Synttärivieraita ei tulekaan. Miltä tuntuu?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta ja miten synttärisankari on tilanteeseen suhtautunut?

Siis että vähän ennen juhlien alkua alkaa puhelin piipata tekstareita, ettei nyt tullakaan synttäreille.

Meillä ei nelivuotias synttärisankari ei onneksi ollut moksiskaan ja vietti mukavat juhlat serkkutyttöjen ja naapurin pojan kanssa, mutta hirvitti ajatella, että noin voi käydä myöhemminkin, jolloin lapsi jo osaa odottaa kutsumiaan kavereita. Kait silloin vaan pitää raakasti valehdella, että ovat sairastuneet kun ei kait sitä henno kertoa, että menivät mieluummin uimarannalle.
 
leila
tuo on niin paskaa....meillä on käynyt monesti noin, enkä enää juurikaan vietä lasten syntäreitä muuten kuin oman perheen ja isovanhempien kanssa.
on vaikea olla iloinen lapsen edessä, kun äitiäkin vituttaa niin että itkettää.
 
itku silloin tuli
meillä tyttö meni kolmannella uuteen kouluun muutama vuosi sitten.Joulukuussa sitten oli synttäritt joihin kutsui kaikki 8 tyttöluokkakaveriaan.Ikkunassa odoteltiin...kukaan ei tullut.
Nyt tyttö menee seiskalle ja luokkakavereista on tullut hyviä ystäviä.
 
Mulle itselle on käynyt niin ettei kukaan kaveri tullutkaan! OLin just koulun aloittanut ja syyskuussa 7v synttäreille kutsuin kaikki luokan tytöt (huimat 4kpl). Mutta kukaanpa ei tullut :'( Muistan vieläkin miten odotin koko päivän ja illan ja miten sitte itkin. Äiti koetti paikata tilannetta kutsumalla oman ukkinsa (oli jotain 80v) ja enonsa jolla aikuiset lapset, mutta eihän se ollut sama asia.
 
vieras
Todella kurjasti suhtautuvia vieraita! Miten kukaan kehtaa perua jonkin noin huonon syyn vuoksi. Peruisi sitten heti kutsuttaessa jos ei kiinnosta tulla. Jos luvataan tulla niin sitten todella tullaan (ellei tule sairastumisia). Lapsikin on hyvä opettaa siihen, että luvatut asiat pidetään.
 
Meille soitti yks päivä eräs puolituttu äiti. Pyysi, että voisko meidän lapset tulla heti heille 7-v synttäreille. Ei ollut tullut yhtään kutsuttua paikalle. Me lähettiin heti ja koukattiin Ärrältä muutama pieni paketti viemisiksi. Tuli hyvä mieli, kivat juhlat ja synttärisankari oli onnellinen alkupettymyksestä huolimatta.

Silloin mietin, että voi ku tuolta kokemukselta säästyis. Se on niin harmi ja iso pettymys.
 
tytteli
Joo, kesäkin on sellasta aikaa, ettei vieraita tai tuttuja meinaa meillä saada käymään millään. Pahalta tuntuu. - näin muutama vuosi sitten. Sitten vaan lopetimme perhekutsut, emme vietä mitään juhlia, kuin ihan omalla perheellä. Jaajuu oli meillä 12vee synttärit pulkkamäessä ja tarjosimme kuumaa mehua ja keksiä. ne oli viimeiset kutsut ja siitä on jo monta vuotta. Muistelen vieläkin, miltä tuntuu, kun kukaan ei oo innostunut tulemaan edes riparijuhliin... väkisin sitte tullaan...
 
no tuntus kyllä minusta ainakin tosi pahalla. Jokaisille kutsutuille synttäreille on itse menty,ni odottas kyllä että edes kävästäs "vastapalveluksena" jos muuten ei kiinnosta. Lapsi kuitenkin odottaa vieraita ja jos vaan sukulaisia kutsutaan,ni todella pienet on juhlat. Tänään juuri meillä juhlittiin synttäreitä ja onneksi vieraita kävi =)
 
joo o
Just viimeksikin kaikki oli niin tulossa lapseni 4v synttäreille mutta yhtäkkiä SAMAN päivän aikana tyyliin tuntia ennen juhlia alkoi tulee tekstareita ettei me päästäkään "ollaan kipeitä" "ei oo bensaa tulla" ym ym tekosyitä.
Että ärsytti niin hulluna että..............
Vielä kun olin pienen omaisuuden, vähistä rahoista ostanut synttärikakkutarvikkeet,ruokatarjoiltavat ym. niin suurin osa ei tuukkaan, kyllä mä olin sitten niin vihainen ihan sama vaikka lapsellinen että päätin seuraavien synttäreiden tullessa olla ko. ihmiset kutsumatta. Samoja tuttavuuksia jotka "yhtäkkiä" peruneet tulonsa oli sitten sovittu viihteelle lähtö ilta porukalla tai omat juhlat tm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
meille on kyllä aina tulleet kaikki ketkä olemme kutsuneet. en voisi kuvitellakaan että joskus noin kävisi.
Eihän sitä voi tietää jos lapsi kutsuu vaikkapa päiväkotikavereita, että millaisia vanhempia heillä on. Itse kyllä käskisin lapseni menemään aina kaverisynttäreille jos on kutsuttu, ainoastaan jokin tärkeä, ennalta sovittu meno menee edelle. Jotkut vanhemmat eivät vain jaksa kuskata lapsia illalla, menevät mieluummin juuri sinä lauantaina ostoskeskukseen shoppailemaan eikä lapsi pääse synttäreille tms yhtä "tärkeää". Ja unohtavat vielä ilmoittaa hyvissä ajoin.


Silloin on vielä helppoa kun kutsuu vaikkapa kerhokavereita, joiden vanhemmat tuntee ja tietää että tulevat kyllä ellei ole jotain muuta pakottavaa tekemistä.

Minusta on vain tärkeää että synttäreille todella mennään ellei ole jotain todella tärkeää estettä, sillä onhan se kamala tilanne jos esim. viidestä kutsutusta vieraasta kahdella on "oikea" syy olla tulematta ja kolme ei tule muuten vain (tämä ei ollut tarkoitettu sinulle, jonka tekstiä lainasin, vaan ihan yleistä höpinää ).
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
meille on kyllä aina tulleet kaikki ketkä olemme kutsuneet. en voisi kuvitellakaan että joskus noin kävisi.
Eihän sitä voi tietää jos lapsi kutsuu vaikkapa päiväkotikavereita, että millaisia vanhempia heillä on. Itse kyllä käskisin lapseni menemään aina kaverisynttäreille jos on kutsuttu, ainoastaan jokin tärkeä, ennalta sovittu meno menee edelle. Jotkut vanhemmat eivät vain jaksa kuskata lapsia illalla, menevät mieluummin juuri sinä lauantaina ostoskeskukseen shoppailemaan eikä lapsi pääse synttäreille tms yhtä "tärkeää". Ja unohtavat vielä ilmoittaa hyvissä ajoin.


Silloin on vielä helppoa kun kutsuu vaikkapa kerhokavereita, joiden vanhemmat tuntee ja tietää että tulevat kyllä ellei ole jotain muuta pakottavaa tekemistä.

Minusta on vain tärkeää että synttäreille todella mennään ellei ole jotain todella tärkeää estettä, sillä onhan se kamala tilanne jos esim. viidestä kutsutusta vieraasta kahdella on "oikea" syy olla tulematta ja kolme ei tule muuten vain (tämä ei ollut tarkoitettu sinulle, jonka tekstiä lainasin, vaan ihan yleistä höpinää ).

riippuu varmaan siitä kenen kutsuille ollaan menossa. tyttärelläni (2 luokalla) on runsas kaveripiiri ja ystävät jotka olemme synttäreille kutsuneet, ovat aina tulleet. Itse en menisi kutsumaan ketä tahansa, vaan ne parhaimmat ystävät. Olemme itsekin jättäneet parit juhlat väliin, sillä kutsu on tullut henkilöltä jonka kanssa lapseni on tuskin ollut edes tekemisissä.
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
meille on kyllä aina tulleet kaikki ketkä olemme kutsuneet. en voisi kuvitellakaan että joskus noin kävisi.
Eihän sitä voi tietää jos lapsi kutsuu vaikkapa päiväkotikavereita, että millaisia vanhempia heillä on. Itse kyllä käskisin lapseni menemään aina kaverisynttäreille jos on kutsuttu, ainoastaan jokin tärkeä, ennalta sovittu meno menee edelle. Jotkut vanhemmat eivät vain jaksa kuskata lapsia illalla, menevät mieluummin juuri sinä lauantaina ostoskeskukseen shoppailemaan eikä lapsi pääse synttäreille tms yhtä "tärkeää". Ja unohtavat vielä ilmoittaa hyvissä ajoin.


Silloin on vielä helppoa kun kutsuu vaikkapa kerhokavereita, joiden vanhemmat tuntee ja tietää että tulevat kyllä ellei ole jotain muuta pakottavaa tekemistä.

Minusta on vain tärkeää että synttäreille todella mennään ellei ole jotain todella tärkeää estettä, sillä onhan se kamala tilanne jos esim. viidestä kutsutusta vieraasta kahdella on "oikea" syy olla tulematta ja kolme ei tule muuten vain (tämä ei ollut tarkoitettu sinulle, jonka tekstiä lainasin, vaan ihan yleistä höpinää ).

riippuu varmaan siitä kenen kutsuille ollaan menossa. tyttärelläni (2 luokalla) on runsas kaveripiiri ja ystävät jotka olemme synttäreille kutsuneet, ovat aina tulleet. Itse en menisi kutsumaan ketä tahansa, vaan ne parhaimmat ystävät. Olemme itsekin jättäneet parit juhlat väliin, sillä kutsu on tullut henkilöltä jonka kanssa lapseni on tuskin ollut edes tekemisissä.
et ole tullut ajatelleeksi, että kaikilla ei ole niin runsas kaveripiiri ja lapsesi on saattanut olla muutaman kutsutun joukossa ja tärkeä kutsujalle?

kaverisynttäreille pitäisi mennä aina, kun on kutsuttuna, koska kaikilla ei ole laajaa kaveripiiriä, voi olla ujo tai muuten vaikeasti ystävystyvä lapsi.
 
x
Jos näin kävisi, niin lapsemme olisivat pohjattoman pettyneitä ja onnettomia ja itkusta ei varmaan tulisi loppua. Niitä omia kaverisynttäreitä kun odotetaan ensiksi päiväkausia, mietitään mitä tarjotaan, mitähän kaverit mahtavat tuoda lahjaksi, mitä leikitään jne. jne. Jos lapset hoitavat kutsumisen itse keskenään, niin voihan olla että ihan jokaisessa tapauksessa kutsu ei tavoitakaan enää tämän kaverin vanhempia, ja sen takia ei osata/tiedetä tulla. Mutta toi viime minuuteilla peruminen on halpamaista kaikkia kohtaan. Meillä osallistutaan aina synttäreille jos on kutsuttu. Ainoastaan sairastuminen tai isommat perhejuhlat menevät edelle, ja sekin ilmoitetaan hyvissä ajoin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tara80:
Mulle itselle on käynyt niin ettei kukaan kaveri tullutkaan! OLin just koulun aloittanut ja syyskuussa 7v synttäreille kutsuin kaikki luokan tytöt (huimat 4kpl). Mutta kukaanpa ei tullut :'( Muistan vieläkin miten odotin koko päivän ja illan ja miten sitte itkin. Äiti koetti paikata tilannetta kutsumalla oman ukkinsa (oli jotain 80v) ja enonsa jolla aikuiset lapset, mutta eihän se ollut sama asia.
tosi surullinen juttu, tuli niin paha mieli :(
 

Yhteistyössä