Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Täällä on sekopäinen olo... lapset kotona sairauksien johdosta ja minulla kasa kirjoitustöitä, joihin en saa keskityttyä, koska ipanat eivät osaa olla hiljaa ja niitten puhelinkin pirisee koko ajan ja minulla on "äidin kuulo" ollut synnytyssairaalasta asti eli olen herkistynyt lasteni äänille, kehoni rankkaa aina heidän äännähdyksensä mukamas tärkeimmiksi asialistalla ja ajatus työasioista katkeaa... Ja sitten raskausväsymys päälle, olen puoliunessa jo valmiiksi, kofeiinia pitää välttää, keskity tässä sitten. Järkevää olisi lähteä kirjastoon töitä tekemään kun tuo mieskin on työtön ja kotona, mutta toinen reissu kotoa pois (vein jo lapset tänään lääkäriin) tuntuu tässä väsymystilassa ylivoimaiselta. Eivätkä päikkäritkään (korvatulpat korvissa) poistaneet väsymystä. Väyväyväy... (kehtaankin valittaa kun kuitenkin sain useamman ruokalajin lounaan, mieheni on erinomainen kokki)

Hei miten te muut sumplitte perhe-elämän ja isommat lapset kun haluaisitte vain nukkua raskaushormonihuuruissa? Joku onnekas äiti taisikin jo kirjoittaa viettävänsä kaiken vapaa-aikansa sohvalla ja lukevansa silloin tällöin jollekulle sadun...
 
Viimeksi muokattu:
Peikkotytsy/21/1./SeKS LA 24.9.14


Täällä selätetty 2 yövuoroa. Kauhee pelko että nukahan sinne ku tää väsy ny on mitä on. :) mut kahvilla siitäki selvis. (Max. 2kuppi) ennemmi oon juonu energiajuomaa mut sen jätin pois jo vähä ennen raskautumista. Aamulla tuli kerrottua parille työkaverille ja toiselle pomolle. Sattui tulla aihe puheeksi ku sanoivat mulle että tee sitte paljo lapsia, että on joku pitämäs puolia ku oot vanha. :D ei siinä enää voinu pokkaa pitää.
Vanhemmille olis jo kans kiva kertoa, mut ku pitääs saada anoppi ja mun vanhemmat samaan aikaan samaan paikkaan. :) että kuulisivat yhtä aikaa.

Neuvolaankaan en oo vielä soittanu, mut taidan tehdä senki vielä tällä viikolla.
Täällä nii mahdoton keskustelu käy ettei meinaa perässä pysyä. :)

Peikkotytsy 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Avellan/24/1./ LA 10.9.2014

Heii, vielä täältä yksi meinaa mukaan uskaltautua. Olen tosiaan jo useamman viikon keskustelua täällä seurannut. Nyt vihdoin sain aikaiseksi edes jonkin näköisen "i was here" -viestin jättää. Toisaalta tässä kun vihdoin ja viimen rupeaa tää raskaus jotenkin itsellekin konkretisoitumaan niin myös vertaistuen merkitys korostuu! :rolleyes:

Oireet myös täällä melko vähäisiä. En tiedä ketä sitten syyttäminen siitä, että nämä oireet tuntuvat niin vähäisiltä verrataen siihen mitä jotenkin alitajuisesti odotti.. Vai onko sitten vielä se jäävuoren huippu näkemättä.. :D

Nyt viime päivinä erilaiset julimiset alavatsalla kiusanneet. Väsymys alkaa jo hieman helpottamaan, mutta nyt puolestaan tuntuu etten aamuisin saa nukuttua. Jotenkin aina klo 5 aamulla herään enkä saa enää nukuttua.. Onko muilla vastaavaa? Vai onko tää vaan jotain mun ihan omaa "raskausoiretta" :D

Ensimmäinen neuvola 27.1, saa nähdä maltetaanko ekaan julkiseen ultraan asti vaiko vaiko... :ashamed:

Avellan & Möykky 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Mullaki neuvola 27. päivä! :)

Mukana siis vielä ollaan, tosin epäilyksellä, kun oireita ei näy taikka kuulu. Ihan omituista kun on niin hyvä olo. Esikoisesta oli sentään lievää pahoinvointia alussa, nyt ei sitäkään pientä. Tietty pitäisi olla kiitollinen että on hyvä olo ja jaksaa, mutta kyllä tämä pienen epäilyksen herättää...

Varmaan meen käymään perjantaina käymään ultrassa yksityisellä.
 
täällä huomenna ultra femedassa, pelottaa jos sielä oiskin kaksi niin silloin menisin keskeyttämään raskauden..hyvä kun mun kroppa jaksaa kantaa sen yhen reilun nelikiloisen muksun..mulla siis taipumus tehdä isoja vauvoja ja meidän sekä miehen suvussa kaksosia riittää joten pelottaa todella =( mulla siis 4 pientä lasta kotona (vanhin 5v.) ja mies ei muutenkan ollut iloinen kun kerroin odottavani viidettä,joten ei tulisi kuuloonkaan jos oiskin tuplat..mun keho ei kestäis ei tod. eikä olis kyllä ketään joka kaitsis mun lapsia kun mies tekee urakkatöitä jos joutuisin esim.vuodelepoon jne

oireista: täällä ei palella mutta hiki lentää senkin eestä..oon aina yltäpäältä hiestä märkä kun puen lapsia ja ulkoilen jne käyn vaikka kaupassa..huono olo jatkuu 24/7 ja käyn varmaan itsekkin ostamassa sen rannekkeen,paljonko se maksaa?? vatsaa turvottaa,tai no ei se kerinnyt palautua viime raskaudesta (tyttö 7kk)..
matkailusta: mä olin just 1.1-8.1 Lanzarotella ystäväni kanssa,sielä mulla ois pitänyt olla menkat mutta kas kummaa olinkin raskaana..ihmettelin vaan kun naama tuli täyteen pisamia mitä mul ei tule normaalisti ja että miksi menkat eivät alkaneetkaan..noh kun kotia suomeen päästiin tein heti ensimmäisenä raskaustestin joka näytti suoraan raskaana 3+
T.Eva 7+0 poks poks
 
Hitsi kuinka te monet olette jo pitkällä! Oikeasti, rv 8+jotain kuulostaa ihan hurjan isolta näillä omilla viikoilla :p Ja ihania ultrauutisia, onnea teille jotka olette jo tykytyksen bonganneet. Tiedän parin kerran kokemuksella miten hieno tunne se on. Ja on muuten joka euron arvoinen, on se euromäärä sitten mikä hyvänsä. Viimeksi taisi olla lähes 200€, hmm.

).( Täällä ei oireita, vähäisetkin rintojen aristelut loppuivat ja palelu tekisi oikeasti mieli laittaa pakkasen piikkiin. Ei yrjötä, ei kolota, ei väsytä, ei pissata. Sama olo ei viimeksi ei tiennyt hyvää joten yritän lähinnä olla ajattelematta koko raskautta (on muuten tosi helppo nakki, not). Onneksi tänään oli perhekerhopäivä joten n. 20 taaperon seura piti ajatukset ihan toisaalla.

Tekisi mieli tehdä vielä yksi digi mutta mies varmaan pitäisi jo mielenvikaisena...

-Napsi 4+5-
"Keeping Clearblue in business since 2011"
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja piretti
Tietääkö joku oisko halvempaa mennä femedalle jonkun muun kuin Brunon ultrattavaksi? Mun mielestä joku laitto tänne että n.90€? oli maksanut ultras siellä. Kyllä taas jännittäis mennä ultrattavaksi! On se niin hieno ja koskettava kokemus joka kerta :)
 
Jokainen tekkee ratkaisunsa itse ,ymmärrän täysin että neljän pienen lapsen kanssa on tohinaa! pidän peukkuja että olisi vaan yksi vauva:) yksi tuttuni sai 5lasta aika peräkanaa ,sen jälkeen vaati sterilointi ajan ennenkö lähti sairaalasta.nyt ovat hänen muksut jo melkein aikuisia ihania sisaruksia:)
 
  • Tykkää
Reactions: eva-maria
Munki tekee kamalan kamalasti mieli ultraan.voi hurja! Ja on vaan niin erikoista että jotain pientä alkua voi jo näin rakastaa :heart: koitan vielä pitää tunteeni vähän neutraalina tässä vaiheessa ennen varmempia viikkoja mutta vaikeetahan se on
7+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista <3
Tää on aika hurjaa! Ei meinaa millään uskoa. Onneksi ultrasta sai kuvia todisteeksi, joten niitä tulee aika paljon katseltua, jotta ei totuus pääse unohtumaan.
Miehelle tämä kaksosraskaus on vielä suurempi järkytys. Hänhän järkyttyi kovin jo yhdestä, saatikka sitten kahdesta!
Mulla on kans lapset olleet isoja, yli nelikiloisia ja kroppa on ollut kovilla. Viimeksi olin sairaslomalla rv 26 alkaen, joten voipi olla ettei tämäkään helposti käy. Onneksi kaksoset eivät juuri koskaan laskettuun aikaan asti masussa aikaa vietä, eivätkä isoiksi kasva. Jännä nähdä, miten sitä osaa niin pieniä edes hoitaa, kun on noihin isoihin tottunut =)

Töissä kerroin tänään =) Pari kertoi jo arvanneensa ja muut otti uutisen ihan ok. Jännä vaan huomata, et mitä useamman tekee, niin sitä vähemmän onnitellaan =/

Ihmemamma ja ihmetuplat 8+3
 
Huomenta!

Onnea kaikille hyvistä ultra uutisista, ja tervetuloa uusille minunkin puolesta! :)

Mulla on huomenna Kajaanin Gynekolle aika varhaisultraan. Pelottaa todella paljon! Tiistaina kävin neuvolassa, samalle aamulle alkoi tuhruvuoto. Ainut positiivinen juttu oli, että paino oli laskenut 1,5 kg :D juniorista jäi muutama kilo....Neuvolan kautta olisin saanut ajan ultraan vasta 3 viikon päähän, vuodosta huolimatta. Juu EI, en varmana odottele sinne asti...eilen vuotoa ei tullu ollenkaan, yöllä taas alkoi uudestaan :/ Kitu vuorokausi edessä. Onneksi sentään raskaus oireet on pysyneet samassa, eli 24/7 on etova olo.

Täytyy hattua nostaa teille, jotka ootte töissä! Itsellä on jo kauhea ongelma huomisesta kaupunki reissusta tämän etovan olon kanssa, täytyy pakata eväät käsilaukkuun :D

Pampulax & toukka 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Lindacandy: Brunolla on tarkemmat laitteet siksi hintakin korkeampi..muilla sielä on alle satasen..kävin jollain vanhemmal mieshenkilöl ja sanoin tuloni syyksi aikoinaan että pelkään että on mennyt kesken kun tuli vuotoa niin hinnaksi jäi 60 eur !!!! tämä siis femedassa...jos saat keksittyä jonkun hyvän syyn niin saat paremmat kelakorvaukset =P
mä meen Brunolle tänään ja hinta on sen 137 about kun kela on jo miinustettu! itse menen Brunolle maksoi mitä maksoi,koska tiedän että sen laitteilla näkee sykkeen vaikka viikot oiskin oikeesti vasta 5+5 kuten mul kerran kävi! luulin olevani siis melekin viikon pidemmällä..ei tullut siis turhaa käyntiä!
 
Tervetuloa taas uusille ja onnea ultrassa käyneille että pieni sydän siellä jumputtaa! :)

Iteki niiiiin haluis mennä mut toisaalta näitä oloja kyl riittää et kai siel ollaan..eikä tota mania oo niin et viitsis. On vaan tuskaa ootella viel monta viikkoo!!! :D

Huomen ois kai kammettava takas töihin. Pitää varmaan nousta aamulla aikasemmin et syö banaanin, menee pesee hampaat ja oksentaa. Sit taas koittaa syödä ennen ku lähtee kävelee töihin.:D Nää flunssan oireet ku vähenee niin huono olo tulee taas esiin urakalla. Koko ajan pitäs yökkii :(

Miude rv 7-8?!
 
Huomenia! Kiva kun pistätte varhaisultrien hintoja ja keillä ootte käyneet, itsellä vielä edessä valinta :)

Viime yönä näin ensimmäisen kunnon raskausunen, kävin ultrassa ja siellä todettiin että odotan kolmosia! :LOL: Sain kamalan paniikkikohtauksen että ei niin montaa ja sitten siinä vielä todettiin että kaksi kolmesta vaikutti kehityshäiriöisiltä, vain yhdellä näkyi kunnolla syke. Päätettiin sitten koittaa poistaa nämä kaksi jotta yksi saisi mahdollisuuden täysiaikaisuuteen ja jostain syystä jos ne kaksi siirrettäisiin tuttavani kohtuun niistä tulisi terveitä. Siinä sitten lääkäri teki toimenpiteen jonka jälkeen ultrattiin että mitenkäs sille yhdelle nyt sitten kävi, keskenmenoriski kun oli aika suuri kun kohtua sörkittiin. Siellähän se sydän jumpsutti! Eikä ollu yhtään ihmeellistä että vauva oli pieni Mario (mario bros -pelin mario punavalkoisine hattuineen ja haalareineen....)!! Tyytyväisiä vaan oltiin, ei hyvää päivää mun unia.. :rolleyes:

Mulla on iskenyt jo valmiiksi kamala ahdistus mahdollisesta tulevasta pahoinvoinnista. Selasin täältä vanhoista ketjuista ne joissa odotin lapsiani että milloin alkoi pahoinvointi ja miten meni. Kutakuinkin kummastakin olen kirjoittanut että 5+0 alkoi ensimmäisen kerran sellainen että oli oikeasti tosi huono olo ja siinä 5+5 alkaen olen jo oksentanut useamman kerran päivässä. Kakkosesta olin äitiyslomalla niin saikkua en töistä tarvinut mutta esikkoa odottaessa lueskelin ja muistelenkin että ainakin 4 viikkoa olin yhteen putkeen. En pystynyt liikkumaan kotoa pois kun oksentelin niin usein, työnteko olisi ollut aivan mahdotonta.

Tästä päästään siihen ahdistukseen:
en todellakaan haluaisi kertoa töissä raskaudesta vielä. Sen lisäksi meillä on hyvin pieni osasto jolla liian vähän työntekijöitä, juuri eilen pomo mietti talvilomaviikkonsa työvuoroja ja siinä harmitteli ääneen ettei yhtään tiedä miten saa vuorot sumplittua kun työntekijät eivät yksinkertaisesti riitä korvaamaan yhden työntekijän viikonkaan poissaoloa. Sepä sattuukin olemaan mulla rv8 joka tahtoisi vanhojen merkkien mukaan tarkoittaa etten todellakaan itsekään ole töissä. En voinut sanoa ettei ainakaan pistäisi mulle paljon ylimääräisiä tunteja koska jos saikutan niin siellä ollaan siis aivan totaalisen lirissä. Miten ihmeessä kehtaan/voin ikinä olla sairaslomalla kun tilanne on tälläinen :/ Olen aloittanut vasta viime syksynä ja tähän saakka ei ole tarvinut poissa olla. Iso pomokin valittaa jo muutaman päivän poissaoloista kaikille työntekijöille niin mitäs sitten jos joudun olemaan viikon. Tai useamman. Eikä se ison pomon valituskaan mutta se että osasto ei yksinkertaisesti voi toimia jos yksi on poissa paria päivää pidempään koska eivät muut voi tuplavuoroja loputtomiin todellakaan tehdä. Aaargh, en yhtään tiedä nyt miten tämä selviää :(

C & 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulla myös tulee raskaus uniin. Viime yönä näin unta keskenmenosta. Vuoto alkoi yhtäkkiä jollain autoreissulla ja totesin miehelle, että se meni siinä. Varmaan näiden oireiden vähäisyyden takia oon niin epäileväinen. Neuvola vasta kolmen viikon päästä ja tuntuu niin pitkältä ajalta ootta sinne...Varhaisultraa en edes harkitse, säästän mielummin ne rahat. Asiat kai menee niinku on mennäkseen loppujen lopuks.
 
  • Tykkää
Reactions: Miinajohanna
Meillä on työpaikalla tosi paljon sama tilanne.koskaan ei voisi olla pois kun ei ole tuuraajaa.jos pitää aikasemmin lähteä vaikka lääkäriin niin senkin sumpliminen yhtä tuskaa ja joskus on tosi ahistavaa kun kipeenäkään ei vois yhtään olla,tietää että työmaalla ollaan ihan kusessa sitten ja ihan tappo tahti.Olen kerran koulutuspäivän jälkeenkin tullut vielä töihin vaikka ei kuuluis tietenkään tulla.jänskättää siis mitä esmies sanoo kun ilmotan odottavani ja olen ainakin vuoden pois.varmaan ehottaa aborttia |O
 
Onpa ikäviä nuo työtilanteet :/ Meilläkin voi tuuraajasta olla pulaa välillä, mutta ei ole kyllä koskaan pomo syyllistänyt poissaolosta ja mullekin viime viikolla oikein painotti, että en saa tuntea syyllisyyttä siitä, että olen pari päivää poissa pahan olon ja väsymyksen vuoksi. Vaikka oli kyllä kova homma löytää iltavuoroon (16-00.15) tuuraajia. Pomo kun tietää, että olen helposti syyttämässä itseäni turhistakin asioista... Mutta ei varmasti ole mukava näin iloisen asian vuoksi joutua stressaamaan uutisen vastaanottamista töissä, olen tosi pahoillani siitä :(

Me ollaan miekkosen kanssa mietitty oman asunnon ostamista, nyt kun asutaan melkoisella gangsteriseudulla :D Halpa vuokra ja iso kämppä, mutta lasta emme täällä haluaisi kasvattaa. Asuntojen/talojen hinnat ovat ainakin täällä Oulussa melko alhaalla nyt, niin voisi olla hyvä hetki toimia.. Vaikka eihän se silti halpaa ole.
 

Yhteistyössä