Syyskuun söpöläiset 2014 (:

SaaraN--34--Neljäs--Tyks

Varovaisin mielin liityn mukaan.


Varovaisin mielin tänne ilmottaudun :)

Eilen tein testin joka näytti plussaa ja tänään tein toisen.

Ennestään on 3 lasta 06/03, 04/09 ja 03/11, tämä.olisi sitten ylläri vauva :)
Esikoinen sai alun yk 3, toinen sai inseminaatiolla 2v yrityksen jälkeen ja kolmas yk 3 :)
Keskenmenot 04/06 Rv 7+0, 01/07 Rv 9+5 ja 12/07 Rv 8+2.
Asutaan miehen, lasten ja koiran kanssa TUrun lähistöllä, päivät ollaan töissä, esikoinen koulussa ja pienimmät päiväkodissa.

Saara 4+2
 
Heippa, varovasti mukaan minäkin :)
aattoaamuna saatiin hailakka plussa, uutta testiä en ole vielä tehnyt, mutta varmasti sen teen vielä :)
LA siis pitäis olla syyskuun alkupuolella.
kolmas muksu ois meän pesueeseen tulossa, tytöt -10 ja -11.
Lasta ei yritetty, mutta eipä olla ehkäisyn kans oltu tarkkojakaan, tulee jos on tullakseen periaatteella, eli ihanan jännittävä ja hymyilyttävä ylläriplussa <3

Me asutaan täällä vähän pohjoisemmassa Suomessa.
 
Hienosti tulee uusia mukaan :wave:

Esikoinen tuli matkaan 3yk, toinen 1yk (tosi yllärinä) ja nyt tämäkolmas 4yk. Tässä välissä semmoinen muutos, että kaks ensimmäistä on edellisestä suhteesta eli nykyinen plussa on nykyisestä suhteesta, jossa lapsi on miehen ensimmäinen ja voitte uskoa, että on hieman täpinöissään :heart: Onneks mun kaksi aiempaa on miehelle kuin omia ja tiesi, mihin ryhtyy!

Tässä viimeisessä kierrossa käytössä niitä kikka kolmosia :rolleyes: oli greippimehu ja vehnäalkioöljy. Punkkuaki tuli otettua, mut illanistujaisissa eikä raskautumisen toivossa :D Jotain raskausvitamiineja (ja raskautta suunnitteleville) oon syöny kesästä asti. Tää kierto oli siitä poikkeus, ettei hajuakaan ollu oviksesta. Luulinkin, et sillon ku se ois ollu ni sitä ei ihan hyödynnetty, mut tais osua nappiin :D Lienee vaikuttavana myös se, etten voinu kierron vaiheista niin stressata ja käviki TJOT-menetelmällä :D

Mun rivi ois Titiu/34/kolmas/6.9.
Sijainnin pidän ainaki toistaiseksi salassa...
 
Tervetuloa uudet ja tietoja taas lisätty =)

Neuvolaan ajattelin soittaa uuden vuoden jälkeen joskus.
Meillä on molemmilla kerroilla tärpännyt ekasta kierrosta. Hyvä niin, mutta pistää kanssa epäilemään, voiko muka toistamiseen kaikki mennä ekalla yrittämällä niin hyvin...
Tänään hain vitamiinit minäkin. :)
 
Mä en käsitä, mutta tulisin tänne mukaan, erittäin erittäin varovasti ja salaisesti. :D
Eli susanna85/28/kolmas/ la 3.9/tays (oisin halunnut vas:iin taas, mutta sielä synnytykset loppu ennen joulua :/ )

Varovasti tulen siks että kierukka otettiin pois juuri oviksen aikaan ja gyne sano että km riski on suurempi jos nyt heti tärppää, noh.. Me käytettiin kortsua, mut ihan vähän oltiin ilman 2 kertaa ja tässä tulos... :p
Eli pelko persiissä ollaan.
Kaiken lisäks aattona testasin ku menkkojen piti alkaa tyylipuhtaan negan ja vasta eilen oli havaittavissa jotain (luulin viivanpaikaksi) ja tänään sit näky värikin niin että sain puhelimella napattua todistusaineistoa.

Heti soitin neuvolaan että meneekö tää ny jumankekka kesken ku noin hailakka on ja ku saatiin varotus jne jne..mut sano vaan et eiköhän se vahvistu, ehkä ovis on ollu myöhässä ja selvitellään ultralla sit la. Eka nla 13.1.

Tuleepas pitkä teksti, mutta pää niin sekasin että pakko vähän selvitellä.. :)

Meille siis tulossa 3. mukelo. Eka on poika 6/10 ja toka tyttö 3/12 .
Asustellaan Tampereen lähettyvillä kahen koiran kanssa.

Raskausoireita tuli tosi nopee niin ku mulla aina, rintojen arkuus ja finnit! Naama näyttää suunnilleen samalta ku teininä aknessa, onneks tää tästä tasottuu!
Pahoinvoinnit jännittää hirvesti, oon yksityinen pph ja sairaspäiviä ei vois ottaa, mutta esikoista kun odotin oksensin rajusti koko 9kk ja tipassa kävin monta kertaa kun olin kuivunu kun mikään ei pysyny sisällä. Tokan odotus meni paremmin, oksensin vaan viikolle 14, mutta laihduin sinäkin aikana riittämiin. Joten kauhun sekaset tunteet on nyt. Pelätään pahinta, toivitaan parasta. :)
onnea kaikille odotuksee. <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
Kaipa minäkin uskallan ilmoittautua mukaan. Aattona tein plussatestin. Laskettua aikaa en tiedä, kun en muista milloin oli viime kuukautiset, joskus marraskuussa kuitenkin. Muutenkin mun kierto heittelee 25-40 välillä et aika vaikea laskea.

Erittäin epätodelliselta tuntuu tämä raskaus, sillä nuorimmainen on nyt 1,5v eikä mitään ehkäisyä ole käytetty tässä välissä. Olin jo vähän pakottanut itseni asennoitumaan siihen että kaksi lastakin on hyvä. Meillä siis kaksi poikaa, 08/09 ja 05/12. Ensimmäinen raskaus sai alkunsa tyyliin ekasta kierrosta mutta toista sitten oikein yrittämällä yritettiin reilu vuosi ja se oli välillä tosi raskasta. Nyt ei siis mitään ovistikkuja tai muita ole ollut käytössä ja ooonkin (ihme kyllä) tän 1,5v pystynyt olemaan aika rennosti tulee jos tulee - asenteella.

Aikamoisen pelot on keskenmenosta yms. Erityisesti koska viikko sitten olin kirurgisessa operaatiossa, missä tietty oli röntgen kuvauksia, nukutus ja tietty särky/antibiootit/tulehduslääkkeitä. Enkä tietenkään tienny tästä raskaudesta. Noh, nyt ei voii kuin toivoa parasta.

Eli mun tiedot aurora81/32/ 3.lapsi

Mulla ei taida olla mobiiliversio päällä ni en saa värejä lisättyä..
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
Heippa vaan kaikille!! Täällä ilmoittautuisi varovaisesti yksi uusi odottaja, tarkkaan en viime menkkojen alkamispäivää muista, ja kierto on aina ollut vähän normia pidempi, mutta la siinä 1.9-5.9.2014 tienoilla..

Tänään olen kolme selkeää joskin vielä hieman haaleaa plussaa tehnyt, huomenna tai ylihuomenna teen vielä apteekin testin, mutta kun oireitakin jo on niin kyllä tämä aika varma homma taitaa olla.. ;)
Eli täällä siis väsyttää jatkuvasti, nukkuisin vaikka 24/7, itkeskelen mitättömistäkin jutuista kokoajan, menkkamaista juilintaa ja pientä etomistakin ilmassa..

Tämä masuilija on meidän perheen pikkukakkonen, ennestään löytyy tyttö 8/12, katselin että täällä olisi muillakin jokseenkin samanikäisiä isosisaruksia.. ;) Lisäksi perheeseen kuuluu avopuoliso, jonka kanssa yhteist taivalta takana reilu 5 vuotta.. Pk-seudulla asustellaan..

Mutta pidemmittä puheitta voi meikäläisenkin lisäillä listaan
KapuH/21/La ei tarkkaa tietoa/2./JS

Mukavaa viikonloppua kaikille, ja tarrasukkia matkaan!

KapuH & masuilija 4+
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
Varovaisesti mukaan, tänään plussattu eikä meinaa uskoa todeksi.
Ihmemamma/34/2.9 (?)/4./OYS

Ennestään tästä taloudesta löytyy kolme poikaa, 2002, 2004 ja 2012, tämä neljäskin todennäköisesti poika.
Huhhuijaa, toivottavasti tällä palstalla pysytään sinne syyskuulle asti. <3
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
Tänään tehty uus testi ja selvä plussa <3 vielä mietin pitäiskö tehdä digi.. Raskausviikosta kun en oo ihan perillä, menkat ollut sen verran epäsäännöllisesti, joskus marraskuussa ne viimeksi oli .... Neuvolaan soittelen uudenvuoden jälkeen :)
 
Täältäkin ilmoittautuu mukaan varovainen plussailija. Tänään tehty testi, 1-2 viikkoa näytti digi, ovis olikin 14.12. Laskettu aika olis kierron pituuden mukaan 6.9. ja alueena PKKS.
Eipä täälläkään oikeen voi todeksi uskoa, esikoisemme olisi kyseessä ja tätä onkin pidemmän aikaa yritetty. Ensimmäisistä hormonihoidoista saatiin tämä plussa aikaan ja suurena toivomuksena olisi että pysyy myös matkassa mukana. Sitä toivon täällä kaikille meille:)
 
Jälleen uusia, tervetuloa :heart:

Tänään oliki testitön päivä... Huomenna jos vielä sen digin tekis ja sit vois yrittää alkaa sisäistää asiaa :D

Niin kovin toivon, ettei kukaan kyydistä tipu <3

Minkä merkkisiä vitamiineja syötte (jos syötte)?

Kai sitä ens viikolla vois jo neuvolaan soitella. Sais edes jotain mitä odottaa ja jos sais sen ensimmäisen neuvolalääkäriajan, ni pääsis tammikuussa alkuraskauden ultraan kurkistaa, että onko kaikki niin ku pitääkin :)


Titiu rv4+0
 
Huomenta!! Aamulla liuskaan piirtyi taas se toinenkin viiva, aavistuksen jopa nopeammin ja tummemmaksi kuin eiliset!! ;) Huomenna sitten apteekin omaa testi mutta aika varma olo on piskuisesta masuilijasta. Eilen illalla purskahdin itkuun kun telkkarissa joku joi appelsiinimehua ja tulihan tietenkin etselle kova himo siihen mutta valitettavasti meitin kaapissa ei ko. herkkua ollut, mies ressukka koitti hieman kummissaan hormonihirmuaan lohdutella.. ;') Seuraava itku tulikin kun kaatui yhdelle viltille tippa mehua, silloin se tuntui maailmanloputa, nyt vaan naurattaa miten voikin ihminen olla niin kovasti tunnekuohuissaan raskauden aikana.. xD
 
Viimeksi muokattu:
Hei onko syyskuisille muuten suunnitteilla fb-ryhmää? :) Itse ainakin myönnän olevani melkoinen fb:n orja ja siellä tulee jotenkin helpommin käytyä kuin muilla sivuilla.. ;) Omakohtaisesti esikoiseni fb-ryhmästä on tullut itselle todella tärkeä verrokki, pääsee jakamaan kuvia yms odotuksesta/ultrasta/vauvoista jne.. :)
 
Eikä tuo ole jo tapana lyödä ryhmä pystyyn jo alkumetreillä. Joten eiköhän tuo joku pistä senki kohta pystyyn. En kyllä itse ymmärrä kiirettä, kun tässä vasta on alkupään odottajat mukana.
 
Heippa uudet! toiveilija, lisäsin sut alun listaan vaikka ei ollut tietoja punasella, siis onko ok? Poistan jos et halunnut niitä sinne. :)

Fb-ryhmästä en tiedä onko vielä olemassa, joku kertonee jos/kun pistää sellaisen pystyyn :)

Vitamiineista valikoin multitabsit, kun siinä on mukana myös jodi + pari muuta vitamiinia, mitä ei multivitassa ollut kuulemma. Pari euroa kalliimpi oli. Mutta eiköhän kaikki oo hyviä, esikoisen aikaan söin multivitaa ja ruokavalio kuitenkin on se tärkein :D Nimimerkillä suklaata ja suolasta ihan liikaa joka päivä...

Onko teille tullut jo ruokahimoja? Itellä tekee aika paljon mieli kaikkea suolasta; suolakurkkua, kinkkua, popcorneja jne... :popcorn: Kun muut halkee jo pelkästä joulukinkun ajattelusta, mun tekis mieli mennä ostamaan joku jäännöskinkku -50% hintaan.. nam nam.

äitii88 ja "sulo" rv 4+5
 
Viimeksi muokattu:
vitamiineista munkin piti laittaa, että multitabseja oon aiemmin syöny ja niitä ostan taas heti ku vaan oon eka syöny noi normi vitamiinit loppuun. Ja lisäks syön vielä d:tä ja c:tä. Niitä nla täti suositteli mulle viimeks ku meinasin kuolla väsymykseen..
 
Hola!
Täällä myös uusi syyskuun babya odottava,tai toista syyskuussa syntyvää, nimittäin esikoisen ja pikku-baby kakkosen la:n ja 2vee synttäreiden välillä on 20pvää:)
Digitesti tehty eilen ja näytti 2-3vk hedelmöityksestä,laskettuaika olisi 3,9(ainakini näin alkuunsa,voihan se muuttua np-ultrassa).
Imetän edelleen esikoista joten olen kokoajan syönnyt multivita-raskaus ja imetys nappeja sekä n.kk foolihappoa lisäksi,muistakaahan alottaa se heti(tässä vaiheessa se on tärkein kun selkäranka kehittyy)

Nurmo ja pikku-baby II rv 4+3

Synnytyssairaala k-s-ks
 
  • Tykkää
Reactions: minbebis
Mulla ainaki on noissa multitabsin raskausvitamiineissa se foolihappo ni sitä tuskin tarttee erikseen lisää ottaa?

Himoja ei oo ruokaan tullu... Mut toisin ku äitii88:lla ni just joku kinkku tms. on sillä listalla, mistä en ekana söis :D En oikein tiedä tekeekö mitään mieli!? Mut se tunne, ku äkisti iskee mahaa kovertava hirmu nälkä ja äkkiä pitäis jotain syödä! :kieh:

Mulla eilen illalla alko se, että syönnin jälkeen tulee sellanen pala kurkussa-tunne. Ei mikään pahaolo, mut sellanen tunne, ku siellä ois joku möykky. Tänään ollu ihan samaa. Ja tänään ne yhtäkkiset iki-ihanat sukkapuikkovihlaisut tonne jonneki alas ja sivulle!
 
Täällä himottaa nyt ekana appelsiinimehu, jota normisti en juurikaan juo kun aukeaa suupielet, mutta olihan sitä tänään pakko ostaa!! ;) Jouluna herkuttelin juustoilla, ja ne himottaisi nytkin kokoajan, mutta taida pitäytyä niistä, ainakin lämmittämättöminä.. :p Yöllä olen rampannut juomassa pepsiä, mitä en myöskään normaalisti tykkää juoda.. Muita himoja ei toistaiseksi ole tainnut ilmetä..

Täällä myös ollut tuota pala kurkussa tuntemusta, ikäänkuin olisi iso röyhtäys tms jäänyt kurkkuun jumittamaan, etovaa oloa/nälkämäistä oloa vatsassa, vaikka juuri olisikin syönyt.. Janottaa, paleltaa, itkettää.. Ja tänään huomasin että TURVOTTAA, etenkin näin illan tullen!! Ensimmäisestäkin raskaudesta olin alusta asti kuin jalkapallon niellyt.. Ja menkkamaista jomottelua aika-ajoin + tänään tuli noita sukkapuikko-vihlaisuja, ja kyljissä/selässä kiristävää tunnetta..
 
Täällä himoitaan kans kaikkea suolaista, kinkkua, ruisleipää, maksamakkaraa, suolakurkkuja... Ja appelsiinimehua :) Samat oli esikoisestakin, jännää :)

Te keillä on ennestään lapsia, paljonko tulee ikäeroa? Meille on tulossa 1v 9kk esikoisen ja tän kakkosen välille.

Raskausvitamiinit haen heti viikonlopun jälkeen, viimeksi söin ainakin Minisun merkkistä raskausajan vitamiinia.

Fb-ryhmää kannatan minäkin, siellä on helpompi lukea juttuja ja tulee seurattua enemmän. Lisäksi tutustuu ihmisiin paremmin kun ovat omilla nimillään ja kuvillaan eikä nimimerkkien takana :)

Hyviä vointeja kaikille! :)
 

Yhteistyössä