Synttäritarjoilut päiväkodissa

  • Viestiketjun aloittaja "äippyli"
  • Ensimmäinen viesti
"äippyli"
Mites teillä, saako päiväkodille viedä synttäritarjoamuksia? Monessa paikassahan tämä on kielletty jo, mutta osassa kaupunkeja vielä mahdollista, riippuen myös siitä onko esim kaupungin vai yksityisen hoidossa lapset.

Meillä saisi viedä, mutta pää lyö tyhjää... Saa olla jopa itse tehtyä :-o jos on hygieniapassi suoritettuna ja antaa täyden selostuksen mitä kakkuun tms leivonnaiseen on laitettu. Toisaalta olisi helpompaa hakea kaupasta jotain, mutta mitähän se olisi? Vähän "aina tuoretta" Pullava-pullapitkoa?
 
"heh"
Meillä saa viedä ja yleensä on viety jotain karkkia. Kahta sorttia niin sopii mahdollisimman monelle ja suklaata ei ole viety. Pienten ryhmään sitten jotain keksejä. Yleensähän allergisia varten on vanhemmat vieneet hoidon kaappiin jotain takuuvarmasti sopivaa herkkua jolloin muiden vanhempien ei tarvitse olla huolissaan kun eihän ryhmän allergioita voi tietää.
 
"vieras"
Lapsen vanhaan päiväkotiin (kunnallinen) ei saanut viedä mitään. Nyt on yksityisessä pk:ssa ja saa viedä. Toivomuksena on joidenkin lasten allergioiden vuoksi mehujää tai muumikeksit, sopivat kuulemma maito- ja muna-allergisille
 
"vieras"
[QUOTE="heh";24712675]Meillä saa viedä ja yleensä on viety jotain karkkia. Kahta sorttia niin sopii mahdollisimman monelle ja suklaata ei ole viety. Pienten ryhmään sitten jotain keksejä. Yleensähän allergisia varten on vanhemmat vieneet hoidon kaappiin jotain takuuvarmasti sopivaa herkkua jolloin muiden vanhempien ei tarvitse olla huolissaan kun eihän ryhmän allergioita voi tietää.[/QUOTE]

Minä taas olen kysynyt suoraan hoitajilta, mikä sopisi kaikille ja mitä on tapana tuoda. Yhden lapsen ryhmässä ainoita sopivia juttuja oli suklaa yllättäen.
 
Mehujäät ainakin varma valinta, kun niin usein on tätä maidotonta ruokavaliota. Eskimopuikoissa taas maitoa ja suklaatakin. Helpoimmalla ap kuule pääset, kun kysyt hoitopaikasta mikä lapsille maistuu ja soveltuu.
 

Yhteistyössä