Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *huhtikuussa*

Apelle: Hurjasti voimia! Et ole sinäkään helpolla päässyt :( Mullakaan ei ole kokemusta antibioteista odotusajalla.

Minä ompelen lähinnä kaikki sisävaatteet ja pari ulkotakkia olen tehnyt. Lähinnä ompelen koska en kaupasta löydä mieluisia vaatteita lapsille. Ja nyt hurahdin ompelemaan pari söpöä nb-vaippaa.. <3

Viime yönä valvoskelin ja maanittelin vauvaa liikkumaan. Edelleenkään ei mitään tuntemuksia. Höh. Tulin siihen tulokseen ( jo aiemminkin) että taitaa olla tyttö kyseessä. Ihan oma henk.koht arvio ei perustu muuhun kuin omaan napaan. Tunsin meidän tytöstä ekat liikkeet viikoilla 20+

Ihanaa kun aurinko lämmittää ja on niin keväistä. Tuolla ulkona vois olla vaikka miten kauan <3

RV 17+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Apelle paranemista ja voimia kovasti, kuulostaa kyllä hurjalle tuollanen :hug:

Keltakukka pelasti mun päivän. "Pitäkööt tunkkinsa" :D Siis tuosta paistaa niin sun fiilis ettei siihen enempää sanoja tarvitakaan :D

Liikkeistä sen verran että erittäin vähän niitä tuntuu ja harvakseltaan. Ei todellakaan mitenkään säännöllisesti. Makuultaakin on vaikea tuntea potkuja. Mutta eiköhän ne tästä voimistu vähitellen. Nyt vaan alkaa jo hermostuttamaan kun olis kiva jo tuntea enemmän liikkeitä ja selviä potkuja, mietityttää että onko kaikki hyvin kuitenkaan...

muhvi ja pätkis 17+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Fyi
Voi Ape, kurjalta kuulostaa ja toivottavasti pääset pian takaisin tolpillesi.

En ole supisteluja havainnut, mutta kohdun kasvukipuja on edelleen, samoin nivusviiltelyjä. Selkäkin väsyy nopeaan seisoskelusta tai kävelystä. Kunnon kengät on pakko olla jalassa tai muuten ei tule yhtään mitään.

Hankintoja ei olla tehty, mutta saatiin lahjaksi kassillinen pikkuruisia vaatteita. Ihana hypistellä niitä. :)

ON. Tänään oli meilläkin RU ja kaikki oli pikkuisella kuten pitääkin. :heart: Potkut tuntuvat päivittäin ja jopa näkyvät mahan pinnalla huolimatta edessä olevasta istukasta. Voi jo hieman huokaista helpotuksesta. :)
 
Apelle pikaista paranemista, kuullostaa hurjalle!

Kyselen täältä sängyn pohjalta, kamalan flunssan kourista, että kuinkahan paljon panadolia uskaltaa päivässä syödä? Ja voiko ottaa kerralla 1g? Mulla niin kipeä pää, että 500mg auttaa hetken jos auttaa.

Parina päivänä on nyt tuntunu liikkeet ihan selvästi, ihan kuin pikkunen yrittäis välillä kaivautua ulos mahasta. :)

Vuuti 18+1 (viimeks jo elelin muka 19. viikkoa myös)
 
Ape
Vuuti 3g pystyy ottamaan. Tätä tarkistelin itsekin panadolin tuoteselosteesta! Yritähän levätä ja parantua pikaisesti!

Täällä liikkeitä on tuntunut jostakin 13+ lähtien. Liikkeiden tunteminen on ollut tosi lohdullista, vaikka kuinka joutuu lääkkeitä syömään, silti toinen vaan pumpsuttaa onnellisesti.

Kiitos tsempeistä kaikille!
 
Apelle tsempit ja Keltakukalle kompit :D Mekin pari masukuvaa ollaan räpsitty mutta jäävät edelleen visusti kotikansioon. Uh. Mun anatomia on vissiin sellainen, että suolisto ja muut sen kaverit majoittaa itsensä tohon pallean kohdalle ja kökkii siellä synnytykseen saakka. Lopputuloksena on pähkinän muotoinen masu. Tai B-kirjaimen. Tai ihan vaan läskin. Ja te jotka ehkä olette saman saaneet niin ei, se ei välttämättä muutu yhdeksi isoksi palloksi missään vaiheessa. Ainakaan esikoisesta ei muuttunut. Että plää. Muttta aika olematon harmi tuo :) Etenkin keuhkokuumeeseen verrattuna.

Liikkeitä tuntuu epätasaisesti mutta välillä sentään kuitenkin. Eilen viuhui niin kun vatsallani loikoilin, että jätettiin ekan kerran doppler kaappiin. Tänään sitten taas lienee harrastanut mykkäkoulua, eli ei kummempia jumpsimisia havaittavissa.

Suppareitakin tulee jo, mutta niin kauan kuin eivät satu en aio huolehtia. Tietääpähän missä kohdunpohja kulkee, navassa näemmä tällä hetkellä :)

-Napsi 17+4-
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Apelle tsemppiä paranemiseen, hurja tauti jota ei varmasti ole mukava sairastaa, varsinkaan raskaana! Ei tunnu tämä mun pissatulehdus miltään tuon rinnalla..

Ilokarpalolle kiitos linkistä, kiva tietää että tämä on ihan normaalia :) Ajattelinkin kyllä, että kun kipua ei tunnu niin tuskin se vaarallista on...

Liitoskivuista, ne vaivaa minuakin välillä. Sellaista inhottavaa jomotusta ja vihlaisuja. Pitää vain toivoa ettei ne tästä pahene, muuten jää viimeisetkin urheilut tekemättä. Minulla liikkuminen, ainakin tietyt liikkeet ihan selvästi pahentaa kipuja. Tänään uskaltauduin taas treeneissä vähän venyttämään nivusaluetta ja tekemään liikkeitä, jotka sinne ottaa, saapa nähdä pitääkö huomenna sen vuoksi olla kipeänä..

Ja niistä liikkeistä, en minäkään vielä tunne mitään. Aikaisemmin olin tuntevinani jotain mutta se on sellaista ihmeellistä paineen tunnetta ja muljahtelua, ja koska se tuntuu aikalailla aina samassa kohdassa, tuskin vauva sitä aiheuttaa. Mutta älkää huoliko, toisilla ne liikkeet vain tuntuu myöhemmin. Monet mun kaverit on tuntenu liikkeet vasta viikoilla 20 + :)

Napsi, kiitos tsemppauksesta :D Mulla maha alkaa heti rintojen alta ja kovasti olen odotellut että milloinkas se sieltä laskeutuu ja "pallo" tulee esiin. No ei ole tullut eikä ilmeisesti sitten tulekaan :D Aluksi se vähän ärsytti, kun en ole muuten tukevassa kunnossa ja muutamat ovat huomautelleet mahan koosta, mutta minkäs sille tekee? Jos se tuohon kasvaa niin sitten kasvaa, pitää vaan toivoa että mahanahka kestää kaiken painon sillä tätä menoahan se lapsi oikeasti kasvaa kokonaan mun kropan "ulkopuolella" :) Ja kun paino on noussut maltillisesti niin ei tätä mahaa voi lihomisen piikkiin pistää, eikä siitä senkään takia voi stressata. Mutta kiva kuulla että muillakin kasvaa maha samalla tavalla :D

Hispula ja LL 18+1
 
Apelle hyvää toipumista! Hurja tauti. Oma muutaman päivän heikotus-voimattomuus-särky-itkujakso tuntuu vähäisemmältä tuohon verrattuna. Vaikka ei kait näitä eri vaivoja sinänsä ole tarpeen verrata.

Onneksi tänään itsellä olo helpotti kunnolla ja liikkuminen kun onnistui helpommin.

Ilokarpalo ja Pipana 20+6
 
Heissulivei täältäkin!

Kovasti tsemppiä ja toipumista vaivoista kärsiville, erityisesti Apelle!! Kuulostaa kyllä hurjalta taudilta jo ihan ilman raskauttakin. Täällä ollaan toistaiseksi vältytty suuremmilta vaivoilta. Näin ensimmäistä odottaessa pystyy aika hyvin vielä ottamaan omaa aikaa ja huilimaan töiden ulkopuolella.

Rakenneultrassa käytiin ja kaikki hyvin :heart: Kyllähän se alkoi taas vähän ennen h-hetkeä jännittää :) Istukka etuseinässä, joten se selittää sen, että en edelleenkään tunne liikkeitä säännöllisesti. Ihana kätilö oli ja selitti koko ajan, hyvin kärryillä pysyttiin. Nyt seuraava neuvola käynti menee toukokuun puoleenväliin ja sitä ennen sokerirasitus. Sittenhän sitä ilmeisesti saakin jo hakea äitiysavustuksia :)

Aurinkoista arkea kaikille! :)

hauska 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Fyi ja Keltakukka
Heippa pitkästä aikaa,

Kuulumisia täältä suunnalta. Tänään poks 20+0 eli jo half way there! Rakenneultra oli jokunen päivä sitten ja tyttöä veikkailtiin (perjantaina 1v!) isoveljelle kaveriksi. Pojalle olisi ollut nimi. Nyt pyöritellään ja makustellaan tyttöjen nimiä. Kaikki on mennyt hyvin yhtä pyörtymistä lukuunottamatta. Oletettavasti johtui verenpaineista, maha kasvaa.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, mut kyllähän tässä ehtii :)

Nyt uppoudunkin lukemaan teidän kuulumisia.

Terkuin, Simppu ja pikkumuru 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Fyi ja Keltakukka
Täälläkin poksuu tänään 20+0. Aamulla ja päivällä oli hyvin virtaa ja jaksoi touhuta, mutta kyllä se vauhti hidastui iltaa kohden. Nyt vaaputaan niinku ankka hitaasti, kyllä mummot ohittaisi :D. Kipuja nyt ei ole mitään, selkälihakset kyllä väsyny.

Apelle parantumisia, aikamoista :/.

RauRau ja pallero 20+0
 
Ihme turvotus tänään vatsassa. Iltakävelylle lähtiessä megaturvonnut vatsa vielä koveni (ehkä taas niitä supistuksia). Erikoisia tuntemuksia. No, turvotuksen vajenemista odotellessa.

Ilokarpalo ja Pipana 21+0 (jee!)
 
Hiiii, terveiset rakenneultrasta :) Kylläpä vaan jännitti ennen.

Kaikki näytti olevan hyvin ja tyttöolosta poiketen poika siellä majailikin :) Tätä pitää nyt vähän sulatella, mutta eiköhän tuleva isoveli ole tyytyväinen asiasta. Kysyin siitä lasketunajan siirtämisestä nyt lääkäriltä ja hän vastasi, että neuvola voi sitä halutessaan muuttaa, mutta hän muuttaa, jos on yli viikon heitto. Mulla se viikon heitto nyt ylittyi eli tänään olisikin ollut noin 21+5, joten siirsi lasketun ajan 31.8. Pysyn kuitenkin täällä syyskuisissa, koska esikkokin pysyttyli visusti yli lasketun ajan mahassa eikä ymmärtänyt lopultakaan tulla itse.

Eli jos voisit Fritang päivitellä kun kerkeät: la 31.8. Keltakukka / 30 / 2. / TYKS ja poikalupaus

Keltakukka ja kertaheitolla viikko etiäppäin ja 21 + 5
 
  • Tykkää
Reactions: katariine
Keltakukka, kiva kuulla, että kaikki on mahassa niinkuin pitää ja vähänkö näppärä tapa päästä odotuksessa vauhdilla eteenpäin :D Viikko kerralla lisää että humps vaan.

Itsellä huomenna tiedossa neuvola terkan kera ja odotan hiljaista paheksuntaa painon takia. 3,5kg kertynyt plussauksesta eikä se tässä vaiheessa ole yleensä hidastumaan päin. Potkuttelua tuntui taas eilen illalla melko runsaasti, eli lieneekö mahassa kovinkin iltavirkku yksilö. Kääk. Isoveikka sitä nimittäin ei ole (mikä on aika kiva ominaisuus).

-Napsi 17+6-
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Moi kaikille.

Pikaisesti kuulumisia, paino nousee kohisten :(, ei kyllä tarvis, kun olen valmiiksi ylipainoinen. Sokereita mittailen, kun paastoarvosta sokerirasituksessa "jäin kiinni". Täällä taisi olla joku toinenkin rd:n kanssa painiva? Sokeriarvot kuitenkin kotimittauksissa hyvät. Liikkeitä tuntuu jo päivittäin :heart:. Rakenneultraan tuntuu olevan ikuisuus, kun on toukokuun 22. päivä, viikotkin taitaa olla tuolloin jo 22+.

Tsemppiä kaikille, joilla kipuja/jomotuksia/vaivoja. Lopputulos sitten syyskuussa kyllä maksaa kaikki vaivat. :)

Crispy ja ihanainen 18+3
 
Äänimerkki pitkästä aikaa :) Täällä kaikki hyvin, masu kasvaa ja olot on helpottanu. Vähitellen liikkeitäkin alkkaa tuntua. Istukka ihan edessä niin vaimennus on tehokas.

Rakenneultra mulla on 9.5 :) Ei malttasis odottaa :D

Kirppu ja pähkinä 17+6
 
Istukasta tuli muuten mieleen, että mulla oli esikoisesta se edessä ja tästä olikin nyt tosi takana ja ylhäällä. Mietin, että mahtaako se vaikuttaa tuohon mahan muotoon, kun on nyt tuntunut olevan vähän sellanen pystympi eikä sellanen pallo alavatsalla niin kuin esikoisesta. Huomaatteko ku koitan selitellä tätä, että näytän vaan läskiltä :D
 
Pikainen hyvän mielen postaus :) Ei mitään uutisia, mutta kun on niin ihana kun paha olo on vihodoin KOKONAAN kaikonnut, voin olla meidän keittiössä oksentamatta! Ja ilmakin on ulkona mitä parhain. Eilen töissä sain jo kasvoihin väriä, täytyy alkaa varomaan tuota aurinkoa! Vaikka panacodia joudun lonkkakipuihin syömään enkä liikkeelle pääse kuin tallustamalla, olen silti hyvällä tuulella. Vauvan sydänäänet kuuluivat juuri äsken niin voimakkaasti kotidopplerilla ja muutamia potkuja tuli kaupan päälle <3 Neuloin pääsiäislomalla vauvalle jo pienen, luonnonvalkoisen nutun, lankaa on tarpeeksi vielä pieneen myssyynkin. Muita hankintoja emme varmaan teekään ennen kuin kesällä, mutta vähän on päästävä fiilistelemään :) Nyt lähden töihin niitten ihanien mukeloitten joukkoon. (Olen tällä hetkellä erityisluokassa ohjaajana ja iltapäivätoiminnassa ohjaajana.) Yksi poika, joka ei paljon aikuisiin ota kontaktia, edes muista heidän nimiään, halasi minua eilen. Sellaisesta jää niin hyvä mieli.

Noh, tämä tällaista hehkutusta, ehkä ensi viikolla tulen taas valittelemaan jotain, haha ;)

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Ihana Mimzy! Hyvä kun kävit laittamassa hyvän mielen postauksen:) Täällä alkaa varmaan raskausajan mielialanvaihtelut ja hormoonihuurut vaikuttaa. Välillä on niin huono päivä ettei ikinä oo ollu ja välillä taas kaikki hyvin. Tämäkö sitä seesteistä ja ihanaa keskiraskautta???

Rakenneultrassa käytiin tiistaina ja sieltä on pelkästään hyviä uutisia: rakenteet ok ja poika tulossa. Mullahan oli niissä seulontakokeissa matalia arvoja ja sen takia tämä oli lääkäriultra. Lääkäri oli joku harjoittelija, toista kertaa tekemässä rakenneultraa. Ei jäänyt kovin hyvä maku tuosta hommasta. Oli siinä taustalla toinen lääkäri, joka sitten tarkasti mm. sydämen, mutta kaukana tuosta tilanteessa oli ihana tunnelma ja onnellinen vauvan näkeminen. No, kasvukontrolli sitten H28 vielä.

Mahan muodosta: aiemmin tunsin kohdunpohjan hyvin selkeänä ja pyöreänä, silloin töissä ultraillessani näin, että Viljo oleskeli pää ylöspäin. Nyt pääsiäisen aikaan en löytänytkään kohdun pohjaa selkeästi ja potkut alkoi tuntu ylämahalla. RU:ssa asia sitten selvisi. Viljo oli kääntynyt pää alaspäin ja varpaat oli melkein minun kylkiluissa asti silloin kun jalat oli ojennettuna. Ja kyllä minusta näyttää, että se näkyy ulospäinkin masun muodon muuttumisena, ei oo sellanen selkeä pallo alavatsalla. Nyt näytän siis vaa läskiltä:)

Meille siis tosiaan voi päivittää poikalupaus

BeritS ja Viljo 21+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Jeejee, muitakin joilla yhtä hehkeä (lue: läski) olo :D Mulla on tosi pätevä syykin, plussauksesta tähän päivään 3,5kg, urp. Tänään oli neuvola ja meidän ihana neuvolantäti sanoi vain, että sähän olet jo melkein puolivälissä joten ihan hyvät kilot. Mua niin hotsittais se edellisen 9kg:n kokonaissaldo ja se lähestyy kamalaa vauhtia. Että kääk. Mutta kuten sanottua, onneksi olen siunattu tosi mukavalla neuvolatädillä :)

Hb oli 112 ja paineet 66/100 joten pisti vähän ihmettelemään miten tämä uljas 172cm pysyy edes pystyssä huojumatta, mutta hyvin näemmä kun ei edes huimaa. En siis edelleenkään aio kieltäytyä salmiakista :)

Päätin mahtavan ilman kunniaksi tehdä piiiitkän vaunulenkin ja nyt makaan selkärampana sohvalla. Kyllä kannatti! Mutta oli se sen arvoista :)

-Napsi 18+0-
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Pikainen päivitys että käytiin tänään siellä yksityisellä malttamattomuus-ultrassa :D ja siellähän oli kaikki rakenteet kunnossa ja kasvu vastasi suunnilleen viikkoja, 260g oli painoarvio nyt, tänään siis 19+1. Sukupuolta kysyimme ja hupsista keikkaa, poikaolo vaihtui tyttölupaukseksi! Sekä minä että mies toivoimme tyttöä joten "muutos" oli ihan positiivinen :D Vähän sekava olo nyt, mieskin haahuili kaupassa suunnilleen seiniä päin onnellisesti hymyillen...

Fritang 19+1
 
Onpas taas vierähtänyt aikaa kun oon viimeks tänne kirjotellut... usein tulee kännykällä kurkittua tänne ja sillä on olevinaan niin hankala kirjottaa...

Lapsivesipunktion tulokset saatiinajallaan ja ne oli ok. Ja tyttö tulee<3 mulla rupes vähän olemaan poikaolo, mutta nyt on siis varmaa toi tyttö. Mikä sopii mulle oikeen passelisti, on noita edellisen tytön vaatteita nurkat täynnä niin pääsee ne uudelle kierrokselle (juu, mä oon niitä jotkan pukee tytön oikeen ällön pinkkiin ja poika olis saanu niitä perinteisiä sinisiä;) )

Rakenneultrassakin jo käytiin, ja sielläkin kaikki kunnossa. Verenpaineita joudun seuraamaan mut ne on ihan sallituissa lukemissa vaikkakin hiukan koholla. Rv28 käyn kontrollissa äpolilla, ei mitään erityistä syytä maininnut, mut näin kun ei oo mitään erityistä huolta niin menen ihan mielelläni. Niin, ja se hemmetin sokerirasitus...murrr... niissäkin napsahdin. Paastoarvo oli hiukan koholla mut toistaseks oon saanu arvot pysymään ok kunhan välttelen yksiä sämpylöitä:D

22vk tuli täyteen joten kelaan saa laittaa paperit. Neuvolassa oli hb vaan 102, että rautakuuria tarvis alotella...

Huh kun kuulostaa vaivaselta tää mun elo:))

Oon vaunuja kurkkinut torilta ja huutonetistä. Meillä on kyllä gessleinin kärryt tallella ja kunnossa, mut haluaisin sellaset makuuvaunut. Emmaljungia oon kattellut mut saapi nähdä mihin päädyn.

Aurinkoista viikonloppua tänne ja sinne:)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Moi kaikille!
Miehen ollessa viettämässä iltavapaata, selailin tätä palstaa. Ja ajattelinpa liittyä itsekin mukaan, katsotaan osaanko tätä käyttää ollenkaan. :)
Elikkäs tuohon laskettujen aikojen listaan voisi lisätä seuraavaa24.9.14 Asilek/22/2/LKS tai OYS. Mielenkiinnolla jään seurailemaan!
Ja tosiaan, voisin hieman kertoa meistä. Meitä on kolme, minä, mies ja tyttö 7,5kk. Muksujen ikäeroksi tulee siis noin vuosi. Odotus on sujunut hyvin, lukuunottamatta välillä aika pahoja liitoskipuja, mutta vielä on pystyssä pysytty. ;) ja synnyttämään menen näillä näkymin lks:n, jos ei RU (päivä ei vielä tiedossa) ei näytä mitään poikkeavaa. Meiltä kun saa valita kolmesta noin 200km säteellä olevasta synnytyssairaalasta. Esikoinen päätti kuitenkin syntyä raskausviikolla 38+3, Kokkolassa, joten varmaksi ei voi sanoa tämän seuraavan syntymäpaikkaa. :D Onkohan tämä kauhean sekava teksti, puhelimella kun ei oikein pysty lukemaan mitä sitä tulikaan kirjoitettua, mutta näillä mennään nyt.

terv. Asilek 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

En oo aikoihin täällä käynykään, mutta lupaan yrittää parantaa tapani :ashamed:

Mukana siis edelleen olen ja vointi jatkuvaa flunssaa lukuunottamatta mainio! Eka kolmannes meni ihan hirveessä väsymyksessä ja arki oli selviytymistä töiden, kodin ja lasten hoidon kannalta. Aamulla herätessä oli eka ajatus, et millon pääsen nukkumaan :D Liikkua en jaksanu yhtään enkä kyllä pystynytkään, sillä hengästyin jo siitä, että kävelin ulko-ovelta autolle. No sitten ku riskiviikot alko olla täynnä ja oltiin turvallisemmilla vesillä ni väsymys kaikkosi ja jaksoin alkaa liikkumaan!! Nyt onki menny semmoset kahdeksan viikkoa niin, etten aina edes muista olevani raskaana. Vain peilin ohi kulkevan kasvaneen vatsanseudun näkeminen saa heräämään todellisuuteen :p

Liikkeitä tuntuu päivittäin ja useitakin kertoja. Mies on myös päässyt kokemaan tönäisyt ja potkut päälle päin :heart:

Painosta oli ainaki jotain puhetta ollu jossain vaiheessa... Itse kuulun myös niihin, jotka kauhulla painon nousua seuraa. Sain syksyllä tiputettua painoa niin, että se oli muutaman kilon alempana kuin esikoista alkaessani odottamaan. Turvallisesti siis normaalipainon puolella. Esikoisesta sain kerättyä raskauskiloja 25kg, sillä viimein elin niin, etten ollu se ikuinen laihduttaja. Toista alkaessa odottamaan painoin parisen kiloa enemmän kuin esikoisen alkuun ja peruskuntoki oli huonompi. No paino nousi samoihin lukemiin. Tällä kertaa olen vakaasti päättäny, etten anna painon nousta samoihin lukemiin, joten puntarilla tulee käytyä ja valitettavasti kuulun siihen kastiin, jolla paino humpsahtaa heti ja nopeestikin, kun vilkaseekin vain jtn. herkkuja. Ja herkut, ne on niitä raskauden kompastuskiviä. Onneksi uppoaa myös kaikki hedelmätki! Tän raskauden aikana paino on päässy nousemaan eka neuvolasta kolmisen kiloa ja ennen ekaa neuvolaa sain kerättyä hyvät turvotuskilot joulun ja alkuraskauden syömisillä ja liikkumattomuudella.

Liikuntaa yritän harrastaa parhaani mukaan ja vointiani kuulostellen. Reippaalla kävelylenkillä pyrin käymään 3-4krt/vko ja kotijumppaa pyrin tekemään 1-2krt/vko. Nyt tosin tämä flunssa on se, mikä estää jonkin verran tehokasta tekemistä. Sain jopa muutama viikko sitten elämäni ensimmäisen poskiontelotulehduksen ja siihen sit lääkekuuri ja lekuri sano, et kaveriksi panadolia (3 x 1g /vrk). Nenäsuihkeena oon käyttäny jotain tukkoisuutta helpottavaa merivesi-suihketta, mikä on sallittu raskaanaoleville (ei sisällä lääkeaineita tms.).

Rattaita on kovasti mietitty myös... Käytettynä oon arka ostamaan tuntemattomilta, koska ei voi tietää säilytystä ja huoltoa : / Kovin paljoo ei kyllä meinata maksaa rattaista ja siks emmitäänki, et laitetaanko käytetyt vai ostetaanko uudet. Kokeillu oon Firkonin yhdistelmiä ja työntää oli hyvät ja ihan keposetki. Kovin kallliitkaan ne ei olis, joten saas nähä tilaanko semmoset. Jos ottais kovalla kopalla, kun siskolta saadaan puolikovakoppa käyttöön (siskolla siis Firkonit). Hintaskaala uusista oiski varmaan n.400e. Samaan hintaan en kyllä käytettyjä raaski ostaa, vaikka ois kuinka Emmaljungat tms. merkkivaunut.

Muita hankintoja on mm. kaukalo, mut seki saatiin siskolta. Sit on jotain toppapukua ja pientä vaatetta vähän (nämäkin saatuja). Pakkaus meinataan kuiteski ottaa, sillä sen tutkiminen tulevien sisarusten kans on oma ja tärkeä lukunsa ja sitä lapsetki odottaa kovasti :heart: ja tykkään käyttää sit sitä laatikkoa ensi sänkynä pinniksessä.

Mut jos tässä ois kuulumisia tarpeeksi tällä kertaa:)

Titiu 21+0
 
Onneksi olkoon ihanista ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille!

Vielä pitäisi jaksaa odottaa ultraa kolmisen viikkoa. Ihan on ollut poikaolo (2 tyttöä ennestään), mutta saas nähdä kumpi on tulossa. Kumpikin käy :) Ei olla säilytelty vaatteita tai tavaroita, joten kaapit ei pursua pinkkiä.

liikkeet on nyt tuntuneet viikon ajan selvinä ja säännöllisempinä, ihanaa! Heti tulee todellisempi olo. Kävin kipeiden supistusten takia ylimääräisellä lääkärikäynnillä viime TI ja olen ollut saikulla siitä saakka. Enää huominen kotona ja sit töihin. Supistuksissa on edelleen kipua välillä, mutta selvästi on kuitenkin rauhoittunut tilanne. Heti jos on huonosti nukuttu yö, niin supistukset lisääntyy. Ja valvottua tulee välillä, kun väsyttää mutta ei saa unta. Varsinkin jos yöllä herään, niin on vaikea päästä takaisin uneen. Tylsää.

vaunuja oon netistä tutkaillu. Haluan kääntyvät etupyörät ja pieneen tilaan pitäis kasattuna mahtua. Mulla on sen verran pieni auto. Miehellä kyllä farmari. Onko ideoita vaunuista?

SuSette82 ja 18 raskausviikko
 

Yhteistyössä