Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *huhtikuussa*

Onnea kaikille ihanista rakenneultrakuulumisista :) Ja Tinelle paljon tsemppiä tulevan odotteluun, toivotaan että jatkotutkimuksissa paljastuu että vauvalla on kaikki niin kuin pitääkin!

Vaunuista, itse olen nyt tullut siihen tulokseen että heittoasiaa tai kääntyviä etupyöriä en tarvitse. Muuten vaunujen pitää olla sellaiset että niillä pääsee eteenpäin kelissä kuin kelissä, se ei niin haittaa vaikka eivät esim. kaupassa olisi kovin näppärät.. Tutuilla on joutilaana yhdet kriteereihin passaavat emmaljungat, luulen että ostamme ne. Kokemuksia ei ole mistään, joten vaikea tietää mikä lopulta toimii. Ja luulen, että jokaisessa mallissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

Onko muilla ilmaantunut jo raskausajan dementia? :D Siis se olotila, kun asiat vaan unohtuu. Kaverit on tästä usein puhunut ja nyt täytyy sanoa että kyllä se totta on. Eli asiat unohtuu ja välillä tulee sellaisia wtf-hetkiä, kun tuntuu että asioita on tapahtunut itsestään. Eli olen tehnyt jotain mitä en ole muistanut tehneeni..... No, en tiedä miten paljon se johtuu tästä raskaudesta ja miten paljon siitä että nyt on niin paljon muitakin juttuja mielen päällä, tässä hoidetaan kovalla tohinalla remppaa loppuun ja aletaan järjestelemään kotia muuttokuntoon, myös töissä on ollut todella hektistä. Mutta joka tapauksessa, ärsyttävää! En ole ihminen joka tavallisesti unohtelee asioita..

Hispula ja LL 19+5
 
Joo dementiaa on.. nimittäin unohdin tällä viikolla nimittäin kahtena peräkkäisenä yönä avaimen oveen roikkumaan !! Onneksi kerrostalon alaovi menee yöksi lukkoon ja naapurit on kaikki melkein mummeleita mutta silti hei.. :D

Tasan viikko rakenneultraan uuuuugh. Ja maanantaina neuvola. Rytmihäiriöitä ollut muutaman viikon ja tänään kävin lääkärissä ja saan ehkä propral reseptin pahimpiin kohtauksiin.. en kyllä aio ottaa kuin todella tarpeeseen.. Saunassakäyminen saa ilmeisesti jäädä kun tuli kauhean paha olo rytmäreiden kanssa siellä.

Tänä viikonloppuna varmaan muutetaan lopullisesti tästä minun ukin taloon kun hän itse menee keskustaan vuokralle jonne on mahdollista saada hoitopalveluja mm. ruuat ja siivouspalvelu. Maksetaan n. 300-400 kuussa siinä asumisesta joten omaan taloon jää säästöön kivasti<3 tuota ei osteta kun on niin paljon laittamista vailla mutta kyllä siinä muutaman vuoden asuu.. ja oma aidattu takapiha ! :) Purettiin vanha leikkimökki ja rakennetaan lapsille uus. Ja innossaan oon haravoinu siellä ja aatellu istuttaa vaikka mitä, kirsikkatomaattien taimet jo sisällä kasvamassa :)

Työkokeiluun yritän päästä päiväkotiin kahdeksi kuukaudeksi. Tuntuu että muuten cv:seen tulee liian pitkä aukko ja kokeilen millaista työ olisi jos haen syksyllä aikuispuolelle sosionomiksi.. Tänään kävin kysymässä mutta ei ollut pomo paikalla niin maanantaina soittoa sitten. Samalla esikoisen hoitoon laitto huuh.. tyttö nyt 1v7kk mutta päivät 6h pituisia ja tosi sosiaalinen ja vierastamaton tytteli että eiköhän hyvin mee :) viikon päästä sitten lisää miten ru:ssa meni<3

aroon 19+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Hispula mulla myös dementiaa. Varsinkin tulee just sellasina päivinä, kun on asioita hoidettavana enempi ku yleensä. On just sellasia hetkiä, että "Niin mitä mun piti tehdä?" ja sit ku ei muista, niin vaan toivoo, että ehkä mä sit jo tein sen. Meijän äiti just totes, että "Et säkään ihan terävänä ole." Eli muutkin huomaa sen :D

Noista rattaista tai vaunuista niin, mulla on mun vanhat Geslleinit vuodelta 82. Niillä on menty kotona päikkäreille nukuttaessa ja on tuolla hiekkateillä ihan pirun hyvät. Toimii loskassa ja p*skassa ja missä vaan. Sitte autossa mulla on sellaset en-tiedä-mitkä matkayhdistelmävaunut ja ne oli alussa ihan superhyvät, ku niissä pysty vauva nukkumaan, mutta ku poika kasvo, niin päikkäreitä niissä ei enää voi ottaa, koska niissä ei ole koppaa ollenkaan. No jos kävellessä kaupungilla nukahtaa, niin sitten on sellasessa puoli-istuvassa asennossa ja siinä tietty kyllä pystyy torkkumaan. Noissa ei siis ole koppaa ollenkaan vaan pelkästään se taittuva selkäosa. Heittoaisaa ei ole, mutta suunnan saa kännettyä kääntämällä se istuinosa. Alussa oli poika minuun päin ja nyt oon pistäny toisin päin, että näkee missä mennään. Mutta tolla ollaan pärjätty paremmin ku hyvin ja ne on tullut jostain kaverin kaverin kaverilta. Tärkeintä musta on hyvät pyörät ja ite en vois harkitakaan sellasia kääntyviä, ku täällä maalla pistetään menemään. Kaksosrattaat on nyt mietinnässä, ku ikäeroa tulee 1,5 vuotta, mutta katsellaan, jos saisi siskolta.

Keltakukka 22+6
 
Nyt on kyllä tunteet herkässä, mutta rupesin itkemään kun luin tän Ilta-Sanomien jutun Sama lapsi löytyi yksin rapusta vain runsas kuukausi sitten | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi Oma poika on vasta noin 1 v 2 kk, mutta ei se kaksivuotiaskaan vielä iso lapsi ole. Tekee niin pahaa ajatella, että kukaan ei pidä huolta tuollaisesta pienestä lapsesta. Ja vielä se, että tämä oli jo kerran aiemmin tapahtunut. En saa nyt mielestäni tuota, että pieni lapsi raukka itkenyt yksin siellä rappukäytävässä ties kuinka pitkään. Ihan kauheeta :(
 
Toi on kyllä aika hirvee uutinen ja tosiaan vielä toistamiseen! Kai tollasessa tilanteessa jo tajuaisivat ottaa huostaan lapsiparan, tiedä millon on viimenen reissu :( Ja se Ruotsin tapaus... Jonkun huolimattomuuttaan (jos se ilmotus oli jääny johonki papereitten tms. sekaan) kävi sit melko ikävästi sille lapsiraukalle. Kauheeta, mikä on joidenkin lasten kohtalo! Tuommoset uutiset saa itelle sen tunteen, että äkkiä halaamaan omia muruja eikä ikinä haluais päästää irti:heart:

Onko muilla ns. vähäunista aikaa? Mulla niin tympäsee, kun unet loppuu 8h:n jälkeen ku nakutettu! Kiva kun on vapaalla ja sais nukkuaki ni eipä sitä ku noustaan kuudelta :kieh: No yritin nytkin tuudittautua sillä ajatuksella, että ehdin nukkua päikkärit :whistle:

Vapun ansiosta on syömisetkin taas repsahtanu liikaa ja ens viikolla ois neuvola. Tänään on kyllä otettava kuri itelle, kuntoiltava vähän ja syötävä fiksusti... Tosin mulla tekis mieli kiinalaista ihan hirveesti :x
 
Titiu, mullakin on unet vähentyny! Ja vaikka väsyttää, niin ei pysty nukkumaan aamulla pitkään, vaikka olisi valvonut myöhään. Aion minäkin ne päikkärit nukkua, en jaksa muuten. Ja vielä kun näköjään tuo hemppakin on matala, niin varmaan väsyttääkin sitten enemmän. Mutta kun ei aamulla nuku, niin ei nuku.
 
Kiitos kaikille vaunukommenteista! :)

Hispula: just eilen ja tänään mietin tuota "raskausajan dementiaa", mutta päinvastaisesta syystä. Itse oon nimittäin sellainen, että normaalisti unohtelen asioita, on vaikea keskittyä ja tehdä hommia loppuun asti. Oon joutunut sen asian kanssa kamppailemaan ja keksimään keinoja pärjätä. Nyt raskaudessa oon ollut alusta asti paljon rauhallisempi ja skarpimpi kuin normaalisti. Kun laitan ruokaa, en tarvii ajastinta kun muistan katsoa kellosta, milloin esim.pitää ottaa ruoka uunista. Ja tää ei mun normitilassa olevilla aivoilla onnistuisi ollenkaan! Siis tiivistetysti mun aivot on ehkä nurinkuriset, kun tavallisesti on ongelmia keskittymisen kanssa, mutta nyt raskaana oon skarpimpi kuin varmaan ikinä. Oon miettinyt, että jos muilla on "normisti" tällainen olo, ei ihme että asiat sujuu eikä tunnu kaoottiselta esim. ruuanlaitto. :D Tietty mulla nytkin silloin tällöin unohtuu jotain, mut ei yhtään niin paljon kuin aiemmin. Ja on mulla edelleen aiemmin vältämättömät keinot apuna, esim. hoidettavat asiat kännykässä kyseisen päivän kohdalla muistiinpanoina/hälytyksinä ja töissä hoidettavien asioiden listoja, joista viivaan yli sitä mukaa, kun hommia hoidan.

No, nautin nyt tästä, ehkä tää selkeä fiilis kaikkoaa jälleen synnytyksen jälkeen ja tulee se kuuluisa imetysajan dementia. ;)

Hyvää päivänjatkoa!

Ilokarpalo ja Pipana 22+3
 
Oi, niin ihana närästys on saapunut vaivoikseni... Eilen kokeilin aamupalaksi syödä pari ruisleipää ja kappas vaan se pistis närästämään. Päivällä söin banaanin ni pisti närästämään. Tarttee olla suht tarkkana, mitä suuhun pistää tyhjällä mahalla. Aamupalaksi siis puuroa, se on tarpeeksi pehmeetä ja sulavaa. Eikä se pahaakaan ole (nyt ku sitä on oppinu säännöllisesti syömään syksystä asti), mut välillä kaipais jotain vaihtelua :) Ja suklaa on myös semmonen, että pistää närästämään, jos meinaa yhtään tyhjään mahaan syödä. Kuopuksesta mulla oli kaikki vähänki mausteinen ruoka, suklaa ja ruisleipä ne pahimmat närästyksen aiheuttajat ja niin taitaa tälläkin kertaa olla, joten liekö tuolta poika tulossa :D
 
Minulla oli aikoinaan närästys kiusana kaksostytöistä joten enpä tuon varaan poikaveikkausta laskisi ;-) Nytkin se riivaa iltaisin.

Täällä on viikkoja koossa 20+2 tänään. Sain anemian kuriin rautamehulla ja nyt onkin ollut muutaman viikon ajan energiaa, jota olen purkanut urheiluun. Kummasti jaksaa eikä maha ole ihan vielä liikaa esteenä liikunnan tiellä :) Aivan ihanaa kun jaksaa taas tulla toimeen normaaleilla yöunilla eikä simahtele keskellä päivää! Vauvan liikkeet tuntuvat joka päivä, ja hiljattain synnyttäneen ystävättäreni lainaamalla koti-dopplerilla sydänäänet löytyvät ongelmitta. Rakenneultra, joka on tuntunut olevan loputtoman kaukana, onkin enää muutaman päivän päässä keskiviikkona.
 
Moi vaan!
Vähän heikonlaista on ollut tämä mun osallistuminen ketjuun... Pitkään roikuin tuolla vauvakuumeisissa ja haaveilin et pääsis tänne puolelle. Mut nyt kun täällä olis oikeus olla, en saa mitään aikaiseksi.

Tulen kuitenkin nyt ainakin poksumaan, eli 20+0 on tänään! Eli puoliväli! Rakenneultra on 12.5., jos niitä nyt johonkin vielä listataan. Kovasti puhutaan miehen kanssa, että mahassa on rauhallinen tyttö. Viikon päästä ehkä ollaan viisaampia tässä...

Luulisin et kesällä oon aktiivisempi tällä palstalla. Meillä on nyt asunnon myynti, uuden etsiminen ja paikkakunnan vaihtaminen suunnitelmissa ennen syyskuuta. Tai siis oma asunto on jo myynnissä, ei ole vielä mennyt kaupaksi. Ehkä ihan hyvä ettei vauvaa ehdi nyt miettiä liikaa. Maha näkyy hyvinkin ja mies tunsi eilen mahan ulkopuoleltakin liikkeitä. Mut kesällä alkaa varmaan tuntua olossa enemmänkin - onkohan tämä nyt sitä kuuluisaa energistä keskiraskautta :) ?

Titiu, kurja kuulla että närästys on jo alkanut. Mulla oli alkuvaiheessa paljonkin ja varmasti lopussa taas tulee. Mun sisäinen kello herättää aamulla 6.30. Vaikka saisin nukkua pitempään, tohon aikaan on monesti tosi energinen olo.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
No tosiaan, nythän on jo toukokuu pitkällä ja me viilletetään vielä menemään huhtikuun ketjulla. Onko kukaan vapaaehtoinen päivittelemään toukokuun ketjua? Itteä pelottaa, että saako niitä päivityksiä sitte tehtyä, jos siihen hommaan ryhtyy. Esikoisesta muutaman kuun päivittelin, ku roikuin jatkuvasti koneella sillon :D Vois varmaan tehdä sellasen touko-kesäkuussa ketjun, kun me ollaan sen verti hiljaisia, niin menis sillä samalla sitten pidempään.

Keltakukka 23+1 (hui ku paljon jo!)
 
Heippa. Täällä kuikuilee h3n3 joka putos sillon alkuaikoina. Sillon uhosin, että tulen sitten kertomaan, kun uusi vauva masussa köllii :) Nyt mennään viikolla 8+3 ja viime viikolla pääsin kurkkaamaan, että pienoinen on oikeassa paikassa ja sydän jumputti lujasti :)

Onnea teille kaikille odotukseen. Käyn ihan varmana välillä vieläkin kurkkimassa (varsinkin teidän masukuvia) ja kadehtimassa, että oispa jo noin pitkällä ;)
 
Onnea h3n3!

Täällä aika suuria elämänmuutoksia. Miehen kanssa päädyttiin 10 vuoden yhteiselon jälkeen jatkaa omia teitämme. Asuntohakemus laitettu ja vähän hirvittää molempien raha-asiat, kun miehelle jää valtavat asumiskustannukset ja minunkin pitää ostaa huonekaluja yms. Toisaalta kun pääsen itse omistusasunnosta, minulla on varaa olla hetki hoitovapaalla ja vielä opiskella loppuun ilman jatkuvaa työssäkäyntiä ohessa.

Isommille lapsille puhutaan asiasta vasta, kun asia on ajankohtaisempi, sydän särkyy jo valmiiksi heidän puolesta, muuten alkaa olla sellainen olo, että itkut on itketty. Tietysti 10 v on niin pitkä aika, että surullista "heittää hukkaan". Tulevan lapsen puolesta ei niin harmita, vaan uskon pärjääväni ja uskon miehen olevan hyvä isä myös kolmannelle lapselle. Lapsihan tottuu siihen mihin kasvaa. Tietysti voi ihmetellä, miksi tällaisessa tilanteessa on lapsi saatettu alulle, mutta voin kertoa että tilanne tuli tammikuussa itselleni aika yllättäen... muutama päivä ennen plussatestiä. Sitä ennen luulin parisuhteen olevan hyvin toipunut aiemmasta kriisistä. Mies olisi toki voinut suunsa avata vähän aiemminkin. Viimeiset 4 kk onkin ollut ihan täyttä h**vettiä. Silti, olen todella onnellinen tästä odotuksesta ja se tuo toivoa kaiken keskelle.
 
h3n3 Ihan hurjan paljon onnea!!!!

Sydäntähti Voi kurjuus sentään. Varmaan ihan kauheat fiilikset siellä. Vaikutat kuitenkin vahvalta ja varmasti pärjäätkin jatkossakin hienosti. Lapsetkin ajan kanssa asiaan tottuvat ja joskus sen vielä varmaan ymmärtävätkin.

Toukokuusta, niin jos minä nyt sitten otan sen vetovastuun. En suostu kuitenkaan ottamaan vastaan minkän sortin kritiikkiä, jos päivityksiä ei ilmesty a.s.a.p. Päivitän kun ehdin/muistan/huomaan. Joku muu saa sitten kesäkuun, kun me ollaan kesäkuu melko lailla poissa, niin en silloin pääse koneelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hämy22;29764403:
Oho, Maikkkilla vähän nuo viikot pienentyneet mystisesti ;) Rupesi vaan hymyilyttää!
No hups! :D Vähän joo tipahtanu viikkoja pois tossa kohtaa! Pitäsköhän täällä käydä vähän useemmin kurkkaamassa, mielestäni just kävin ja näköjään joskus huhtikuussa ollu oikeesti :S
 

Yhteistyössä