Synttärikutsu molemmille sisaruksille-kutsuja peruu toisen sisaruksen kutsun?

Sisarukset saivat yhteiskutsun (eli molemmat sisarukset kavereita tän kutsujan kanssa). Toinen sisaruksista kinasteli sittemmin tän kutsujan kanssa ja kutsuja sanoi ettei tämä sisarus olekaan tervetullut synttäreille.
No, ei sitten osallistu toinenkaan sisarus, sillä minusta tuo on todella raukkamainen teko, koska kutsu oli jo annettu. Ja kyse oli siis ihan normaalista kolmasluokkalaisten kinastelusta, ei kummemmasta.
Olisitteko tehneet saman ratkaisun vai olisitteko laittaneet toisen sisaruksista silti synttäreille toisen jo aiemmin kutsutun jäädessä itkusilmin kotiin?
 
höpsis,
molemmat menee ja sillä sipuli kun on kerta kutsuttu. Pikkutyttöjen viatonta kinastelua, enemmän jää kaihertamaan jos jäävät pois ja tilanteen korjautumiseen menee enemmän aikaa. Mukaan vaan,
ja hauskoja juhlia!
Ehkä vois äidille soittaa tilanteen, että katsoo juhlissa perään ettei tyttö joudu syrjityksi.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja höpsis:
molemmat menee ja sillä sipuli kun on kerta kutsuttu. Pikkutyttöjen viatonta kinastelua, enemmän jää kaihertamaan jos jäävät pois ja tilanteen korjautumiseen menee enemmän aikaa. Mukaan vaan,
ja hauskoja juhlia!
Ehkä vois äidille soittaa tilanteen, että katsoo juhlissa perään ettei tyttö joudu syrjityksi.
No en minä ainakaan tykkäisi, että kutsuilleni tulisi henkilö jonka en halua osallistuvan. Ap:n tapauksessahan emme tiedä, onko tämä toinen sisarus aloittanut riidan, ollut kuinka ilkeä tmv.
 
Molemmat laittaisin, tietysti jos tämä riidassa oleva haluaa mennä. mutta ilman muuta se toinen tyttö sinne, eihän hänellä ole mitään tekemistä toisten riitojen kanssa.
Kyllä mä soittaisin kans ensin sinne äidille ja kertoisin tilanteesta.
 
Mákin soittaisin vanhemmille. Lasten riidat saattaa unohtua pian ja varmasti vanhemmat ovat sita mielta etta molempi sisaruksista on tervetullut. Se, etta toinen sisaruksista ei paase mukaan synttareille jáá varmaan pitempaan mieleen kun itse riita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höpsis:
molemmat menee ja sillä sipuli kun on kerta kutsuttu. Pikkutyttöjen viatonta kinastelua, enemmän jää kaihertamaan jos jäävät pois ja tilanteen korjautumiseen menee enemmän aikaa. Mukaan vaan,
ja hauskoja juhlia!
Ehkä vois äidille soittaa tilanteen, että katsoo juhlissa perään ettei tyttö joudu syrjityksi.
Soittaisin minäkin. Ehkäpä kutsujan äiti fiksuna kertoisi tavoista tyttärelleen.
 
hjaköf
eikös olis parempi selvittää riita ennen synttäreitä ja sitten kaikki pääsee juhlimaan. kuten tuossa jo sanottiin niin kuulostaa normaalille pikkutyttöjen kinastelulta mitä tulee ja menee. kohta kuitenkin taas ovat parhaita kavereita ja sitten harmittais jos ei synttäreille olis mennyt. joten vähintään soitto ko. tytön äitille ja riita selväksi..
 
Rollolainen
kyllä meiltä tulisivat kummatkin.
Oletan että kutsu on yhdesä vanhemoien kanssa tehty( näin ainakin meillä) joten vanhemmat päätävät asian, eivät lapset. Joku pieni riita vain kyseessä
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja höpsis:
molemmat menee ja sillä sipuli kun on kerta kutsuttu. Pikkutyttöjen viatonta kinastelua, enemmän jää kaihertamaan jos jäävät pois ja tilanteen korjautumiseen menee enemmän aikaa. Mukaan vaan,
ja hauskoja juhlia!
Ehkä vois äidille soittaa tilanteen, että katsoo juhlissa perään ettei tyttö joudu syrjityksi.
No en minä ainakaan tykkäisi, että kutsuilleni tulisi henkilö jonka en halua osallistuvan. Ap:n tapauksessahan emme tiedä, onko tämä toinen sisarus aloittanut riidan, ollut kuinka ilkeä tmv.
mutta kutsut perutaan vain vanhemman luvalla,ainakin meillä. Kutsutki tehdään nin että vanhemmat tietävät ketkä on kutsuttu ja ketkä ovat myös tulossa juhliin.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Varmaan soittasin vanhemmille, et mikä on tilanne.
Kun nuo muksut osaa olla tosi tylyjä jos menee "kutsumatta".
onhan se toinenkin kutsuttu, kutsussa luki kummankin nimi. JA peruutus voi tulla vain vanhempien toivesta, ei lapsen.
 
Niin, itsekin ajattelin että ehtivät olla taas ylimmät ystävät ennen synttäripäivää. Tuntuu olevan sellainen tyyli nykyään, että vaikka jollakulla synttärit olisi puolen vuoden päässä, niin kinastellessa huudetaan toiselle: "sä et sitten muuten ole kutsuttu mun synttäreille" :whistle:
Ja tää kutsuja jo eilen yritti soittaa tälle "peruutetulle" sisarukselle, tyttö soittaa iltapäivällä niin katsotaan mitä sopivat. Minusta kun parempi että sopivat keskenään, ilman että minä puutun siihen, toki tarkkailen miten tässä käy.
 
hei
lapsen synttärithän ne on. Minä ainakin osaisin olla menemättä (olisin osannus jo lapsena) jos sanotaan, ettei ole tervetullut. Yrittäisin toki varmasti riitaa sopia jos se olisi mielekästä, mutta väkisin en menisi kenenkään juhliin. Ei lasten elämää tarvitse niin kamalasti siloitella!
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Varmaan soittasin vanhemmille, et mikä on tilanne.
Kun nuo muksut osaa olla tosi tylyjä jos menee "kutsumatta".
onhan se toinenkin kutsuttu, kutsussa luki kummankin nimi. JA peruutus voi tulla vain vanhempien toivesta, ei lapsen.
Joo, mutta mitä arvelet, voisko tämä riitapukarisisarus tuntea olonsa hyljeksityksi niissä bileissä? Lapset osaavat olla tosi julmia ja suorasanaisia.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
onhan se toinenkin kutsuttu, kutsussa luki kummankin nimi. JA peruutus voi tulla vain vanhempien toivesta, ei lapsen.
No mehän ei tunneta tuota ap:n synttärisankarin perhettä eli emme voi tietää, onko heillä sama käytäntö kuin teillä on. Mä olen aikoinaan antanut nimenomaan lasteni päättää, keitä haluavat synttäreilleen. Olen myös sitä mieltä, että 9-vuotiaiden pitäisi jo osata omat riitansa ratkoa ilman, että äidit joutuvat soittelemaan toisilleen.

Mä tekisin niin, että kutsuttu lapsi menee synttäreille ja toinen jää kotiin. Jos synttärisankarin äiti ihmettelee, miksi toinen sisaruksista ei tullut, tämä synttäreille mennyt voi sanoa, että synttärisankari peruutti kutsun. Setviköön synttärisankari äitinsä kanssa asiaa, jos on tarpeen.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Niin, itsekin ajattelin että ehtivät olla taas ylimmät ystävät ennen synttäripäivää. Tuntuu olevan sellainen tyyli nykyään, että vaikka jollakulla synttärit olisi puolen vuoden päässä, niin kinastellessa huudetaan toiselle: "sä et sitten muuten ole kutsuttu mun synttäreille" :whistle:
Ja tää kutsuja jo eilen yritti soittaa tälle "peruutetulle" sisarukselle, tyttö soittaa iltapäivällä niin katsotaan mitä sopivat. Minusta kun parempi että sopivat keskenään, ilman että minä puutun siihen, toki tarkkailen miten tässä käy.
No mut eihän tässä sit mitään ongelmaa ollukkaan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ja tää kutsuja jo eilen yritti soittaa tälle "peruutetulle" sisarukselle, tyttö soittaa iltapäivällä niin katsotaan mitä sopivat. Minusta kun parempi että sopivat keskenään, ilman että minä puutun siihen, toki tarkkailen miten tässä käy.
Oikein hyvä :flower: :flower:

 
Meillä kävi kerran niin, että veljekset saivat kutsun isomman veljen luokkakaverin synttäreille, kutsut oli vanhempien toimesta lähetetty. Joku päivä ennen kutsuja päivänsankari sanoi meidän esikoisellemme, että ei sen sun pikkuveljen tarvi tulla, äiti turhaa sen on kutsunut. No, pettymys oli pienemmälle suuri, isoveli pahastui pikkuveljen puolesta eivätkä kumpikaan menneet. Myöhemmin päivänsankarin äiti kysyi, mikseivät pojat tulleet, selitin ja hän pahoitteli, ei ollut tiennyt tuota juttua. Mutta ei se maata merelle vienyt ja ihan pian kaikki pojat olivat kavereita taas ja ovat edelleen.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Niin, itsekin ajattelin että ehtivät olla taas ylimmät ystävät ennen synttäripäivää. Tuntuu olevan sellainen tyyli nykyään, että vaikka jollakulla synttärit olisi puolen vuoden päässä, niin kinastellessa huudetaan toiselle: "sä et sitten muuten ole kutsuttu mun synttäreille" :whistle:
Ja tää kutsuja jo eilen yritti soittaa tälle "peruutetulle" sisarukselle, tyttö soittaa iltapäivällä niin katsotaan mitä sopivat. Minusta kun parempi että sopivat keskenään, ilman että minä puutun siihen, toki tarkkailen miten tässä käy.
No mut eihän tässä sit mitään ongelmaa ollukkaan.
Aivan :D Minäkin vähän jäin miettimään, että mikä tässä sitten ongelma?
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Meillä kävi kerran niin, että veljekset saivat kutsun isomman veljen luokkakaverin synttäreille, kutsut oli vanhempien toimesta lähetetty. Joku päivä ennen kutsuja päivänsankari sanoi meidän esikoisellemme, että ei sen sun pikkuveljen tarvi tulla, äiti turhaa sen on kutsunut. No, pettymys oli pienemmälle suuri, isoveli pahastui pikkuveljen puolesta eivätkä kumpikaan menneet. Myöhemmin päivänsankarin äiti kysyi, mikseivät pojat tulleet, selitin ja hän pahoitteli, ei ollut tiennyt tuota juttua. Mutta ei se maata merelle vienyt ja ihan pian kaikki pojat olivat kavereita taas ja ovat edelleen.
Teidän tapauksessanne isoveli teki itse oman ratkaisun olla menemättä ja sehän on sitten ihan ok. Tilanne on eri, jos toinen kuitenkin haluaisi mennä huolimatta siitä, että sisarus ei olekaan tervetullut.
 

Yhteistyössä