Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *huhtikuussa*

Hihii, täällä potkutellaan :) Alkuviikosta aloin tunnustella, että noinkohan siellä joku jo ilmoittelee itsestään ja nyt ei kyllä tarvitse enää ihmetellä, etenkin jos masullaan makoilee. Jänskä, istukka edessä ja silti tuntuu jo nyt, esikoisesta tuntui viikkoa myöhemmin ja istukka oli takana. Tuntuu kyllä vähän erilaiselta, jotenkin vaimeammalta. Noh, onhan siinä tyyny välissä. Mutta kiva tapa aloittaa viikonloppu :)

-Napsi 15+0 poksista-
 
  • Tykkää
Reactions: *emppu*
heippa!
täällä oli seuranta ultra ke ja kaikki oli mallikkaasti! huh! :) ikävä kyllä sukupuoli jäi vielä mysteeriks, ei osannut varmaksi vielä sanoo juuta eikä jaata, höh, vaikka kovasti kyllä yritti katsella. mutta toivottavasti parin viikon päästä osais jo varmasti sanoa! :)
pahoinvointi palasi jollakin asteella parin viikon tauon jälkeen... :/ ma oksennus lensi kunnolla ja ihan puskista! hyvä että vessaan ehdin. huonoo oloo ollut ajoittain ja oksennus ollut todella lähellä mutta saanu pidettyä sisällä kun menee makaan tai istuun ja hengittelee syvään... lääkäri sano että kun on tähän asti kestänyt niin luultavasti 18 viikolla loppuis... huoh... loppuis jo! kyllä sitä miettii että koska se energinen vaihe oikein tulee ja se hehku josta kaikki puhuu... ei oo näkyny ei... :| raudan alotin pari päivää sitten josko siitä olis jotain apua tähän väsymykseen...

*emppu* ja pikkupallerot 16+3 :heart::heart:
 
Tulinpas tännekin piiiiitkästä aikaa lukemaan, ja tovi menikin ku selailin kaikki uudet höpinät läpi! Jotenkin sitä on jämähtänyt tuonne face-ryhmän puolelle vaikka niin ajattelin aluksi että täällä käyn silti ahkeraan. Siel vaan keskustelua on ko-ko-a-jan!!!! Tuntuu ettei sen lisäks ehdi käydä täällä mut tottakai pitää silti x)

Mulla rakenneultra reilun viikon päästä 14.4.

Jännittää jo hulluna, kumpaa mahdetaan lupailla. Jos jää epäselväks niin meen kyllä yksityiselle. Mahassa on ihan kauhee meno ja tsembalot jo ollu pidemmän aikaa. Välillä tulee ihan huono olo kun siellä niin möyritään, mut on niin ihanaa tuntea pikkusen liikkeet! Pahoinvointi ei oo vieläkään poissa, oli hetken jo parempi mutta maanantaina aloin uudelleen oksentaa. :( Jos puoliväliin loppuis sit ;). Täälläki on jo mietitty vaunuja ja muita hankintoja! Varmaan Emmaljungiin päädytään, ne miellyttää eniten silmää ja tuntuma on hyvä!
Tsemppiä kaikille odotukseen!

Maikkki & Minimöö 9+1
 
Mieki tulen kuittaamaan itteni tänne huhtikuuhun....
RAKENNE ULTRA 2.5
Ja tuntuu että siihen on vielä iäisyys...mutta tässä kuussa on onneksi niin paljon kaikkea puuhaa ku pääsiäiset ja sit on esikoisen 5v synttäreitten järkkäilyä yms...tuosta rakenne ultrasta sen verran et otan sukupuolen selville jos vain mahollista...ootteko muut joilla on lapsia ennestään niin meinatteko ottaa lapsia mukaan mihinkään ultraan? Ite ajattelin että jos ottas ton esikon matkaan tuonne rakenne ultraan niin jos sille tulis vähän toentunnumaksi et meille oikeesti tullee se vauvva...:) niin ja sain neuvolastakin keskiviikkona ku kävin niin lähetteen sinne pelkopolille..:) onko täällä muita jotka on käyny tai meinaa nyt käyä pelkopolilla?
Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!:)

-iitu_ 17+6
 
-iitu-, kannattaa kurkata mitä ultrauspaikkasi politiikka sanoo lapsista mukana ultrassa. Ainakin Hyvinkäällä on kielletty ottamasta lapsia mukaan sillä perusteella, että kätilöllä/lääkärillä olisi työrauha. En sitten tiedä päteekö tuo muualla, mutta kannattaa tarkistaa ettei tule pettymyksiä turhaan. Ja yksityiselle luulisi saavan enemmän yleisöä mukaan :) Varmaan se vauvan näkeminen juuri muuttaisi vauvaa konkreettisemmaksi asiaksi isosisarukselle!

-Napsi 15+0-
 
Täällä kanssa liikkeet alkanut tuntua. Heti, kun ensimmäinen liikahdus kunnolla tuntui, niin sen jälkeen joka päivä tuntunut. Ehdin jo kuitenkin taas huolestua, kun tänään ollut ihan kumma olo. Supistanut kovasti, työharjoittelupäivä oli yhtä tuskaa, kun oli vielä puristavat housut jalassa. Kotonakin on koko ajan pitänyt istua tai maata, vaikka ei varsinaisesti kivuliaita ole. Voi toki olla väsymystä. Kolme aamuvuoroa takana, herätys 4.30 ja kaikki päivät tällä viikolla olen ollut menossa. Toivottavasti vain sitä.

Ultrasta Meillä Jyväskylässä ei ainakaan saa lapsia ultraan edes ottaa mukaan! Meillä ultra joskus toukokuun aluilla ja sukupuolta ei kysytä. En koe tarpeelliseksi.

Pahoinvointia meilläkin edelleen. Uskon, että tämä vauhdikas elämä (työt, työharjoittelu, koulutehtävät) osaltaan aiheuttaa tuota, kroppa muistuttaa että tarvitsee välillä hidastaa...
 
Huhtikuulle kuittaudutaan.

Päivitys: synnäri on NLK ja rakenneultraa olisi 15.4.

Vaivoja riittää vaikka muille jakaa: pahoinvointia aamupäivisin, supistuksia pitkin päivää ja issiaskipuja illasta. Tietääpähän olevansa raskaana! :) ja ihanaa, kun pikkuinen ilmottelee itsestää potkutuksin, niin ei tarvitse doppleria kaivaa jatkuvasti esille.
Vaikka pahaolo on läsnä osan päivästä, sitten tulee se syöpöttely kausi iltapäivästä. Musta tuntuu, et syön jatkuvasti ja sit on taas heti ähky. Kyllä tätä menoa paino nousee ja huimasti.

Rakenneultraa odottelen kovasti. Sukupuoli kysytään. Sitten vasta rupeen ostelee tai ylipäätään lajittelee vaatteita tulevalle käyttäjälle. Nyt oon ostanut kaukalopussin ja bumbon.

Koikoi ja pikkunen 18+4
 
Mulla on rakenneultra 8.5.

Maha alkanu jo vähän kasvaa, jei. :) Ja selkä alkanu kipuilee, jalat vihloo ja sellaisia vaivoja. Mutta huomattavasti kivempia vaivoja ovat tällaiset kuin jatkuva pahoinvointi! Joka on helpottanut tooooodella paljon. Välillä vielä saatan oksentaa, ja illalla saattaa iskeä pahoinvointi ehkä väsymyksen takia? Mutta pääosin olo on melko normaali. :)

Me käytiin Berliinissä helmikuun alussa, ja oli niin virhe koko reissu. Tosin reissua varatessa ei tiedetty vielä raskaudesta. Olin niin huonovointinen, että koko reissu meni pieleen, varsinkin kun berliini oikeesti haisee ihan karmealle. :D Siitä oon päätelly, etten lähde enää ikinä ulkomaille sillon, kun oon raskaana. Tuntuu, että yhtä rahantuhlausta se on, kun ei pysty nauttimaan matkasta ollenkaan. En lähtis edes nyt, kun olo on parempi.

Ei meidänkään ultraan saa ottaa lapsia mukaan. Aika yleinen kielto siis näyttäs olevan! No meillä ei noita lapsia ookaan ennestään, joten ei oo tarvinnu asiaa edes sen kummemmin pohtia.

15+2
 
Söin aamupalaksi jogurttia ja pysähdyin miettimään että ääks miten paljon työtä onkaan taas edessä... Kuinka monia satoja kertoja pienen ihmisen pitää jogurtin syömistä harjoitella ennen kuin se alkaa sujua niin ettei puolet purkista ole pöydällä, lattialla ja kanssasyöjien vaatteilla... Ja niin moni muukin asia pitää taas opettaa alusta alkaen tai katsoa kun toinen oppii hitaasti itsekseen. Tämmöisiä tunteita tulee aina välillä, pieniä ymmärryksen hetkiä siitä mihin on taas ja vieläpä vapaasta tahdostaan ryhtynyt ;-) No, kokemus kyllä toisaalta auttaa muistamaan ja uskomaan että kyllä se vaavi ne kaikki asiat sitten kuitenkin oppii vaikka aikaa se viekin.

Neuvolassa oli eilen kaikki muu hyvin paitsi hemoglobiini, joka oli 115. Eihän se raskaanaolevalle mikään epätavallinen hemppa ole, mutta minulle jonka normaali hemppa on yli 140, on 115 todella aneeminen lukema. Ei ihme että väsyttää niin vimmatusti! Ja tämän siitäkin huolimatta että olen vedellyt rautatabletteja jo ties miten monta viikkoa! Olen rahaa säästääkseni popsinut halpis-Retafereja jotka olen saanut joskus ilmaiseksi verenluovutuksesta kotiin, mutta näköjään ne eivät imeydy kunnolla. Tänään kyllä mukiloin kukkaroni ja menen ostamaan jonkun suosittelemaa rautamehua luontaistuotekaupasta, vaikka se kauhean kallista ilmeisesti onkin!

Vauva pakeni sydänääntenkuuntelukojetta kunnes neuvolantäti jotenkin "pyydysti" sen taitavalla painalluksella paikoilleen. Sitten vauva potki protestiksi laitetta. Mieheni nauroi että vauva tulee selvästi häneen, mies kun on sotilaitten sukua ja hyvin liikunnallinen.
 
Rakenneultra 7.5
Huoh, onhan viikko takana. Rankkaa kun yöt töissä ja päivisin unet jää muutamaan tuntiin parissa pätkässä. Pikkasen ollut pinna kireellä. Nyt onneksi muutama vapaa ja saa latailla akkuja. Alkoi kyllä jo tuntumaan siltä, ettei heinäkuulle asti pysty tekemään ainakaan täyttä viikkoa. Maha on alkanut kasvamaan, mutta koti vaa'an mukaan painoa ei ole tullut lisää. Mammahousut piti jo kaivella esille. Pitäis vissiin pikkuhiljaa ilmotella läheisille tästä kolmosesta :D

Cira- & Papu 15+0
 
Meillä rakenneultra 24.4. Ja aiotaan kysyä sukupuoli, jos näkyy. Jotenkin mietin, että miks mä en sitä haluais tietää, jos pieni sen vaan näyttää. Neuvolassa tällä viikolla painotettiin, että pitää ite selkeesti ilmaista et haluu tietää sen, muuten ei kerrota mitään.

Aniko & pomppi 17+1
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Viikot vierähtävät oikeastaan nyt nopeasti, uskomatonta että pian olmaan 20+0 viikoilla! :)

Itse olen joutunut ottamaan taas vähän rauhallisemmin kovien vihlaisukipujen vuoksi mutta onneksi töissä pyStyy käymään. Pomon kanssa ollaan puhuttu kevennyksistä mutta vielä en ainakaan mielestäni tarvitse. Toki jos alkaa kovaksi mennä niin siitten. Ei työni muutenkaa ole kehoa kovin rasittavaa riippuu missä toimipisteesaä ym olen.

Sukupuolesta Ultrassa jos näkyy niin saa kertoa. Tärkeämpää on vauvan rakenne ja vointi. Itselle on kyllä tyttöolo mutta ei sitä tiedä :)

Hankintoja emme ole vielä tehneet tai minä en ehkä uskalla vielä menetysten takia. Yhden ihanan bodyn Stockkalta oli pakko saada :) Muuten alamme ehkä 30+ viikoilla tarkemmim katsomaan ja hankkimaan tavaroita.

Masu on saanut pienen pientä muotoa :heart: Liikkeitä en ole kunnolla tuntenut, ihneellisiä muljahduksia kylläkin.. :)

Tsemppejä kaikille.

Mirkku 18+2
 
Huh, imuroiminen teki tiukkaa jo alkuraskaudesta, minkä vuoksi oon sitä vältellyt. Tänään pitkästä aikaa imuroin. Oikealle puolelle lantioselkää tuli sellaista ikävää tuntemusta. Googlasin ja löysin asiallisen linkin (englanniksi). Siinä selostetaan, kuinka kahdenlainen alaselkäkipu on raskauden aikana tyypillistä. Lisäksi kerrotaan, että varsinaista iskiasta (sciatica) ilmeisesti on vaan tosi harvoilla. Tunnistin itseni kuvauksesta "posterior pelvic pain". Siihen apuna lihasten vahvistaminen ja sellaisten liikkeiden välttäminen, missä koko keho taipuu lantion kohdalta eteen päin ja mihin sisältyy kiertoliikettä (esimerkkeinä mainitaan juurikin imurointi ja moppaus). Onko kellekään muulle tuttua täntyyppinen vaiva?

Linkki: Low back pain during pregnancy | BabyCenter

Hyvää päivänjatkoa joka tapauksessa! :)

Ilokarpalo ja Pipana 18+4
 
Kiitos uudesta pinosta! Meillä rakenneultra 7.5. eli vielä 4 viikkoa, odottavan aika on piiiiitkä ;) Halutaan tietää sukupuoli jos pieni sen meille vaan suostuu näyttämään. Päästään 4D ultraan eli jos hyvä asento niin eiköhän näy :)

Hankintoja
ollaan jo tehty kaikki suurimmat, käytettynä, ja sängyn, rattaat, vaatteita, leluja saan ystäviltä. Hyvin ollaan jo ajoissa valmistauduttu. Esikoisen kanssa kun veti aikoinaan niin huonoon kuntoon ettei pystynyt edes liikkumaan niin piti marssia yhteen liikkeeseen ja ottaa suunnilleen kaikki sieltä. Mutta silloin ei ollutkaan niin hienoja netti- ja huutokauppoja kuin nyt ;)

Matkalle olisi tarkoitus vielä lähteä heinäkuussa, se vähän jänskättää. Lennot varattiin jo viime syksynä, ei ollut silloin vielä tietoa tästä iltatähdestä. Onneksi vakuutus kattaa lennot jos jostain syystä joutuu perumaan, mutta toivon että suoriudun 10 päivän aurinkolomasta, onneksi siellä voi ottaa iisisti jos ei enää kykene aktiviteetteihin ;)

Mukavaa alkanutta viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!

Hanix 17+0 poks poks
 
Jaanpas löytämäni hauskan linkin teidänkin kanssanne:

Museum of Science and Industry | Make Room for Baby

Tuolla siis näkyy mitä kropalle tapahtuu raskauden edetessä.

Ilokarpalo, mä oon tainnut saada oikein täyspotin selkäni kanssa, kun omaan melkeinpä noi kaikki oireet kummastakin vaivasta :) Paitsi vessassa voi kyllä käydä ihan normaalisti, Onneksi. Nuo sähköiskut on kyllä tuttua kauraa, entinen jalkahalvaus voi tietysti myös vihoitella samoilla oireilla. Toivottavasti vaan pysyy tällä tasolla eikä pahene niin kyllä tästä selviää.

Te jotka tunnette jo potkuja, tuntuuko ne mielestänne yleensä samoilla kohdilla vai ympäri masua? Omani tuntuvat ihan alavatsalla ja yleensä parissa kohdassa, olisiko sitten istukka matkaillut siitä pois tieltä.

-Napsi 15+3-
 
Viimeksi muokattu:
No niin olipa hyvä että otin puheeksi tuon kun ei itelle tullu mieleenkään että ei voisi ottaa matkaan...mutta kyselin tuosta meän ä.polilta niin saa ottaa sisaruksen matkaan kattomaan...mutta siirsivät viikolla etteen käsin sitä miun aikaa kun ois ollu 2.5 niin nyt onkin vasta 9.5 ja kyllä tympäsee... :mad: nooh pääseepähän mieski matkaan sitten sinne ultraan...
-iitu_ 18+2
 
Voi vitsit kun kaikilla on rakenneultrat aikasin!! Siis ainakin muhun verrattuna kun mulla tosiaan se on vasta 27.5 eli siihen on vielä yli kuukausi reippaasti! Noh, tässä välissä ehtii olla lääkärineuvola että ainakin saa käydä sykettä kuuntelemassa :) Kunpa aika vain menisi vauhdilla, en malta odottaa että näkis taas pikkusen :heart: Maha kasvaa ja pikkuhiljaa liikkeitäkin tuntuu, tosin harvakseltaan vielä enkä edes yritä niitä vielä kuulostella erikseen kun tiedän että ei ne vielä välttämättä tunnu säännöllisesti. Varsinkaan jos on istukka edessä. Ultrassa selviäis sitten tuo istukankin paikka.

muhvi ja pätkis 15+1 :heart:
 
Mitä sitä sepustais.. Kaikki tulee kertoiltua fasen puolella. No ainaki Rakenneultra 9.5. Ja sukupuoli kysytään jos näkyy :) Mies sanoo että poika se on, esikoinen tyttö.. nii varmaan ;D Mahaa ei näy vielä yhtään ja paino ei oo noussu enkä liikkeistä oo varma.. ehkä muutaman hipasun tuntenu. Esikoisesta alko tuntuu jtn rv 17 että eiköhän ne kohta.. Istukan paikkaa en tiedä. 2 krt neuvola ollu ja seuraava kk päästä. Vierähti pari tuntia viime kerralla ku oli tytön käynti ja mun käynti samalla kertaa ja mieski oli mukana :)

Tosiaan semmonen olo ku ei raskaana oiskaan.. ei vaateongelmia sun muita ja kaiken voi tehä ku ennenki x) Sokerirasitus ei hälyttäny ku edellisessä raskaudessa se keskimmäinen arvo oli himpun verran rajan yli. Eli toisen kerran joutuu vielä käymään, mutta ei ollu paha keissi. Litku meni ku vettä vaan ja huonoo oloo ei tullu.. Arvot oli nyt siis 0h 4,7, 1h 6,5 ja 2h 5.3. Sydämmensyke oli vauvalla 150+ esikoisella oli muistaakseni aina aika matalat hmmmm ;)

15+3
 
Moikka!

Täällä ois toistaan ja miehen ensimmäistä odottava 23v. Laskettuaika 12.9, aikaistui neljällä päivällä nt-ultrassa, aiemmin oli 16.9. Synnytyssairaala mulla on HYS. Esikoinen täyttää loppuvuodesta jo 6vuotta ja uuden odottaminen on taasihan outoa ja ihmeellistä.
Kirjottelin aikasemmin tuolla vauva.fi palstalla syyskuun ryhmässä, mutta siellä on nyt niin hiljaista ollut jo pidempään. :( Vertaistuki on kuitenkin ihan huippujuttu, kun ei lähipiiri voi jaksaa vauvajuttuja aina. Eikä miehelle kehtaa valittaa miten valaaksi itsensä tuntee, ettei se ala nähdä samoin.. ;)

Tällä hetkellä siis rv 17+4, tänään kävin neuvolassa. Ahdisti jotenkin mennä sinne muka haukuttavaksi, vaikka kaikki oli hyvin eikä edes haukkuja saatu. Painokin oli noussut sopivasti, 2kg200g siitä mitä ennen raskautta painoin. Mulla on nää kehonmuutokset ottanut tässä raskaudessa tosi koville, ei tää viimeksi ollut näin rankkaa ja outoa.

Sykkeetkin kuului oli 150-155bpm. Seuraavaksi jännätäänkin sitten rakenneultraa, joka meillä on 29.4. Miehellä on vahva tyttötuntemus, mä en osaa "virallisesti" sanoa, unissa vauva on kuitenkin useinmiten ollut tyttö. Esikoispoika kertoi eilen olevansa "ihan satavarma" että saa pikkusiskon. :D

Tällaista täällä, jos mukaan vielä mattimyöhänenkin mahtuu :D
 
No nyt alkoi tympäsemään kun ajattelin että mulla on viiikkoja jo 22+2 kun on rakenneultra. Siis tosi myöhään tuo aika, olis nyt ollu edes viikkoa ennemmin, vaikka toisaalta näkyy tietyt rakenteet esim. sydän paremmin kun on viikkoja enemmän. Mutta on kuulkaas typerää ku ei vaan jaksais odottaa siihen toukokuun loppuun asti. Onneksi aika menee nyt vähän nopeemmin kun on kevät ja ulkona on enemmän tekemistä :)

muhvi ja pätkis 15+2 :heart:
 
Heippa! Ja tervetuloa Oidar, sulla on sama LA ja samoin täällä oli tänään neuvola :). Rakenneultra on meillä 25.4. Heti ekana mahdollisena päivänä, kun mies on sen jälkeen pari viikkoa reissussa. Kivaa päästä niin pian, varsinkin kun neuvoloita on tosi harvoin, mutta toivottavasti kaikki tarpeellinen tuolloin jo näkyy.

Onko teillä muilla usein harjoittelijoita tms. näissä raskausjutuissa? Vai olenko jotenkin harjoittelijoille altistavaa tyyppiä :)? Ihan ok harjoituskappaleena olo on, kun ei mulla mitään vakavaa vai arkaluontoista ole ollut. Osan olen tiennyt etukäteen ja saanut valita käykö. Mulla on raskauksien aikana ollut neuvolassa terveydenhoitajaharjoittelijoita, äitiyspolilla kätilöopiskelija, lääketieteen kandeja ja lääkäreinä erikoistuvia ja synnytyssalissa kätilöopiskelija, erikoistuva lääkäri ja kandi ja lapsivuodeosastolla (vai mikä se on) terkkaharjoittelija, nämä nyt ainakin.

Matkustelusta: en matkusta mitenkään paljon, mutta raskausaikoina olen lentänyt työ- ja lomamatkoille Pohjoismaihin tai muualle Eurooppaan (ei kovin pitkiä lentoja) ja autoillut harrastuksen tiimoilta Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa. Tässä raskaudessa taitaa olla vain yksi Ruotsin keikka. Mulle matkat ei ole tuottaneet ongelmia. Raskainta oli reilu 2 kk ennen laskettua aikaa lämpimässä paikassa yhdistelmämatka, jossa päivät oli töitä ja illat piti viettää turistina ja äitinä. Silloin tuli tavallista enemmän supisteluita.

Syyslauma 17+4
 
Oidar: tervetuloa! Tää ryhmä oli aluksi niin iso (joku 120 hlöä), että uskon keskustelun pysyvän yllä, vaikka moni onkin nyt ilmeisesti aktiivisempi faceryhmässä. :)

Itse ajattelin pysytellä täällä loppuun saakka.

Eilen ja tänään on muuten tuntunut "muljahtelua" vähän väliä ja oon aika lailla varma, että nää on nyt niitä potkuja. Onnellinen ja helpottunut olo <3

Ilokarpalo ja Pipana 18+6
 
Pikainen päivitys: Kävin neuvolassa sokerirseurannassa, sekä sykeseurannassa (viime kerralla eivät saaneet kuuluviin). Sokereita joudun yhä vaan seuraamaan, mutta päivän sokerit on kaikki normaalit aamun paastoarvoa lukuunottamatta, joka jostain syystä on aina arkiaamuisin koholla (viikonloppuna ei). Eli eivät tiedä mitä tekisivät sitten, kun äitiyspolille periaatteessa pitäisi lähete tehdä, mutta arvot kertoo, ettei päivän ruoat ainakaan nosta sokeria. Joten seuraan sitten vähän lisää. (Olen satavarma, että lähetteen kuitenkin tekevät, kun siellä papereissa niin sanotaan "jos on neljä tai yli poikkeavaa arvoa, tehdään lähete".) Mutta mitä tuolle paastoarvolle voi oikein tehdä, kun ei sokerit yölläkään laske liian alas, ettei siitä aamunkoittoilmiöstäkään (vai mikä lie) voi olla kysymys. Anyway.

Sykkeet sai terkka kuulumaan nyt ns. kaikuna heti, mutta vauva luikahti aina karkuun sitä doppleria. Kauan se terkka jaksoi sitä metsästää, että saatiin ne voimakkaat sydänäänet kuuluviin. Masiina mittasi kyllä kaiutkin, ja äänet oli välillä 147-150. Vahva ääni oli sit 150 ja sen se sinne neuvolakorttiin kirjoitti. Paino oli mulla laskenut, mikä ei niin haittaa, kun sitä turvotusta on ollut niin paljon, et voi olla sen turvotuksenkin laskeminen syynä. Seuraava neuvola on 2.5. jossa tehdään ne kelapaperit.

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 18+5
 
Tulinpas tännekin piiiiitkästä aikaa lukemaan, ja tovi menikin ku selailin kaikki uudet höpinät läpi! Jotenkin sitä on jämähtänyt tuonne face-ryhmän puolelle vaikka niin ajattelin aluksi että täällä käyn silti ahkeraan. Siel vaan keskustelua on ko-ko-a-jan!!!! Tuntuu ettei sen lisäks ehdi käydä täällä mut tottakai pitää silti x)

Mulla rakenneultra reilun viikon päästä 14.4.

Jännittää jo hulluna, kumpaa mahdetaan lupailla. Jos jää epäselväks niin meen kyllä yksityiselle. Mahassa on ihan kauhee meno ja tsembalot jo ollu pidemmän aikaa. Välillä tulee ihan huono olo kun siellä niin möyritään, mut on niin ihanaa tuntea pikkusen liikkeet! Pahoinvointi ei oo vieläkään poissa, oli hetken jo parempi mutta maanantaina aloin uudelleen oksentaa. :( Jos puoliväliin loppuis sit ;). Täälläki on jo mietitty vaunuja ja muita hankintoja! Varmaan Emmaljungiin päädytään, ne miellyttää eniten silmää ja tuntuma on hyvä!
Tsemppiä kaikille odotukseen!

Maikkki & Minimöö 9+1
Oho, Maikkkilla vähän nuo viikot pienentyneet mystisesti ;) Rupesi vaan hymyilyttää!

Minäkään en ole aaaikoihin täällä käynyt, kyllä se FB vie voiton kun siellä tulee muutenkin (liikaa) pyörittyä. Meille tosiaan selvisi eilen, että pieni poika olisi tulossa! Vaikka mä olin niin varma tytöstä :D Mutta ihana uutinen tämäkin, varsinkin mies on onnessaan. Lähetettiin ihana kortti miehen vanhemmille (mulla oli oma äiti mukana ultrassa), jossa kerrottiin, että perhe kasvaa pienen pojan verran. Heille ensimmäinen poikalapsenlapsi, mutta omat lapset kaikki poikia. Huomenna pitäisi kortin olla perillä, saas nähdä mitä reaktioita tulee.

Työntelen kotona tyhjiä vaunuja ja hipelöin vauvanvaatteita koko ajan, hieman ehkä kärsimättömyyttö ilmassa... Niin, ja ostettiin juuri ensimmäinen oma asunto, ihan huippua päästä siistiin ja omaan kämppään tämän rupuasumisen jälkeen!!
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki

Yhteistyössä