Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa

Hyvää Äitienpäivän iltaa nykyiset ja tulevat äidit! Toivottavasti päivänne on ollut onnellinen. Meillä ainakin samaa vastaan väittämistä kuin ennenkin. ;)

Kylläpä huomaa, että paikat rupeaa löystymään. Tällä viikolla kun kävin kaksi kertaa kävelylenkillä, niin yöllä koski vessaan kävellessä ihan tosi paljon lonkkiin ja selkään. Täytyia oikeasti alottaa taas säännöllinen venyttely, kun siitä olis apua, mutta miten se voi olla niin vaikeeta?!

Torstaisen rakenneultran jälkeen oli sopivasti lauantaina iso kirppis ja tuli osteltua muutamia bodyja ja housuja ja kummitytön perheestä kannoin kassillisen vaatetta kotiin. En minä malta enää syksyä odottaa, kun ihana ruskea pörröinen siilihaalari odottelee vauvan sairaalasta kotiin tuomista!! :)
Kerrankin toivoo, että kesä menis nopsaan. Minäkin siinä onnellisessa asemassa, että kesäloma alkaa kolmen viikon päästä ja siitä suoraan äippälomalle. Eikä tartte alottaa sitä kuin viikon varhennettuna. Kuka hullu menis viikoksi kesäloman jälkeen töihin. ;) Tosin, töissä aika kuluu paljon nopeammin kuin kotona, joten saattaa tulla Piiiitkä kesä. Etenkin kun esikoiselle ei sovi rutiinien muuttuminen ja kesät on ollu aika riitaisia ja uhmakkaita sitten.

Vuuti, 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Titiu, ups, taisin sekoittaa käsitteet :) Eli istukka on ainakin edellisen ultran ja edelleenkin omien tuntemusten mukaan kohdun etuseinämässä, ei kohdunsuulla. Kiitos tarkennuksesta!

Meillä on ollut mukava äitienpäivä. Oon kyllä päässy sen makuun nyt parina vuotena:D Sain aamupalan sänkyyn ja käytiin Ruissalossa ulkoilemassa ja syömässä. Nyt illalla kyllä säikähdin kun esikoinen "hyppäsi" (tai iski peppunsa vauhdikkaasti) syliin. Vieläkin tuntuu inhottava vihlaisu, mutta potkuja olen onneksi tuntenut myös sen jälkeen. Onko kellään kokemusta vastaavista iskuista? Onneksi huomenna on se ultra, niin ei tarvi pitkään stressata.

Sinadrius 21+0 (poks!)
 
Heipsan kaikille ja ihanaa äitienpäivää! Niin onnellinen ja kiitollinen äiti täällä et huh heijaa <3 Esikoiselta tuli ihanat omatekemät lahjat ja isin kanssa tehdyt kortit, ihanainen muru heräs jo viideltä kun niin odotti et saa antaa lahjat ja kortit :) Meillä on ollut tosi vaikeeta viime vuosina kaikin tavoin ja nyt kun asiat alkaa olla kunnossa ja kauan toivottu pikkuinenkin mahassa potkimassa, tämmöset päivät tuntuu aivan todella erityisiltä :)

Täällä oli vissiin aika monella istukka etuseinässä? Samoin mulla. Vaimentaa liikkeitä jonkun verran, mut aika tujakoita potkuja satelee navankin tienoille. On tosi vilkas vauveli <3 Päivärytmiä löytyy jo vähän eli puolenyön aikaan alkaa jumppatuokio, muutoin tuntuu silloin tällöin töytäisyjä ja potkuja.

Tsemppiä kaikille liitoskivuista kärsiville. Olin 4 viikkoo saikulla kun en meinaa päästä kunnolla ees kävelemään ja nyt alkaa kahden viikon kesäloma, jospa sit pääsis vähäks aikaa töihin... 7 viikkoa olis töitä, siihen väleihin pätkitty lomat, mut en usko et oon ainakaan viimeisiä viikkoja töissä... Kyllähän tota äippälomaa jo odottaa, lasken jo viikkoja milloin "saa" alkaa pesemään pikkuvaatteita :) Kahteen lipaston laatikkoon on jo kaikenlaista ihanaa ilmestyny, ihanaa kun sain siskolta esikoisen vanhoja vaatteita takasin, ja vähän uuttakin ostettu :)

Kelaneuvola käyty ja laitoin hakemuksen äitiysavustuksesta, otetaan rahana. Pyysin myös lähetteen pelkopolille, edellisen synnytyksen peikot alkaa kummitella :( Onko muita pelkopolille menijöitä? Lisäks vielä jännittää ja pelottaa vauvan koko, pienikokoinen taas tulossa ( esikoinen alle 2kg lähes täysiaikaisena). Rv 26 on koon seurantaultra, saatiin suoraan neuvolan kautta lähete. Kuitenkin vauva rakenneultrassa oli hieman pienempi viikkoja vaikkakin sopusuhtainen. Valmistaudun jo siihen että kasvu tyssää jossain vaiheessa ja jos synnytys ei itekseen käynnisty niin käynnistetään etuajassa. Esikoisesta käynnistyi itekseen eikä kasvun hidastumista tajuttu kun vasta silloin, sf-mitta kasvoi normaalisti :( Toivotaan parasta kuitenkin!

Kiitos muuten kaikille ketjun aktiivisille, on tosi kiva käydä lukemassa teidän juttuja! Ei mukamas ite ehdi kirjotella, mut koitan pysyä mukana :)

Lomaterveisin Oktonautti poksahtaa just kohta rv 23 :D

Jos jaksat Keltakukka, mulle saa päivittää poikalupauksen (en jostain syystä kännykällä saa vaihdettua väriä...)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Pelkopolille aion pyytää aikaa ens neuvolassa. En tosin edellisten synnytysten vuoksi vaan mulle on tullu pelko tästä kaikesta, et vauva kuolee kohtuun tai viimeistään synnytykseen. Ihan sairaita ajatuksia mut en voi niille mitään..

Mulla ei oikein nyt oo muuta asiaa, ku liitoskivut. Auts.

Tine ja Enni 24+0
 
Viimeksi muokattu:
Äitiyspolikuulumisia:
Olin siis sokeriseurannassa ja lapsivesiseurannassa. Sokereita ei tarvitse seurata enää kuin aamun paastoarvoa, mikä on siis ainoa arvo, joka on pikkuisen koholla aina joinakin päivinä. Jos se rupeaa jatkuvasti nyt kuukauden aikana olemaan koholla eikä yösyöminen (!) auta siihen, niin pohditaan yöinsuliinin käyttöönottoa. Ruokavaliolla sitä ei kuulemma voi korjata, paitsi joillekin tosiaan auttaa tuo yösyöminen. Muuten sokerit siis normaalit. Pääsen muuten ravitsemusterapeutille, koska olen kasvissyöjä (lacto-ovo-vege), eikä kätilö-diabeteshoitaja tuntenut olevansa tarpeeksi ammattitaitoinen kertomaan mulle kasvisruokavalion proteiininläheteistä. En ole koskaan ollut ravitsemusterapeutilla, joten saas nähdä millaista se sitten on :)

Lapsivettä oli tällä kerralla normaali määrä! Vauva on poikittain mahassa, joten lääkäri sanoi, että se varmaan vaikuttaa siihen, että veden määrää on hankalampi mitata ja voi näin saada normaalia vähäisemmän määrän tulokseksi. Rakenteet katsottiin kaikki uudestaan ja edelleen kaikki normaalia. Vahva tyttölupaus, vaikka en kysynyt :) Lääkäri siis näki selvästi jalkoväliin. Muistutti kyllä, että ultra ei ole 100% varma, mutta "hyvin vahvasti tyttö". Kunnon kuvaa en taaskaan saanut vauvasta, niin liikkuvainen oli ja sukelsi aina anturia karkuun. Istukka on nyt siirtynyt korkealle, eli ei ole enää etuseinämässä, vaan kohdun yläosassa. Hassua oli, kun ultraava lääkäri kopautti sillä anturilla mun mahaa tuosta aika paljon jo napaa ylempää ja tuumasi "tässä on hänen pää" kopautti sitten oikeaa kylkeäni "tässä peppu" ja kopautti vasenta puolta alavatsasta "ja tässä hänen jalat". Siis kopautti oikein kunnolla, haha. Kuukauden päästä uusi kontrolliultra. Mutta kiva lääkäri oli, ja kiva kätilö-diabeteshoitaja.

Päivityspyyntö:
Poistaisitteko sieltä sen toisen, aikaisemman lasketun ajan, oikea aikakin löytyy listasta, eli 4.9 ja mulle voisi päivittää tyttölupauksen. Kiitos!
 
Kiva lukea ultrakuulumisia! Täälläkin rakenneultra koettu tänään. Normaalia ja laskettua aikaa vastaavaa kehitystä näkyi. Ultraaja ei luvannut "vaihto- ja palautusoikeutta", jos ei pidäkään paikkaansa, mutta tyttölupaus saatiin :)

Sinadrius ja mimmi 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Mä haluun kans jo rakenneultraan |O

Niin ja Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisa saaneille :flower:

Siis mun pitää odottaa viä kaks viikkoa ennenku pääsen ultraan, tää on niin epistä!! Pöh ja pah, ei se kait auta ku vaan odotella se kaks viikkoa. Mutta tykkään lukea teiän kuulumisia ja iloita teiän kuulumisista :)

muhvi ja pätkis 20+1 :heart:
 
Kiva lukea ultra-ym. kuulumisia toisilta, vaikka mäkään en itse oikein keksi kirjoiteltavaa! Vointikin on pääsääntöisesti koko ajan hyvä, ihan normaalisti pistelen menemään. Liikkeiden suhteen on ollut pari päivää vähän hiljaisempaa, kun taas sitä ennen löysyin itseni googlaamasta "voiko sikiö liikkua liikaa", kun meno oli aivan mahdotonta :). Takaseinäistukka varmaan tekee sen, että melkein kaikki tuntemani liikkeet tuntuu myös käteen.

Oktonautti, mulla myös pienten vauvojen historiaa, mutta ei tuollaista yllätyksellisyyttä, hui! Sf-mitan tippuminen n. keskikäyriltä lopulta alakäyrän alle on molemmilla kerroilla vienyt äitiyspoliseurantaan. Eka kasvoi silti jonkin verran koko ajan ja syntyi hiukan yliaikaisena 2,7-kiloisena. Toinen kasvoi hiukan kituliaammin ja käynnistettiin reilu vk ennen la:a ja syntyi vajaa 2,5-kiloisena. Varsinaisia ongelmia ei kummallakaan kerralla löydetty istukasta, vauvasta tai mistään. Nyt lähinnä jännittää, onko tästä tulossa poikkeus, sillä maha tuntuu isommalta ja sikiö vastasi ru:ssa täysin viikkoja. Kasvun taittuminen lienee silti vasta edessä jos on tullakseen, kun kasvuvauhti yksilöllistyy. Se tsekataankin neuvolan ultrassa rv26. Sun eka tapaus tuntuu radikaalimmalta, onneksi nyt pääset kontrolliin!

Syyslauma 22+4
 
Heps vaan ja jälleen onnea ultrailuiden johdosta :)

Tosi monella tuntuu olevan etuseinämäistukka ja tuntemukset samaa tasoa itseni kanssa. Ihan vasta lähipäivinä on alkanut tuntua ahkerampaa mökellystä ja potkuja samassa kohdassa missä istukkakin on. Eikä enää tarvitse odottaa iltaan asti vaan esimerkiksi juuri nyt nautin pienen jumppatuokiosta :)

Raha-asiat vähän painavat mieltä. Ilmoitin töihin jääväni uudestaan äitiyslomalle ja kysyin samalla HR:lta miten se palkanmaksu tapahtuukaan. Eipä tapahdu mitenkään jos heiltä kysytään. Aiemminhan uutisoitiin EU-tuomioistuimen linjanneen, että tässä tilanteessa työntekijä on oikeutettu TES:ssä sovittuun kolmen kuukauden palkkaan, siis vaikka ei välissä kävisikään töissä. Soitinpa sitten liittoon, jossa kertoivat juuri odottavansa Suomen työtuomioistuimen päätöstä asiassa. Liiton lakinainen oli kyllä kovin positiivisella mielellä koska EU:n päätös ei jätä kauheasti tulkinnan varaa, ainut kysymysmerkki on tuo päätöksen julkaisuajankohta.

Huoh, onneksi on tullut maksettua jäsenmaksunsa perhevapaallakin, jos tästä nyt joutuu vääntämään.

Kesä selkeästi lähestyy kun kaikki kivat kerhot ja ohjatut aktiviteetit loppuvat, täytyy pikkuhiljaa kehitellä uutta tekemistä taaperolle. Onneksi näin sadesäällä veden läiskytys on pitänyt kiireisenä :)

-Napsi 20+4-
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Kivoja ultrakuulumisia kaikilla :). Tuntuu vallan oudolta tuolta ekalta sivulta lukea poikalupauksestani, oltiin ihan varmoja tytöstä. Nyt ollaan jo alettu miettiä nimiä pojalle, hyvä tapella valmiiksi kun pojalle on niin hankala muka keksiä nimeä. Ehdotinkin miehelle yhtä muinaisnimeä, mutta ei kyllä kauheasti innostunut. Ehkä siihen pitää hieman totutella, kun on harvinainen nimi.

Eilen oli neuvolakin. Kaikki oli kunnossa ja kelan todistuksenkin sain. Hain jo etuuksia ja myös vakuutuksen vauvalle. Painoa on nyt tullut 8kg huolettoman herkuttelun tuloksena, joka tosin loppu nyt. Meinas neukku ettei oukeen paria kiloa enempää tarvis tulla. Meillä sit alkas kuukauden hyväskätauko ja alan nyt liikkumaan päivittäin paitsi viikonloppuisin. Meen kuukausi kerrallaan aina seuraavaan neuvolakäyntiin saakka, tuntuu pitkältä jos ajattelee tiukkaa linjaa herkuttelussa raskauden loppuun saakka. Sokerirasitukseen joudun, vaikka en ole vielä ylipainoinenkaan :D. Vaikka sukurasitushan sen sanelee, tiedän että voi tulla rd vaikka oliski normipainoinen eikä herkuttele. Sf-mitta muuten oli 20.

Pikku-ukko painaa arvion mukaan 520g ja sen jotenkin alkaa jo tuntea. Varsinkin sängyssä kääntyminen on jo vaivalloisempaa. Harkkasuppareita on nyt myös tullut pari kertaa levossa, molemmat selällään nukkuessa.

Hankin eilen käytettynä Carenan tuplavaunut, vaunukoppa tuli mukana. Tykkään tosi paljon että ovat ketterät kääntyvien etupyörien takia :). Erilliset kuomut on myös tosi hyvä juttu.

RauRau ja pikku-ukko 22+6
 
Hei.

Kävin lauantaina mielenilmauksessa Oulaskankaan synnärin puolesta. Allekirjoitin paperisen lomakkeen kansalaisaloitteeseen, jolla yritetään muuttaa päivystysasetusta, joka uhkaa lakkauttaa synnytykset pienemmissä yksiköissä ja siirtää niitä isoihin sairaaloihin. Tämä lisää riskiä matkasynnytyksiin. En ole hääppöinen tietotekniikan kanssa, mutta yritän laittaa tähän linkin, josta kansalaisaloitteen perusteluja pääsee lukemaan ja myös kannattamaan aloitetta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/765

Palataan taas. Ja onnea taas uusista hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Crispy ja muru 21+1

P.S. Olisi kiva, jos joku kävisi kommentoimassa, onnistuiko allekirjoitus verkossa...
 
  • Tykkää
Reactions: muhvi
Napsi, en nyt tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta itse pistin alkuraskaudesta tämän linkin talteen: Tärkeä päätös äitiysvapaasta: ”Ei mitään tulkinnan varaa” | Uusi Suomi Olen itsekin tavallaan valmistautunut vääntämään asiasta, vaikka ei pitäisikään olla tarvetta.

Oktonautti Mulla syntyi esikoinen 2,6 kiloisena viikolla 41+2. Sillon oli sama homma, että kasvun pysähtymistä ei mullakaan oltu huomattu, mutta oli siis syntyessään saman kokoinen kuin viikolla 36. Viisi viikkoa oli mahassa ollut kasvamatta. Tuo kauhistuttaa mua ihan hirveästi ja mulle on vaan sanottu, että seurataan sitten tarkemmin, mutta mitään konkreettista ei ole tiedossa. Viikolla 36 on synnytystapa-arvio, koska esikoinen syntyi sektiolla. Yritän tehdä kaikkeni tuossa arviossa, että suostuisivat johonkin uusintaultraan edes parin viikon päästä, että sitä kokoa voitaisiin seurata. Tai oikeastaan toivon, että ehdottavat itse eikä minun tarvitse tapella siitä. Mulla muuten myös kasvoi sf-mitta koko ajan normaalisti ja nyt tässä raskaudessa sen mittaaminen on tuntunut jokseenkin naurettavalta.

Asiaan liittyen näin viime yönä ensimmäisen painajaisunen. Olin siinä synnytyslääkärin luona ja synnytys piti käynnistää yllämainitusta syystä. Tämä urpo lääkäri kuitenkin tunnusteli vain mahaa ulkopuolelta ja totesi, että lapsi on ihan normaalin kokoinen, että ei sellaista nyt lähdetä käynnistämään. Raivosin ja huusin kuin hullu, mutta lääkäri ei suostunut edes katsomaan tarkemmin. Kevyt pelko asiasta siis näyttää jääneen, mutta en tiedä olisiko tästä jo syytä yrittää päästä pelkopolille.

Sokerirasitukseen pitäis varata aika, mutta olin ihan autuaasti unohtanut sen. Nyt marssin neuvolaan käymään ja hakemaan kelan paperit.

Keltakukka ja kutakuinkin 24+4 (mä olen näistä aivan sekaisin!)
 
Marjaana87 Mä en löytänyt sua listasta. Haluatko, että sut lisätään? Pistätkö sitte vielä lasketunajan, iän, kuinka mones lapsi ja synnytyssairaalan.
(Esim.1.9. / Keltakukka / 31 / 2. / TYKS).

Päivitän sun tiedot sitte tuonne etusivulle, jos haluat.
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista, me saimme sellaisia myös ja minulle voi päivittää poikalupauksen :) Eli ne mun enneunet ja ensimmäisen ultraajan veikkaus pitivät paikkansa..!

Ultranhan piti olla alunperin vasta huomenna, mutta sitä aikaistettiin hieman. Vauveli oli kooltaan neljä päivää pienempi kuin mitä viikot antaisivat olettaa, mutta se ei ihmetytä sillä minulla on tavallista pidempi kuukautiskierto ja hedelmöittyminen on siis todennäköisesti tapahtunut vähän myöhemmin. Ja kun kaikki mitat tasaisesti antoivat tulokseksi viikkoja vähän pienemmän vauvan, niin ei tarvitse olla huolissaan. Sydäntä katsottiin moneen kertaan ja monesta kulmasta, sillä aina välillä siellä kuulemma vilahti pieni piste, ultraaja puhui kaikukeskittymästä tai kaikutihentymästä, en nyt enää muista kummasta. Mutta se oli kuulemma niin pieni ja tavallinen löydös, ettei sitä erikseen seurata. Eli en siitäkään huolehdi.

Tuntuu että vauveli innostui (tai suuttui) eilisestä ultrauksesta, sillä eilen ja tänään on ollut mahdoton meno vatsassa! :) Jotenkin asia nyt heittämällä konkretisoitui meille, ja samalla myös mieli alkoi todenteolla valmistumaan tulevaan. Tein jo vähän listaa siitä, mitä syysvauvalle kannattaa ehkä hankkia. Joskus ketjun alussa oli puhetta unipussista tms., joka oli koettu käteväksi. Kertokaapa tietävät vähän enemmän aiheesta!

Toivottavasti muutkin saavat yhtä ihania uutisia :)
 
Ajattelimpa pitkästä aikaa tulla päivittämään kuulumiset tännekin!

Ultra meillä oli jo 2.5, ja kaikki oli juuri kuin pitääkin, kovin liikkuvainen yksilö on tämä meidän pieni, kuulemma oli toistaiseksi päivän vilkkain ja heitti ultraaja että neuvolakorttiin olisi ihan hyvin voinut liikkeisiin laittaa +++ :D Varovaisen sukupuoliveikkauksen heitti, mutten uskalla sitä täällä kirjoittaa, me kun pidetään se tulevia isovanhempia lukuunottamatta salaisuutena. Ettei vaan kukaan satu tunnistamaan. :) Jokatapauksessa, oikeassa olin olojeni kanssa. :) Liikkeitä olen kolmisen viikkoa tuntenut.

Tänään tehtiin ensimmäiset hankinnat, ostettiin kaverilta tinyloven sitteri ennenkuin hän olisi sen muualle myynyt ja antoi mukaan pinnikseen reunuksenkin. Kauheasti tähän kämppään ei mitään halua ostella, meillä kun on isompi asunto hakusessa joten mitä vähemmän kannettavaa ja pakattavaa, sen parempi :)

Ja mulle voisi päivittää iäksi 24! :)


anskk 22+2
 
Heippa! Mukava on ollu lukea teidän ultrakuulumisia omaa ootellessa. Tänään se oli meilläki ja kaikki oli normaalisti! Huoh ihanaa, jotenki sitä niin jännitti. Pikkunen vastasi täysin viikkoja ja painoarvio 369g <3

Takkia aloin sitte ommella ja enköhän sen viikonloppuna saa tehtyä loppuun. Viimeviikolla oli R-collectionin pop-up -kangasmyymälä ja siellä oli tosi edullisesti kankaita. Muutoin en oo aikoihin ommellu mitään paitsi nyt tarhan vappunaamiaisiin esikoiselle naamiasasun. Esikoista ootellessa ompelin enemmänkin vauvanvaatetta.

Miumaukku 20+5
 
Minä ei muistaakseni (ehkä) silloin kirjoittanut siitä unipussista, mutta meilläkin siis sellainen on ollut käytössä. Harmittaa, kun älysin ostaa sellaisen vasta joskus pojan ollessa ehkä 9 kuukauden ikäinen. Siitä olisi ollut hyötyä varmasti aiemminkin. Meillä siis sellainen IKEAn unipussi, jossa ei ole hihoja ja sinne alle pitää pukea ainakin meidän kodin lämpötilassa ihan yöpuku. Siinä on edessä vetoketju ja aikast helppo pukea päälle. Tuosta on siis ollut se hyöty, että peittoa ei ole tarvittu erikseen ja näin ollen peitto ei koko ajan valu pois päältä, kun poika öisin peuhaa ympäriinsä. Jotenkin myös rauhoitti unta, kun siirryttiin käyttämään sitä. Nyt ostin uuden isomman eli jatketaan vieläkin (1v3kk) sen käyttöä, kun on niin kätsä.
 
Viimeksi muokattu:
Saa päivittää poikalupauksen :heart: Melkonen shokki oli ku jalkovälissä näkyki jotain ylimäärästä.. :D Olin ihan varma tytöstä. Äiteellä 4 tyttöö, mulla ja siskolla tytöt ja nyt pitäs osata tommosta hoitaa ;D Mieshän tietenki tykkää :) 20+0 ja 309g paino. Näytti siskoltansa mut ei saanu profiilikuvaa otettua kun niin huonossa asennossa oli. Jalkoväliään kyllä esitteli.. :D

Rytmihäiriöihin saatu apua ja nyt tuli sit semmone vaiva ku napatyrä :D eilen oli pitempi kaupunkireissu niin alko mahaan sattua ja sit se tiivisty tohon navan alueelle. Tänään painelin niin navan yläpuolella pikku patti ja kipee.. ku nostelee esikoista tms niin vihlasee aika kipeesti.. huomenna soittaa neuvolaan ja kysästä siitä.

Eipäs tässä muuta, potkiskelut tuntuu päivittäin, sillon kun istahtaa. Mieskin tuntenut jo käteen viikko-pari sitten<3 ekat poikavaatteet ostin kirppikseltä toissapäivänä, tuntuu ettei pojalle löydä mitään. Tytölle ois ollu vaikka sun mitä.. :D noo ehkä sitä tottuu :) Poitsun ootusajan lempinimihän on nyt pippeli ;D esikoisen oli tuhnu XD tosi söpöt eikö vaan ?

aroon ja pippeli 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: katariine
Rakenneultrakuulumisia viimein täältäkin =) Meille tulee kolmas tytär, jolla on kaikki kunnossa ja oikealla paikallaan! Laskettu aika vaikuttaisi olevan 17.9. ja vaikka virallisesti eivät sitä enää suostukaan muuttamaan, niin minä kyllä olen jo sisäisessä laskurissani sen muuttanut. Eli tänään onkin viikkoja koossa jo 22+1! Saa vaihtaa tännekin!

Ihan vuorenvarma tuo sukupuoli ei sikäli ole että sukuelimiä ei voinut nähdä, semmoisessa asennossa lapsi koko ultrauksen ajan keikkui. Kokenut ultraaja kuitenkin sanoi että jos vauva olisi poika, kivekset hän kyllä tuosta asennosta löytäisi, eikä niitä löytynyt, eli tyttödiagnoosi.
 
  • Tykkää
Reactions: katariine
Meen ehkä pelkopolille, mutta luulen että kun tutun neuvolatädin kanssa juttelee synnytksestä niin saattaapi riittää. Meillä on ihan super ihana neukkutäti :)

Hyviä ultrakuulumisia täältäkin! Kaikki näytti hyvältä. jännitin ihan hirveesti. istukka on etuseinässä minullakin siksi nuo liikkeetkin tuntuivat vasta rv 20. Mun oma sukupuoliveikkaus meni täysin oikein. Saatiin mekin kuitenkin varovainen tyttölupaus, koska enimmäkseen tyyppi suojeli salaisuuttaan kolmen raajan voimin :) Ihana!!!

Rv 21+0
 

Yhteistyössä