Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*





PÄIVITYSPYYNNÖT SELVÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ KIITOS!


FACEBOOK-RYHMÄÄN MUKAAN HALUAVAT VOIVAT LÄHETTÄÄ YKSITYISVIESTIÄ KapuH:LLE! Kerro viestissä nimesi ja kuvaus profiilikuvastasi niin KapuH pyytää sinut kaveriksi ja lisää ryhmään. Ryhmään päästyäsi voit poistaa KapuH:n kavereista. Ryhmä on suljettu ja liittymisesi ei näy muille eikä ryhmää löydy haulla.


LA
Nimimerkki/Ikä/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

27.8

-Brita-/26/2./-

28.8

Kaisa-Tuulikki/33/2./SeKS
Maikkki/25/1./SatKS
hiba/-/8./SatKS

29.8

Mimzy/38v/3./TAYS

31.8

aurora81/32/3./PHKS
Ihmemamma/34v/4. ja 5. /OYS Kaksoset
babylove/22/2./LKS

1.9

lintetsa/27/2./PHKS
Hanipöö/28/3./SeKs
Tine/28/3./OYS poikaolo

2.9

Ihmemamma/34/4./OYS
SaaraN/34/4./TYKS
Iikku90/24/3./SeKS
Koikoi/33/3./-
mirkkunen_ /25/2./NKL
Sisso/41/2./-

3.9

susanna85/28/3./TAYS
nurmo/29/2./K-SKS
Mei*/32/3./K-HKS
Ilokarpalo/34/1./KOS (tai NKL/Jorvi)

4.9

Sorel/30/2./NKL
Joiku/33/1./PHKS
Joannet85/28/2./SatKS
BertiS/30/1./KYS
Mimzy/38/3./TAYS

5.9

plussatuulia/28/3./Phks
Anskuikkeli/21/2./KYS
MirkkuF/41/2./Tyks

6.9

Titiu/34/3./-
Toiveilija/-/1./PKKS
Fyi/32/1./JS
-miude-/29/2./K-HKS

7.9

Simppu/24/2./NKL
femmefatale/29/3./KS-ks
Hansteri/-/5./KAKS
EnniEmilia/28/3./-
Meelia/35/3./-

8.9

Elm4/24/1./OYS
Hämy22/22/1./OYS
Oktonautti/34/2./Jorvi
Hokkis/33/3/LS tai JS
eemiliah/23/1./KOS

9.9

Sasse/-/2./KOS tai JS
KapuH/21/2./JS

10.9

eva-maria/31/5./Jorvi tyttöolo
Norpu/-/2./JS

11.9
Amanda-88/-/3./-

12.9

RauRau/30/2./SEKS
pampulax/33/6./KAKS
Aniko/34/1./KOS
syyslauma/37/3./TAYS

13.9

viltsu92/21/1./TAYS
TiiKet/24/2./NKL
Minttu-Lilja/28/1./-
jennu91/22/1./KOKS
jaane/-/3./KSKS poikaolo

14.9

Myssypingu/32/6./PHKS
Daesha/21/1./SatK
Lindacandy/20/2./KOS

15.9

Hanix/38/3./HUS
Johanna75/-/6./K-HKS
Mama<3/24/1./KOKS

16.9

Manuli/24/2./K-PKS
nuorallatanssija/27/1./TAYS
Ceceli/25/1./PHKS
Leijona2014/31/3./-
Crispy/31/4./-

17.9

mammaling/37/2./MKS
mimmu_/20/1./VKS
anskk/23/1./PHKS

18.9

Kukkaislapsi/35/1./JS
Pöpö87/26/3./Tays
Fritang/21/1./TYKS
*emppu*/-/1./K-HKS
Ape/28/2./EKKS

19.9

Mimmu/28/2./TYKS
Lumihiutale/23/1./-

20.9

Bhumi/34/3./KOS
Sandri/24/1./-
HoPe22/27/2./-
Emeli-/23/1./SatKS
Lontoon rae/25/2./KYS
PikkuR/27/2./OYS
Bluemary/-/1./-

21.9

Avellan/24/1./-

22.9

Sydäntähti/28/3./K-SKS
mmini/24/1./NKL tai KOS
Norppali/24/2./K-PKS

23.9

Pahki/29/2./PKKS
babysen/-/1./TYKS

24.9

Peikkotytsy/21/1./SeKS
pieniliekki/34/4./TYKS
Hepa_/25/2./TYKS

25.9

Crocus76/37/6./OAS
aurinkoa83/30/2./JS tai KYS
mammaliini12/27/4./OYS

26.9

Sara/28/2./TAYS
Napsi/31/2./HYS
Tuzzi/30/2./K-SKS
Kirppu.81/32/2./TAYS
aroon/21/2./KAKS

27.9

Juliaana82/31/3./SEKS
SuSette82/31/3./TAYS

28.9

Miumaukku/34/2./OYS

29.9

kadja123/25/2./HYS
muhvi/29/5./Seks

30.9

Carioca/29/3./JS

1.10

2.10
Armis/33/3./PHKS

4.10

iita_82/2./KYS




Laskettu aika ei selvillä:



Menetyksen kohdanneet :hug: :

SalVe
Santrana
Maikkukoo
Emotar
h3n3
äitii88
nelHM
Tyydeli
Kalpeakuu
must.ikka89
Riekonmarja
piretti
Nenna81
seetri

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Olkaa kilttejä ja tarkistakaa tietonne! Siellä oli samalla pari kertaa eri päivässä nimimerkki. Yhtenäistin vähän tietorivejä joten älkää säikähtäkö.

Jos haluatte perään sukupuolioloja niin huutoa vain. :)
 
Ainiin! Onkohan jossain vaiheessa ollut puhetta saivatko nämä söpöläiset helposti alkunsa? :whistle:

Tämä söpöläinen ainakin antoi odotuttaa itseään 7 kiertoa kkm:n jälkeen ja sinä aikana tuli testattua varmasti jokainen poppakonsti minkä google osaa tarjota. Jos joku tulee minulle sanomaan, että lapsia kuules saadaan eikä niitä tehdä, niin aion olla vahvasti eri mieltä :stick:

Tätä lasta ainakin tehtiin sellaisella hartaudella, ettei usko eikä puhti meinannut aina riittää. Senpä takia varmaan tämä selibaatti on ollut pirun tervetullutta vaihtelua tähän talouteen heh...Tiedän, että 7 kiertoa on tilastollisesti vähän, mutta kun kaksi edellistä sai alkunsa ekasta yrityskierrosta niin meinasihan siinä itse kukin turhautua. Oltiin muuten juuri käyty edellisenä päivänä lapsettomuusklinikan alkutapaamisessa (oli tietoa jonkinmoisesta häikästä joten siksi mentiin noin aikaisin) kun tein ylläriplussan, olihan tehokas hoitopaikka :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
6 kiertoa täälläkin sitä verenmaku suussa temmottiin. Tikuttelin ovistestejä hullun lailla varsinkin alussa, nyt sitten marraskuussa ja joulukuussa en jaksanut enää.. Näköjään toimi se ilman tikutteluakin. :D

Ja näitä tosiaan tehdään. Mä odotan niin et meenkin makuuhuone elämämme muuttuu nyt stressittömäksi, kun ei oo mitään paineita pakosta touhuumisesta.

Sanoit Napsi et 7 kiertoa on vähän.. Ehkä sellasille ketkä on yrittänyt 1,5v ja välissä ei edes päässyt kokemaan plussan ihanuutta, vaikka se oliskin kesken mennyt.. Mut kyllä mulle oli toi 6kiertoakin jo pitkä aika! Dämmet. Se toivo ja pettymys sai mut aina pois tolaltani kierron alkaessa.

Odottavan aika on pitkä, mut tollon se oli viel pidempi kun ei ollut minkäänlaista toivoa et tulleeko sitä koskaan paksuksi.

Kävin välis gynekologil tarkistuttaa itteeni mm. papakoe otettiin. Että se nainen oli TODELLA asiaton. Puhutteli töykeästi, tiuskaten käski "KOITAHAN nyt olla VÄHÄN rennompi kun tästä tule nyt Y H TÄ Ä N mitään.."i

Mä olin muutenkin ton keskenmenon jälkeen herkäs tilas ja pelkäsin et se löytäs sielt jotai poikkeevaa, suvus on endometrioosia ja sen sellaista. Puol kättä mun sisälläni se totes vaan et " kyl kuule sun pitää ol tyytyväinen kun tulit pillereiden lopettamisen jälkee heti raskaaks, jotkut yrittää monia vuosia ja arvaa kuinka pahalta se sillon tuntuu kun se menee kesken kun on nii kauan yritetty !".. .." HEI ihan OIKEESTI,..ole nyt rentona !!!!"

Teki mieli sanoa et, "KUKA SUN MUROIHIS O K*SSU..."
Ja lähtee pimpsa paljaana ulos ovesta. Jätin sanomatta mut päätin et sille en oo menos enää tutkimuksiin. En nyt raskausaikanakaan. Se kylmyys mikä siit ihmisest paisto läpi, ei ole hänen ammattiinsa katsoen oikea asenne. Täs tilas tai tos tilas olevat naiset mun mielest tarvitsee lämmintä, ymmärtävää ihmistä tekemään tutkimuksia.

No se siitä. Trauma purettu :D

t.Emeli 6+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Hurjan vauhdilla menee tämä aika kun nyt jo alotetaan seuraava ryhmän kuukausiketju!!! :D Ei meinaa itse pysyä perässä. Ja juu Napsi, ihana ele oli mieheltä. Vähän kauhistelin kun näin sen pienen rasian paketissa että apua mitä sieltä nyt tulee kun meillä ei aina makuasiat osu ihan täysin mutta tää oli siis aivan just sellanen ku olisin varmaan itekin valinnut, tosi siro valkokultainen ja pieni timantti ^_^ <3

Meidän pikkuinen sai alkunsa heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen KM:n jälkeen. Yhdet odotettiin tarkoituksella että saa kroppa palautua ja henkisestikin on sitten valmis uuteen raskauteen. Toivoin mutta en kyllä uskonut että heti tärppäis uudelleen, sillä kesälläkin tämä km-raskaus tärppäs ekalla tai tokalla kierrolla. :)

Mä ymmärrän ton että "lapsia ei tehdä vaan saadaan" just niin että ei niitä niin vaan tehdä että päätetään et tehdääs tänään lapsi, vaan se on Korkeemmassa kädessä millon se tekeminen palkitaan ja SAADAAN se lapsi lahjaksi :).

Millä viikoilla sillä kotidopplerilla pitäis kuulua ne sydänäänet? Mietin josko sellaisen hankkis ^_^
 
Ja Emeli- melkosta tylytystä ollu siellä sulla... Mä oisin varmaan alkanu itkemään jos ois km:n jälkeen vielä herkissä tiloissa joku noin tiuskinu.. :( Ei oikein ollu asiakaspalveluihmisiä.. Älä toki mee enää sille! :D Niitä on niin paljon kivoja ja rentojaki gynejä ja lääkäreitä! :)
 
onpas aikaa vierahtany siita kun oon kirjotellu mitaan tanne. taalla tulee niin paljon tekstia etta kun ne oon lukenu, en enaa muista mihin piti kommentoida ja mita... olo on itella hyva, jatkuva nalka on helpottanu eika tissitkaan oo kipeet. napsi kyseli kuinka nopeesti vauva sai alkunsa... meilla on tan vuoden sen keskeytyksen jalkeen ollu ehkasy kaytossa paa asiassa, mut valilla on jaanyt ehkasematta... nyt tassa viimisessa kierrossa ei ollu ehkasy kaytossa ja nain kavi :) ei yhtaan liian aikasin, vahan kerkesin jo uutta vauvaa toivomaan mut jotenkin ei uskaltanu *luvalla* antaa tulla. jos tosta kukaan nyt mitaan ymmarsi :D mulla on soittamatta viela neuvolaankin, vahan jannittaa sekin et lyoko siella tunteet viela pintaan. hiba 10+1
 
Ja mulla siis todettiin endo parin yrityskierron jälkeen kun menin tarkastuttamaan, mistä alavatsasäryt pitkin kuukautta. Kaksi endokasvainta, 1 per munasarja. Se endometrioosi voi hidastaa raskautumista. Mut onneks ei estä!
 
Me yritettiin vuoden tulla raskaaksi. Lopetin e-pillereiten syömisen Jouluna 2012 - ja tää on sitten jouluna 2013 tehty :) kyllä lopussa pelkäsin jo että jompikumpi meistä on jotain vika olemassa mutta onneks ei. Just sanoin että ei se viel haittais jos vielä kestais että saan koulun loppuun asti tehty (opiskelen lähihoitajaksi, on viel noin vuos jäljellä) ja niinpä tietysti viikon sen sanomiseen jälkeen sain plussan. Mut oon ihan todella iloinen sen kanssa, se koulu kyl järjestyy myöhemminkin :)

ceceli 7+1
 
Meillä ei kyllä kauan ehtiny nokka tuhista, kun tuli plussa. Lopetin pillerit, joita en kyllä muutenkaan ollut ehtinyt kauaa käyttää, ja ensin tuli tavallaan kahdet vuodot kuukauden sisällä ja sitten tulikin plussa. En edes ole varma oliko toinen vai kolmas kierto :D Mutta kuitenkin, en seurannut mitään ovispäiviä tai muuta, eikä käyty makkarin puolella tavallista enemmän. Ei vielä siis ehditty yrittämällä yrittää, kun plussa jo kolkutteli ovella. Saa nähdä miten seuraavan kanssa käy..

Voi miten ihania miehiä, kun ihan koruja ostavat :') Mun puolisko tuskin tajuaa vieläkään, että on tosissaan isä päälle puolen vuoden päästä, eikä puhettakaan mistään mamman lahjomisista. Nyyh...

Ihan kohta vaihtuu vuorokausi, niin sanotaan jo nyt, että 9+0 jee!
 
Viidennessä kierrossa tärppäsi meillä. Loppujen lopuksi aika nopeasti, vaikka yrittäessä tuntui ettei muka tärppää ikinä.

Repäisykipuja on ollut juurikin aivastaessa, toisinaan jopa nauraessa. Ei kyllä mitään erityisen pahaa tai epämiellyttävää. Lähinnä tuntuu siltä, kuin olisi treenannut rankasti vatsalihaksia edellisenä päivänä.

Muitakin kipuja on, vähän sellaista menkkamaista (mutta heikompaa eikä "aaltoile" samalla tavalla). Saatan puhua nyt ihan puuta heinää, mutta jotenkin olin lääkärin sanoista ymmärtävinäni, että istukka jotenkin liikehtisi johonkin suuntaan ja se saattaa minun kohdallani aiheuttaa sen pienen tuhrun ja kivun. Tai jotain.

Minulle voisi päivittää LA 18.9. Mennään nyt tuon ultran mukaan... :)

Fritang ja Mustikka 7+1 (mies nimesi vauvan Mustikaksi)
 
Kiitos Tine, kun siistit alotusketjun, on paljon helpompi lukea. En ehtinytkään päivittää eilisiä uusia eli lisäätkö listaan

11.9 Amanda-88/3./
Hanix uusi LA 15.9
LA 14.9 /Myssypingviini / kuudes (6.) lapsi / 32 / PHKS
LA 27.9.2014/ Juliaana82 / 31/ 3 / SEKS

Kiitos! :)
 
Mulla tää plussan odotus kesti 1 v 4 kk :) Olin käyttänyt ehkäisypillereitä 6 vuotta. Kun päätimme lopettaa ehkäisyn, päätimme samalla ettei yrittämällä yritettäisi, vaan porskutettaisiin elämän omalla painolla vaan eteenpäin. Sain tietää siinä sitten, että pääsin opiskelemaan toista alaa ja tein myös töitä opintojen ohessa, ja olin puolen vuoden jälkeen jo burn-outin partaalla. (Ei varmasti raskaus ota alkuunsa, kun stressitasot sai selänkin niin juntturaan, ettei mitkään lääkkeet tehonnu)

Vähensin työvuorojen määrää ja niihin aikoihin tuli sit se tekemisen meininki kuitenkin siihen myös mukaan, kun plussaa ei kuulunut. Vähän päälle vuosi kun oli kulunut, niin tavallaan "luovuttiin toivosta" ja ajateltiin lapsettomuustutkimuksiin menoa. Mua masensi työ- sekä opiskelustressi, eikä kuukausittainen pettymys auttanut asiaa. Lopulta irtisanouduin töistä viime jouluna ja päätin vain rentoutua ja ottaa aikaa itselleni. Eli kun pääsin rentoutumaan ja jälleen kunnolla iloisena oli mieli, nii se sitten vihdoin tärppäs!! :heart:

Mullekkin tuli luultavasti varhainen km talvella joskus pari vuotta sitten muistaakseni ja gynekologi oli aivan järkyttävä!! Raskaus ei ollut suunniteltu, mutta äärimmäisen toivottu. Olin menossa varhaisultraan ja siellä selvisi ettei siellä ole mitään. Gynekologi sanoi, että testit on varmaan näyttäny virheellistä plussaa, koska ei näkynyt mitään merkkejä raskaudesta. Tein siellä vielä virtsasta raskaustestin ja soitti tuloksesta illalla perään ja sanoi vaan tosi törkeästi: "teidän onneksenne ette ole raskaana" Sillä oli tosi kurja asenne ylipäätäänkin.. Voitte kuvitella minkälainen itku siitä sitten tuli, kun todettiinkin, että ei olekaan masuasukkia ja vielä onnitellaan siitä... :ashamed:

Vielä edelleen pelkään, että siellä ei olisi tälläkään kertaa mitään ja siksi jännään varhaisultraan menemistä.. :) muoks. niin ja sama mieskin on edelleen.. pian 7 v yhdessä

Huh, tulipa purettua taas huolella :D

Piretti ja Pirpula 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Napsi tämä tärppäsi toisesta yrityskierrosta. Samoin ollut ennenkin, eka keskenmenoon johtanut raskaus alkoi 26-vuotiaana ensimmäisestä kierrosta ja toinen, onnistunut raskaus sitten keskenmenon jälkeen toisesta kierrosta. Ilmeisen etuoikeutettu olen, hatunnosto kaikille joille tämä tie on ollut kivisempi. Mulla ei kai tuo raskautuminen tuota ongelmia mutta kantovaihe on sitten asia erikseen :)

Jatkan vielä edellisen ketjun lukemista, öitä vaan kaikille
Toivottaa uneton ja kiukkuherkkä Tuzzi vielä hetken 6+0
 
Meillä esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä tai toisesta kierrosta eli ei oikein ehditty yrittääkään. Toista alettiin yrittää kun esikoinen oli vajaan vuoden, mutta sitä ei sitten kuulunutkaan. Puolen vuoden yrityksen jälkeen alkoi stressata ja tikuttelin ovista ja muutenkin käytin kaikki kaksplussan poppakonstit. Plussa saatiin juuri kun olin palannut hoitovapaalta töihin eli yritystä oli jotain 1v3kk. Kyllä siinä itku tuli molemmilta kun se plussa tikkuun saatiin. Noh, tokan jälkeen ei ehkäisyä alotettukaan ja nythän meidän kuopus on 1v8kk eli kyllähän siinäkin 1,5vuotta meni. Mutta tää kolmannen plussan odotus ei ollut niin stressaavaa, koska meillä nuo kaksi ihanaa poikaa jo on. Itse olen kyllä aina toivonut kolmea lasta. Ahdistavinta olisi varmasti odottaa pitkään sitä ensimmäistä, sitä en onneksi ole joutunut kokemaan.

En tiedä miten on mahdollista että eka tärppäsi niin nopeasti. Mies ei oo vaihtunut, mut painoa on nyt kyllä 10kiloa enemmän enkä tiedä olisko ensimmäisellä rajulla synnytyksellä osansa asiassa. Noh, joka tapauksessa, me mietitään usein miten onnellisia ollaan kun nämä pojat on saatu.
 
Heh, reilun vuorokauden kun on pois kun on niin huono olo että melkeen taju lähtee niin te olette ehtineet puhella neljän sivun verran :) Mut nyt mä oon taas hengissä :)

Meillä tuli plussa toisella kierrolla. Lokakuun lopussa jätin pillerit pois ja tammikuussa näytti plussaa. Nopeesti kävi, kun ajattelin että neljän vuoden pillereiden jälkeen kestäis hetken palautua ns. "Normaaliin" tilaan. (Mulla kun tosiaan ei ollut neljään vuoteen menkkoja pillereiden takia)

Ihanaa että mä en ole ainoa joka miettii ja suunnittelee jo hirmu pitkälle. Millään en malttaisi olla ostamatta jo pikkuruisia vaatteita! :)

Daesha ja pilkku 8+0!! (Ja poks, niinkö? ;) )
 
Piretti En voisi kuvitellakaan sitä tunnetta, et mua onniteltas siitä etten olis raskaana. Musta oli nii mukava ku noi puoltoist viikkoa sit lääkäri soitti verikokeist ja kuinka se mies sanoi: " Onneksi olkoon, oli kuulemma toivottu!" Jos olis pahotellu niin olisin menny linjoi pitkin antamaan selkää sille :stick:

Hämy22 Hah tosta lahjomisesta... Ei mun miehessäkään mitään vikaa ole, mut mun on turha odotella mitään koruja tai muita romanttisia eleitä. Se on vaa tyypillinen suomalainen mies.

Daesha Totmaar suunnitellaan pitkälle. Nyt mä oon antanut itselleni luvan suunnitella. Lujaa tullaan alas jos niikseen mut vielä mennään kovaa ylämäkeen. Välillä murehdin et mitä jos nyt käykin vielä jotain, ehkä pitäs pitää ajatukset edelleenkin vaan tiiviisti nykyhetkessä kun ei tiedä tuoko se haikara sen paketin syyskuussa.. Mut emmää pysty olee miettimättä. Tää on ainoo tapa nyt olla. Mä varaudun nyt pessimisti luonteeni vastaisesti parhaimpaan.

Ja tottakai kävin kattoo kelan äitiyspakkauksen. Me taidamme saada sen 2012-2013 paketin. Ruskeahkoa paljon, mää tykkään :) Kevättalvella 2014 se vaihtuu, mut ei me millään keritä siihen ku sehän tilataan paljon aikaisemmin LA aikaa..?

t.Emeli 7+0 + sissi... eli 8. raskausviikko..
(pakko kirjoittaa välil tota raskausviikkoa kans ku saa tuntumaan et oltas viel pidemmälle.. :) )

P.S. sissi on tässä yhteydessä sukupuolineutraalinimi, tarkoittaa armeija termiä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Ai olihan tuolla auroran viesti, josta ilmenee että päivitys on tulossa kyllä, vois ensin lukea ja sitten vasta huudella :)

Tänään olis täynnä 6+0, ihanaa, saa sanoa että 7. viikolla ja tuntea niinkuin olis pitkälläkin. Oikeasti en kyllä uskalla luottaa ja ajatella mitään ennenkuin sykkeet näkyy, sen verran noita alkuraskauden keskenmenoja. Tosin just mietin että tuollaista tasavahvaa viivaa raskaustestissä ei ole ollut kuin noiden loppuun asti edenneiden raskauksien aikana, aina muulloin on ollut haaleita viivoja joten se antaa kyllä toivoa. Eilen katsoin että joku oli käynyt ulrassa jo viikolla 6+0 ja syke löytynyt. Itselläni on varattu ultra niin että viikot olisi 7+2, mutta mietin kyllä hätähousuna että siirtäisin sen ensi keskiviikkoon jolloin viikkoja olisi 6+4 (lääkärini tekee töitä vain kahtena päivänä viikossa). Minullahan aika varmasti oli ovulaatio juuri neljä viikkoa sitten lauantaina kun silloin pistin pregnyl-irrotuspiikin.

Minulla ei juurikaan oireita ole, mitä nyt kova väsymys. Joka ilta olen mennyt yhdeksän maissa nukkumaa, samaan aikaan kun lapsetkin. Sitten kyllä meinaan herätäkin liian varhain, kuten tänään jo puoli viisi. Kohta taidan kyllä mennä jatkamaan unia :)

Mukavaa lauantaita kaikille! odottelen että pääsen fb ryhmään mukaan :)

T. Juliaana ja aarre 6+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Emeli-
Hah, muitakin yökyöpeeleitä. Kuopus herätti itkullaan enkä millään saanut enää unta, jouduin käydä oksentamassakin ja nyt ei ainakaan väsytä, ihme yöpahoinvointia.

emeli mulla oli esikoisen LA elokuun puolivälissä ja olin silloin ekojen joukossa jotka sai uuden pakkauksen, joka oli julkaistu muistaakseni huhtikuussa lapsimessujen yhteydessä. Tosin silloin venyttelin pakkauksen hakemista eli en hakenut heti kun sain paperit, koska halusin mieluummin sen uuden pakkauksen. Mut sitähän ei tosiaan voi varmaksi tietää milloin vaihtuu, kun jakavat ensin vanhat pakkaukset pois.

Mua kiinnostaa kaukalopussi kokemukset ja suositukset. Se olis varmaan tosi kätevä, kun meilläkin sitä esikoisen roudaamista on kerhoihin ja harrastuksiin.

päivähoidosta meillä oli esikoinen vajaa 3vee kun nuorempi syntyi ja jäi kotiin päiväkodista. On nyt ollut kaksi vuotta avoimen päiväkodin kerhossa. Meille se oli ehdottomasti oikea ratkaisu, eikä poitsu koskaan kysellyt päiväkodin perään, päinvastoin oli onnellinen rauhallisista kotiaamuista. Syksyllä esikoinen täyttää viisi ja mieluiten varmasti jatkaisi tuolla kerhossa, mutta siellä ei valitettavsti oikein enää 5vuotiaiita ole, kun ne melkein on järjestään päiväkodeissa. Mietin vaan et miten sitten sopeutuisi päiväkotiin kun olisi vaan osa-aikaisena. Toki päiväkotipäivät helpottaisi mun elämää, koska kerho on vaan sen 3tuntia eli aikamoista viemistä ja hakemista. Mun mies tekee reissutyötä joten pyöritän paljon tätä meidän arkea itsekseni.
 
Heips vaan.
Minä jätin pillerit elokuussa ja ajatus oli, että tulee jos on tullakseen. Ja 6kierrolla tärppäs. :) mieskn jo rupes pelekäämään, että jotain on vialla kun ei vieläkään tapahru mitään. Mut tulihan se sitten. Usko terkkarin oppitunteihin meinas kyl saada kolauksen, ku sielä nii painotettiin että heti tuut raskaaksi jos et käytä ehkäisyä..

Mul oli mieles joku kysymys, mut en ny enää muista että mikä. :) josko se päivän mittaan tulee mieleen.

Peikkotytsy 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Esikko tuli 2vk yrityksellä ja tämä toinen 4kk yrityksellä pillereistä.Eli hyvinkin nopeasti ja tehokkaasti raskaudun(esikoa imetän vielä joten imetys vähän häiritsi raskautumista).Ei parane miehen kanssa ees vitsillä kokeilla ilman ehkäsyä,köpsästi käy:D

minbebisksen voi poistaa ja mulle päivittää 29v

nurmo ja pikku-baby II 9+3

Nyt kun pikku-baby I kattoo piirrettyjä niin kokeilenpas vähän kuunnella dopplerilla:).Kyl sen tässä kohta pitäsi alkaa kuulumaan!
 
Meillä tärppäs tää kakkonen 5. Kierrosta, esikoinen tärppäs 4. kierrosta. Ja on tekemällä tehty ovistikkujen, greippimehujen, foolihapon ja punaviinin kans :D

Kaukalopussista suosittelen Eisbärcehin, siin on kuminauha reunukses ni saa kirrattua naaman ympärille.

Täällä on oltu kolme päivää saikul pahoinvoinnin takia, oksensin verta jo :/ No.. Se olis huomenna taas työpäivä -.-

Lintetsa 9+5
 

Yhteistyössä