Synnytyssupistukset

Pitääkö oikeiden synnytyssuppareiden olla kipeitä, että kannattaa lähteä synnärille? Täällä on supistellut viikon ajan iltaisin/aamuisin ja eilisiltana supisteli 8-10 minuutin välein, mutta kipeää ei käynyt. Supparit oli kyllä tuntuvia, mutta ei niin kipeitä, mitä kuvittelen synnytyssuppareiden olevan. Loppuivat lopulta. Odotan siis ekaa enkä varmasti tosiaankaan tiedä, miltä ne supparit sitte oikeassa tilanteessa tuntuu :D Innolla odotan. Mutta ajattelin vain, että jos niitä tulee vaikka sen 5 minuutin välein, niin pitääkö sitä lähteä.. Nehän ei kuulemma lopu niinkuin nämä minun harjotussupistukset, mutta pelkään, että tajuan lähteä liian myöhään matkaan. Matka synnärille kestää reilun tunnin, enkä halua joutua synnyttämään autoon. Vesien menon jälkeen minua on neuvottu tilaamaan ambulanssi, koska sukuni naiset ovat synnyttäneet vauhdilla.. Viikkoja tänään 38+5.
 
Kannattaa varata tarpeeksi aikaa kun matka on noinkin pitkä.

Mulle neuvottiin että harjoitussupistukset loppuvat kun liikkuu ja "oikeat" supistukset vain kovenevat... eli ei kun vain pientä kävelyä kun supistelee.

Nuorimman aikana olisin synnyttänyt kotiin jos olisin odottanut että supistukset tulevat 5 minuutin välein...tosin tuo nuorin on neljäs..

*muoks* se supistusten kipeys on vähän yksilöllistä, omat supistukseni jokaisessa synnytyksessä on ollut verrattavissa kuukautiskipuihin. Tai sitten mulla on ollut tosi kivuliaat menkat :LOL:
 
Odotan kyllä enemmän kuin innoissaan synnytystä :D Kyllä tästä tilasta jo tahtoisi eroon ja vauvan kainaloon. Mulla tosiaan nuo supistukset tulee vain levossa eikä oikeastaan koskaan liikkuessa, paitsi lenkillä. Yksi tuttuni olisi myös synnyttänyt kotona/autossa, jos ei olisi lähtenyt näytille. Olikin jo 5 senttiä auki ja suoraan saliin. Hänellä supparit ei ollu kipeitä, mutta sekään ei ollut eka raskaus.
 
no se on varmaan tapauskohtasta mulla ei ole koskaan olleet synnytyssupistukset kauhean kipeitä vaan säännölliset tosi kipeiksi muuttunut vasta pikkusen ennen ponnistusta.
joten jos olisin kipeitä supistuksia jäänyt oottelemaan olisin synnyttänyt kotona.
Kyllä sen melkolailla itse tietää millon on tosi kysymyksessä
 
Huih.. Ehkä sitä sitte soittelee synnärille, kun ne supparit ei lopukaan. Ja toivon kyllä, että ilmaantus jotaki kipua. Oon niin vainoharhanen kaiken suhteen :D Eikä tee kyllä mieli turhan takia sairaalaan asti lähteä. Vauva on ollu jo pari viikkoa kiinnittyny ja on ihan alhaalla. Olis helpompi, ko ei tulis koko raskausaikana suppareita, vaan vasta sitte ku tosi kyseessä. Ei tarvis tämmösiä miettiä..
 
Kyllä sen tunsi, etä nyt on tosi kyseessä, vaikka koko raskausajan oli supistelltu ja olin olltu sairalassakin sen takia... Kyllä siinä meni ihan hengettömäksi siksi hetkeksi :LOL: Mutta se oli siistiä, tosi alkukantaista! Mieluusti kokisin muutaman supistuksen uudestaan, kaipa sitä pitää pikkuinen kakkoinen hommata :LOL:
 
Itse olen kokenut vain käynnistetyn synnytyksen supistuksia (siis ei luonnollisia synnytyssupistuksia) ja sitä ennen harjoitussupistuksia ja ne harjoittelut eivät olleet MITÄÄN verrattuna siihen käynnistyssupistuksiin, ne meni kropasta läpi kun Tornado, voimaa on supistuksessa paljon. Se tuntui mahassa, selassä, reisissä ja oli vaikea hengittää. Olen kuullut kuitenkin että luonnollinen supistus on "mukavampi" kun käynnistetty.
 
laskettu aika lähestyy ja mietin, että tunnistanko varmasti oikean supistuksen... todennäköisesti sen kyllä tietää... mutta mitään synnytykseen viittavaa olotilaa ei ole ollut. Sen sijaan nivusissa tuntuu usein ikäänkuin suonenvetoa... mistäköhän se kertoo vai kertooko mistään?
 
se suonenveto voi johtua siitä, että vauva kääntää päätään siellä alhaalla ja painaa hermoja. mulla ainakin oli niin. tosin se hermojen ärsytys loppui viikkoa ennen synnytyst, kun taisi tyttö tipahtaa vähän alemmas niin ettei enää osunu hermoon. mulla oli kyllä 2. muksu.

Mulla synnytyssupparit on ollu todella kipeitä - ei epäilystäkään siitä milloin pitää lähteä. Ja nyt supparit alkoi kipeinä 4 h ennen ja säännöllistyi 2 h ennen, joten tunnin ajomatkan kanssa olis ollu vähän siinä ja siinä olisko kunnolla keritty.
 

Yhteistyössä