Syöttääkö täällä kukaan kissalleen Ryoal Canin Sensibleä? + KOLLIN VESSAONGELMA!!

Kahdelle vanhemmalle 3v katille käy ruoka mainiosti, mutta nuorella kollilla (6kk) näyttää tulevan milloin minkäkinlaista tavaraa laatikkoon... Tänään sitten heräsinkin ihanaan yllätykseen, eteisessä oli kurat pitkin seiniä :x Eli eikö tuo sensible olekaan niin hellävaraista vai pitäisikö vaihtaa merkkiä??

Tuo kolli näyttää olevan muutenkin ihan ihmeissään paskansa kanssa, kun joskus se ei pese takapuoltaan ja joskus tosiaankin noita kikkareita löytyy laatikon ulkopuolelta...
Tuntuu niin väsyttävältä, kun aina saa olla pesemässä joko toisen persettä tai saa olla keräämässä pötköjä lattioilta :(

Mä olen miettinyt pääni puhki tuon kakkaamisongelman kanssa... :( Vaihdoin tuohon vatsaystävälliseen ruokaan, ostin laadukasta kissanhiekkaa ja nyt on vielä kaksi katollista laatikkoakin, että tyttökissoilla on vara valita, kummassa haisee kollin pissa vähemmän :D Mutta ei, nuokaan asiat ei auttaneet...

Leikkaukseen vien kollin ensi kuun alussa, mä niin toivon että siitä olisi jotain apua...
 
Mutta se ero on tuolla kollilla ja meidän naarailla, että se syö ihan kaiken mitä eteensä saa! Mä en syötä sille tahallani mitään sellasta mitä kissa ei saisi syödä, mutta on esim innokas hakemaan leivänpaloja ja ruuantähteitä esikoisen syöttötuolin alta :p
 
Mutta se ero on tuolla kollilla ja meidän naarailla, että se syö ihan kaiken mitä eteensä saa! Mä en syötä sille tahallani mitään sellasta mitä kissa ei saisi syödä, mutta on esim innokas hakemaan leivänpaloja ja ruuantähteitä esikoisen syöttötuolin alta :p

Ja ei tuossa näytä olevan kuin soijaa, maissia, riisiä ja kasvikuituja mitkä saattaisi allergisoida... Ihmetyttää vaan, kun tuota suositaan just herkkävatsaisten kissojen kanssa, mutta tod näköisesti käy luvatta syömässä jotain muutakin kuin raksuja...
 
v
Sensiblessä ei ole viljaa. Meidän ilmavaivakissalle sopii, ts ilmaa ei enää tule. Kerää kaikki leivänpalat ja makaronit heti pois kissan saatavilta ennen kuin ehtii yhtään maistaa, ja syötä samaa ruokaa kaikille kissoille tai vahdi, ettei pääse käsiksi viljaan. On varmaan madotettu ym perusasiat kunnossa?
 
"kisu"
Meidän pikkukollilla on myös ollut tuota ruuantähteiden varastelua. Pienikin pala leipää laittaa sen mahan sekaisin, onneksi tekee aina sentään laatikkoon. Muutenkin on tosi herkkävatsainen. Ruuan vaihto Royal Caninista Applawsin penturuokaan auttoi kyllä
 

Yhteistyössä