synnytystapa-arviosta

Onko muita, joilla aiemmissa synnytyksissä / synnytyksessä on päädytty tekemään sectio?

Vaikuttaako tämä miten suurella todennäköisyydellä uusien synnytysten kohdalla siihen, suoritetaanko sectio vai yritetäänkö normitavoilla?

Minulle tehtiin ekan synnytyksen kohdalla kiireellinen sectio, joten en oikein osaa kuvitella että se vaikuttaisi nyt sectio päätökseen synnytystapaa arvioitaessa. Minulla sectio tehtiin enemmältikin jonkun ihme infektion takia (ihme infektio - lääkärit eivät koskaan saaneet selville missä infektio oli ja mikä sen edes aiheutti).

Ja se vielä että millä viikoilla tuo arvio yleensä suoritetaan? En esikoisen kohdalta muista.. Minulle sanottiin neuvolasta että äitiyspolilta ottavat yhteyttä minuun päin kun aikaa varataan..

SS + maha 36+1
:heart:
 
Viimeksi muokattu:
sementtipeura
Mulle tehtiin hätäsektio, koska vauvan sydänäänet meni nolliin. Lääkäri vakuutti tosin, että olisin voinut ihan hyvin synnyttää alakautta, niin kuin mahdollisen seuraavankin synnytyksen kohdalla.
Infektiot on varmaan aina tapauskohtasia, jokanen synnytyshän menee omia teitään.. Arvio-aika ainakin annettiin mulle sieltä, ei tarvinnu ite varata.
 
Juu, minäkin kävin jo siellä arvioinnissa.. Puhuttiin siitä, että olenko ihan positiivisin mielin siinä, että yritetään alatiesynnytystä. Sanoin että toki olen. Katsottiin vauvan painoarviot ja muut, painoarvioksi tuli vain vaivaiset 2,4-2,5 kg :O Eli hyvin on pikkuinen vielä.

Tosin onhan tuosta nyt jo reilu viikko aikaa.
 

Yhteistyössä