Syöpään sairastuminen ja annettu elinaika ennuste. Mikä syöpä ollut kyseessä?

  • Viestiketjun aloittaja ääppe
  • Ensimmäinen viesti
"sama"
[QUOTE="vieras";25788733]Munuaissyövän kanssa ensin n. 3 vuotta ja sen tekemien keuhkometareiden kanssa mentiin vielä n. 2 vuotta. Kun munuaissyöpädiagnoosi aikanaan saatiin, lääkäri oli lausahtanut potilaalle että ole huoleti, kyllä sinä tähän vielä kuolet...[/QUOTE]

Lisään vielä että kun n. viiden vuoden taistelun jälkeen metareiden hoidot lopetettiin turhina ja tehottomina, sanottiin että kokonaista vuotta ei enää selviä ja viikatemies tuli 5 kk:n päästä.
 
"vieras"
Haimasyöpä, ennuste vuosi, sinnitteli neljä vuotta.
Haimasyöpä, ennuste joitakin kuukausia,, 4kk diagnoosista hautajaiset.

Ja sitten toisinpäin: maksasyöpäpotilas, jonka hoidot lopetettiin "toivottomina" kuoli vanhuuteen aikanaan, ruumiinavauksessa ei löytynyt syöpää. Tämä oli kai sellainen ihmeparantuminen sitten.
 
"sanna"
[QUOTE="vieras";25786980]Mun miehellä todettiin imusolmukesyöp 2006 eikä mistään ennusteista puhuttiin. Kerrottiin vain mitkä hoidot saa ja kauanko ne kestää.[/QUOTE]


Mitkä olivat oireet miehelläsi imusolmukesyövässä
 
"limetti"
Hei kaikki, olisi "kiva" kuulla mitä oireita henkilöllä oli minkä vuoksi tutkittiin ja oliko tutkimuksen helppo saada?

ite mietin että onko mulla päässä jotain kun välillä on ihme puutumisia(tunteja saattaa olla käsi puutunu) ja sitten jos kirjoitan koneella vaikka a4 niin lähes joka lauseessa on sana jossa kirjaimet on väärässä järjestyksessä,vaikka oon lullut kirjoittavani oikein sanat.

tätä on jatkunut n.vuosi. nyt oon huomannut että välillä ajattelenkin sanat väärin.. tiedän mikä se sana on oikeasti mutta kun ajattelen sitä niin siitä tulee jotian muuta.. sitten se menee ohi ja taas oon normaali..
 
"Kenzo"
[QUOTE="limetti";28447662]Hei kaikki, olisi "kiva" kuulla mitä oireita henkilöllä oli minkä vuoksi tutkittiin ja oliko tutkimuksen helppo saada?

ite mietin että onko mulla päässä jotain kun välillä on ihme puutumisia(tunteja saattaa olla käsi puutunu) ja sitten jos kirjoitan koneella vaikka a4 niin lähes joka lauseessa on sana jossa kirjaimet on väärässä järjestyksessä,vaikka oon lullut kirjoittavani oikein sanat.

tätä on jatkunut n.vuosi. nyt oon huomannut että välillä ajattelenkin sanat väärin.. tiedän mikä se sana on oikeasti mutta kun ajattelen sitä niin siitä tulee jotian muuta.. sitten se menee ohi ja taas oon normaali..[/QUOTE]

En halua säikäyttää, mutta juurikin isälläni ensimmäiset oireet oli ajoittainen lyhytpinnaisuus ja sitten tuli kuvioihin oikeanpuoleinen vartalon osittainen tai kokonainen (ajoittainen) puutuminen. Isä meni lääkäriin koska luuli sen johtuvan verenkiertohäiriöistä. Lääkäri pisti pään magneettikuviin joista paljastui aivokasvain. Lisätutkimuksissa selvisi kasvaimia olevan myös keuhkoissa ja lisä-munuaisissa.
 
"Satu"
Mutta pitää muistaa, että tässä ketjussa puhutaan siitä, ketkä ovat KUOLLEET syöpään ja kuinka pian; vinouttaa käsitystä siitä, miten moni selviää.

Sitten se syöpään kuollut, Tuttu. Pahasti levinnyt syöpä (ainakin keuhkot ja vatsa).
Diagnoosin tehtyään lääkäri totes, että mitään ei voinut enää tehdä. Ei vissiin sanonut elinaikaennustetta.

Sairastava oli alle 60v, tupakoitsija, hyvin huonokuntoinen (ei liikkunut kotoaan mihinkään), ei syönyt juuri mitään ja vähätkin ruuat epäterveellisiä ja käytti jonkin verran alkoa... Kuoli n. 8 kk diagnoosista.
 
Mun tytär aloitti okesntelun silloin tällöin, kesti kaks viikkoa kunnes oksensi joka päivän useemman kerran. Mentiin keskussairaalaan tutkimuksiin jossa neljä päivää ottivat joka päivä mahottoman määrän verikokeita kunnes sitten lääkäri määräsi, vain jotta voidaan pois sulkea syöpä vaihtoehto, magneettikuvauksen. Aika lailla siltä istumalta kun selvisi että tytöllä onkin aivosyöpä joka lähettänyt jo etäpesäkkeitä selkärankaan, tilattiin ambulanssi jolla matkattiin Tampereelle. Tiistaina siirryttiin Tampereelle ja perjantai aamuna tytön päästä leikattiin suurin osa päässä olevasta kasvaimesta. Tämä kaikki on tapahtunut juuri vasta. Sairaalaan lähdettiin 31.5.2013, kasvaimet löydettiin 4.6.2013, leikkaus 7.6 ja sädehoidot alkoi 24.6 ja kestää elokuun alkuun, jonka jälkeen taukoa hoidoissa ja pian sitten alkaa sytostaatti hoidot. Mutta siis varsinaista ennustetta ei ole annettu vaan sanottu että hoidot arvellaan kestävän ensi kesään joten oletetaan että on todellakin parannettavissa...
 
"tiipii"
Mun tytär aloitti okesntelun silloin tällöin, kesti kaks viikkoa kunnes oksensi joka päivän useemman kerran. Mentiin keskussairaalaan tutkimuksiin jossa neljä päivää ottivat joka päivä mahottoman määrän verikokeita kunnes sitten lääkäri määräsi, vain jotta voidaan pois sulkea syöpä vaihtoehto, magneettikuvauksen. Aika lailla siltä istumalta kun selvisi että tytöllä onkin aivosyöpä joka lähettänyt jo etäpesäkkeitä selkärankaan, tilattiin ambulanssi jolla matkattiin Tampereelle. Tiistaina siirryttiin Tampereelle ja perjantai aamuna tytön päästä leikattiin suurin osa päässä olevasta kasvaimesta. Tämä kaikki on tapahtunut juuri vasta. Sairaalaan lähdettiin 31.5.2013, kasvaimet löydettiin 4.6.2013, leikkaus 7.6 ja sädehoidot alkoi 24.6 ja kestää elokuun alkuun, jonka jälkeen taukoa hoidoissa ja pian sitten alkaa sytostaatti hoidot. Mutta siis varsinaista ennustetta ei ole annettu vaan sanottu että hoidot arvellaan kestävän ensi kesään joten oletetaan että on todellakin parannettavissa...
Hurjasti paljon voimia, jaksamista ja suojelusenkeleitä Teille!
 
taistelemalla selviää
Tuttavani sairastaa syöpää nyt neljättä kertaa. Vuosia sitten hänellä todettiin rintasyöpä, josta parani hyvin. Muutama vuosi sitten löydettiin vatsasta 2 erilaatuista syöpäkasvainta. Näistäkin selvittiin aluksi ja elämä palasi raiteilleen, mutta nyt n. puoli vuotta sitten löydettiin luista etäpesäkkeitä, jotka olivat samaa syöpää kuin toinen mahassa ollut.

Kun viimeisin diagnoosi tuli, sanottiin, ettei mitään ollut tehtävissä. Tarkkaa elinaikaa ei osattu sanoa, mutta lääkäri totesi, että se ei ole paljon. Tosiaan, nyt puoli vuotta myöhemmin hoidot lopetettiin, koska niillä ei ole ollut vaikutusta. Kuitenkin hyvää elämänlaatua saa viettää viimeiset päivät/viikot/vuodet, who knows.

Tämä on ennenkaikkea selviytymistarina! Voimia kaikille syöpää sairastaville ja heidän omaisilleen ja tuttavilleen! <3
 
kyynel tyttö 33
äisilläni leikattiin rintasyöpä 2003 siitä levisi luihin 2006 ja nyt sitten 2013 leikattiin päästä ja leikkauksen jälkeen maaliskuussa todetiin, että uusikasvain on eikä mitään tehtävissä ja nyt äitini todella huonona , kun keuhkokuume tuli =( morffineilla on sairaala hoidossa ... kaiken kaikkiaan äiti sairastanut nyt 11vuotta tavallaan saanut lisää aikaa ... mutta saa nähä selviääkö enää tästä viimeisimmästä...
 
"hilja"
Verisyöpä.Lääkäri sanoi 2003 että hoidot aloiettava välittömästi.En mennyt.Tein akupunktuuria monta kertaa viikossa vuosia.Ei mitään oireita 12 vuoteen.Nyt ,2014 sytostaattihoito.Tehonneet hyvin ja vointi parempi kuin koskaan.Me ollaan indiviidejä eikä kaikki samanlaisia.Toinen tykkää makkarasta,toinen vihanneksista.Hoidotkin pitäsiräätälöidö
 
kolangio
Äitini 81v sai sappitiehyesyöpädiagnsoosin (kolangiokarsinooma) lokakuussa. Oli keltaisuutta ja AFOS/ALAT koholla. Radiologia: maksassa lukuisia pesäkkeitä molempien maksalohkojen alueella, kylkiluissa ja lannenikamissa metastaaseja (etäpesäkkeitä).

Kuukausi ennen kuolemaa AFOS 225, ALAT 76, CRP 26, BIL 86, LEUK 8,6. Hepar-värjäyksessä maksasoluissa ei kasvainsoluja, TDX2 ja EK2 negatiiviset. Käsi murtui, koska metastaasi oli heikentänyt luuta.

Kolme päivää ennen bilirubiini yli 300. Tajunnan taso alentunut, osittain myös voimakkaasta Oxycontin-lääkityksestä johtuen.

Jalat olivat loppuun saakka lämpimät. Äiti kuoli kuoli joulukuussa rauhallisesti kyljellään nukkuen, hitaasti hengitellen.
 

Yhteistyössä