Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *huhtikuussa*

Hea
Meillä on rakenneultra 12.5. Ja halutaan tietää kumpi tulossa mikäli pikkuinen sen suostuu näyttämään :)

Onko kukaan ajatellut mennä viikonloppuna lapsimessuille? Tai siis näin ensikertalaisena kyselen jos joku on siellä aiemmin käynyt, että onko siellä kuinka paljon ohjelmaa/ esittelyjä myös odottajille? Eli kannattaako mennä katsomaan esim. vaunuja ym? En ajatellut vielä mitään ostaa mutta hyvähän se on tutustua etukäteen :D
 
Liikkeitä tuntuu päivittäin, pieniä tuuppimisia ja muljahteluja:)

rakenneultra meillä on 30. Päivä. Odotetaan kovasti! Isosiskot on sitä mieltä että vauva on ehdottomasti tyttö ;)
Minulla pieni poikatoive.... Saa nähdä =)

Omakotitalokuume on kova. Valmiita ei tunnu meidän kaupungista löytyvän, rakentamista mietitään, aika kova urakka rakentaa pienen vauvan kanssa, joten mietitään ja ehkä vähän lykätään.. Onhan tässä aikaa, nykyisessä kodissa kuitenkin ihanhyvin tilaa.
 
Huhheijaa, siitä onki aikaa kun viimeks tullu tänne kirjoteltua. Helpompi jotenki toi fb ja siellä tulee höpöteltyä :)

Mutta täällä vointi alkaa olla aikalailla normaali, ihanaa kun masu alkaa pikkuhiljaa kasvaa ja vauvan tulo tuntuu jo realistiselta.
Rakenneultraa pitäisi vielä jaksaa kolmisen viikkoa odotella 29.9 olisi ultra. Aijotaan kysyä sukupuoli jos vain suostuu pikkuinen sen näyttämään. Ei millään meinais pysyä housuissa tuonne saakka :D

Jennu & masukki 17+4
 
Heippa kaikki! En ole saanut kirjoitettua pitkään aikaan, kun tuntuu, ettei ole mitään asiaa.

Tänään kuitenkin tuntui ekat niin selvät liikkeet, ettei asiasta voinut erehtyä :) Viikkoja nyt siis jotakuinkin 18+3.

Rakenneultra meillä on 24.4. eli melko tarkkaan jo kahden viikon päästä. Tuolloin viikkoja siis noin 20+4. Sukupuolta ilmeisesti meinataan tiedustella, jos se vaan näkyy. Minulla on niin vahva tyttöolo, että tuntuu hurjalta, jos vasta synnytyksen jälkeen selviäisi, että onkin poika :D

Olen lueskellut jatkuvasti noita ketjuja, joissa juuri synnytellään ja mielessä käy jatkuvasti, että mitäköhän siitä omasta synnytyksestä tällä kertaa tulee. Toivon niin kovin, että nyt saisi synnyttää alakautta, mutta jotenkin on vaan pakko suhtautua nyt niin, että voi olla, että taas mennään sektioon ja alakautta en synnytä ikinä.

Keltakukka noin 18+3
 
Mulla ultra 15.5. Millä viikoilla olette tunteneet ekat liikkeet? Nyt siis rv 16 ja ei tuntemuksia. Tokasta oli jo rv 14. Mut nyt meno on kyllä vähän vauhdikkaampaa ja iltaisin nukahdan ihan pystyyn joten se potkujen tarkkailukin on jäänyt vähälle. Nyt mulla on selvästi pienin maha mitä edellisistä. Aamuisin ei juurikaan näy mahaa ollenkaan ja illalla on sitten niin turvonnut.
Kävin myös hammaslääkärissä ja hammaskiven poisto jäi kesken, ei ehditty joka hamapaaseen. Uuden ajan saisin heinäkuulle, mutta mietin että mitenhän sen ison mahan kanssa enää onnistuu silloin..:ashamed: :headwall:
 
Olen ollut tuntevinani liikkeitä jo monta viikkoa, mutta eilen rv 16+5 tuli ihan selviä voimakkaita muljahduksia, joista ei voi erehtyä, urheilun yhteydessä. Vauva ilmeisesti halusi urheilla kanssani ja alkoi heittää kuperkeikkaa :)

Muuten täällä on podettu raskausanemiaa ja tosi heikkoa ja huteraa oloa... Rautamehukuuri kuitenkin alkaa auttaa! Varsinkin kun opin että se olisi parasta juoda tyhjään vatsaan ja olla syömättä ja juomatta vähintään puoli tuntia ottamisen jälkeen.

- Bhumi & Lootus rv 16+6 tänään
 
Tänään 18+0. Ihanaa. :heart: Enää pari viikkoa RU:n. Toivottavasti masukilla kaikki siellä kunnossa ja kyllähän sitä toivoo että myös sukupuoli selviäis. Pikkaisen on fiiliksiä toiseen suuntaan, mutta katsotaan osuiko fiilikset oikeaan. Nyt kun ei enää *kop kop* ole paha olo, niin aika ihanaa tää odotus. Varsinkin ne liikkeet iltaisin. Eilen ekaa kertaa tunsin töissä palaverissa liikkeet. :)

Sniff ja masukki
 
Pitkästä aikaa minäkin ilmoittelen itsestäni! Täällä ei tunnu vielä minkäänlaisia liikkeitä, kovasti niitä odotellessa! Masu alkaa pikkuhiljaa pyöristyä mutta lähinnä näyttää ulkopuolisille siltä kuin olisin vain lihonut. :D

Meillä rakenneultra 2.5 ja aiotaan sukupuoli kysyä. Ollaan mietitty jopa menevämme yksityiselle 4d-ultraan jos ei pieni halua jalkojaan levitellä + kokemuksena. Mutta saa nähdä. Ensimmäiseksi meille tarjottiin 30.5 jo aikaa ultraan mutten vappuaattona olisi pystynyt millään olemaan pois töistä keskellä päivää, joten siirrettiin aika sitten vapun jälkeen, joka kyllä harmittaa, mitä nopeammin pääsisi jännityksestä, sen parempi muttei mitään tälle mahda. :)

anskk 17+3
 
Meillä on rak.uä 13.5 Kokkolassa mutta voi olla että perun sen ja me mennää Ouluun Järvelän Ilkan ultrattavaksi. Viimes käytiin siellä ja oli kyllä hyvä kokemus niin tarkka tuo lääkäri oli, niin ja 4d oli samalla. Ja sitte tää aika taitaa siirtyä ainaki seur päivään. Mutta katellaan nyt...
Ja tietty katotaan sukupuoli, en millään malttais ootella ees sinne asti!
Mulla on vielä ennen sitä oiskohan 25.4 nla jossa varmaanki ultrataan niin katellaan voisko sitä jo nähdä sinne haaroihin :D

Mää tunsin ekat liikkeet varmasti toissa päivänä. On niin hektistä tää elo että ei ees ehi kuulostelemaan toista..

Mää kävin tiistaina ylim lekurinlassa ku mulla alko viime to supistelemaan jo aika kipiästi...ei pysty mitään tekemään ku johan supistaa! Mutta kaikki näytti olevan ok, streptokokki näytteen otti, mutta tuloksia en oo vielä saanu. Kovasti pelottaa että joku tulehus on ku kohtu on kosketusarka..
Muuten olo on ihan ok, mitä nyt väsyttää mutta oksentaa ei oo tarttenu pariin päivään!

Voikaahan hyvin!

C ja kullannuppu poksuu tänään rv16
 
Eilen ja tänä aamuna tunsin liikkeet ihan selvästi :heart: . Ihan mahtavaa. Oon ollut tuntevinani jotain kuplintaa, mutten ole ollut varma mitä ne on. Nyt oon ihan varma, että oli vauvan liikkeitä.

Vatsa on pienessä ajassa kasvanut pallukaksi. Nyt monet onnittelevat jo nähtyään vatsan, vaikken ole raskaudesta puhunut.

Hengästyttekö te muut helpommin kuin normaalisti? Musta tuntuu, että hiukankin reippaampi kävely tai portaiden nousu aiheuttaa ihan kunnon hengästymisen.

-Syyskuu14 17+0
 
syyskuu14, jaa että hengästyttääkö, voi kuule. Eilen just käytiin miehen kanssa vaunukäppäilemässä ja sain kokoajan pyytää sitä hidastamaan kun en meinannut pysyä perässä. Juttelusta ei ollut tulla mitään kun puuskuttelin suurimman osan lenkistä. Ihan kamalaa! Mulla ei ole edes mikään rapakunto, ennen raskautta saatoin kävellä 10km:n lenkin ihan helposti. Nyt en uskalla moisesta edes unelmoida. Huima kehitys näille viikoille :D

Täällä aina välillä tuntuu pientä potkutusta kun oikein keskittyy tunnustelemaan, mutta voisihan tuo ilmoitella itsestään enemmänkin. Lisäksi olen ilmeisesti päättänyt ottaa ekan kolmanneksen vaatimattoman yrjöilyn takaisin ja aloittaa tuon harrasteen tässä kukkeassa keskiraskaudessa. Jokunen aamu on mennyt halaillessa pönttöä ja kakoessa tyhjän vatsan sisältöä ulos, yök.

Lauantaina pukkais sukujuhlaa ja pientä pukineongelmaa, haluaisin saada tämän pömpän piiloon kun asiasta ei tiedä kuin kummankin meidän äidit. Joku kietaisupaitaviritys pitänee kehittää :) Mutta ei mitään eteen solmittavaa, ne jos mitkä korostaa masua. Uh, ongelma tämäkin.

-Napsi 16+0-
 
Toi hengästyminen on kyllä ihan mahotonta :D Ihan normisti ku vaan köpöttelee koiran kanssa, niin jo alkaa puuskutus. Se ei vaan ainakaan mulla tunnu niin pahalta ku normaali hengästyminen. Mutta mulla tätä oli jo ekassa raskaudessa. Sillon ehdin todella jo ihmetellä, mikä hitto nyt oikeen on, kunnes tein raskaustestin ja myöhemmin osasin yhdistää nämä asiat toisiinsa.
 
Kyllä hengästyttää joo, varsinkin portaita noustessa mutta myös kävellessä ja pyöräillessä. Ja syke nousee paljon nopeammin kuin aikaisemmin, seuraan sitä treeneissä nyt mittarilla ettei tule vedettyä liian kovilla sykkeillä kovin kauaa. Mitään virallisia sykerajojahan ei taida enää olla olemassa mutte jotenkin vain tuntuu siltä, ettei vauva tykkää hyvää kovin kovasta sykkeestä, varsinkaan jos se kestää kauan.

Missäpäin mahaa te tunnette ne liikkeet? Eilen tunsin ihmeellisiä muljahduksia oikealla alavatsalla, eikä ne tuntuneet samalta kuin esim. suolen muljahdukset. Mietin vain, että voiko ne tuntua tosiaan tuolla oikealla puolella, sitten muistin että siltä puolen esim. sydänäänet on joka kerta kuunneltu. Jotenkin olen mieltänyt että vauva on kuitenkin sijoittunut keskelle vatsaa. Ensimmäistä kun odottaa niin ei oikein tiedä että miltä ne vauvan liikkeet tuntuu :)

Olen tainnut aiemminkin mainita, että maha on iso :D Niin iso, että voisin helposti olla pari kuukauttaa pidemmällä jo. Mutta ei se minua stressaa, kun painoa ei ole tullut liikoja lisää, minulla tuo maha vain pompsahti heti tuohon eteen ja jatkaa työntymistään eteen edelleen. Toisten ihmettely alkaa vaan välillä jo ärsyttää, minkä minä sille voin että se kasvaa! Sillä on ihan oma tahto, ei sitä voi oikein säädellä.... :)

Hispula ja LL 16+5
 
Hispula: Mäkin odotan ensimmäistä. Nyt kun potkut on tulleet selvemmiksi ja säännöllisemmiksi muljahduksiksi, voin kommentoida, että mulla tuntui alavatsalla ensin selvästi vasemmalla laidalla, nyt vaihdellen molemmilla puolilla ja välillä keskellä alhaalla. Kätilö sanoi, että yleensä sikiö hengailee alhaalla, kun napanuora on vielä lyhyt. Vaikka kohdun yläpää onkin noussut jo vaikka kuinka ylös (mulla kuulema navan yläpuolelle).

Ihanaa tuntea noita muljahduksia, tuntuu konkreettisemmalta ja voi olla ikään kuin vuorovaikutuksessa pienen kanssa. :) Sanoa mielessään tai miksei kuiskata ääneenkin tyyliin "ai heräsit, huomenta vaan pikkutyyppi" tai "joo on vähän stressiä, mutta koitetaan ottaa ihan rennosti, pidän susta huolen" :) <3

Jee, aika kuluu nopsaan, enää 5pv rakenneultraan täällä. Vaikka vasta tuntui, että siihen on ikuisuus.

Hyvää lauantaita kaikille ja kaikkien salamatkustajille!

Ilokarpalo ja Pipana 19+3
 
Fyi
Hengästyminen, joo, ihan kamalaa! Tuntuu, että kunto romahtanut ihan nolliin! Rappusten nousu, kauppakassin kanssa kävely, ihan uskomatonta puuskutusta.

Liikkeistä mulla tuntuu vasemmalla tai keskellä alavatsalla. Alkuun tunne muistutti ilmakuplan puhkeamista, nyt sellaista tylppää muksausta. Myös muljahduksia tuntuu. Alkuun tuntui vain illalla, mutta nyt voi tuntua vaikkapa autolla ajaessa tai aamulla heti heräämisen jälkeen. Tänä aamuna mieskin tunsi potkut ekaa kertaa. :heart:

FYI 19+0
 
Minulla on kohtu ihan alhaalla vielä, pohja reippaasti navan alapuolella... Eli liikkeetkin on tuntuneet hyvin alhaalla, siinä karvoituksen rajalla suunnilleen. Eilen oli hiukan heikko liikepäivä, nyt istun taas koneella ihmeellisessä ruttuasennossa ja voi jestas millainen potkushow äsken oli! Miten näin pienellä voi olla näin paljon voimaa?! Ei tietoakaan enää mistään pienistä hipsutuksista, tämä tuntuu lähinnä erittäin voimakkaalta elohiireltä :D Loppuraskaudesta on varmaan "hauskaa"...

Oi, ensi viikolla alkaa jo rakenneultrat :) Omaani on vielä kolmisen viikkoa, mutta vähän jo vissiin alkaa jännittää - yöllä näin unta, että rakenneultramme olikin siirretty Tampereelle (asun Turussa) ja meillä oli ainoastaan 20 minuuttia aikaa ehtiä sinne. Ei ehditty ei, joten jäi ultrat tekemättä kokonaan. Kauhea painajainen ;)

Fritang 17+2
 
Tänään on täynnä 16+0 :) Mutta siitä huolimatta aika matelee ja rakenneultraan on ikuisuus. Lohdutonta luettavaa tuo rak.uä listä kun minä olen sielä viimesenä!! Tylsää! Mutta saanpa jännätä teidän muiden ultria, sekin on kivaa :)

muhvi & pätkis PoKs 16+0 :heart:
 
katariine Mä saan pidettyä närästyksen inhimillisenä välttämällä valkosta vehnäjauhoo, ja iltanärästys hellittää vähän ottamalla magnesiumia. Ja vihcyä juon oikein pahaan närästyskohtaukseen.

Mulla rakenneultra vasta toukokuussa joskus... Toisaalta en ole ollut sen suhteen kovin malttamaton, musta on ollut ihanaa, että tiedän kaiken olevan ok enkä ole käynyt neuvolassakaan kuin sen ekan käynnin. Pitäisi soitella aikaa sinnekin, mutta kun mulla ei ole vielä työvuoroja, niin en ole voinut soittaa. Kiva kuitenkin, että alkaa taas ultrakuulumisia tulla :) Tulee sellainen olo, että tässähän ollaan aika pitkällä!
 
Juu, _hengästyn_ välillä pelkästään kumartumisesta vaikka ei itselläkään nyt mikään rapakunto ole.

Jotenkin ihan hullua ajatella, että on kohta jo puolessa välissä.. Justiinhan vasta tein positiivisen testinkin. Aika kyllä tuntunut menevän hirveän nopeaa. No sitten rv 30 jälkeen se menee todella hitaasti :D.

Liikkeitä ja potkuja tuntuu päivittäin, varsinkin iltaisin. Oikein tuntee kuinka pikkuinen heittelee kuperkeikkoja.

RauRau ja pallero 18+4
 
Juuri sain tuntea ekaa kunnon potkut!! :) vähän navan alapuolella, vasemmalla, riippuu ihan siitä mitenkään vauva on:)
Aiemmin liikkeet ollut muljahduksia ja muksimisia.

Ostin juuri vauvalle sitterin:D ehkä vähän aikaista mutta onpahan valmiina. Tämä versio tärisee, koin tosi hyväksi meän toisella tytöllä, olis halunnut ihan pienenä seurustella kaikki yöt! Syöttö ja Sitteriin ja tärinä päälle niin lähes aina nukahti:)
 
Minun tietoja ei vielä näykään etusivulla eli
Hauska / 30 v. / 1.
rakenneultra 22.4.

Täällä aika seesteistä vaihetta elellään, vointi on hyvä ja hyvin jaksaa käydä töissä ja liikkua. Puolivälissä ollaan ensi viikolla :) Maha on vielä pieni, kasvua tässä vaiheessa oottaa kovasti ja kesällä varmaan totean, että ei oiskaan ollu niin kiire :LOL: Äitiyshousut on ollu käytössä jo pitkään, äitiyspaitoja oon katsellut kirppareilta ja netistä. Niitäkään ei kai kovasti kannattaisi hamstrata, ennen kun näkee, mihin mittoihin tässä paisutaan.. Liikkeitä ilmeisesti tuntuu, mutta edelleenkään ne eivät ole säännöllisiä ja aina samanlaisia. Kohta varmaan oppii niitä paremmin tunnistamaan ja kuulostelemaan.

Nyt saadaankin alkaa jännäämään ultrakuulumisia :)

Aurinkoa ja iloa alkavaan viikkoon, pääsiäisenä saa sitten vähän huilia! :)

Hauska 19+4
 
Heippa taas kaikille! :)

Ihan hullua, kohta sitä ollaan jo puolivälissä ja rakenneultrat tulossa! Mihin tää aika on mennyt (muuhun kuin panikointiin?:D). Täällä rk 24.4, huomasin että ainakin parilla muullakin samana päivänä, hauskaa!:)

Täällä olot ja varsinkin mielialat vaihdelleet. Pahoinvointi on vihdoin helpottanut niin että pystyy ihan suht normaalisti jo elämään. Oksennella ei enää tarvitse, paljon pitää nukkua ja syödä säännöllisesti että pahoinvointi pysyisi kohtalaisena.

Toinen neuvola oli viikko sitten ja ihmettelin siellä kun vatsa ollut kipeä jo jonkin aikaa. Th vähän kyseli ja sanoi että kyllä ne supistuksilta kuulostaa. Kysyi onko paljon tullut ja sanoin että jonkin verran, varsinkin liikkeessä mutta silloin jo vähemmän. Menin sitten neuvolan jälkeen töihin ja rupesin pohdiskelemaan että mitä jos ne supistukset on aiheuttaneet jotain (osa suht kipeitä ollut) ja varasin vielä yksityiselle ajan illaksi. Sinne meni sitten 200 euroa mutta sainpahan mielenrauhan. Ainakin hetkeksi. Lääkäri tutki todella tarkasti, kaikki oli ok, katsoi vielä vauvan mitat, sydämen yms ja kaikki näytti oikein hyviltä. Kyselin sit varovaisesti samalla sukupuolta mutta napanuora niin pahasti juuri siinä edessä että ei osannut sanoa.

Nyt viikonloppuna supistuksia alkanut tulla sitten huomattavasti enemmän vaikka ihan oon vaan yrittäny lepäillä. Soitin sitten eilen kättärille kun koko yön supisteli ja sama juttu jatkoi aamulla vaikka ihan vain sängyssä makoilin. Käskivät tänään soittaa neuvolaan ja mennä käymään lääkärissä. Neuvolaan ei saanut aikoja niin nyt sitten tk:hon menossa. Vähän inhottavaa sinänsä kun itselle todella tärkeä asia niin olisi halunnut ihan "alaan" perehtyneen ammattilaisen. Mutta katsotaan nyt...

Liikkeitä tuntunut kohta 2 viikkoa, tosi kovaa potkii jo, välillä ihan pelästyy. Tuntuu ettei vauveli kauheasti nuku, vaan koko ajan on joku show menossa, saa nähä millainen tapaus sieltä tulee:heart: Joku puhui että on tuntenut potkuja vatsan sivuilla ja alavatsalla, mulla sama juttu, nyt vasta muutamana päivänä ihan keskellä vatsaakin tuntunut. Istukka kuulemma takaseinällä.

Mutta nyt lähden sinne lääkäriin, mukavaa viikon alkua kaikille ja voikaa kaikki hyvin!:)
 

Yhteistyössä