Syyskuun söpöläiset 2014 (:

Hei te onnelliset syyskuun söpöläisten odottajat!

Minäkin plussasin! :heart:

Ajattelin ensin, että onkohan vielä turhan aikaista liittyä kerhoon, mutta tulin kuitenkin toisiin aatoksiin :) Olen tehnyt kahden edellisen päivän aikana kaksi ihanaa positiivista testiä, enkä voi enää pidätellä, vaikka viikkoja ei nyt olekaan vielä kasassa eikä LA selvillä. Kiertoni on ollut epäsäännöllinen ja pitkä. Uskoisin pikkuisen saaneen alkunsa ovulaatiosta 16-17.12 eli silloinhan tässä oltaisiin menossa vasta 4+0-1.

Esikoista siis odotellaan. Olo on vielä ihan höperö ja hymyilyttää vaan koko ajan. En voi käsittää, että tämä olisi totta! huiiiih. Koko ajan lisäksi pelottaa ajatus, että kaikki ei menisikään niin kuin toivotaan :/

Tämä kun on vasta vain minun ja mieheni oma pieni salaisuus. Niiiin ihana sentään päästä tänne kertomaan, hehkuttamaan ja jakamaan ajatuksia :)

LA 8.9.2014(?) / Elm4 / 24 / 1.lapsi / OYS
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa taas uusille :)

Kivasti kasvaa porukka täällä :)

Heräsin tänään aamuyöstä ihan hirveään alavatsakipuun, joutui ihan panadolia ottamaan :(
Onneksi ei oo jatkunut sitten sen pidempään, tosin taas vessassa käyminen auttoi ennen panadolia...
Joudunkohan mä nyt laittaa itelleni yöherätyksen vessaan? Että säästyn kivuilta?
Tää on nyt toinen kerta, kun alkaa sattumaan, heti kun on pidempään kuin 6tuntia käymättä vessassa...
 
Täällä kans ollaan jännän äärellä. Eilen tehty vielä haalea plussa. Digi sanoi tänään aamulla raskaana 1-2.

Esikoinen 04/13 ja imetän vielä. Töihin en tässä välissä mene niin lopetellaan sit jossain vaiheessa kun siirrytään isojen poikien maitoon :)

Tuplia on täälläkin mietitty. Kaverin 06/13 tyttö tulee meidän kaveriks pari kertaa viikossa maaliskuusta alkaen eli omalle pojalle ja hälle tarvittais vierekkäiset ens alkuun kun ovat niin saman ikäisiä. Pitää katsoa mitä teen vaunujen kanssa sitten kun tämä masukki tästä keräilee viikkoja ja konkretisoituu.

Simppu / 24 / toinen / NKL ois tiedot.
LA varmaan siinä 7.9. Kieppeillä. Viimeiset menkat muistan mut kierrosta ei hajuakaan. Eiköhän se tästä vielä tarkennu.

Edellisestä vastaavasta ryhmästä tullut tärkeä ja ihaniin ihmisiin saanut tutustua ihan ystäviksikin asti. Odotan teiltä siis paljon ;)

Muita oloja ei toistaiseksi ole ollut kun aatosta asti tuntui, että menkat alkais eli alaselässä pientä juilintaa.

Tulipa pitkä viesti. Tähän on hyvä päättää tämä vuosi, ihanaa uutta vuotta 2014 kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä sitä varovaisesti jo uskaltaisi tänne ilmottautua. Pääseehän sitä tarvittaessa pois...

Kun en ole ennen tänne kirjoittanut, paljon kyllä palstaa lukenut, niin kerrottakoon:

-Yritystä takana n.8 kk (alkuun tjottailu mielessä ja myöhemmin ihan oviksia pongaten, kun on työvuorot sellaset ettei isännän kanssa nähdä välillä kuin pari kertaa viikossa. Viimesimpiin kiertoihin sitten tuli jo järkättyä yhteistä aikaa myös "otolliseen aikaan")

-Marraskuussa kemiallinen raskaus. Reilun viikon verran plussailin ja epäilykset homman edistymisen pysähtymisestä heräsi, kun viikkonäyttöisen testin viikot ei nousseet siitä 1-2 viikosta. Sitten tulikin vuoto. Mulla oli yksityisellä papakoe vuodon loppumisen jälkeen ja samalla ultrailtiin paikat, kun on joskus 10 v sitte näkyny polykystiset munasarjat. Ultrassa kuulemma näki että todennäköisesti on varhainen keskenmeno ollut, kun kohdun limakalvo oli edelleen todella ohut. Sain kuitenkin kehotuksen jatkaa yritystä heti vaan. Ovis kun ei olisi ilmeisesti käsillä ihan heti, niin limakalvotkin ehtisi kasvaa.

-Ensimmäistä lasta yritetään ja ainoa raskauskokemus on tämä marraskuinen kemiallinen, niin sillä tässä on aika varovaiset fiilikset.

24.12 hyvällä mielikuvituksella testissä näky joku viivanpaikan tapanen. Omituisista tuntemuksista johtuen testasin uudelleen 25-26.12 välisenä yönä ja silloin näkyi jo jotain ilman studiovalaistusta. Tämän jälkeen oon tehny joka aamu testin ja olin jo varma että ei tästä taaskaan mitään tuu, kun viiva ei komen aamun aikana yhtään vahvistunut, vaikka selvä plussa olikin. Tänä aamuna sitten tulikin jo vahva viiva ja uskalsin sitten tehdä diginkin joka näytti viikkoja 2-3. Nyt siis jo hieman on toivonkipinä syttynyt, että eihän sitä tiedä vaikka tämä jatkuisikin.

Kalpeakuu/33/ensimmäinen/K-S ks

La:sta ei mitään haisua vielä, kun viimesin vuoto oli parin viikon pitunen ilmeisesti sen kemiallisen takia ja ovista en saanu pongattua. Viime vuodon alusta laskettuna raskaus olisi jo niin pitkällä, että olisi todennäköisesti näkynyt testissä ennen tuota 26.12. Arvelisin, että jonnekkin 2-7.9 välille saattaisi osua.
 
Hyvää vuodenvaihdetta naiset! :) Olkoon ensivuosi meille kaikille vauvarikas ;)

Me valettiin äsken tinoja ja sitten kun mun tinaa "luettiin" niin aivan selvä sikiö napanuorineen kaikkineen xD oli vähän pokassa pitämistä, kun vieraana olleet vanhemmat eivät vielä raskausuutista tiedä :p

Tervetuloa muuten kaikki uudet :)

Täällä edelleen jatkuu ruskea pieni vuoto. Hermot alkaa olee riekaleina :/ Pakko mennä varhaisultraan jos sinne saakka pääsee. Muuten saa vielä hermoromahduksen. Ehkä sen ultran vois saada vaikka julkiseltakin, jos vielä vuoto jatkuu. Millä viikolla se kannattikaa tehdä? jotta näkis sykkeen ja kaikki.

Osaakos kukaan ehdottaa pk:seudulta edullista ultraa? Viimeksi käytiin keskustassa femedas nimisellä klinikalla ja se oli aikas pirun hintava. Ihan niin paljoo ei viittis maksaa täl kertaa.

Tissit on kasvaneet :D Joutuu vissii lähtee rintsikkaostoksille. Vaikeaa vaan, kun nää on nyt 70D. isompaa kokoa ei taida monestakaan paikkaa saada. Varsinkaan ilman että maksaa satasia. Onko ehdotuksia? ärsyttää. Sillä eihän oikeesti tää ole mikään iso koko. Mistä ihmeestä ne pienet naiset jotka laittaa silkkarit, hankkii liivinsä? :O
 
Tervetuloa uudet! Ja hyvää uutta vuotta. :wave:

Imetyksestä ja tisseistä ootte puhunu.. esikoisen imetyksen lopetin samalla kun aavistelin raskautta. Oli se ollut jo mielessä muutenkin, mutta nyt oli hyvä sauma lopettaa, en usko että jaksan imettää koko raskausaikaa. Etenkin kun pahoinvointia voi taas olla paljonkin odotettavissa. Kerrasta poikki laitoin ja ihan hyvin meni, vaikka toisin pelkäsin. Mut ne tissit... jäljelle jäi jotkut lapasen tapaiset... |O Mieluusti ottaisin tuon "tissit kasvaa nyt jo" -ongelman tilalle.... :D

Vuodosta *eritevaroitus*, tänään pelästyin itsekkin kun huomasin että valkovuoto oli rusehtavaa. Mutta nyt taas normaalia. Koitan olla edelleen stressaamatta....

Munkin tekisi mieli ottaa äitiyspakkaus, vaikka kaikki esikoisen äp tavarat löytyykin. Olis kiva koota molemmille lapsille sitten oma laatikko muistoksi... Mutta ehkä nyt katson ensin millainen se ens vuoden paketti tulee olemaan, kun tuota nykyistä ehkä ei ehdi saamaan...

äitii88 + sulo rv 5+1
 
Näin se vuosi käynnistyi. Yöllä heräilin tissikipuun ja pissahätään. Muuten nukuin ihan mukavasti. ????

h3n3: Itse oon jo vuosia sitten lakannut etsimästä normi-kaupoista liivejä. Ihmetyttää, miten niissä myydään vaan "keskikokoon" saakka tai joskus isoja isolla ympäryksellä. Oon ostanut Funky Ladysta 75E-kokoisia. Onhan ne kalliimpia, mutta alennuksista saattaa löytää tyyliin 50 e hintaisia. Ja ne tosiaan kestää, ja palvelu on tosi hyvää, myyjä auttaa sopivan koon ja mallin löytämisessä. Suosikkiliivit on ollut joka viikko vähintään jonkin verran käytössä ja kestäneet nyt n. 4 vuotta kulahtamatta tai venymättä yhtään. Itse oon tullut tulokseen, että hyvistä liiveistä kannattaa maksaa. :) Ainoo mikä mietityttää niin jos tulee isosti vaihtelemaan kuppikoko seuraavien parin vuoden aikana niin kuinka monet hyvät sitä raaskii ostaa. ????????

Te, joilla aiempia raskauksia takana, paljonko kuppikoko on vaihdellut?
 
Minä voisin väsätä sen fb-ryhmän, kaikki jotka haluavat jutella muutenkin kuin nimimerkin takaa, niin voivat laittaa minulle vaikka yksityisviestiä kaksplus-profiiliini niin jaetaan yhteystietomme sitä kautta, ja voin sitten sitä mukaa lisätä mukaan ryhmään. :)
Fb-ryhmä on perustettu, Halukkaat ovat tervetulleita. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minbebis
Hene: Changessa tällä hetkellä -50% alet. Ite ostin just kahet uudet. Suosittelen! Ei jää pahanhintaseks versus normikauppa. Mulla rintsikoiden ettimisessä ongelma ku vyötärön ympärys 70 ja kuppikoko semmonen ettei kauheesti markettiliivejä tarvi katella.

Ilokarpalo: Ihan sikana. Mul oli Carriwelin imetysliivit jotka veny ja paukku. Ilman niitä olisin ollu ihan pulassa. Nykytilanne versus synnäriltä kotiin ku mölö nous ja oli megapamela ni varmaan 3-4 kuppikokoa eroa.

Mäkin haluaisin äitiyspakkauksen jos ei tule tota nykyistä. Siinä vaiheessa ku raskaus on kestäny niin pitkään et sen saa hakea ni jotenki muikee fiilis hakee se ja käydä läpi ku muutenki odottava fiilis. Mut mäkin kyllä odotan et julkasevat sen uuden eka ja katon sit et mitäs :)
 
Heippa kaikille,

Täällä uusi tulokas joka saanut eilen ja tänään todella vahvat viivat testiin. Hui kauhia! :D
Aikamoista, kun tämä on heti saanut alkuunsa ehkäisyn lopetuksen jälkeen kerta laakilla.
En kyllä ihan heti uskonut, että näin nopeasti oikeasti raskaudun. Mutta jos kaikki hyvin menee, niin kai tuolta joku pieni ihme on tulossa, joka on meidän molempien ensimmäinen.
Nyt jo pahaa oloa ja kuvotusta kaikista hajuista, vaikka näin alussa ollaan.
 
Changesta mäkin ostan rintsikat kun sieltä löytyy kokoja. Just hain kahdet liivit kun lopetin imetyksen, oli tarjous ota 2, maksa 1. Raskausaikana käytin imetysliivejä siitä asti kun tissit alkoi kasvamaan ja ne oli ihan parhaat. Mulla oli Bravadon ne jotku body silk seamless liivit (mitkä nyt onkaan) ja oli ihan parhaat. Venyy ja paukkuu eikä puristanu mistään. Vaikka normaalisti käytän kaarituellisia liivejä, niin raskausaikana en pystyny kun ne tissit oli niin kipeät ja arat, samoin imetyksen alussa. Suosittelen lämpimästi noita :) Koot menee S-L tyylisesti, niin helppo valita eikä tarvii koko ajan ostaa uusia liivejä kun kuppikoko muuttuu :) Ainut huono puoli noissa imetysliiveissä on ettei ne tue niin hyvin kuin tavalliset liivit jos on enemmän kokoa rinnoissa. Mä en ainakaan ettimälläkään löytäny mitään kunnolla tukevia imetysliivejä, vinkatkaa jos teillä on tietoa :)

Mä en ottanu äitiyspakkausta esikoisellekaan kun en tykänny varmaan puolistakaan niistä vaatteista ja arvelin, että ne olis jääny käyttämättä. Oltiin ehditty ite hankkimaan niin paljon ettei sille olis ollu tarvetta vaikka ajatus pakkauksesta kiehtoi kyllä muuten. Ihan tyytyväinen olin päätökseen, otin rahana sen ja sain ite valita mieleisiä vaatteita :) Täytyyhän sitä toki kurkkia minkälainen pakkaus sieltä olis tulossa ;D

Muoks. Kävin kurkkaamassa Kelan sivuilta, niin pakkaus vaihtuu 2014 kevättalvella eli muutaman kuukauden sisällä saa nähdä sen uuden :)
 
Viimeksi muokattu:
Milloin aiotte muuten kertoa sukulaisille/kavereille/töissä? Mulla tietää pari ystävää jo (toinen raskaana itsekin, toinen paras kaveri).

Muut saa odotella vielä ainakin turvallisille viikoille vaikka tekis mieli paasata tästä jo kaikille :D

Fb ryhmään aattelin liittyä sit np ultran jälkeen kun alkaa kriittisimmät viikot olemaan ohi.

Vitamiineista: Itse syön foolihappoa ja D-vitskua. Kaapista löytyy täyssatsi raskaus ja imetys vitamiineja (syöty ehkä 3) mut niitä en aio syödä taaskaan, kun oon niin pirun huono pillereiden kanssa ja on mun herkälle nielulle liian isoja. Mites muut?
 
Meillä oli vieraita uuden vuoden yli. Perheilta oli alkujaankin suunniteltu tipattomaksi, joten ei siinä mitään, mutta hyi kun ruoat etoi ensin aaton alkuillasta ja nyt tänä aamuna. Mulla saattaa osa huonoa oloa olla lääkkeitten lopettamisesta johtuvaa (beetasalpaaja migreeniin), mutta ei kai nyt näin paha? Melkein oksensin lounasta tarjoillessani...

Koska olimme isäntäväkeä ja tarjoiluvastaavia, olin eilen melkein koko päivän jalkojen päällä. Maha "väsyi" jännästi siihen, ihan kun silloin, kun olin edellisistä lapsista raskaana, mutta paljon pitemmällä. Ikäkö tän tekee?

En taida vielä tällä viikolla uskaltaa neuvolaan soittaa. Kurkkailin niitten nettisivuja, joissa oli ohjeita tuleville äideille, eikä täällä se ensimmäinen käynti ole kun viikolla 8-10.

Suolaisista, että mullekin on noi suolaiset maittaneet paremmin kuin makea, vaikka yleensä on aivan päinvastoin. Turvotusta on edelleen, varsinkin ylävatsassa...

Liiveistä sen verran, että minä olen aina kammonnut rintsikkaostoksia. Olen ollut pienellä ympäryksellä ja isolla kupilla varustettu jo kuudennelta luokalta. Nyt ympärys on isompi, mutta kuppi vastaavasti myös! Ja nyt liivit natisevat liitoksistaan ja rinnat painavat kuin synti! Mies tuumi, että on taas täytettä niissä... haha. Olen miettinyt ehkä hankkivani jotain imetysliivejä kyllä, mutta tuskin ennen vauvan syntymistä. Ehkä voisin hankkia jotkut s-xl tyyliin varustetulla koolla olevat liivit, jos eivät ole kovin kalliit. Edelliset keskenmenot kummittelee vielä ikävästi, en haluaisi hankkia vielä mitään.

Vitamiineja ostin eilen. Nyt pitäisi olla kaikkea paitsi rautaa (jota en siis tarvitse) valmiina kotona.

Jos tämä raskaus vauvaksi asti onnistuu, haluaisin ottaa äitiyspakkauksen, sillä meillä ei ole kerrassaan mitään vauvatavaraa. Kaikki on annettu jo aikoja sitten kiertoon. No, ehkä nyt on meidän vuoro saada kierrosta jotain. Me nimittäin aloitettiin silloin aikoinaan tää vauvakierros, ja nyt taidetaan olla viimeiset, jotka vauvoja enää tekee...
 
Kiva kun porukkaa tulee lisää. :)

Mulla ei rintavarustuksen koko hirveesti muuttunut odotusaikaan ja sinnittelin omilla liiveillä vaikka vähän pursuilikin. Loppuraskaudesta ostin bravadon body silk seamless liivit ja niitä voi kyllä kehua. Mä oon tottunut kaarituellisia ja kevyesti topattuja pitämään niin ne ohuet kaarituettomat oli aika kauhea ajatus. Bravadot on musta arkikäyttöön riittävän tukevat vaikka onkin suurehko povi ja niissä on irrotettava toppaus. Muutenkin kun niissä on tuplakankaat niin ei näy liivinsuojat tai nännit läpi. Nyt loppuimetysajoilla ostin ne kauhistelemani triumphin mamabelit ja pelittää nekin vaikka ei niin kauniit ole. Bravadoissa huonoa on se että ne kestää vaan 40asteen pesun ja triumphit taas 60. Imetyksen jälkeen on rinnat menettäneet muotoaan mutta koko ei ole juuri pienentynyt ja ei oo toivookaan että ensimmäistä raskautta edeltävät liivit mahtuisi. Mäkin oon jo vuosia ostanut liivit Changesta mutta tuntuu että niillä olis laatu jotenkin heikentynyt. Ennen ne oli ihan superhyviä ja on ne edelleen parempia kun esim. Lindexin tms mutta ei niin hyviä kuin aiemmin. : /
 
Fyi
6.9./ Fyi / 32 / 1. lapsi/ JS

Mahtavaa alkanutta vuotta kaikille! :wave:

Varovaisesti ilmoittaudun tänne minäkin. Maanantaina saatiin varmistus verikokeesta, että syysvauvaa odotellaan. :heart: Takana yli 3 vuotta yritystä ja tämä sai alkunsa koeputkessa, joten aika pökerryksissä ollaan. Ensimmäinen siis kyseessä, eikä aiempia raskauksia.

Maha turvoksissa, röyhtäyttää, ajoittaista kuvotusta - mikäs sen parempaa! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa uutta vuotta kaikille !
tosi kiva huomata ettäjoka päivä tulee uusia mukaan.. :)

Tisseistä: Mulla ei mitään ongelmaa tissien kasvun kanssa, en pistäs pahitteeks jos vähän kasvas, tai vaikka paljonki, A kuppinen olen prkl ja nyt kahen imetyksen jälkeen ei oo ku ajokoirankorvat jälelä.

Ruuista: hirveesti tekee mieli jotain raikasta, mutta samalla voin syödä suolasta. hedelmiä tekee hirveesti mieli ja maitoa! kaikkea viileetä, lämmin ruoka ei oo nyt kovin pop.

Migreeni: joku kirjotteli että joutu lopettaa estolääkityksen... ei lääkäri ehdottanu tilalle jotain toista? Mulla oli propral estolääkityksenä viime raskaudessa ja veikkaan että tulee taas.

Mulla meniuus vuos plörinäks. ei hyvin ala. mun piti eka eilen allekirjottaa vihdoin työsopimus jolla siirtysin yksityisestä perhepäivähoitajasta kunnalliseks, no se pomo soitti että sen printteri ei toimi, sopiiko torstaina että tulis tuomaan sen paperin.. Mä sit tiputin eilen 700g punajuuripurkin jalkapöydälle/varpaalle ja tänää kävin päivystyksessä, huomenna röntgeniin ja jos huonotuuri käy ni voi olla että leikataan... Ja mähän en kepeillä kävellen varmasti sitä sopimusta saa :(
Kyllä potuttaa niin paljon että oon saattanu parit kyyneleet tirauttaa. :/
 
Minäkin ilmottaudun mukaan pienellä varauksella!

Laskettu aika olisi 7.9? Tai siinä lähettyvillä. Meidän esikoinen syntyi 6/13 ja kierto on ollu vielä vähän sekaisin. Tämän lisäksi pari kuukautta sitten sain ihan alkuraskauden keskenmenon.

Vähän jännittää kun plussa tosiaan oli haalea. Liityn mukaan facebook ryhmään kunhan plussa vahvenee! :)
 
Mä en oo raskaudesta kertonu kuin yhdelle kaverille, jonka kanssa jaetaan paljon henkilökohtasia juttuja. Muut saa vielä hetken odottaa. Mieskään ei tietääkseni oo kellekkään mitään kertonu. Sitä en oo vielä päättäny, että millon kerron kenellekkin. Luultavasti tulee tärkeimmille kavereille kerrottua ennen ku se maaginen 12-viikkoa tulee täyteen. Tai eihän sitä tiiä vaikka malttas sinne asti ootella. Aika menee pian kuitenkin.

Vitamiineja en sen kummemmin popsi, mutta vehnänalkioöljyä käytän. Se kun auttaa ihoonkin tosi hyvin. Ei ole iho ihan niin hilseellä kuin normaalisti kun sitä on käyttänyt.

Mites teillä muilla noi raskausoireet vaihtelee? Mua häiritsee todella paljon kun välillä on tissit niin arat ettei tiiä miten olis, mahassa tuntuu painetta ja nippailuja, mutta sitten saattaa mennä miltei vuorokausi ettei ole juuri mitään oireita, paitsi tissit on kokoajan ainakin aavistuksen arat. Lähinnä siis nuo oireettomat hetket laittaa miettimään, että näinköhän homma etenee...

Mimzy kirjotti, että kun oli ollut koko päivän jaloillaan, niin sen jälkeen maha "väsyi" tms kuten yleensä myöhemmässä vaiheessa raskautta. Mulla on selvästi kans menny niin että työpäivän jälkeen (teen fyysistä kohtuu raskasta työtä) ja varsin jos sen jälkeen vielä lenkkeilee tms, niin paineen tunne ja nippailut mahassa on kovempia.
 
RaskausoireistaVälillä vatsassa tuntuu voimakkaammin paineen tunnetta ja vihlasuja,välillä(varsinkin aamusta)ei mitään,turvotus tulee aina illaks tai ruuan päälle,kasvoihin ja rintakehään alkanut ilmestymään näppyjä,jatkuvasti janottaa ja sitä kautta tietty pissattaa.Rinnat ei oo arat eivätkä muutenkaan muuttuneet mutta se voi johtua ihan imetyksestä.

Välillä tietty iskee epäluulo että onko siellä ketään kn mitään ei tunnu,mut ei sieltä mitään oo uloskaan tullu ni yritetään uskoa että kaikki on ok!Esikoisen raskauskin oli aika "kevyt oireinen"joten voi olla ettei tästäkään hirveän voimakkaita oireita tule tai sit ne alkaa kohta 24h/7 yrjöömisellä!

LiikuntaEilen jumpassa(bodypump)heitti kyllä niin kylmän hien päälle että kerkesin jo aattelen et pyörrynkö vai oksennanko siihen paikkaan!Esikoisesta ei tullu mitään tollasia vaikka reenasin ihan viimesille asti(su pumpissa,ke käynnistys)...Olin kyllä syönny,juonny ja nukkunu!No,huomenna uus jumppa,katotaa kui Nurmolle käy:)Talvijuoksukoulun jouduin perumaan,ois alkanut nyt 12.1 ja ajatus intervalleista ja maastojuoksusta ei nyt oikein innosta vaikka juoksen paljon ja ajoittain juoksin myös esikoisen raskausaikana.

Nurmo ja pikku-baby II 5+1
 
Kalpeakuu ja Nurmo: Mullakin vaihtelee oireet. Eilen ekan kerran viikon sisään aamusta iltapäivään normaali olo, ei oireita kun puolimakailin vaan sohvalla ja vietin oikein leppoisaa vapaapäivää. Vähän tuli epäuskoinen olo, että oonko vaan kuvitellu kaiken. Toisaalta mietin, että nautitaan nyt sit normaaliolosta. :) Illalla kävin sit kävelyllä ja silloin tuli alavatsaoloja. Tissitkin oli koko päivän melko arat, mut ei ne antanu kuulua mitään sohvalla rötvätessä. Ion käsittänyt, että ajoittainen oireettomuus on normaalia, vaikka tuntuukin erikoiselta.

Ai niin eilen varasin varhaisultran ajan tästä parin viikon päähän mun lemppari-ultraajagynelle (Bruno Cacciatore). Kallis on, mut haluun sinne kun se on tutkinu mun endoakin. Oli sovittu syyskuussa, että tammikuussa voi sit varata aikaa endoseurantaan ja alkaa miettiä hitaan raskautumisen selvittelyä. Ja lähtiessä se sanoi mukavasti "toivottavasti nähdään ennen sitä muissa merkeissä". :) No, näillä näkymin nähdään kyllä tammikuussa, mutta muissa merkeissä. :D
 
äitiyspakkaus katson myöskin keväällä miltä uus pakkaus näyttää ja teen sit päätöksen :)

Kenelläkään kokemusta vauvan kaukalopussista? Meillä aina ollut toppahaalari jo pienellä, mietin olisko istuimeen laitettava toppapussi kätevämpi..

Syöttekö siis monivitamiinin lisäksi foolihappoa?? Eikai.. Kun mulla ainakin vitamiini sisältää foolihapon

imetys rinnat on 4vuoden aikana kasvanut ja kutistunut pari krt, kun maito nous olo tositosi rintava :D semmoiset joustavat kaarituettomat liivit oli ihan must juttu! Nyt odotellaan josko imetyksen jäljiltä alkais taas tuleen täytettä .. ;)

olot yskiessä tuntuu et alavatsalla jotakin ylimääräistä.. Myös vihlaisut ja pistokset jokapäiväisiä, tuttuja juttuja edellisistä raskauksista, kuuluu siis asiaan :)

Ainiin, urheilusta vielä, oon tykännyt luistella, uida ja jumppailla salilla (shbam) meinaatteko jatkaa harrastuksia normaalisti? Mä ajattelin ,luistellakkin kevään ajan, toki jos käy hankalaksi niin pitää suosiolla ottaa taukoa .. :)
 
Viimeksi muokattu:
Fyi
Raskausoireista Mulla alkoi aivan järkky vatsanturvotus jos ennen plussaa. Tunne siitä, ettei saa vatsaa vedettyä sisään, sai miettimään plussan mahdollisuutta. Tähän sitten röyhtäilyt päälle. Turvotus siis jatkuu edelleen. Välillä tuntuu heikkoa "vetoa" kohduntietämillä.

Liikunnasta Jatkan kuntosalilla käymistä ihan normaalisti, mutta joitain liikkeitä täytynee vaihtaa. Eilen kyllä crosstrainerilla alkoi hengästyttämään tosi nopeasti, aivan kuin kunto olisi romahtanut yhdessä yössä. :O Lisäksi reipasta kävelyä tulee koiran kanssa (ja ilman) harrastettua.

Simppu, ajattelimme kertoa läheisille varhaisultran (rv 6+5) jälkeen. Muutoin saakoot ihmiset huomata sitten jossain vaiheessa. :saint:
 
OIREISTA: alavatsalla tuntuu kipuja jos tekee jonkun äkkinäisen liikkeen, muuten ei oikeestaan mitään. Paitsi että jos joutuu seisoo paikalla ni mua alkaa pyörryttää.

LIIKUNNASTA: salin lopetin joulukuussa, en ostanu enää uutta korttia vaan ajattelin että lenkkeily saa riittää. Meillä kaks koiraa joista toinen on vasta 8 kk ja ne pitää jokatapauksessa lenkittää erikseen ku en halua nuorempaa vielä juoksuttaa ja vanhempi taas tarttee enempi kovatemposta. Lenkkeihin ja treeniin menee päivässä se puolitoista/2 tuntia niin jis vielä kävis salilla ni ois liikaa poissaoloa kotoota.
Juoksu ei kyllä tunnu nyt oikein hyvältä, heti hengästyttää ja alkaa pistää, melkeenpä oon viikon verran nyt vaan kävelly tosi reippaasti ja juossu vaan pieniä matkoja. Mulla on tavotteena taas että paino nousee max 10 kg ni liikunta tulee kuulumaan elämään koko raskausajan jos vaan mahdollista.

KAUKALOPUSSISTA: ei luultavasti hankita, meidän esikoinen hikoili niin hirveesti pienenä vaikka alla ei pidetty ku ohkasia sisävatteita, että jäi käyttämättä. Idea hyvä, mut ei toiminu meillä. Harmi, oli kyl kätsy.

Onko täällä muita jotka on miettiny tuplia? Siis kaksosia. Mä oon varmaan sekasin ku kokoajan pyörii päässä että kukahan meistä odottaa kaksosia kun melkeen joka kuukausi joku odottaa tuplia :D
Mulla oli ennen ku raskauduin tosi vahva tunne että meille tulee kaksoset (miehellä on suvussa kaksosia ja sanoin mun puolella), nyt onneksi tunne hävinnyt :D
 

Yhteistyössä