Syyllisyys lapsen laittamisesta isänsä mukaan...

  • Viestiketjun aloittaja huonoinäiti
  • Ensimmäinen viesti
huonoinäiti
Olen kai jotenkin sekopää tai masentunut emt... :( Tuntuu ihan kamalalta, kun laitin lapsen (1.5v) isänsä mukaan isovanhempien luokse, enkä itse mennyt mukaan vaikka olivat vailla. Muutenkin tunnen syyllisyyttä jos olen erossa lapsestani, niinkuin minun pitäisi olla aina hänestä huolehtimassa ja katsoa että kaikki menee hyvin. Tosin silti kun olen kahdestaan lapsen kanssa niin väsyn tosi herkästi. Tänäänkin huomasin itse nukahtaneeni ja heräsin kun lapsi metelöi ja oli kiivennyt keittiön pöydälle :O Pelottaa välillä tämä minun olo. Onko tuo jo lapsen heitteillejättöä???
 
"vieras"
Ei sun tarvitse potea huonoa omatuntoa siitä, että lapsi saa viettää aikaa isänsä kanssa ja että hekin saavat välillä tehdä omia isä-lapsi-juttujaan. Varmasti lapsi nauttii isän kanssa olemisesta ja miehesi saa varmuutta lapsenhoitoon kun saa ihan rauhassa ottaa vastuun lapsen hoitamisesta.

Tee lapsen kanssa mukavia juttuja tai ota lapsi kodinhoitoon mukaan silloin kun olette kahdestaan. Jos tuntuu, että kotona alkaa ahdistaa, lähtekää ulos, käykää vaikka kahvilassa tai lähtekää kokeilemaan eri leikkipuistoja.
 
"vieras"
Kyse on superäitiyden myytistä, jota sitkeästi äidit itse ylläpitävät. Ei kaikki mutta jotkut äidit ovat mestareita syyllistämään muita äitejä jotka heidän mielestään eivät ole täydellisiä. Jokainen äiti väsyy joskus, ja on lapselle ihan hyväksi olla äidistä hetki erossa välillä ettei takerru liikaa. Lapsi voi aivan hyvin isänsä ja isovanhempiensa kanssa, tiedät kyllä että lapsella ei mitään hätää ole. Ehkä sun pitäisi ottaa hieman enemmän omaa aikaa ja rentoutua? Siis vaikka pari tuntia viikossa käyt vaikka jumpassa säännöllisesti tai jotain vastaavaa. Saa lapsi ja isä olla keskenään, myös he tarvitsevat sitä!
 
"xxx"
Mie taas täällä harmittelen etten laittanut muksuja iskän mukaan. Iskä lähti siis viikonlopuksi töihin, olisi voinut ottaa lapset ( 1.5v 4v ja 5v ) mukaan.

Mutta mie sanoin että jättää kotia niin saa niitä hommiakin tehtyä.

Ja nyt mie sitten kärsin täällä hirveestä flunssasta ja päänsärystä ja koetan kaitsea lapsia samalla.

Olis vaan pitänyt laittaa ne iskän mukaan....
 

Yhteistyössä