Syyskuun söpöläiset 2014 (:

minbebis Esikoinen oli 1v3kk, kun nuorempi synty. Oli vauvakoppa, ei se oikein ois mielestäni toiminu ilman. Nyt esikoinen 2v3kk ja kuopus täyttää kohta vuoden ja kovassa käytössä on. Yksi ovi on tullut vastaan mistä ei vaunut sopineet mutta myyjä kertoi, et ovea on jostain syystä kavennettu joskus sellaisilla metallijutuilla ja siksi ei mahdu pyörätuolikaan ja olivat aikeissa poistaa ne metallihärpäkkeet.
 
Hitsi, mua ei oltu päivitetty vielä listaan?
Ja nyt huomasinkin että mistä tuo väri vaihdetaan tähän! :D

Elikkä 6.9/Lindacandy/20/2./KOS

Haluaisin myös mukaan nyt siihen facebook-ryhmään! Laitoin jo viestiäkin kapuHlle! :)
 
Lensin tänään pyllylleni bussissa, en mitenkään kovaa kun sain kädellä otettua vastaan, oikeastaan vaan vähän toinen lonkka vähän tärähti kun osui bussin portaaseen.. Mutta silti stressaa että onhan masulaisella kaikki hyvin.. Onpa piinaavaa tämä alkuraskaus kun on niin epävarma olo, ennen kuin tuntee vauvan liikkeitä/ekaa ultaa yms jotka helpottaisi mieltä.. :/

Oireista: täällä myös noita vähän oireettomampia päiviä, ja sitten tulee tavallaan "helpottunut" olo kun huomaa että itkettää ilman syytä, etoo yms.. :D
 
Jos olette jo varailleet varhaisultraa, niin mille viikoille? Katsoin Femedan sivuilta, että yleensä viikolla 7-10, mutta voi olla aikaisemminkin. Kärsimättömänä varasin ajan mikäli olisi nyt 6+2. Tulikohan hieman hätäiltyä? Haluasin vaan jotain elonmerkkejä vaikka mikään ei noin ajoissa olekaan varmaa.
 
Sasse: Minulla on vu 6+1tai2. Se ultraaja sano, et kyllä 28 päivän kierrolla pitäis syke näkyä. Saa nyt nähdä. Se jää sit lomalle nii ei onnistunu myöhemmin. :( Mut mulle riittää, kun näkisi et on oikeassa paikassa ja se syke ois jees.
 
Laskettu-aika 2.9


Nyt on alkanu tulemaan raskaus oireita, aamupahoinvointi alkoi ja pari kertaa on jo oltu pöntön vieressä lisäksi järjetön väsymys ja tekisu hirveesti mieli syödä kaikkea suolasta :D

Varhaisultran tilaan tiistaina varmaan.. Rv 7+0 tienoille. Oon jokasessa raskaudessa käyny ja käyn nytkin. Olen pääasiassa käynyt mehiläisessä ultrassa

Töihin paluu olisi taas tiistaina, lomailtua onkin 23.12 asti. Päästään taas tavalliseen arkirytmiin. Kaikissa raskauksissa on ollut kausia jossa oksennus lentää taukoamatta.
Tarvis lähteä koiran kanssa lenkille, väsymys on hurjaa!

Saara 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Ja polttavista puheenaiheista:

lääkitys: sain nyt estolääkityksen migreeniin eli propralia pitäis napsia taas se kolme tablettia päivässä. Migreeni on ihan kauhee raskausaikana...

lämpöpussi: Meillä on Eisbärchenin kaukalopussi ja se isompi lämpöpussi ja molemmat on ihan huiput! En vaihtais millään pois :)

ultrasta: Mulla on eka neuvola 14.1 ja toivon että olis ultra koska neuvolatäti ainakin varasi ajan tiistaille jolloin lääkäri on paikalla...

oloja: Ei juurikaan ole.. ajoittain etovaa oloa mutta se on siinä. Ehkä ihan hyvä niin :D

lintetsa 5+4
 
Muakin rupes kiehtomaan noi digitestit joten sellainen tarttui mukaan apteekista, kun kävin ihan muissa asioissa. En tosiaan malttanut odotella aamupissaan mutta raskaana 3+ oli tulos. :)

Kaukalopussia meillä ei ole ollut, mutta vois olla ihan kätevä syysvauvalle etenkin kun ois sitä esikoisen kuskaamista kerhoon ja harrastuksiin.

Täällä on vähäistä kuvotusta , väsymystä ja hirveä nälkä. Millään ei jaksaisi odotella sitä varhaisultraa eikä sitä et pääsisi kertomaan läheisille. Voi olla etten ees jaksa odottaa niin kauan..
 
Kauhea huoli päällä koko ajan... mitään hätää ei pitäisi olla, mutta pelottaa vaan. Katselin jo tuskissani varhaisultraa lähiseudulta, mutta ehkä tässä pitäisi vaan rentoutua. Väsymys on hirveää, nukuin tänään kolmen tunnin päiväunet!

Närästys vaivaa ja paleltaa vaan.

Huomasin eilen muuten myös olevani kamalan itkuherkkä. Avasin hieman tyttärelleni erään tv-sarjan jaksoa (toinen puolisoista menehtyi), enkä voinut olla nyyhkyttämättä! Tyttö halasi ja taputteli minua...

Rinnat järkyn kipeät, eivätkä ne mahdu enää liiveihin. Pakko huomenna mennä ostamaan jotain tilalle... Huh!

Mimzy 5+5
 
Mulla oloina lähinnä väsymys ja alaselän menkkatyyppiset jomotukset. Edellinen raskaus meni aika helpolla oireiden puolesta, pahoinvointia ei tullut missään välissä niin en nytkään osaa asiasta stressata. Parempi vaan jos pysyy pöntön halailut pois. Tissit oli arat alussa esikon odotuksessa. Vielä ei tästä ole ollut mut en tiedä, miten imetys vaikuttaa. Tuota palelua olen kans huomannut mutta meidän koti on aika viilee et se ei yhtään auta asiaa.

Nii ja esikon kanssa mielihaluina pink lady omenat. Vedin niitä kolme päivässä silloin ja vasta synnytyksen jälkeen kun ei tehnykään mieli niitä enää tajusin asian :D Saas nähä mitä tulee tällä kertaa. Ei haittaa jos pysytään terveellisellä linjalla ;D

Meillä joo vaunuissa kans Eisbärchenin se isompi pussi. Peukku sille!

En ajatellut varata aikaa varhaisultraan. Mulla db niin tulee niissä ultrissa ravattua taas olan takaa. Kerran 3-4 viikkoon viimeks kun vahdittiin ettei tulis sokerivauvaa ja et vauvalla kaikki hyvin.
 
Lintetsa mullakin oli jonkinlainen estolääkitys viime raskauden aikana. Taisi olla Triptyyliä jos oikein muistan. Viime raskaus oli todella raskas. Päänsäryt ja migreenit alkoi siinä toisen kuukauden kohdalla. Sen jälkeen en ollut täyttä viikkoa töissä vaan jatkuvasti saikulla. Ongelmana oli, että joka lääkärillä oli eri mielipide mitä lääkkeitä saa ottaa. Neuvolassa ei haluttu ottaa kantaa, työterveyslääkärit oli aivan turhia ja edes neuvolalääkäriltä ei saanut apua. Olin tosi epätoivoinen ja kaikki päivät meni sinnittelemällä. Jos jaksoin koko päivän töissä niin ilta meni sängyssä. Itketti koko ajan ja tuntui, että mistään ei saa apua. Saikut kesti vain pari päivää kerrallaan koska migeeni diagnoosin mukaan kestää max 48 h. Ketään ei tuntunut kiinnostavan, että söin lääkkeitä ja olin raskaana. Kävin jopa neurologilla, mutta sieltäkin annettiin vain uusi resepti. Jonkinlaisen synninpäästön sain sitten kun soitin HUSin teratologiseen tietopalveluun. Ensimmäistä kertaa jollakin oli vankka mielipide siitä mitä lääkettä voi ottaa ja mitä ei. Nyt hieman jännityksellä odotan, miten tämän raskauden kanssa käy. Täytyy vaan luottaa siihen, että ihan terve lapsi tuossa juoksentelee nytkin, joten eiköhän se on pääasia.

Muuten oireita tällä hetkellä on lievä kuvotus ja aivan kamala nälkä. Vatsaa turvottaa ja välillä hieman kramppailee. Välillä on kylmä ja välillä iskee kuuma aalto. Tein juuri aamulla digitestin ja ihan näytti sitä mitä pitääkin. Mielialat vaihteelee tosi rajusti. Toissailtana suutuin kun mies ei halunnut katsoa mun ehdottamaa ohjelmaa ja aloin itkeä. Siinä vaiheessa jo itsekin tajusin, että nyt on hieman hormoonia veressä ;) Onneksi on nyt muutama päivä vapaata.
 
ps. unohtui laittaa, että saikulle pääsin lopulta sitten 10 vkoa ennen laskettua aikaa kun menin itkukurkussa ihan julkisella puolella lääkäriin (tuntui, että työterveyshuolto oli aika vahvasti työnantajan puolella), kerroin tarinani ja onneksi lisäsin, että selkääkin särkee niin pirusti. Selkäsärystä saikun näköjään voi kirjoittaa, joten lääkäri totesi mulle, että eiköhän me nyt lopeteta tämä pelleily ja sun kiduttaminen ja sinä lähdet nyt sairauslomalle. Se oli mun raskausajan hienoin päivä :)
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
TERATOLOGINEN TIETOKANTA on kyllä huippu juttu, ite sinne ahkerasti just päänsärkyjen ja migreenien takia soittelin viime raskaudessa. Ja vaikka lääkärillä ravasin paljon samasta syystä ni tuolta teratologisesta mulle sanottiin että mun kannattas ehdottaa lääkärille sitä migreeninestolääkitystä kun ei mun särkylääke arsenaalissa ollu mitään järkeä. ja niin sen sain ja ku alko tehoo ni oiskohan ollu muutama päänsärky sen jälkeen loppuraskauden aikana.
 
Fyi
Mimzy ei oikein auta vesi, vaan maha on ja pysyy turvoksissa. Heti aamusta alkaen. :p Olen aika hoikka, joten maha näkyy todella selvästi, jopa paidan alta.

Mulla on kanssa noita palelukohtauksia, mutta onneksi en ole koko aikaa jäässä.

Testeistä En ole koskaan tehnyt positiivista raskaustestiä. :D Lapsettomuushoidoissa testi tehtiin verestä enkä ole tikkuun jaksanut pissiä. Mietin jos olisin tehnyt testin ihan vain nähdäkseni kaksi viivaa, mutta antaa nyt olla kuitenkin...

Kaksoset Oishan se aika uskomatonta. En kuitenkaan usko, että tänne on tulossa. Siirrettiin kuitenkin vaan yksi alkio ja hcg oli normaalin rajoissa, joten yksi lienee tulossa. :)

:wave: uudet!

Fyi 5+0 & pakasteherne
 
Tänään aamuna on kyllä tunne että henki lähtee, oon niin kuoleman väsynyt että kuolen :D

Mies tekee yritysjuttuja ja mun pitäs raahautua puistoon lasten kanssa, mutta ku tuntuu ettei jalat kanna. Mirtinki että jos menis vaa yläkertaan leikkii jotain. Sitten taas tulee paska äiti fiilis ku ei ulkoilla. Puuuuh..
Ootan sitä ekaa neuvolaa ku kuuta nousevaa että ottavat hemoglobiinin ku mulla tätä väsymystä ja palelua oli jo kk ennen plussaa, nyt vaan tää on potenssiin 100.
 
lindacandy ja saaraN päivitetty :)

Muistakaa tosiaan laittaa päivitykset selvästi erottuvalla tekstillä, punaisella on ihan hyvä. Jos ei värit toimi, niin ilmaiskaa muuten selvästi että mitkä tiedot päivitetään. Kopsaan suoraan kirjoittamanne tiedot aloitukseen.

Luen kyllä kaikki viestit läpi, mutta jos pyyntönne menee ohi niin muistutelkaa :)
 
susanna85 älä ota huonoa omaatuntoa, jos ette ulkoile lasten kanssa! Vaikka raitis ilma onkin terveellistä, ei muutamat sisäleikkipäivät sitä terveyttä heikennä. Ja jos vielä jaksat puuhastella lasten kanssa, onhan se ihan huippua heidän kannaltaan.

Väsyttää... pitäisi lähteä ostoksille niitä rintsikoita hommaamaan. Työt alkavat tiistaina ja kunnon rintsikat olisi tarpeen siellä. Makea etoo inhottavasti, jopa banaani, joka on ollut lemppari päiväkahvi"pullani". Ajattelin väsätä linssikeittoa itselleni, sopivasti suolaista ja sitruunaista :) Suolainen sapuska vain tuntuu nyt sopivan. Eilen muuten tuskissani nuolaisin ihan pelkkää suolaa... jestas, tunnen olevani kuin jostain ihme komediasarjasta, haha.
 
Mä sain tänään digitestiin vaan 1-2. Näinköhän menee taas kesken :( Harmittaa jo nyt tosi ankarasti. Olisi edes ollut 2-3 niin pystyisi ihan rauhassa jatkamaan iloisesti raskaana olemista! Nyt kuitenkin melekin varma että kaikki ei oo ihan niinkuin pitäisi.
Toisaalta, mulla ei ole ehtinyt synnytyksen jälkeen vielä palautua kierto tasaiseksi, joten olisi mahdollista että kierto olisi vain ollut tosi pitkä. En vaan jotenkin usko siihen. Katsellaan uudestaan digiä ensi viikkoa. Keskiviikkona ainakin pitäisi olla jo 2-3..
 

Yhteistyössä