Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Kahvin hajustakin tulee ällä olo, joten sen juominen on jäänyt. Tosin en oo kotona oikeestaan ikinä keittänyt kahveja, töissä juonut pari kuppia ja äiti-kavereiden kanssa kupposet:) Teetä juon mielelläni, helpottaa myös kuvotusta.

Pahoinvointia on edelleen joka aamu ja kuvotus jatkuu koko päivän. Inhottavinta on, että paha olo alkaa jo aamuyöllä ja jatkuu kunnes oksennan.

Unia en muista nähneeni, mutta unet on tosi katkonaisia. Heräilen vähän väliä, makaam valveilla enkä saa unta. Aamuisin ollaan nyt onneksi pojan kanssa nukuttu pidempään:)

Sukupuoli halutaan selvittää:) Pojastakin selvitettiin.

Ultra-ajat tuli! Np-ultra on 3vkon päästä 21.2 ja rakenne sitten huhtikuun puolessa välissä:) Jos ultrassa kaikki hyvin, pystyn pukemaan töissä pukkarissa ihan normaalisti. Oon vähän vaivihkaa vaihtanut siellä vaatteet, kun maha näkyy jo jonkin verran ja talossa juorut kulkee todella nopeesti. Sitten saavat puhua jos kaikki hyvin:)
 
Mie en oo oikeen koskaan oppinut kovin suureks kahvisiepoksi. Helposti oon juomatta kahvia pitkätki pätkät, kun en sitä sen enempää ajattele.. Juon kyllä kahvia, jos seurassa tarjotaan tms, mutta kahvi ei mulla muuten kuulu rutiineihin.. jos noin voi sanoa :)

Tästä varmuudeksi testailustahan aikaisemmin hieman varoiteltiin, mutta tein tänään kuitenkin tuon yhden testin, joka oli vielä kaapissa odottelemassa... Tulos oli selkeästi vahvistunut plussa viime viikkoiseen nähden!! :heart: Osittain jo huojentaa oloa tämä kolmas testi. Joskos sitä alkais jo uskomaan, että totta tää on, vaikka oireetkin loppujen lopuksi vielä toistaiseksi melko vähäisiä! :D

Piretti ja Pirpula 5+6
 
Heips. Paljo on tullu tekstiä enkä millää kyennyt kaikkea lukemaan. :)
Piretti nauti vielä oireettomuudesta kun voit. :) kyl ne sieltä tulee viimestää ens viikolla... Ainaki mulla tuli het ku poksahti viikkoja 6 täytee. :)

Joku kysy ibumaxsta ja sehän ei oo suositeltavaa raskauden aikana eikä muistaakseni yrittämisenkää aikana. En muista mihin se vaikutti, mut lisäs keskenmenon riskiä.

Täällä selvitty taasen työpäivästä ja väsystä huolimatta hyvin meni. Eikä kauheesti oireitakaan muuten oo ollu. Pitääs muistaa juomapullo ottaa aina mukaan että muistaas juoda tarpeeks.

Peikkotytsy 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: piretti ja Maikkki
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Peikkotytsy, millai lasket ton LA:n vai onk se muuttunut? Ajattelin ku etusivulla on LA aika 24.9. ja sul on tos ylhääl et 6+4.. Kiinnitti vaan huomion ku mun laskujen mukaan mul on 6+5 ja oon siin 20.9. lasketun aikani kans..

Kukaan ei vaa täl hetkel oo sattunu siihe 21.9. Kohtaan LA kanssa et hyvä olis ku saatas sekin ton etusivul täytettyä :D

Vaan eiköhän jonkun vaavi sinne siihen aikaan synny kuitenkin. Tää on kyl hyvä palsta kun saa muistutuksia näist ruokavaliojutuista yms. Luen nämä n. 3-5kertaa päivässä. Oon addikti jo :D

Juu mul kävi sama, kun 7 raskausviikko pärähti eli 6+0 alko enemmän ruumilliset oireet. Pää särky on kamala ja pient pahoivointia nyt tänää jo ilmassa.

t.Emeli- 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Päivähoidosta syyskuussa lapset ovat melkein 5v ja 6,5v (eskarissa siis) ja kummatkin saavat ehdottomasti jatkaa siellä sen saman 4pv/vk ja ~6h/päivä kuin nytkin.

Kahvinjuontia jatkan edelleen, ei kuvota yhtään se eikä mikään muukaan. Huoh. Uskomatonta miten negatiiviseksi olen tämän asian saanut käännettyä,nimenomaan TOIVOIN että saisin raskauden jossa EI olisi pahoinvointia :snotty:

seetri "onneksi" meitä on useampia täällä jotka odottavat ilman pahoinvointia vaikka aiemmin voinut tosi huonosti useammassa raskaudessa. Ihan samalta tuntuu itsestäni nyt, kummastakin loppuunsaakka menneestä raskaudesta olen jo oksentanut täyttä päätä ja nyt ei edes kuvota. Uskomatonta, "pakko" olla mennyt kesken. Mun pää ei kestä tälläistä oireettomuutta :kieh: Eilen positiivisella hetkellä ajattelin että varaan alkuraskauden ultran mutta suljin puhelimen kuitenkin koska en halua joutua perumaan sitä.


Tänään töiden jälkeen ajattelin että pakko edes kokeilla sellaista viikkonäytöllistä raskaustestiä, tuulimunassa viiva ei koskaan vahvistunut kunnolla minulla ja ajattelin että jos vielä näyttää jotain raskaana 1-2 niin homma on täysin selvä.

En tietenkään malttanut odotella aamupissaa vaan tein heti kun pääsin kotiin vaikka olin käynyt vessassa juuri töistä lähtiessä, käänsin väärinpäin kun en pystynyt katsomaan tulosta heti. Sitten kun lopulta katsoin niin on siinä sentään edes
raskaana 3+ (ne jotka ei ole digiin tutustuneet niin luku tarkoittaa pyöreästi yli 3viikkoa hedelmöityksestä eli viikosta 5+0 eteenpäin). Melkein aloin itkemään. Ehkä tämä pariksi päiväksi helpottaa nyt tietää kuitenkin että hormoni on noussut ihan viikkojen mukaisesti joka tapauksessa.

C & 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Mites muuten nuo "kohtukivut", vieläkö teillä niitä tuntuu? Mua rupesi heti huolestuttamaan, kun todella kipeät kivistykset ovat nyt loppuneet tai ainakin lieventyneet kovasti. Siihen kun lisää tämän pahan olon helpottamisen, olen valmis hysteeriseen itkukohtaukseen että nyt kaikki on huonosti :') Kamalaa.

8+5
 
Carioca: Sulla siis enempi kokemusta tosta clearblue digitalista?
Tai onko muilla kokemusta siitä? Nyt rupes taas mietityttämään... mä tein sen digitalin tasan viikko sitten ja tuli "raskaana 1-2" olin siis silloin laskureiden mukaan 4+6 et oisko sen noihin päiviin nähden pitäny näyttää enemmän?? Mulla siis kierto oli vuoden 35 päivää ja nyt kolme viimeisintä kiertoa ollut 28 päivää.. menkat ei tullu, mutta kp31 tuli todella vähäistä tuhrua. Eli oisko testin pitäny näyttää enemmän tai sit oonki laskuissa edellä.. Voi hyvänen aika pitäsköhän se ostaa viel toinen tommonen digitali ku taas meinaa järki lähtee :D

Piretti ja Pirpula 5+6 (? :D )
 
Heippa!

Täällä uusi odottelija ilmoittautuisi remmiin mukaan :)

Päivityksiin
LA 27.9.2014/ Juliaana82 / 31/ 3 / SEKS


Kolmatta lasta siis odottelen ja vielä on todella epävarma olo koska minulla on monta alkuraskauden keskenmenoa takana. 10.2 olen menossa alkuraskauden ultraan yksityiselle ja silloin olisi raskausviikko 7+1, jos sykkeet tuolloin näkyy niin sitten uskallan paremmin luottaa kun sen jälkeen on raskaudet sujuneet hyvin. Tämä vauva sai alkunsa clomeilla ja pregnyl -pistoksella. Kaksi edellistäkin on tehty samalla "reseptillä". Onneksi sen suurempia hoitoja ei ole tarvittu. En vielä ehtinyt lueskella juurikaan ketjua joten palaan myöhemmin uudestaan :)

Juliaana ja aarre rv 5+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emeli- ja Maikkki
Kahvi on täälläkin ollut pannassa jo muutaman viikon. Kahvi kun on ollut hetken pannussa ja alkaa haisemaan (joistakin voi tuoksua), niin YÄK! Silti on ikävä aamun kahvikuppia :)

Pahoinvointi ei helpota... Kävin ostamassa apteekista SeaBand pahoinvointi rannekkeet, mutta ei niilläkään tunnu mitään vaikutusta. En oikein ymmärtänyt, että minkälainen olo voi olla ja koko päivän. Kaikille oireettomille sanoisin, että yrittäkää nauttia olostanne! Vaikka uskon, että se voi kalvata mieltä - on tää hullua :)

Ensimmäinen neuvola takana! Ei puhettakaan sydänäänistä eikä oikein mistään muustakaan. Vinopino esitteitä saatiin kyllä mukaan :)
 
Hei laitan tähänkin viestiä! Siskoni haluaisi liittyä teidän fb ryhmään mutta mites sinne pääsisi? Laitoin eilen viestiä ?jollekkin? Teistä joka oli kirjoittanut että hän saa lisättyä mutta yksityistä viestiä en osannut laittaa joten pyysin laittamaan viestiä minulle päin niin kertoisin siskoni tiedot että osaa facen puolella lisäillä. Osaako joku muu lisätä sinne ryhmään? anteeksi olen tumpelo tämän kaksplussan kanssa! :)
 
Täällä tänään ollu helpompi päivä eikä niin paljoa pahaa oloa ollut.

Meillä poika 1v 1kk on päiväkodissa hoidossa lokakuusta asti ja en oikee viel tiedä haluanko pitää siellä kun toinen syntyy. Mies ois sitä mieltä et pidetään, että saa olla ikäistensä kanssa. Itse mietin jotain kerhoa tai vastaavaan mihin voitais vaikka sit mennä kerran pari viikossa.

Kahvista täällä oli puhetta. Mä en onneks oo ikinä oppinu sitä juomaan :D Tuoksuu kyllä ihanalta, mutta maku ei oo mieleen ni ei oo ikinä tullu juotua. Teetäkään en pahemmin juo.

Itellä ollu hermot kireellä useemman päivän. Ihan turhista asioista välillä tulee hermostuttua :D Mieski aina huomauttaa, että ois hyvä rauhottua. Miten muilla?
 
Kahvia joisin vaikka kuinka, pitää ihan muistuttaa itselleen ettei saa niin paljon. Mä juon siis puoli pannua normaalisti aamuisin, nyt olen vähentänyt kahteen pienempään mukiin. Olis helpompaa jos se etoisi, niin ei tekis mieli juoda :)

Päiväkotiasiaa tytön suhteen ei olla ihan päätetty vielä. Pian tulee ajankohtaiseksi, kun maaliskuussa haettava taas ensi syksyn hoidot. Täällä siis haetaan vuosittain, jos on jo paikka niin toki sen saa pitää, mutta suunnittelevat paremmin syksyn ryhmät kun tietävät tulijat ja muutokset. Tyttö on siis syksyllä 4,5v joten kavereita jo tarvitsee. Täällä on pari perhekerhoa jossa käy lähinnä vauvoja äiteineen, naapurustossa ei ole sen ikäisiä lapsia, mun ystävien lapset on päiväkodissa kun vanhemmat töissä. Joten kovasti punnitsen mitä tehdä, haluaisin tytön kuitenkin kotona pitää mutta vähän pelkään kaverisuhteita sitten. Tämä kun on pieni paikkakunta, niin vaihtoehdot on aika vähissä... Todennäköistä on että haetaan nyt vielä paikkaa, kun ennen vauvan syntymää sitä vielä saatetaan tarvita (varaudun pahimpaan, muistan vielä loppuraskauden..)

Raskausoireet on niin vähäisiä täälläkin, että epäilys jäytää. Vatsan nippailuja oli viikko sitten, turvotus on tosi pientä, pahoinvointikin jo loppui. Huomattavasti vähemmän tuntemuksia kuin siitä keskenmenneestä raskaudesta, saati kun tyttöä odotin. Tissit on aavistukset turpeat, kipeätkin olivat pari päivää mutta ei enää. Edes hajuherkkyyttä en ole huomannut, muistan kun viimeksi haistoin astiapesukoneen käynnissä ollessa sen pesuaineen, ei kyllä normaalisti haise. Mieliala heittelee ja petitouhut ei vois vähempää kiinnostaa, mutta sen voi laittaa jo tupakattomuudenkin piikkiin :) niimpä on pakko huomenna soittaa ja varata se ar-ultra, maksoi mitä maksoi. Ainoa selkeä oire on tietty menkkojen puuttuminen ja juokseva valkovuoto (sori kuvaus), sitä tulee ihan lorisemalla, samoin oli viimeksi. Jopa nälkä ja heikotus on loppunut, ei tää siis voi olla näin helppoa :)

Sellaista tuli mieleen kysyä, että meneekö teistä monella asunto- ja/tai autoasiat uusiksi? Me asutaan kolmiossa rivitalossa ja osaksi siksikin toivoisin tyttöä jotta saisivat jakaa huoneen :LOL: Tyttö ja poika eivät varmaan montaa vuotta viihtyisi samassa... Ja me ei kylvetä rahassa todellakaan. Voi olla että joka tapauksessa jokusen vuoden päästä etsittävä uusi asunto. Vauva-aika ja esikoisen kouluun menoon asti pyritään tässä nykyisessä pysymään kuitenkin. Autoihin onneksi kahdet istuimet menee.

Tuzzi huomenna 6+0 (kuulostaa paremmalta!) :)
 
Myy-Maria Mä en osaa nois facejutuis neuvoa, jos joku tietävämpi kertoo. Liityn sitten Maaliskuussa kenties sinne itse..

mirkkunen_ Joo hermo se palaa täälläkin. Mut en sit tie onko kyseessä hormonit, unenpuute, jännittyneisyys &epätietoisuus, stressi vai tää mun kiivaanpuoleinen luonne :D Tai sit se on sekoitus vähän kaikkea. Voi mies parkaa.. katotaan jaksaako se mua vielä syyskuussakin asti kattella. Mää EN JAKSAIS..

Mul on vuorotyö. Nää yövuorot välillä koettelee NIIIN jaksamisen äärirajoja et huhhuh. Nyt kun on tää etominen tullut kuvioon tässä parin päivän sisällä niin pahentaa huomattavasti työkuntoa. Neuvolassa jo heittivät et katotaan sit myöhemmin mahdollisesti erityisäitiyspäivärahan hakemista, jos ei työnantajalla oo mahdollista vaihtaa toisiin tehtäviin ja päivätyöhön. Mä en silti haluis saikuttaa viel täs vaihees.. Ja kun sit melkein olis sanottava syykin poissaololle ni sinnittelen.. toistaiseksi.

Piretti Mä tein nyt kans vallan noil clearbluedigitaleilla. Kolme testiä tuli tehtyä. Ensimmäisen tein 4+2 päivävirtsasta, jolloin näytti raskaana 2-3 vkoa (hedelmöityksestä, eli 4-5 raskausviikkoa)

Toisen tein 4+5 aamuvirtsasta, jolloin näytti taas raskaana 2-3 vkoa.

Kolmannen ja toistaiseksi viimoisen tein 5+2 jolloin näytti raskaana +3 eli raskausviikkoja 5 tai enemmän.

Olin niin onneissani, koska se tarkoittaa et HCG on noussut jo vähintään moneen tuhanteen. Erävoitto, koska viime keskenmenossani joka taisi olla tuulimuna, se ei noussut tosta raskaana 1-2 vkoa lainkaan ylemmäs, vaikka tein testejä.

No mutta. Kiitän ja kuittaan taas tällä erää. Päivystän kyllä lähes koko yön et jos juttua riittää niin mää ainakin olen lukemassa. ;)

T.Emeli- 6+4
 
Emeli mäkin teen vuorotöitä, onneksi tosin vain aamua ja iltaa. Mutta vuorot on epäsäännölliset, iltavuoron jälkeen aamuun jne, tälläkin viikolla vain 1 vp, toisinaan pitkiä työputkia yhden päivän vapailla jne. Unirytmi väliin ihan sekaisin, raskaus kyllä pahentaa. Ei ollut herkkua viimeksikään, eikä tule olemaan nytkään. Mulla viimeksi tosin petti kroppakin kun työ fyysistä (hoitoala), niin jäin sitten saikulle. Jotta tsemppiä sulle valvoessa!
 
ultrasta : täällä on näkynyt rv 5+5 syke ja papu oli vain 2mm kokoinen kolmatta lastani odottaessa =)
Tarhasta: meillä muksut 3 ja 5v. jatkavat tarhassa normaalisti ja 2v.poikakin jo kovasti tahtoisi veljensä ja siskonsa kanssa tarhaan-jää aina itkemään tarhan pihaan kun vien isommat sinne..mulla myös 7,5kk ikäinen tyttö kotona..
T Eva 8+2
 
Tuzzi sama täällä. Just olin illassa ja tänään aamussa. Meillä menee muutenkin iltavuorossa niin älyttömän pitkään ja aamulla pitäis olla varhain töissä virkeänä. Ei oikein jaksaisi, tuntuu, että loppuu virta kesken päivän. Ja samat niin ah-ihanat-yhden-päivän-vapaat millä välillä tuntuu, ettei tee yhtään mitään. Ei siinä kyllä nollata ehdi. Hoitoalalla siis minäkin..
Saa nähdä, kuinka pitkälle jaksan. Onneksi pääsen ajoissa lomalle :) Ei tarvitse olla loppuun asti töissä.

Ei tee huonoa, ei okseta eikä mikään ruoka/kahvi tmv. tee huonoa. Jatkuva turvotus jatkuu, ei muuta vikaa. Tänään 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Tää on selvästi nyt jotain epäluulosuuden aikaa, koska mäkin hyökkäsin heti töiden jälkeen apteekkiin hakemaan digin :D

En ole aikaisemmin digiä tehnyt, nyt sain siihen kuitenkin raskaana 2-3. Ekaks ajattelin että apua, miks niin vähän ja paniikissa otin kalenterin esiin. Mutta totta tosiaan, mulla oli tosi myöhään ovulaatio (tiedän koska tikutin), joten vasta la-su tulee hedelmöittymisestä 3 viikkoa.

Eli vaikka nyt onkin menkoista laskettuna 5+1, niin oikeesti en varmaan noin pitkällä ole. Sen näkee sitte nt-ultrassa jos sinne asti päästään :)
 
Kiitos Emeli- :)
Nyt oon kyl silti ihan pihalla ja vähän huolettaakin, vaikka just tänään tein testin, johon tuli vahvempi viiva, kuin viimeviikkoisesta (apteekin testejä nämä viivalliset) :D Ei mun nyt pitäis murehtia, mut silti nyt pyörittelen kauhukuvia, että miksei siinä digitalissa ollut silloin viikko sitten, kun "vaan" 1-2 ja miten sitä nyt pitäis tulkita... voisin huomenna ostaa vielä yhden digitalin ja katsoa mitä siitä tulee.. lähinnä mietin, että milloin sitten uskallan varata varhaisultraan ajan, että varmasti näkyy jotain :)
 
Nuorallatanssija niin tuttu tunne! Mulla myös ajatukset jo lomissa (sikäli että sinne asti päästään). Harvaa kyllä tältä alalta tunnen, jotka olis loppuun asti pystyneet olemaan töissä, sen verran koville tuo nostelu, kiire ja tauottomuus ottaa... No, itsepä sitä kai on alansa valinnut :)
 
  • Tykkää
Reactions: nuorallatanssija
Emeli- sehä täs on vähä hauska juttu sinänsä. Oon tehny ainaki kolmea eri laskuria netis ja kaikki näyttää eriä. Laskettu aika jäi ekasta laskurista (muuttuu joka tapaukses ultran jälkeen) ja laskureista oon käyttäny sitä mikä on pisimmällä. :D ja käytännös sit laskenu kalenterista raskausviikot.. Mut en torellakaan tiiä meneekö se oikein. :D että ihmetellä toki saakin. :D

Noista hoitopaikka jutuista en sinällään kommentoi, mut miehellekkin ehdotin, et sit ku vauva kasvaa ni miltä siitä tuntus jos alkaisin perhepäivähoitajaksi. :) et jotai 2 tai 3 lasta oman lisäksi. Oon lähihoitaja koulutukseltani. Mut en oikeen ennen tätä vauvakuumetta oo ees ajatellu lastenhoidon puolelle meneväni. Mies ei oikee tienny sanoa juuta eikä jaata, vaikka lapsista tykkääkin. Ja taitaa sekin ajatus kaatua kun meillä on nämä 3 kissaa. Mut se oli yks ajatus. :)

Mies ei ollu saanu nukuttua yhtenä yönä ja oli sit suunnitellu meille lastenvaunuja. Semmoset missä on kahvat ja ku vääntää vaikka oikeaa kahvaa, ni se kääntyis oikealle. Ei kuulemma tarttis aina nostaa etupyöriä ku pitää kääntyä. Vauva pian heräis semmoiseen. :D hassu.
 
Muistakaa sit hyvät naisset, varsinkin viel varhasemmil viikoilla olijat, et on eri asia tehdä niitä aamu- tai päivävirtsasta.. Vaikka testeissä sanotaankin et kun oletetut kuukautiset on jäänyt pois, ei ole väliä mihin vuorokaudenaikaan tekee. Mut onhan se selvä et pissa on vahvempaa ja mehevämpää aamuisin :| Joten suosittelen unien jälkeen.

Nii ja tosiaan nää HCG:n nousut on yksilöllisiä, jos sullaki Piretti olis nyt kuitenkin ollut pidempi kierto ennen tätä raskautumista niin sulla voisi olla vähemmän kuin se 4+6 kun teit tuon 1-2raskaana- testin. Sit taas toisaalta toi 1-2 raskaana tarkoittaa raskausviikkoja 3-4.. joka menis kyllä aikalailla tuohon.. Ei viel kannattaisi huolestua minusta :)
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Joo totta Emeli-, tää taitaa mennä niin spekuloimiseks, et ehkä parempi vaan nautiskella vaan, kun mun normitesti kuitenkin näyttää hyvältä. Voisi olla jopa parempi mun pääkopan kannalta, etten ostais enää uutta digiä, ja porskuttaisin vaan nyt näillä samoilla lukemilla kun tähänkin asti. :D Kiitos kaunis muuten vertaistuen voimalle tässä kohtaa :heart: Rauhoittaa mieltä, kun ei tarvitse yksin näitä juttuja hautoa ja paisutella

Piretti ja Pirpula 5+6 (kunnes toisin todistetaan)
 
Pakko myöntää et oon ny vaa aika tekopyhä, kun sanon etten huolestuisi itse. Pah,mää nyt huolestun ja stressaan lähes kaikesta tähän raskauteen ja oireisiin liittyen.. tai oireettomuuteen. Mut niihä se on, pessimisti ei pety.

Olen yhtä pimeä kuin moni muukin, että wc:ssä käydessä ei voi olla katsomatta sitä paperia J O K A I K I N E N kerta...

Kävinpä tossa äsken vessassa. Hoidin sen pienen hädän siinä kiireisesti pois ja sitten katsoessani taas jo tottuneesti paperiin pomppasi sydän kurkkuun..:confused: "MITÄ TOI PUNANEN TOSSA ON.." Ja melkein tuli itku, kunnes järkipalasi ja tajusin et mun punanen sormihan sieltä oli tullut paperin läpi..

Hiuken repes tää ämmä nauramaan..:D Ei voi muuta sanoa kun voi hyvää päivää. Mahtaakohan musta olla mitään jäljellä enää tän raskauden jälkeen kun nytkin jo menee ihan mahoottomaks :D
 

Yhteistyössä