SYÖKSYSYNNYTTÄJÄT!!!!

ehi
Jos sinulla on ollut syöksysynnytys, monesko lapsi oli?
Mikä oli synnytyksen kokonaiskesto (jälkeisvaihe mukaan lukien)?
Miten muut synnytyksesi menneet?

Itsellä näin:

Esikoinen 4h 55min.
Toinen 50min, syöksysynnytys ambulanssiin :whistle:
 
Olikos se syöksysynnytys alle 2h uudelleensynnyttäjällä, vai miten?

Minulla esikoisen synnytys kesti 4,5h. Toinen 2,5h.
Kolmas 2h9min. Ja neljäs 1h36min.

Kuopus syntyi sairaalan hissiaulaan. Oli siis aivan hilkulla, ettei mies joutunut kätilöksi. Äääks, että voi siis vieläkin nopeentua aika paljon mahdollinen seuraava synnytys... 50min täältä ei kerkiä edes synnärille asti... Siis varmasti pitää ambulanssilla mennä seuraavaa synnyttään...
 
Äiti-83: Kätilön mukaan uudelleensynnyttäjällä syöksysynnytys tarkoittaa alle 2h, ensisynnyttäjällä alle 4h =)

Oma esikoiseni syntyi 3h 20 min:ssa, nyt jännittää kuinka nopeasti seuraava tulee... :whistle: Voi järkytys, muiden vastaajien 50 min ja 1h5min kuulostaa aika hurjalta :eek: Onneksi tällä kertaa meillä ei ole pitkä matka sairaalaan.
 
Eka 10h, joten oli aika yllätys kun kakkonen synty ambulanssiin ja synnytyksen kesto oli 1h3min. Kolmas synnytys kesti 56min, mut ehittiin kumminkin sairaalaan. Jännitti neljäs synnytys hirveesti etukäteen, mutta kestikin reilu 3h ja ehin saada spinaalin ja ilokaasuakin ja oli aivan ihana ja helppo synnytys! Neljännestä synnytyksestä aikaa nyt 11vrk. =)
 
eka 7h30min, toinen 11h50min, kolmas ja neljäs aika tasan 3h. Viidettä odotan ja mietityttää, että mitenköhän käy. Viimeksi olin kahden supistuksen jälkeen (kun ambulanssi kätilöineen tuli) 9cm auki. Onneksi ponnistustunnetta piti odotella pari tuntia, sairaalamatka ampparillakin 1h.
 
Ekan synnytys kesti 7h (puolet ajasta sairaalassa)
Tokan 4h joista sairaalas vajaa 1h kun luuli kestävän pidempään..luomut molemmat ja 2vuotta ikä ero.
seuraava tulee varmaan 2h tai jotain..pitääpä pitää pidempi tauko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehi:
Alkuperäinen kirjoittaja IINESP:
Onneksi olin valmiina sairaalassa, nelosen synnytys kesti alusta loppuun 26min...
miten sulla aikasemmat synnytykset menneet? Siis kauanko kestänyt?
1.4h30min 2. 1h30min 3. 2h 50min 4. 26min
5. kk.n kuluessa, sais kyllä tosiaan kestää vähint.tunnin, elimistölle kaikin puolin rankka kokemus tuo 26min. Ekalla kerralla tikkejä lukematon määrä, tokalla 3 tikkiä, kolmannella 1tikki ja viimosella selvisin tikeittä, mutta pissan ja kakan pidättelyssä vaikeuksia n.kk.n ajan.
Kolmonen ja nelonen noin kuukauden ennenaikaisia, myös erittäin varmasti tää vitonenkin..Kotoa synnärille ambulanssillakin matkaten menee tunti...
 
ehi
Joo, varmasti on tuo 26min ollut rankka kokemus kun minulle se 50 minuuttiakin oli sitä! Meillä oli muuten kanssa synnärille matkaa n.tunti.. poikahan syntyi ambulanssiin, sekin lisäsi hieman järkytystä tapahtumaan. Aika "villi" kokemus... Mieluummin sitä synnyttäisi synnytyssalissa missä on kaikki apu lähellä tarpeen vaatiessa. Mutta jos synnytys sujuu muuten ongelmitta eikä vauvalla ole hätää niin ainakin minun kohdalle sattuneet ambulanssimiehet osasi hommansa. Toinen tokaisikin hauskasti (kun vihdoin sairaalaan päästiin ja kärräsivät meitä synnytysosastolle) hississä ja sanoi: Maailman nopein kansa :LOL: Ei silloin naurattanut, mutta näin jälkeenpäin =)
 
Hui kauhee... oikeesti 26min kestävä synnytys? :eek: A-P-U-A, voiko se tulla noinkin nopeesti... Miten ne oikeesti tekee ton asian kans, laittaako ne käynnistykseen jos on vaarana et syntyy noin nopeesti ja pitkä matka sairaalaan, vai miten? Me kun halutaan vielä ainakin 1 lapsi. Ei olis kauheen kivaa synnyttää vauvaa isompien lasten nähden kotona, sillä aikaa kun oottaa ambulanssin ja miehen töistä kotiin tuloa... :eek:

Meiän kuopuksen synnytyksen jälkeen kätilö sanoikin, että tämmöisissä nopeissa synnytyksissä yleensä ei tule mitään mutkia matkaan, vaan vauva tulee niin luonnollisesti omalla painollaan maailmaan. Ja yleensä kuulemma nopeesti syntyneet vauvat on hyvävointisia synnyttyään, eivätkä tarvitse mitään erityistoimenpiteitä. Eri asia tietty jos ennen aikojaan syntyy. Ja niinhän nuo synnytykset onkin meillä aina menneet. Mut silti tuo 26 min on jo aika paha... *kauhistelee* :D
 
Ensimmäinen synnytys kesti vähä yli kolmetuntia vain josta puolituntia sairaalassa ja toinen oli alle kolmetuntia ja siittä 9min sairaalassa ja nuorin syntyi alle kahdessa tunnissa ja ambulanssiin... eli suhteellisen nopeita kaikki mutta mitään traumoja ei ole jäänyt

nyt on pikkunelonen tulossa ja jännätään päästäänkö sairaalaan asti vai tuleeko jo kotiin? toivottavasti ehtii sairaalaan kuitenkin ja olis toiveissa saada testata synnytysjakkaraa... joka oli jo viimes toiveena, mutta niillä ei ollu ambulanssissa sitä :LOL:
 
Mulla eka synnytys kesti 9h 35 min ja toinen 1h 49 min.. sairaalassa kerkesin olla noin puoli tuntia ja luomuna synty.. Ja mietityttää kauheesti et jos joskus 3lapsi syntyy et kuin vauhilla se tulee.. matkaa sairaalaan 70km joten pitää varmaan tästä lähin mennä ampparilla.. ku tokalta en oikee tuntenu supistuksia. tai ne oli niin lieviä et tuntu et ei se viel synny vaik 7cm jo auki... mulla toki supisteli viikoiltaa 32 ja olin työkeillossa, joten supistukset ei varmaan sikskään tuntunu oikee miltää..
 
Esikoinen 2h, toinen 1h30min ja tämä kolmas 1h20min jossa 2min ponnistus :D
Tasan olen ilokaasua ehtinyt saamaan.

Tämän viimeisen synnytykseen menin kun vähän sattui kun supisteli (supistuksia tullut n. 1h ajan) ja olin jo 7cm auki.. Sairaalassa ehdin olla sen 20minuuttia! Onneksi tajusin aamulla lähteä kun tiesin, että ei kauaa kestä touhu!!
 
malvu
Meillä ensimmäisen synnytys keski reilu 4h ja tää kakkonen pääsi tosissaan yllättään eli syntyi 1h4min siitä kun heräsin sängyssä ekaan supistukseen. Jokin vaisto sai mut onneks potkiin miehen ylös ja lapsenvahin paikalle 3 supistuksen kohdalla. Niin ja salissa ehdittiin olla 15min.
Nyt odotan kolmatta ihan alkuviikoilla,mut kieltämättä on jo käyny mielessä josko kesäkuun alussa vois jo mennä teltan kans parkkiin, jos eivät ota osastolle :whistle:
 
Täällä myös samanlaisia kokemuksia. Eka kesti alle 2h, toka 40 min. Tokan kanssa ehdittiin nippa nappa sairaalaan. Kätilö repi housuja jalasta ja sanoi, että pää näkyy jo! Nyt on edessä kolmas synnytys (rv 37+5) ja ohjeeksi on annettu että jos alkaa samalla tavalla kuin edelliset, siis lapsiveden menolla, niin soita ambulanssi. Meillä matkaa sairaalaan 50km, joten ei kuulemma kannata lähteä ajamaan vaan pitää jäädä kotiin odottamaan ambulanssia.

Sitä olen miettinyt, että jos jotenkin osaisi tuntea synnytyksen alkavan ennen lapsiveden menoa? Siis, kun ei varsinaisia supistuksia ole? Millaisista merkeistä voisi tajuta, ettei tulisi niin yllättäen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Evita77:
Sitä olen miettinyt, että jos jotenkin osaisi tuntea synnytyksen alkavan ennen lapsiveden menoa? Siis, kun ei varsinaisia supistuksia ole? Millaisista merkeistä voisi tajuta, ettei tulisi niin yllättäen?
Mulla kolme synnytystä on alkanut alaselkäsäryllä. Supistuksien takia se alaselkä kipeeksi on tullut, mutta ekassa synnytyksessä en edes tajunnut niiden olevan supistuksia, kun tuntui vain alaselässä. Siitä sitten alaselkäkipu on vain koventunut ja pikkuhiljaa alkanut supistukset tuntuun mahan puolellakin. Mutta ennen niitä ei kyllä oo ollut mitään tuntemuksia. Ihan "yllättäen" on jokainen synnytys alkanut minulla.
 
Bintje
Eli en varsinaisesti ole syöksysynnyttäjä. Esikkoa tein pitkään ja hartaasti melkein 11h mutta kakkonen tupsahti maailmaan alle 3h. Hänet käynnistettiin. Kolmatta odottelen ja mietin et voiko olla yhtä nopea kuin kakkonen jos lähtisi itsekseen tulemaan ilman käynnitystä? Matkaa sairaalaan kuitenkin reippaat 100km et vähän jännittää :| Onko siis kokemusta käynnistetystä niopeasta synnytyksestä ja seuraavasta itse alkaneesta ja sen nopeudesta?
Kiitos!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lauralein:
Kun näin jälkeenpäin ajattelette, niin onko lähellä olevasta synnytyksestä ollut minkälaisia etukäteismerkkejä vai ovatko alkaneet täysin yllättäen?
Mulla on alkanut joka synnytys ihan "yllättäen". Kuopuksen synnytyksessäkin meni niin, että mies kysyi aamulla, uskaltaako lähteä töihin. Minä siihen että tottakai voi, ja kesken sen lauseen alkoi iiiihan kamala supistus, minkä jälkeen tuli vähän lapsivettä.

Supistuksia mulla on ollut jo niin paljon ennen synnytystä, että niitäkään ei voi laskea ennakoivaksi merkiksi.

 

Yhteistyössä