Syöttötuolista

Elikkäs, koska vauvan voi laittaa syöttötuoliin istumaan. Poika kohta 5kk, mutta ei istu tuetta, eli pitääkö odottaa siihen asti että osaa istua, vai voinko laittaa jo aikaisemmin??

Ja nyt kiitos asiallisia vastauksia kaipaisin. :hug:
 
annettiin neuvolasta lupa harjoitella syöttötuolissa istumista, tytöllä ikää 6kk. nousee itse kontalta toiselle kankulle istumaan, mutta ei istu ilman tukea. Kerran ollaan kokeiltu, ja vähitellen lisätään istumisaikaa. Olisikin jo kiva päästä ruokailemaankin pöydän ääreen.
 
Tänään kävin tytön kans 6kk neuvolassa ja kysyin asiaa niin sanottiin että vasta kun nousee itse lattialla istumaan niin voi istuttaa syöttötuolissa sillä lihakset eivät ole vielä siinäkunnossa et jaksaa istua. Kuitenkin itse syötän tytön aina syöttiksessä kun eipä sitä muuallakaan oikein pysty.
 
Tyttö 9kk eikä vielä nouse istumaan istuu kyllä tukevasti kun istuttaa. Syöttötuolissa olen pitänyt siitä lähtien kun istui tuen kanssa (n.6kk)
Mielestäni ruokailun ajan voi istuttaa vaikkei vielä nousisikaan istumaan jos pysyy tukevasti syöttötuolissa.
 
meillä 6 kk neuvolassa sanottiin että laittakaa vaan, meillä "istuu" syöttiksessä niin että on vielä joku viltti tukemassa että pysyy suorassa koska muuten ei osaa istua. meillä ainakin on helpompaa tuo syöminen kuin sitterissä.
 
Me siirryttiin sitterisyöttämisestä syöttötuoliin kun poika oli 6½kk ikäinen. Selän takana on pieni tyyny, mutta eipä poika siihen nojaile - lähinnä se tyyny pienentää sitä istumistilaa, tekee tukevammaksi. Poika ei itse osaa nousta istumaan, mutta istuu hyvin tuettuna ja muutamia hetkiä myös ilman tukea. Ruokailujen ajan ollaan syöttötuolissa istutettu.
 
Me laitettiin poika 6 kk iässä syöttötuoliin. Siihen asti oli ollut sitterissä, sitteri pöydällä. Ei vielä noussut itse istumaan eikä istunut tuetta. Siitä meni pari viikkoo ja poika alkoi istua tuetta, mun mielestä syöttötuolissa istuttamisen ansiosta oppi niin nopeesti. 8 kk iässä oppi itse nousemaan istumaan. Ei tietenkään olla paljon istutettu tuolissa, koska eihän se siinä edes viihdy ilman tekemistä. Osaa kuitenkin jo myös keinua vauvojen keinussa ja siinä viihtyy pidempään.
 

Yhteistyössä