Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa



Päivityspyynnöt mielellään punaisella tai muulla selkeästi erottuvalla tekstillä, kiitos!

Facebook-ryhmä on suljettu.

-----------------------------------------

Lasketut ajat
nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala

27.8
-Brita-/26/2./-

28.8
Kaisa-Tuulikki/33/2./SeKS
Maikkki/25/1./SatKS
hiba/-/8./SatKS

31.8
aurora81/32/3./PHKS
Ihmemamma/34v/4. ja 5./OYS Kaksoset
babylove/22/2./LKS
Keltakukka/30/2./TYKS poikalupaus

1.9
lintetsa/27/2./PHKS
Hanipöö/28/3./SeKs
Tine/28/3./OYS tyttölupaus
nurmo/29/2./K-SKS

2.9
Ihmemamma/34/4./OYS
SaaraN/34/4./TYKS
Iikku90/24/3./SeKS
Koikoi/33/3./NKL tyttölupaus
mirkkunen_ /25/2./NKL tyttölupaus
Sisso/41/2./-
Koska sitä punkkua saikaan?/33/1./K-SKS
maria-73/40/1./PKKS
Mamskuli90/23/3./JS
Morel/28/3./KYS tyttölupaus

3.9
susanna85/28/3./TAYS
Mei*/32/3./K-HKS
Ilokarpalo/34/1./KOS poikalupaus
hauska/30/1./-

4.9
Sorel/30/2./NKL poikalupaus
Joiku/33/1./PHKS
Joannet85/28/2./SatKS
berits/30/1./KYS poikalupaus
Mimzy/38/3./TAYS yttölupaus

5.9
plussatuulia/28/3./Phks
Anskuikkeli/21/2./KYS
MirkkuF/41/2./Tyks

6.9
Titiu/34/3./-
Toiveilija/-/1./PKKS
Fyi/32/1./JS
-miude-/29/2./K-HKS
Lumi/77 / - / 3. / K-HKS / tyttölupaus
-iitu_/24/2/LPKS

7.9
femmefatale/29/3./K-SKS
Hansteri/-/5./KAKS
EnniEmilia/28/3./-
Meelia/35/3./-

8.9
Elm4/24/1./OYS
Hämy22/22/1./OYS poikalupaus
Oktonautti/34/2./Jorvi poikalupaus
Hokkis/33/3/LS tai JS
eemiliah/23/1./KOS

9.9
Sasse/-/2./KOS tai JS
KapuH/21/2./JS tyttölupaus
Simppu/24/2./NKL

10.9
eva-maria/31/5./Jorvi tyttöolo
RauRau/30/2./SEKS poikalupaus
whipii/22/1./TYKS

11.9
Amanda-88/-/3./-
Lindacandy/20/2./KOS tyttölupaus
Sniff/34/1./HUS
pikkuhiljaa/40/1./SatKS

12.9
pampulax/33/6./KAKS
Aniko/34/1./KOS
syyslauma/37/3./TAYS
Oidar/23/2./HYS

13.9
viltsu92/21/1./TAYS
TiiKet/24/2./NKL
Minttu-Lilja/28/1./-
jennu91/22/1./KOKS
jaane/-/3./K-SKS poikaolo

14.9
Myssypingu/32/6./PHKS
Daesha/21/1./SatK
furu/26/1./HYS

15.9
Hanix/38/3./LS poikalupaus
Johanna75/-/6./K-HKS
Mama<3/24/1./KOKS
anskk/24/1./PHKS
mother4/39/6./K-PKS

16.9
Manuli/24/2./K-PKS
nuorallatanssija/27/1./TAYS
Leijona2014/31/3./-
*emppu*/-/1. ja 2./K-HKS Kaksoset
viksula/29/1./JS

17.9
mammaling/37/2./MKS
mimmu_/20/1./VKS
Sydäntähti/28/3./K-SKS
Bhumi/34/3./KOS COLOR="#FF0000"]tyttölupaus[/COLOR]

18.9
Kukkaislapsi/35/1./JS
Pöpö87/26/3./TAYS
Fritang/21/1./TYKS tyttölupaus
Ape/28/2./EKKS
veramarika/25v/1./TAYS

19.9
Miinajohanna/28/2./TYKS tyttölupaus
Lumihiutale/23/1./-
Ceceli/25/1./PHKS
Syyskuu14/-/1./TAYS poikalupaus

20.9
Sandri/24/1./-
HoPe22/27/2./-
Emeli-/23/1./SatKS
Lontoon rae/25/2./KYS
PikkuR/27/2./OYS
Bluemary/-/1./-

21.9
Avellan/24/1./- poikalupaus
Sinadrius/31/2./TYKS tyttölupaus

22.9
Norppali/24/2./K-PKS
Hispula/30/1./OYS poikalupaus
Vuuti/29/2./KYS
Emppu80/34/3./HYS
Crispy/31/4./OAS

23.9
babysen/-/1./TYKS
Hea/27/1./KOKS

24.9
Peikkotytsy/21/1./SeKS
pieniliekki/34/4./TYKS

25.9
Crocus76/37/6./OAS tyttölupaus
aurinkoa83/30/2./JS tai KYS
mammaliini12/27/4./OYS
merivellamo/36/4./-
katariine/-/3./K-SKS tyttölupaus
mmini/24/1./KOS poikalupaus poikaolosta
Maaam/31/2./JS

26.9
Sara/28/2./TAYS
Napsi/31/2./HYS poikalupaus
Kirppu.81/32/2./TAYS
aroon/21/2./KAKS poikalupaus

27.9
Juliaana82/31/3./SeKS
Hepa_/25/2./TYKS
Cira-/36/3./-

28.9
Miumaukku/34/2./OYS
Pahkuratäti/26/2./K-PKS
Feebe/26/1./K-HKS
Eväät/30/1./KYS poikalupaus

29.9
kadja123/25/2./HYS
muhvi/29/5./SeKS tyttölupaus

30.9
Carioca/29/3./JS
sunniee/25/3./TAYS
SuSette82/31/3./TAYS poikalupaus

2.10
Armis/33/3./PHKS

4.10
iita_82/2./KYS

5.10
Marjavatta75/39/2./TYKS


Menetyksen kohdanneet :hug:
SalVe
Santrana
Maikkukoo
Emotar
h3n3
äitii88
nelHM
Tyydeli
Kalpeakuu
must.ikka89
Riekonmarja
piretti
Nenna81
seetri
pauliinali
norpu
Tuzzi
pahki
Elea85

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta!

Tsemppiä sydäntähti, rankkaa tulee varmasti olemaan, mutta kyllä sinä selviät!

Pakko oli käydä lukemassa tammikuisten kirjoituksia ja fiilistelemässä raskauden alkuaikaa. Me ollaan jo tosi pitkällä!

Rakenneultra torstaina, kysytään kumpi tulossa. Viime yönä näin unta, että 5.9. syntyi tyttövauva (la 22.9.) joka osasi istua heti synnyttyään. Minä lähdin heti shoppailemaan ja koin huonoa omaatuntoa kun tulin takasin ja mies oli joutunu rueta ruokkimaan tuttipullosta kun äiti ei tajunnu tulla ajoissa takasin. :D

Vuuti, 20+0
 
Vuutilla hyvät unet :D Me nähtiin miehen kanssa molemmat ennen rakenneultraa sellaset unet, että saatiin tyttö. Mutta poikaa ne siellä rakenneultrassa sitten veikkaili, joten ei tainneet enneunia sitten olla. (Mies kyllä taitaa salaa edelleen toivoa tyttöä ja uskoo vasta kun itse näkee kellit.)

Täälläkin kaveri juuri potkiskelee. Aivan ihanaa, kun on jonkinlaista menoa. Aika usein keskittyy iltaan ja hiljattain on tullut liikkeitä myös aamulla herätessä. Päivisin niitä ei varmaan vaan sitten tunne.

Onkos täällä muita, ketä olisi synnyttänyt esikoisen sektiolla ja odottaa nyt toista?

Keltakukka 23+jotain
 
Keltakukalle kiitos kun otit päivitysvastuun :) Ja h3n3:lle paljon onnea, mahtava uutinen!

Sydäntähti, ikävää että sinä ja perheesi joudutte tällaista kokemaan. Mutta hyvä asenne sinulla on, toivottavasti saatte arjen rullaamaan kaikkia osapuolia tyydyttävällä tavalla.

Täällä tuntuu pientä hipsuttelua mahasta aina silloin tällöin. Tosi alhaalla liikkeet tuntuu, melkeinpä nivusissa. Eilen ja tänään olen ollut vähän mietteliäs kun en mielestäni ole tuntenut liikkeitä niin paljoa kuin muina päivinä. Olen ollut vappuaatosta asti koko ajan menossa, remontti on loppusuoralla ja koko ajan on ollut jotain tekemistä siihen liittyen, siivoamista, kantamista jne. Eilen sitten ajattelin, että olenkohan rasittanut itseäni ihan liikaa.. Mutta toisaalta, ensimmäiset selvät liikkeet tunsin vasta toissaviikolla, eivätkä ne missään vaiheessa ole tulleet säännöllisiksi, niin yritän olla miettimättä asiaa liikaa. Jospa se vauveli antais taas pari potkua kunhan pääsen pitkälleen niin mieli rauhoittuisi :)

Hispula ja LL 20+0
 
Kiitos Keltakukka uudesta pinosta :)

h3n3:lle paljon onnea, mahtava uutinen :heart:

Sydäntähdelle tsemppiä ja pirteää mieltä muutoksen keskelle. Kyllä lapset sopeutuu, niin kuin itse arvioitkin!

Täällä niiiiiiiiin jännittää huomen aamun rakenneultra: VIHDOINKIN!! En tiedä miten saan unta ensi yönä ja olen ihan varma että tunteet purkaantuu itkuun siinä ultraajan pöydällä ;) Huh, pulssi on nyt jo varmaan koholla :D Tulen sitten kertomaan mitä uutisia saatiin. Voi kun pikkaiselle olisi vain kaikki hyvin!

Hanix 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Keltakukalle isot kiitokset uudesta pinosta ja päivittelystä :)

H3n3lle lämpimät onnittelut uudesta tärpistä! Siinäpäs ei kauaa nokka tuhissut, aivan mahtavaa :)

Sanokaapas te viisaat ja ehkä samaa kokeneet, mitä ihmettä meinaa kipu nivusissa etenkin kävellessä? Liitoskipuja ja yleistä löystymistä vain? Uusi kokemus tämäkin, välillä tuntuu siltä, että pitäisi harppoa leveässä haara-asennossa (viehkoa).

Olin eilen aamulla ihan varma, että nyt se pieni kuoli. En tiedä miksi, jostain tuli ihan älytön selittämätön pakokauhu. En kehdannut doppleroida vaan keksin mennä masulleni makaamaan ja hetken päästä sain onneksi vastaukseksi pienen tumpsahduksen ja toisenkin. Huh. Oiskohan tämä lievä sekopäisyys selitettävissä perjantain rakenneultralla, jota yritän olla ajattelematta. Juuri juttelin yhden kaverin kanssa miten sitä voi mieli muuttuakaan. Ekan kanssa ei enempiä murehdittu ja mentiin ultraan vaan vauvaa kurkkimaan ja ehkä katsomaan sukupuolta, nyt tuolla ei ole hevon p:n väliä, kunhan olisi elinkelpoinen pieni.

Jännä muuten tuo etuseinämäistukka. Mahassa on ihan selkeä isohko tunnoton alue, mutta sen reunoilla sitten tuntuu potkutuksia. Ihan alavatsassa, kummallakin sivulla ja nyt uutuutena navassa. Keskellä ei niin mitään joten aika hyvä airbag tuo kyllä on.

-Napsi 19+4-
 
Napsi mulla iski eilen samanmoinen pakokauhu ja ihan pusikosta. Mistä lie semmonen tullut. Mutta ihan samaa olen tuuminut, että esikoista käytiin kurkkimassa ultrassa ja voi kun on ihan isän näköinen jne. Nyt sitten pakokauhun sekaisin tuntein käy ultrissa pahinta peläten ja jännittää aivan loppuun asti, kunnes lääkäri sanoo, että kaikki näyttää olevan kunnossa. On se vaan erilaista touhua. Oisko se jotenkin sitä, että kun esikoinen on ollut terve ja kaikki on mennyt hyvin, niin nyt pelkää, että voiko käydä yhtä hyvä tuuri toistamiseen? Tai sitten vaan yleisesti ottaen tietää nyt paremmin, mikä kaikki voi mennä pieleen.

Keltakukka 23+ jotain
 
Kivaa, uus pino! Sehän tarkottaa sitä että tulee kesä ja sen jälkeen tietenki syksy :D No, tulis nyt ensin kesä ja lämmin!!!

h3n3 paljon Onnea uudesta raskaudesta :flower: Onneksi uusi tärppi kävi näinkin nopeesti :)

Aika matelee, siis joo vaikka kuukausi vaihtui niin tuntuu että aika vaan ryömii eteenpäin. No, menee sentäs eteenpäin kuitenkin :) Mä niin odototan rakenneultraa kun tuntuu että kaikki on jo käyneet sielä. Mäkin haluun!!! Jotenki sitä malttamattomana odottaa että näkis taas vauvan ja haluttais tietää kumpi on tulossa. Edelleenkään ei ole mitään oloja eikä varsinaisia toiveitakaan sukupuolesta. Käytännön järkkäilyjen takia olis kiva tietää onko tulokas tyttö vai poika.

Tässä raskaudessa mua on närästänyt ihmeen vähän. Siis kahteen edelliseen verrattuna. Toki ei haittaa yhtään kun joka kerta kun ottaa rennien niin meinaa tulla oksennus. Niin paljon joutunut syömään rennietä tässä viime vuosina että ei enää pysty, tullu kiintiö täyteen.

kärsimätön muhvi ja pätkis 19+2 :heart:
 
Keltakukka, se on prikulleen noin niinkuin sanot, ekan kanssa oli helppo leijua pilvissä kun ei konkreettisesti tiennyt mitä voi menettää. Nyt sen tietää ihan tasan tarkkaan ja olo on sen mukainen. Ja lisäksi ainakin itselläni tuo edellinen km vielä nokittaa huolia potenssiin n, joten ole tässä nyt seesteinen ja raukea odottaja. Ei oo helppoo tämäkään. Kaveri odottaa esikoistaan ja lähti ostamaan puklurättejä viikolla 7, potkin itseäni nilkkaan etten möläyttänyt mitään typerää. Saisipa saman olon ja luottamuksen :)
 
Heipa täältäkin piitkästä aikaa! Hahaa, jotain positiivista siinä että voi sanoa "pitkästä aikaa" meidän kaikkien syyskuisten raskaus edennyt jo puolivälin tuntumaan :D

Täällä on voitu ja jakseltu melko hyvin, ajoittaista närästystä ja päänsärkyä ja nyt uutuutena ihan sattumalta bongatut matalat verensokerit. Paastot olleet 4 luokkaa ja syötävä jotain vähintään 2h välein, täytynee ottaa tämä seuraavassa neuvolassa puheeksi. :S Rakenneultra ylihuomenna, huomasin että meitä näyttää olevan monia muitakin torstain jännittäjiä :) Iiiks! Liikkeitä tuntunut jo lähes kuukauden päivät, vaikka esikoista odotankin, toissa päivänä myös mies tunsi ekat tökkäykset vatsanpeitteiden läpi. :)

Kaikkia kuukausia en oo lueskellu läpi, onko täällä käyty jo keskustelua the vaunuista?

Ihania Toukokuun päiviä kaikille! :)

Avellan + Masu 20+1 <3
 
Heippa vaan täältäkin! Hiljaiseloa rakenneultraa ootellessa, se on VASTA viikon päästä! Mulla kans nivusissa ja ihan tuolla alhaalla yhtäkkistä kipuilua, esim. eilen töissä kävellessä. Piti ihan pysähtyä ja hiljentää mummovauhtiin, ehkä "kumartelu" hieman auttoi. Mietin myös onkohan normaalia, kun mielestäni liitoskivut on vähän eriltä tuntunu aikasemmin -luulisin.. Menivät kuitenkin ohitte aika äkkiä eikä enää illalla tai tänään tuntunu samalta.

Tosiaan en myöskään ole niin pilvissä leijunu kuin ekassa odotuksessa, varmaan pelkää pahinta ja osaa tiedostaa, että mitä voi mennä pieleen tms.

Liikkeitä kuitenki oon tuntenut jo jonku aikaa, etenkin iltaisin :) harvakseltaan päivällä on tuntunut.. Palataampa ultran jälkeen asiaan...

muok..ainiin sitähän mun piti vielä kysyä, että pitääkö se joku mammatakki kevääksi/kesäksi/alkusyksyksi hommata/ommella? Luulen, että takkia kuitenki tarttis? Mitenkä te muut meinaatte tehä?
 
Viimeksi muokattu:
No olikos se nyt miukumauku, kun oli ompelevaa sorttia? Oletko meinanut uudelle tulokkaalle paljon ommella? Mä just leikkelin ekan setin, mutta saa nähdä koska ehdin ommella.

Kevättakin mä ainakin ostin, kun ei vaan mikään enää mahtunut. Se on ihan liian iso raskauden jälkeen, mutta kai se sitte vaikka pihahommissa menee.
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki siellä kunnossa. Tyttöä veikkailtiin, eli meillä olis näillä näkymin sitten syksyllä kaksi tytärtä :) Istukka oli laajalti etuseinämässä niinkuin oletinkin, kun edelleen liikkeitä tuntuu hiljaa ja harvakseltaan. Oli kuitenkin onneksi noussut kunnolla pois kohdunsuun edestä.

Ainiin! Olisko kellään kokemuksia Carena doubl swingeistä? Niitä oon vähän alustavasti kattellu, vaikka en oo kyllä kovin rauhassa ehtinyt asiaan perehtyä.

Hepa_ 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Hepa, minulla ei ole Carenoista niinkään kokemusta, mutta jotain tietoa on. Olin nimittäin itsekin innostunut hankkimaan meille nuo kärryt tupliksi etenkin kun siinä uudessa Evo-mallissa sai säädettyä työntöaisankin korkeutta (ollaan molemmat melko pitkiä). Soittelin pariin liikkeeseen, ja kumpikin myi ei-oo:ta. Yksi jopa sanoi, että poistavat koko vaunun valikoimistaan ja tod.näk. sitä ei enää tuoda Suomeen. Mikä on sitten oikea tilanne, en tiedä, mutta tuollaisen vastauksen kyselyihini sain.

Päädyttiin lopulta Bumbleriden tupliin kun käytettynä sopivat löytyi. Hinta hiukan eri luokkaa, mutta onpahan nyt vaunut odottamassa. Tokihan noita Carenoitakin löytää käytettynä, eikös esim. tämä voisi olla kahdelle tytölle metka menopeli? :)

pinkit tuplat
 
  • Tykkää
Reactions: Hepa_
Napsi, mullakin istukka etuseinässä ja olen huomannut sen saman, että keskellä mahaa ei liikkeitä tunnu vaan ainoastaan reunalla. Ja sydänääniä kuunnellessa kuului kamalat äänet istukasta, kuin ois tuuli kovaa vinkunut.

Muhvi, loppukuun odottajana vielä jotenkin kestää sen, että kaikki muut on jo käyny ultrassa, mutta entäs sitten, kun kaikki muut ovat jo saaneet sen nyytin syliinsä?! Huoh. Mulla la 22.9. mutta tiedän itse, että 26.pv on lähempänä totuutta kun tiedän melko tarkkaan hedelmöittymisen ajankohdan. Esikoinen meni 4 päivää yli, että täytyis asennoitua siihen, että syyskuun viimeisinä päivinä tod.näk vois jotain tapahtua.

Minun hauskat unet jatkuu. Viime yönä olin lähettämässä esikoista, 5v, pyörätuolilla (miks just pyörätuolilla?) yksin kotiin 170km matkan, koska halusin itse jäädä vielä kaverin luo ja lapsen piti joutua töihin!! Poika jakoi yöllä sanomalehtiä. :D Mietin siinä kyllä, että miksi muuten annan viisivuotiaan tehdä yöllä töitä ja itse nukun.

Vuuti, 20+1
 
Muhvi ja Vuuti, mä yritän pitää perää tuossa loppukuun odottelijoissa :D Laskettu aika on 26.9 ja jos ajatellaan, että esikoinen meni 9 päivää yli niin on se kumma jos ei tämä lapsi onnistuessaan ole lokakuun käärö. Itseasiassa itse jo odotan lokakuun vauvaa ja eipä tuosta niin haittaa ole, itsekin olen lokakuun lapsi. En vaan viitsinyt vaihtaa ketjua toiseen kun tänne syyskuisiin kotiuduin :)

-Napsi-
 
Tuo laskettuaika on muuten jännä juttu. Esikoista odottaessa ajattelin, että kun la on 9.2. niin kiva saada vauva syliin ensimmäisten joukossa. Ja PYH! Poika syntyi 18.2. ja sitä ennen oli synnyttänyt helmikuun helmistä jo loppukuisistakin varmaan yli puolet. Tällä kertaa suhtaudun tuohon laskettuunaikaan siis lähinnä sellaisena suuntaa-antavana ohjeena, että joskus alkusyksystä se tulee. Tässäkin porukassa ihan varmasti sieltä loppukuusta kiilataan lujaa edelle. Mutta kunhan kaikki pysyvät nyt tarpeeksi kauan mahassa, että ehtivät kasvattaa kaiken tärkeimmäin valmiiksi :)
 
Aurinkoista huomenta kaikille!

Vaikka esikoista odotankin, en ole osannut vain nauttia ja olla. En ole kyllä pahemmin panikoinutkaan mistään, sillä uskon että asiat menevät omalla painollaan siihen suuntaan kuin menevät, etukäteen huolehtiminen ja murehtiminen on turhaa. Osaan siis yleensä suhtautua tilanteeseen kuin tilanteeseen aika realistisesti ja ottaa lunkisti, mutta kyllä nyt huomaan välillä pyöritteleväni ihan typeriä huolenaiheita päässä.. Näin muuten toissayönä ensimmäisen todella todentuntuisen unen vauvasta ja sen jälkeen tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo että haluaisin vauvan jo syliin! Ihan sellainen kaipuu heräsi. Olen aina tiennyt että haluan lapsia, mutta en ole osannut kuumeilla tai kaivata vauvaa. Kaippa ne äidinvaistot alkaa lopulta heräämään :)

Kivuista, minullakin niitä on, eilinen oli aivan kamala päivä. Aamusta asti jomotusta ja vihlontaa sekä istuessa että kävellessä, kouristavaa tunnetta alavatsassa, ja lisäksi häntäluu oli tosi kipeä. Nyt taas tuntuu ihan hyvältä, toivottavasti jatkuukin... Napsi, olen miettinyt samaa, ovatko ne liitoskipuja, löystymisestä aiheutuvia kipuja vai kohdun kasvukipuja? Toisaalta ihan samahan se on :D Mutta mulla on kans ollut alusta saakka tuota nivusissa tuntuvaa jomotusta ja kipua. Mulla ne vauvan liikkeetkin tuntuu tuolla nivusten alueella, eli kaippa se vauva siellä kaivaa itselleen tilaa.

Hispula+LL 20+2
 
Hei kaikille.

Kiitos keltakukalle uudesta ketjusta.

Crocus76, kolmesta aiemmasta lapsesta rakenneultra on ollut Oulussa, nyt onkin Oulaskankaalla, kiva juttu! Ihmettelen vain, että sieltä Ylivieskasta sitten ohjataankin Kokkolaan? Mutta näinhän ne menee, kun kilpailutetaan ja haetaan säästöjä... Kyllä ajattelin käydä tempauksessa OAS:n puolesta. Minusta on ehdottoman tärkeää, että synnytykset olisivat jatkossakin mahdollisia myös muissa kuin suurissa yliopistollisissa sairaaloissa.

Tinelle voimia, toivotaan parasta, "sitruunakallo" minullekin uusi asia, mutta hyvä kuitenkin, että selkärankahalkiota tai muuta poikkeavaa ei löytynyt. Ihanalta kuulostaa sinun ja miehesi asenne!

Sydäntähdelle tsemppiä muuttuvaan elämäntilanteeseen, vaikutat kuitenkin, että olet asiaa jo hyvin käynyt läpi ja henkisesti valmistautunut. Voimia.

h3n3, onnea raskautumisesta! Kiva, kun kävit päivittään kuulumisia.

Vuuti meillä onkin sama laskettu aika, mullakin aina mennyt yli ajan, joten odottelen tämän pienokaisen syntyvän lokakuun vaihteessa, jos kaikki menee hyvin loppuun asti. Kävin vakoilemassa, että sulla on rakenneultra jo huomenna, itse joudun kärvistelemään ja odottelemaan vielä reilut kaksi viikkoa :( Onko teillä rakenneultrassa jo käyneillä ollut mies mukana ultrassa, vai oletteko käyneet yksin? Meillä ei mies pääse ultraan mukaan ja aion kyllä pyytää siskon tuekseni. Jostain syystä hirvittää, että jos jotain ikäviä uutisia kuitenkin tulee, niin en tahdo olla yksin. Jostain syystä (liikkeet tuntuvat edelleen melko pieniltä) meinaa vähän pelottaa... Yritän vakuuttaa itselleni, että koska joka päivä tunnen liikkeitä, niin ei syytä huoleen, liikkeiden vaimeus voi johtua istukan sijainnista (jota en vielä tiedä) tai tästä ylimääräisestä rasvakerroksesta :ashamed:, jota löytyy vähintäänkin omiksi tarpeiksi. Mutta silti...

Menipäs vähän synkistelyksi. Kiva kuitenkin lukea teidän kuulumisia! Palataan taas.

Crispy ja pikkuinen 20+2
 
Olipas vaan kamala yö! Ja varmaan saa syyttää ihan itseään. Ajattelin olla reipas ja lähteä pitkästä aikaa vaunuillen puistoon pienen kanssa, tähän asti saanut mennä autolla iskiaksen takia. Selkä oli loppupäivän ihan poissa pelistä ja yöllä heräsin napaloihin supistuksiin. Ehdin jo ajatella, että nytkö se on menoa kun eka synnytys alkoi tasan samalla tavalla. Luonnollisesti olin jälleen yksin kun mies oli töissä. Jossain vaiheessa olo alkoi helpottaa mutta nukahtamisesta ei meinannut enää tulla mitään kun pelotti niin kauheasti. Aamulla ei enää supistanut joten pitänee ottaa tuo nyt jonkinlaisena varoituksena.

Saanhan jatkossa viedä lasta autolla rientoihin ja unohtaa vaunulenkit toistaiseksi, saanhan? Ilman huonoa omatuntoa :p

-Napsi 19+5-
 
Crispy meillä oli mies mukana ultrassa. Mutta kai se tosiaan on tärkeintä, että saat jonkun tueksi. Eiköhän siellä mahassa kaikki ole kunnossa, mutta on silti kiva jakaa se kokemus jonkun läheisen kanssa :)

Napsi tietenkin saat unohtaa kävelyt, jos seuraus on tuollainen! Mielenterveyden kannalta voit käydä köpöttelemässä vaikka pihan ympäri silloin tällöin, niin ei pää höperöidy :p
 

Yhteistyössä