Syyskuun söpöläiset 2014 (:

Huomenta!

Omasta puolestani osanotto heille, jotka ovat menetyksen kohdanneet <3

Kyllä tää vaan todellista alkaa olla. 5.viikko menossa ja nyt JO alkoi pahoinvointi :X Muissa odotuksissa mulla on alkanu vasta viikon 7.jälkeen ja se on ollu iltapahoinvointia, mut nyt on aamu ällötys.
Emotar: mukavaa, että täältä löytyy toinenkin suurperheellinen! Mulla on lapset ikähaarukassa 13-1v. :)

Minäkin ilmottaudun fb ryhmään! Sinne on niin paljon helpompi kirjoitella, kun käytän vaan kännykkää netti surffailuun :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta täältäkin! :wave:

En uskalla vielä liittyä seuraanne, dpo13 menossa ja menkkojen pitäisi alkaa maanantaina. Vahvistuvia viivoja olen saanut dpo11 lähtien ja oireita on jos jonkinmoisia, joten kai tämä kuitenkin ihan lupaavalta alulta näyttää.... :)

Tulin kuitenkin tällaista kysymään: onko teillä ollut kuukautiskipuja ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa? Minulla kivut ovat vahvistuneet samalla kuin viivatkin - nyt mennään jo samalla kipuasteella kuin normaalien kuukautistenkin aikaan. Kipu painottuu yöhön ja helpottuu selkeästi liikuskelemalla. Panadolista ei paljoa apua ole. Kipu on kovaa, mutta ei täysin sietämätöntä. Olen muutenkin kauhea murehtija ja nyt on kyseessä ensimmäinen raskaus, niin huolestuttaa että onko tämä millään tavalla normaalia vai alkaako ne kuukautiset sieltä kuitenkin. :<
 
Fritang mulla on aina ollu menkkakipuja ennen plussaa, nytki otin sinä päivänä ku ois pitäny alkaa kaks särkylääkettä. Eli siis omasta puomesta voin sanoa että kivut kuuluu!

jaksamista kaikille menetyksen kohdanneille! <3

Tervetuloa kaikille uusille!
 
kukkis: saitko puhuttua ittes ulos, vai jäitkö kiinni? :)

mulla tuli eilen vessareissulla pyyhkiessä paperiin ihan kirkasta verta. arvatkaa vaan itkinkö koko illan ja yön.... mutta siteeseen asti ei kyllä ole tullut muuta kuin edelleenki sitä ruskeaa tuhrua. ajattelin huomenna soittaa kyl nvlaa, tai sit viikonloppuna painun päivystyksee.
 
No, eipä siitä voinut muuta kuin myöntävästi vastata, koska jatkoin vielä ruokalatyöntekijän haastattelua:" ai tää on kuumennettu? Aivan varmasti, vai? No vois sitä sitten kuvitella, ettei listeriaa olisi..."
 
hei liityn joukkoon!

eli su plussasin mut tehään viikon päästä vielä toinen testi.

LA 13.9. TiiKet / 24 / toinen / NKL?

ennestään löytyy siis 1v 5kk ikäinen poika ja raskaaksi tulin nyt ekan kuukauden aikana kun rupesimme yrittämään :) Asumme Hämeenlinnassa mutta kun asunto on saatu myytyä muutamme takaisin Espooseen :)

nyt olisi kai viikkoja 4+6? kun viime menkat oli 7.12.
 
Olen pahoillani j atoivotan voimia kaikille, jotka ovat nyt menetyksen kohdanneet, näinä meidän muiden onnen päivinä...

Olen pääkaupunkiseudulta, ja aion mennä varhaisultraan yksityiselle, terveystaloon. Ja koska minulla ei ole tietoa, että pkseudulla olisi edullisia ultria, niin olen varautunut maksamaan sellaiset pari sataa euroa. Esikoisesta kävin 09/11, mutta ei ole mitään muistikuvaa, mitä se olisi silloin maksanut....

Tänään 6+0 ja oireet taas hyvin vähissä... Varhaisultraan vielä 2viikkoa. Huh. Mitenhän sitä taas malttaa olla. Vähän tissikipua, vähän turvotusta, vähän närästystä, vähän mielialan vaihtelua ja ärtyisyyttä, mutta ei MITÄÄN KUNNON OIREITA. Höh. Paitsi se, ettei ole kuukautisia.

Tyydeli ja pieni 6+0
 
Tervetuloa uusille ja Maikkukoolle voimia! :hug:

Keskenmenon pelko alkaa kyllä tarttua tännekkin, kun taas tuli hieman rusehtavaa vuotoa. Ei se kyllä ole jatkunut enää. Samaten pahoinvointi oli yhtenä päivänä tosi paha, nyt taas ei ole ollenkaan huono olo... Esikoisesta voin jo tosi pahoin tässä vaiheessa raskautta kellon ympäri ja mitään vuotoja ei ollut.

Pahoinvoinnin tilalle on kyllä tulleet päivittäiset päänsäryt, inhottavaa. Sinänsä mielenkiintoista seurata tuleeko tästä raskaudesta ihan erilainen kuin ensimmäisestä. Jotenkin sitä odottaa että kaikki menis samalla tapaa, ja kun ei mene niin hermostuu... :headwall:

viltsulle92:lle kiitos hammasjutuista. Täytyy nyt sit vielä soittaa ja tarkistaa.

äitii88 + sulo rv 6+3
 
Uuuu,päikkäreiltä heräsin siihen että nyt tulee oksu...Pahoinvointi pysyy tosi hyvin aisoissa ja taka-alalla JOS syön säännöllisesti kahden tunnin välein(vaikka ihan pientä,pelkkä hedelmä riittää)mutta jos menee yhtään yli ni voi jessus sitä oksuoloa...Esikoisesta oli sama,en vaan muistanu sitä kunnes ostin tänään appelsiinejä kaupasta ja mietin että taisin näitä syödä esikoisenkin aikana ja sen takiahan mää niitä söin ku olivat ainoita mitä pysty syömään josse oksuolo kerkes iskemään,ensin appelsiini,sitten kunnon ruoka....Voi jessus...

Varhaisultraan vielä mooonta päivää(4),mut kyllä mää taidan ihan vahvasti raskaana olla:)

Pahoittelut menetyksen kohdanneille!!

nurmo ja pikku-baby II 6+1
 
Meinaa vähän ahistaa, kun tein aamulla cb:n viikkonäytöllisen testin ja se näytti 2-3. Viimeksi testasin 9 päivää sitten ja silloin tulos oli myös tuo sama 2-3... Sinällään toivoa vielä on ettei ole nyt ollut kipuja eikä vuotoja (paitsi valkovuoto on lisääntynyt) Toisaalta sitten raskausoireet joita on ollut on vähentynyt. Lähinnä rintojen arkuus.

No eihän tässä auta kuin seurata tilannetta. Tsemppiä niille joita menetys on jo kohdannut.
 
heippa! vielä katselen enkä ilmoittaudu odottajiin :hug: menkat on pari viikkoa myöhässä ja olen laskeskellut jos odotan niin LA olisi noin 7.9. tienoilla <3 aikalailla on ollut raskaus oireita ,rinnat on kipeet ja nopeasti noustessa repäissyt alavatsaa ,se on kyllä nyt mennyt ohi.jalat on jotenkin kipeet ja vähänkin kun lenkkeilee tuntuu kun olisi maratonin vetässy. mitään yritystä meillä ei ole ollut siis kun yksi vahinko kerta vaan sen jälkeen kun jätin pillerit pois ihan niiden haittavaikutusten takia vaan.ihan tuntuu kyllä oudolta jos nyt yhdestä kerrasta voipi tulla raskaaksi :kieh: meillä on jo 12 vuotias tyttö ja 10vuotias poika. itse olen vasta 29vuotias ,tänä vuonna 30 :) miehen kanssa kuljettu yhteistä tietä 15vuotiaasta asti.arki rullaa tasaisesti ja aika muutos koittaa jos nyt odotan sitten pientä syyskuun söpöläistä.raha asiat heti ekana mielessä miten hitsissä pärjää kun en pääse duuniin :LOL: noh hälytys voi olla väärä. ajatusta lämmitellessä vauva kuume herännyt kovasti.testin teen tässä lähipäivinä.sitten liityn söpöläisiin jos masuasukki löytyy.edelleen tuntuu ihan höpsöltä jos yhdestä kerrasta olisi raskaana..jotenkin en usko ollenkaan :confused:
 
liityn söpöläisiin jos masuasukki löytyy.edelleen tuntuu ihan höpsöltä jos yhdestä kerrasta olisi raskaana..jotenkin en usko ollenkaan :confused:
Vähän nolona tunnustan, että me väsyneet vanhemmat harrastettiin seksiä tasan kerran tässä kierrossa... (miten niin hiljaista vällyjen välissä.... :whistle: ) Eli kyllä siihen joskus riittää tasan se yksi kerta :LOL:
 
no ihan mukava kuulla :) luulen että petyn jos en olekkaan.jo suunnittelin kuinka kesäloman jälkeen saan jäädä heti kotiin ja olla ainakin vuoden kotona :) mutta sanoin miehellekkin että voi olla helpotuskin vaikkei olisi.ollaan kesäksi jo suunniteltu kaikkea ja mulla helmikuussa helsingissä juhlia joten ne menee sitten iisimmin jos plussaa näyttää.toisaalta jo olen ehtinyt asennoitua siihen että mulla on sitten arvokas asia massussa.ainut vaan etten haluais vielä helmikuussa työporukalle kertoo kun lähetää helsinkiin..:whistle: hotellissa yövytään paripäivää joten sen tietää että siiderit alakerrassa...:attn:
 
Fyi
Maikkukoo :hug:

Fritang mulla tuntui just samanlaisia kipuja kuin ennen menkkoja ja olin varma, että vuoto alkaa. Kivut loppuivat rv 4 +2 (positiiviseen tulokseen :whistle:) ja sitten on tullut vain hetkittäisiä jomotuksia, kuin heikkoja menkkakipuja. Ovat ilmeisesti kasvukipuja.


(.) Tein huvikseni raskaustestin, kun en ole sellaista positiivista vielä koskaan tehnyt (veritestin takia). Kyllä se plussaa näytti. :D
 
Yritin aiemminki kirjottaa muttei tullu :eek: uusi yritys :) sunnuntaina tein digi testin joka näytti 2-3. Ehkä varovasti uskallan tulla jo mukaan. . Edellinen meni kesken, la ois ollu ny tammikuu puolen välin jälkeen. Väreillä en ny saa mut..

-miude-/29/toinen/K-HKS/ la ei viel varma

ei siis oikeen muistissa edelliset menkat et.. veikkan la ois puoles välis mut ootellaan ny..
esikoispoika on ny 1v11kk ja asutaan ukon, ukon 11v pojan ja kissan kans Hämeenlinnassa.

-miude- ja kirppu?
 
Mullakin oli viikko sitten menkkamaisia kipuja ja mietin jo, nytkö ne sit alkaa. Mutta ei, ei vuodon vuotoa.

Parin päivän sisällä ollut toisenlaisia kipuja munasarjojen paikkeilla vuorotellen molemmin puolin ja välillä koko alavatsassa. Toissa yönä heräsin ihan alavatsan jomotuksiin. Oon käsittänyt, että mun endo saattaa voimistaa alkuraskauden särkyjä. (Molemmissa munasarjoissa 2-3 cm halkaisijan endokystat)

Toisaalta ihan kestettävissä olevaa särkyä toistaiseksi. Kerran kun otin yöksi parasetamolia, tuntui ettei se auttanut ja aamulla oli vielä kipeempi. En oo sen jälkeen särkylääkettä ottanu, vaan koittanut rentouttaa tietoisesti alavatsaa ja koko kroppaa hengitellen rauhallisesti puolimakuulla niin ettei vatsaan kohdistu mitään painetta. Se on onneks tähän mennessä auttanu. :)

Tsemppiä muillekin vatsaoireilijoille! :D
 
Heippa!

Minäkin liityn mukaan!

2.9/ Iikku90/ 24/ 3./ SeKS

Jouluaattona tein testin ja haamua näytti. Se jälkeen en ole tehnyt twestiä, mutta oletan että raskaana olen, koska menkat ei oo alkanu ja väsymys ja kuvotus on alkanut.

Meillä on kaksi tyttöä ennestään toinen 1/10 ja toinen 9/12. Ja nyt tulin raskaaksi toisesta kierrosta.

Haluaisin myös päästä mukaan FB ryhmään, kun siellä olisi puhelimella helpompi käydä vaihtamassa kuulumisia. Miten sinne pääsee mukaan?
 
Fritang: Mulla kans menkkaolot, jotka jatku viikon ilman että alko sai mun epäilemään tärppiä.

Maikkukoo: Voimia ja jaksamisia!

Varhaisultrasta: Oon kuullu tosi monien suosittelen Femedan Bruno Cacciatorea! Varmaan googlella löytyy keskustelujakin hänestä?

Olo edelleen suht oireeton. Iltapömppö liittynyt seuraksi :D
 
Pampulax, ompa kyllä kiva että on muitaki suurperheellisiä. :) mulla lapset on iältään 3.5-15v. Itehän olen nyt sitten 35v.
Mulla meinas tänään tulla töihin ajaessa autossa oksennus. Äkkiä kaivelin vänkärin penkiltä kylmälaukun kannen, etten päälleni yrjöä. Onneks se ei tullu ko suuhun asti. Ja mulla ei ikinä missään raskauksissa oo aiemmin ollu pahoinvointia. Paitsi siinä, jossa sikiö oli kuollut kohtuun. Ja sillonki oksensin vasta, kun oli jo kuollut. Ja vain yhen kerran.

Tinelle onnea hyvistä ultrakuulumisista. :)

Maikkukoolle jaksuja. <3

Femmefetale, tekaseppa testi. ;)
Meki ollaan ukonkutaleen kanssa roikuttu yhdessä teini-iästä asti. :)

Mua pelottaa. Että tääki menee kesken. Viiva ei vahvistu. Tänään pyyhkiessä tuli punaista. Mulla ei oo hyvin päättyneissä raskauksissa tullu juurikaan vuotoja. :( Oireita silti on. Jano suurimmassa roolissa. Tisseissä välillä tuntuu häivähdys kipua. Väsyttää. Päikkärit piti ihan ottaa. Pissattaa. Tuo vuoto pelottaa. Muuttuuko menkoiksi. Loppuis pian!

En viitsi enää ees testata. Seuraan että alkaako vuoto vai ei. Jos ei, niin teen digin vkl. Ens viikon lopulla sit labrassa hcg. Jos kaikki ok, nii ultraanki vois mennä jsks 3 viikon kuluttua.

Neuvolan varaan vasta jos hcg-testi osoittaa että kaikki ok.
 
Taas tulossa yksi uneton yö. Itkettää ihan :'( Vissiin vähän hormoonit hyrrää, kun maitoakin alkoi tulemaan eilen yöllä. Jospa tää panikointi ja ihme sekoilu helpottaisi muutaman viikon päästä! Kuolema väsymys vaivaa sitten aamusta iltapäivään, mutta illalla ei vaan voi mennä nukkumaan.

Tänään oli hirveet raivaritkin kun en löytänyt aamulla sopivia housuja :D Onneksi mies on ollut tällä viikolla paljon kotona, niin ei ole tarvinnut jaksaa vielä ihan yksin pienen hampaiden tekijän kanssa.

Tänään olisi vissiin 5+5, jos laskettaisiin 31 päivän kierrolla, mutta uskon että ultrassa löytyy vähän vähemmän viikkoja. Jotenkin vaikea uskoa että olisi jo niin "pitkällä", kun vasta me tästä haaveiltiin.
 

Yhteistyössä