa vielä siinä tuplasynnytyksessäkin mukana.. :D
Olin vieläpä yksin synnyttämässä nuo kaksi kertaa.
Vähän joitain juttuja jäänyt aiemmista mieleen, mutta.. Tuskin ne olisi sen paremmin missään toisessakaan sairaalassa menneet.

(tai sitten mulla aika kultaa muistot niin etten muista pahaa sanaa.. :D :D )
 
mul kans K-Hks:ssä syntyneil esikoisella ja toisella muksulla oli sama kätilö, aivan ihana mummeli.. mut taitaa olla jo eläkkeellä.. kolmas synty sektiolla TAYSis ja palvelu oli ihan kamalaa,.,, leikkurista osastol tulles omahoitajan eka kommentti.. "sä oot 25 ja jo kolmas lapsi, eiks teil oo kuultu ehkäisystä".. ja mitähän se sille kuulu.. neljännen kohalla TAYSis oli ihan hyvä palvelu, pääsin pelkopolille puhuu noista ikävistä kokemuksista.. nelosta ootelles mul sanottiin et TAYS tai Vammala.. ja en tuu saamaan maksusitoumusta Hämeenlinnaan.. no valittiin TAYS,, ja kotio pojan kans päästyä sain selville et oisinki saanu valita myös K-HKSn.. no siit lähti neuvolaan pikkasen kitkerä palaute..
 
Viimeksi muokattu:
"TMV"
Naistenklinikka pari kk sitten. Ihana kätilö, kiva kätilöopiskelija, loistavat hoitajat perhehuoneosastolla. Olin erittäin tyytyväinen kaikkeen, paitsi siihen että huoneemme wc & suihkutila oli homeessa... No nythän siellä alkoikin remontti noiden kosteusvaurioiden takia.
 
Kättärillä Helsingissä kaikki 3 lasta, ihan tyytyväinen olen ollut. Kahden ekan kanssa olin yksin huoneessa mikä oli luksusta, mutta kolmannen kanssa oli yksi huonekaveri enkä tykännyt yhtään. Jouduin myöskin odottamaan kolmannen kanssa puolipäivää kotiinlähtöä kun mut unohdettiin sinne huoneeseen...tarkemmin sanottuna eräs politiikassa mukana ollut kätilö unohti...jäi vissiin monistamaan vaaliprujujaan...?
 

Yhteistyössä