Syntyvätkö kaksoset etuajassa?

  • Viestiketjun aloittaja odottelija
  • Ensimmäinen viesti
Miten ihmeessä te ootte saanut sektioajat jopa vkolle 37?? Itse en saa millään aikaa vaan kuvitellaan että pysyvät laskettuun asti :eek: Ja oireet on jo nyt jo niin että hyvä jos viä kuukauden pysyvät.Viikkoja 30 ja edelliset (3kpl) sektiolla jouduttu maailmaan saattamaan,luulis että hieman jotain "suunniteltaisiin"...mutta ei :(
 
Meillä kaksospojat synty rv:lla 33+2, alatiesynnytyksellä. Toinen painoi 1770g ja toinen 2150g. Kolme viikkoa joutuivat olemaan sairaalassa. Nyt pojat ovat 2v1kk, normaalaita riiviöitä... Tyttö syntyi puolta tuntia ennen laskettua aikaa, alateitse. Itse pelkäsin että myös tyttö tulisi etuajassa, vaikka tiesin, ettei edellinen raskaus/synnytys asiaan vaikuta. Tyttökin on jo 10kk. Kyllä aika menee nopeasti. =) =)
Eipä kannata stressata asiasta se vaan yleensä pahentaa tilannetta. Silloin kun sain tietää, että odotan kaksosia, mun ainoa pelko oli, että kuinka selviän kahdesta vauvasta yhtäaikaa, kun ei ollut aikasempaa kokemusta lapsista. Ne kuuluisat äidinvaistot heräsi ja autto. :heart: :heart:
 
oon kyllä toki sitä mieltä että mitä kauemmin pysyvät sen parempi,mutta noiden aikaisempien sektioiden takia huolestuttaa.Nyt on alkanu jo sattua "leikkausarpiin"...ettei vaan repeä jostain :/ Eikä äitipolilla piitata yhtään vaikka luulis siellä tietävän että heikompaa kohtu on kun on leikelty monesti :(
 
Metri
Mulla käynnistettiin synnytys viikoilla 38+3, kun paikat olivat jo valmiiksi kypsyneet. Olo alkoi sen mahan kanssa olemaan aika tuskainen, olin onnellinen käynnistyspäätöksestä! Yhtään supistuksia ei ollut etukäteen.

Poika oli rt:ssä viikolta 18 asti, tyttö vaihteli asentoaan jatkuvasti. Poika syntyi normaalisti pää edellä, tyttöä yritettiin pitää perätilassa (lantio tarpeeksi leveä, että uskallettiin koittaa perätilasynnytystä). Tyttö päätti työntää kätensä synnytyskanavaan, jolloin lääkäri teki hurjasti töitä, ja sai kun saikin tyttöä jaloista kiinni, ja veti tämän ulos! Leikkuri oli jo soitettu valmiuteen...Onneksi ei tarvinnut sinne lähteä :saint:. Molemmat vauvat olivat liki kolmekiloisia.
 
Meille syntyi kaksoset 18.12.06 kiireellisellä sektiolla rv 34+5 raskausmyrkytyksen vuoksi. Tyttö pääsi vierihoitoon vuorokauden tarkkailun jälkeen ja poika pääsi sairaalasta kotiin 2,5 viikon ikäisenä, kun oli oppinut syömään. tyttö painoi 2260, 45cm ja poika 2020, 44cm. (Poika kasvanut 2,5 viikon aikana pituutta jo 4cm!) Painoakin tullut molemmille jo kiitettävästi. Tyttö painoi muutama päivä sitten 2540 ja poika 2190g.
 
Meidän kaksoset syntyivät tasan rv 36, sponttaanisti alakautta.
Poika 2060g, 44cm
Tyttö 3350g, 49cm
Koko ero johtui osittain yhteisestä istukasta, joten tyttö oli päässyt vähän pojankin eväille. Mutta molemmat voivat ihan mainiosti, poikakaan ei joudu keskoskontrolleihin. Eli normaalien lasten tapaan neuvolassa käynnit ennenaikaisuudesta ja kokoeroista huolimatta.
 
Tyttö ja poika täälläkin ja yhteenkasvaneella istukalla syntyivät käynnistyksellä 37+2 ja
a vauva =poika 2870 g ja 48 cm
b vauva=tyttö 2870 g ja 47 cm

eli toosi samankokoiset olivat.

Hepatoosi oli käynnistyksen syy.
 
jäätee
Meidän neidit syntyneet 32+3 alakautta.Lääkärit puhuivat aikaisemmin vain sektiosta, alatiesynnytyksestä sain niukasti tietoa, edes synnytysvalmennuksessa ei tahtonut saada kunnon tietoa. Liekö syynä asennot; a perätila, b poikittain ylämahassa... Onneksi todella kokenut lääkäri, joka kuunteli äidin toiveita. Positiivinen kokemus, keskolassa olo rassaa äidin mieltä. Onneksi siitäkin kokemusta esikoisen ajalta, 34+4, joka syntyi kiireellisellä sektiolla. Lapset reippaita "neiti näpsiä" 4v ja 2* 1v5kk.
 

Yhteistyössä