Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa

Hihii, täällä muutkin näemmä nauttineet helteistä kun sen verran hiljaista ollut :) Onpa ollut ihania kesäpäiviä tarjolla! Ekoista turvotuksistakin on päässyt nauttimaan mutta johtunee osin laiskasta juomisesta.

Itsekin olen ollut kesäkukkien kimpussa muttta jotkin penkit olen jättänyt suosiolla miehelle. Selkä ei kestä ihan kaikkia asentoja joten en ole turhaan viitsinyt sitä kiusatakaan, kun ei kerran ole pakko. Käsiä on tullut kyllä pestyä kuin mikäkin pöpöparanoidi, ettei vaan saa tuolta maasta mitään ikävää taudinpoikasta.

Lomaa ei itselläni ole kun kotona olen muutenkin, mutta miehen lomaa odotan kovasti. Tuntuu ihan lomalta sekin kun on toinen käsipari apuna vaikka lapsia onkin vasta yksi :)

-Napsi 22+3-
 
Keltakukka, aika kauan sulla oli sektiohaava kipeä. Oliko mitään tukivyötä tms.avittamassa yöllä? Esim. Carriwellillä on joku jota saa käyttää sektion jälkeen.

Mulla herkkulakko lipsui eilen ja tänään. Olen syönyt jäätelöä kumpanakin päivänä. Noh, ei kait se maailmaa kaada jos vain vähän syö... Kyllähän se kaksi viikkoa kestikin :D. Paino on pysynyt samoissa kun pari viikkoa sitten ja siihen olen tyytyväinen.

Masulainen on varsinkin öisin ja aamuisin alkanut potkia tosi voimakkaasti. Ja nyt iski huoli että ehtiikö se kääntyä pää alaspäin ennen syntymistään. Kaikkea sitä kans miettii.

No, pian jännätään jääkiekkoa :).

RauRau ja pikku-ukko 24+4
 
RauRau ei ollu mitään vöitä käytössä, kun en semmoisista mitään tiennyt. Jälkitarkastuksessa sanoivat silloin, että "vuoden päästä on jo ihan erilainen olo", niin jotenkin ajattelin, että se on normaalia. Ja kröhöm... mä syön tässä samalla nyt Hopeatoffeita lätkäpelin lomassa :D Että niin täälläkin on lipsuttu, mutta on tämä aika vähäistä siihen "normaaliin" herkutteluun verrattuna.

Mä olen miettinyt tota vauvan asentoa kanssa, että tuntuu vielä potkivan vähän mihin sattuu, mutta enimmäkseen alas. Näin ollen kaveri on ilmeisesti perätilassa vielä toistaiseksi. Esikoinen pysyi melko lailla koko ajan tiukasti samassa asennossa oikella puolella vatsaa raivotarjonnassa. Toivottavasti ei nyt mitään perätilaepisodia tästä kehkeydy, kenellekään meistä!

Keltakukka 26+0 riks raks ja poks!
 
Viimeksi muokattu:
Juu ei perätilaepisodeja...mä oon omani jo hoitanut esikoisen kanssa :p Kaveri istui jykevästi pepullaan vielä viikolla 36. Oltiin juuri menossa sopimaan synnytystavasta (alatie ei tullut kysymykseenkään omasta puolestani) ja synttäri- eli sektiopäivä oli tiedossa, kun tyyppi oli edellisenä yönä mennyt viuhahtamaan ympäri. Ihan vähän melkein nolotti siinä pöydällä maatessa, minä kun en ollut huomannut mitään. Hups.

-Napsi 22+3-
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Onneksi sentään näillä on vielä runsaasti aikaa käännähtää raivotarjontaan. Esikoinen oli jo rakenneultrassa pää alaspäin, eikä mielestäni siitä juurikaan enää kääntyillyt kun aina neuvolassakin oli samoin päin. Tämä kyllä potkii myös tuonne alavatsaan ja välillä tuntuu oikeassa kyljessäkin pauketta. Ylhäällä ei juurikaan.

Tilasin tulevalle vauvalle kapalovaatteen, hyönteisverkon tuplarattaisiin kun noissa yhdistelmissä on kiinteänä niin ei voi siitä ottaa sekä vaunuverhon.

Tuumailin, että tarvitseekohan tuo vajaa 2v jo toisen tyynyn, sillä kun on vaan sellanen matala vauvatyyny ja olen vähän mietiskellyt tuollaista hirssiakanatyynyä... Sitä täytettä kun saa sitten poistettuakin. Kellään sellaista??


RauRau ja pikku-ukko 24+5
 
Meän poika on masussa ihan poikittain. Ja neuvolan täti meinasi että kohtua ylhäältä painellessa se leviää sivulle ei alas. No, ehtiihän se vauveli kääntyä vielä moneen kertaan, yhdellä tutulla ne vaan on jöpöttäny sivuttain loppuun asti, eli kummatkin oli pakko leikata. Toivon todella että saan synnyttää ihan normaalisti!

Minulla on sokerirasitus ja verikokeet parin viikon päästä. Verikokeet otetaan kun olen rhd negatiivinen, eli tarkistetaan löytyykö verestä vasta-aineita. Neuvolan täti sanoi, että nyt pystytään tarkistamaan myös vauvan veret, eli onko hän positiivinen vai negatiivinen. Kysyin että miten se tapahtuu enkä saanut vastausta, on kuulemma joku uusi menetelmä. Onko kenelläkään tietoa tällaisesta? Mietityttää että mistähän ne meinaa tarkistuksen tehdä!?

Osaako kukaan suositella hyvää tukivyötä? Ajattelin että sellainen voisi olla jo nyt hyvä, ainakin treenatessa.

Hispula ja LL 23+0
 
Ape
Kävin taas tänään äitipolilla kontrollissa kohdunkaulan vuoksi -kontrolleja on parin viikon välein. Tilanne kohdunkaulan alueella on miltei ennallaan: 3,3-3.5cm on tämän hetken tilanne. Ehkä millin pari tapahtunut lyhennystä, mutta ollaan sentään yli kolmen sentin vielä! Olen tässä kotona liikkunut itseäni kuunnellen, ei ole tullut tuntemuksia, että pitäisi olla täyslevossa joka ikinen minuutti.

Polilla huomattiin sokereita pissassa (mistä syytän vispipuuroa, nostaa sokerit kaakkoon, oli vaan pakko sitä saada!) Vauva on 766g ja perätarjonnassa. Kaikki on kuitenkin edelleen hyvin, mistä pitää olla kiitollinen. Kuulemma tuo kohdunkaula alkaa lyhenemään v25-30 viikkojen välillä, eli nyt pidetään varpaatkin pystyssä, että seuraavalla kontrollilla saadaan tuo 3cm edelleen täyteen!

Olkaa oikeasti onnellisia jokaisesta päivästä, jonka saatte olla kotona. Mikään ei tässä odotusasiassa ole itsestään selvyys, sen olen huomannut. Nyttenkin tuntuu upealta, että pari viikkoa tilanne on pysynyt vakaana sairasloman takia, ja vauva on saanut lisää päiviä :)

Tyytyväisin ja onnellisin mielin,

Ape 23+5
 
Hei vaan kaikille!! Nyt on mullakin rakenneultra käytynä!! Mä olen niin onnellinen, kaikki oli oikein hyvin, vauva vain on niin kovin aktiivinen että kesti kauan saada kaikki mitat mutta ne kuitenkin saatiin :) Saatiin varovainen tyttölupaus :heart:

muhvi ja pätkis 22+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Muhville ja Apelle hurjasti tsemppiä loppuraskauteen. Ei kyllä saisi yhtään valittaa turhista jos muuten kaikki on hyvin. Sen tiedän vaan itsestäni, että lasketun ajan paikkeilla alkaa jo turhautua, vaikka pitäs olla vaan tyytyväinen että vauva on loppuun saakka onnellisesti masussa.

Hispula, mulla on Anitan tukivyö ollut jo yli kuukauden käytössä, se on itselläni ollut hyvä. Muista vöistä en sitten osaa sanoa.

Täällä käyty kirpparilla ja löyty ihania vaatteita uudelle tulokkaalle. Nyt on vähän tukala olo, voi johtua tietysti vauvan asennostakin. Onneksi loppuillan saa maata sohvalla.

RauRau ja pikku-ukko 25+0 poks!
 
Kela-neuvola käyty. Väsymys on ollut nyt kovaa ja hb oli enää 116. Mulla normaalisti aina yli 150 joten tämä tiputus tuntuu. Nyt rautaa käyttöön. Aiemmissa en ole joutunut käyttämään. Onko ehdotuksia raudan suhteen? Vatsaystävällinen?

Olin kuukausi sitten sairaslomalla, kun kipeitä supistuksia tuli paljon. Tarkastuksessa kohdunsuu oli auki, mutta kohdunkaulaa jäljellä 3cm. Saman totesi kätilö rakenneultrassa. Ei kuulemma haittaa, kun on jo kolmas raskaus. Pitäis olla normaalia.

Enää PE töitä nykyisessä hommassa ja sitten entisessä työpaikassa 5 viikkoa. On fyysisesti raskasta työtä. Hieman jännittää miten pystyn ja jaksan. Koko päivä jalkojen päällä, kävelyä ja painavien laatikoiden nostelua. Saa nähdä. ..

jaksamista kaikille! Itellä pari huonoa viikkoa takana. Mieliala matalalla, väsy ja kiukku. Jospa rautakuuri auttaisi.

SuSette82 ja 22+1
 
Noniin! Muhvi oli ultrajonossa viimeisenä, joten nappasin sen ultralistan nyt tuolta etusivulta pois. Ilmeisen hyviä uutisia sai joukkomme ultrista. Vai onko niin, että ne kurjimmat uutiset eivät tule tänne asti? Tai no olihan täällä parilla meikäläisellä niitä ikävempiä uutisia kyllä.

Meillä on esikoisen nukutusrutiineissa sellanen tapa, että hän juo sylissä vellipullon ennen kuin menee nukkumaan. Nyt on parikin kertaa käynyt niin, että vauva on mahassa alkanut potkia esikoista, kun hän nojaa mun vatsaan :) Jotenkin suloista ajatella sitä, mitä siinä oikeasti tapahtuu. Vaikka tokihan se vatsan asukas siellä ajattelee, että menes nyt kuuseen siitä ahistamasta :D

Keltakukka 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: katariine
Täällä neuvolapiipahdus takana. Ainut kummeksuttava juttu oli mahdollinen pieni valkuaisen määrä pissassa, mutta kumpikin oltiin sitä mieltä että se stixi ehkä vain vähän vihersi. Sain silti varmuuden vuoksi lähetteen pissakokeeseen niin ei tarvitse turhaan huolia. Painoa tullut 4,5kg ja ihan mallikkaana suorituksena piti (jeee!), meinasi n. 230g lisää viikossa. Hb edelleen 116 ja normaalilla 160 arvolla tuo tuntuu tällä hetkellä uskomattoman vähän yleisolossa. SuSette82, itse olen napsinut Obsidania ja ainakin oma mahani on sitä kestänyt vaikka muuten on melko umpioherkkä. Neuvolantäti antoi hyvän vinkin miten raudan saa varmimmin imeytymään: nappaa tabun appelsiinimehun kanssa yöpissalla käynnin yhteydessä. Silloin vatsassa ei varmimmin ole maitotuotteita häiritsemässä.

Keltakukka, söpöä :) Oliko esikoisesi kuinka pieni? Meille tulee se 1v 10kk ikäero veljesten välille.

-Napsi 22+6-
 
Mä en edes tiedä, missä kaikkialla mulla tuntuu potkut ja liikkeet... tai no niitä tuntuu tuolla ihan alamahalla, navan kohdalla ja navan molemmin puolin eli taitaa vielä melkosta kuperkeikkaa heittää :D Esikoinen asettu pää alaspäin jo joskus rv27, mut kuopus sinnitteli perätilassa jonneki rv35 asti. Jospa tämäkin malttais asettua ainaki loppujen lopuksi ja itekseen pää alaspäin!

Jännä miten liikkeitäki on erilaisia. Esimerkiksi semmonen tunne, kun vauva vetää jotain raajaa tietyn matkan verran tiukasti kohtua pitkin, ni tuntuu aika vekkulilta! pari kertaa oon saanu työntämisestä kiinni itseteosta, kun on tuntunu niin kovalta tietystä kohdasta. Liekö ollu käsi, jalka vai pää, millä on puskenu ihan kunnolla :D Mut yleisempiä on semmoset potkunyrkkeilyliikkeet ja muljahdukset liikkeissä, joita tuntuu ja paljon (melko vilkas tapaus on mahassa) :heart:

Mulla ois ens viikolla neuvola, jossa sit katotaan hb. Saas nähä tartteeko alkaa rautaa syömään. Edellisistä taisin Obsidania napsia loppu ajasta ja otin sen aina illalla appelsiinimehun kans eikä mulle siitä mitään ongelmia seurannu. Ens viikolla olis neuvolan lisäksi myös se kontrolliultra sekä rokerirasitus. Jospa kaikki ois mallillaan!
 
Ihania ultrakuulumisia ja masupotkuja :)

Oma masuasukki potkii ja möyrii paljon, mutta on tuolla tavalla viistossa perätilassa, eli potkut tuntuu tuonne alas kaikkein eniten, joskus navan vaiheillakin, mutta ei ylempänä. Pää on vauvalla tuossa vasemman kylkikaareni alla. Itsekseni pohdin tässä sitä, olisiko kivempi jos vauva olisi pää alaspäin ja potkisi kylkiluita, vai tämä nykyinen virtsarakkoon kohdistuva monottaminen... haha.

Mulla on huomenna neuvola, saa nähdä miten sujuupi. Sokereita seuraan yhä, äippäpolilta sanoivat, että näyttävät pysyvän vielä ilman interventiota aisoissa. Tai siis se aamun paastoarvo. Yösyöminen siihen apuna tällä hetkellä.

Äitiyspakkaus on matkalla! Sain päätöksen muistaakseni maanantaina, jossa sanottiin, että pari viikkoa kestää tulla. Odottelen sitä kovasti, sillä vaikka tämä tytsy on kolmas meille, on tämä äitiyspakkaus ihan ensimmäinen tähän perheeseen :)

Onko kukaan muu jo täytellyt sitä ipana-lomaketta netissä? Hermot menee mulla kaikkiin lomakkeisiin jo...

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 26+0
 
Napsi esikoinen on nyt noin 1v3kk eli ikäeroa tulis veljeksille noin 1,5 vuotta :)

Mimzy mä en ole jaksanut vielä aloittaa sitä ipana-lomaketta, kun muistaakseni se katottiin neuvolassa läpi vasta aika myöhäsessä vaiheessa. Esikoisesta tein sen heti, haha :D

Tänään muuten vauva potkikin sit just tonne kylkiluihin, että olis taas muljahtanu ympäriinsä. Juuri kun pääsin sanomaan, että on koko ajan väärinpäin. Mutta tosiaan, aikaahan vielä on mennä ympäärinsä miten sattuuu.

Keltakukka 26+4
 
Muoks* Keltakukka: Ihana ensi kosketus vuorovaikutukseen <3 Suloista!

Mulla on mennyt nää viileet kelit tässä sisällä neuloessa. Sain ihka ekat vaippapöksyt neulottua ja hurjasti olisi muillekin meidän perheen muksuille sukkia ja lapasia tehtävänä ennen syksyä. Saa nähdä jääkö vain haaveeksi..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Tähän asti saanu olla kotona, mut nyt meen työkokeiluun kesä-heinäkuuksi päiväkotiin ja esikoinen 1v8kk menee pph:lle siksi aikaa :) Innolla odotan, raskaus ollut pääosin ongelmaton ja päivät on vaan 6h ja täysin yksin ei vastuuta lapsista minulle jätetä. Menen tutustumaan alaan kun sosionomin opinnot kiinnostais ja syksyllä ois haku.. tammikuussa alkais ja oon koittanu houkutella miestä jäämään kotiin ainakin ekan kevään ajaksi :) saa nähä..

Muuttokin tosiaan oli. Meillä laski vuokra jonka johdosta asumistuki tippuu pois kokonaan? Mies armeijassa ja minä työmarkkinatuella niin vähän ihmetyttää homma.. jos sotilasavustus ei nouse yhtään niin käytännössä pakotetaan loppuosa hakemaan sossusta.. ja en oo siinä puljussa joutunu kauheesti asioimaan eikä vieläkään huvittais. 4 kk niin mies palaa töihin ja tilanne normalisoituu.. ARGH, stressaa. Hieman stressaavampi raskaus kuin esikoisen kohdalla, sai puolivälin jälkeen vaan makoilla kotona. Nyt vasta työnteko alkaa ja on toi vajaa 2v paimennettava ja koko ajan tulee jotain tämmösiä huolenaiheita.. on muuten pikkusen vilkkaampi potkimaan tämä maha-asukki! Miten voikin olla niin paljon jo voimaa vajaa 500g painavalla jäpikällä :D

aroon 22+6
 
Moi.

Kohta uudelleen rakenneultraan. Meinaa jännittää.

Napsi: meilläkin "ekan" veljesparin ikäero 1v10kk. Hyvin on leikit ja tappelut sujuneet :). Tämä "toinen" sisaruspari tuleekin sitten vähän vajaan kolmen vuoden ikäerolla (meillä siis lapset syntyneet -02, -04 ja -11).

Aroonille tsemppiä raha-asioiden kanssa painimiseen.

Crispy ja vaavi 23+4
 
Mikämikä ipana-lomake? Oonko mä missannut jotain? :D Kela-jutut napsuttelin eilen ja on se vaan yksinkertaista tuolla netin ihmeellisessä maailmassa. Tuskin on ollut ennen tuota palvelua.

Keltakukka, teilläkin sitten varmaan päästään suht helpolla hankintojen suhteen kun esikoiselta lienee vielä jotain jäljellä :) Meillä käytännössä kaikki, heh. Äitiysavustus otettiin rahana kun sillä voi hankkia sitten ne potentiaaliset muutamat uusittavat jutut, niinkuin tutit tms. 140€:lla saa muuten monta tuttia :) Meilläkin pikkuveikka tekee itselleen tilaa lukutuokioilla, tuo isompi sylissäkiemurtelija vie varmaan niitä olennaisia senttejä yksiöstä.

Crispy, tosi kiva kuulla, että ikäero on oiva juuri tuon yhteistouhuilun kannalta :) Edellisen yrityksen onnistuminen olisi tuonut sen 13kk:n ikäeron, mutta nyt tyydytään siihen mitä saadaan. Olin jo itsekseni miettinyt, että nytkö se leikkikaveri tulee liian myöhään mutta ehkäpä sittenkään ei!

Vauva se jaksaa pitää äitiä jännityksessä, eilen taas meni muljahtamaan jotenkin niin, että missään ei kummemmin tuntunut mitään. Kiitos dopplerin pysyin tyynenä. Vaikka tietäisi, ettei tässä vaiheessa tarvitse joka päivä mitään tunteakaan niin yritä siinä nyt pitää pää kylmänä. Plää. Tänään on onneksi toinen ääni kellossa :)

-Napsi 23+0 Poks!!!-
 
aroon höh tollasia rahahommia. Onneksi asioilla on tapana järjestyä.

Napsi kyllä vaan. Meilläkin kaikki tallessa, joten samaten otetaan äitiysavustus rahana. Kirpparilta ajattelin etsiä jotain tämän vuoden äitiyspakkauksesta, niin voi jättää talteen ja antaa sitten myöhemmin, aikuisiällä pojalle.

Miten Crispyn ultra mahtoi sujua? Jos se siis tänään oli.

Mä kävin tänään sokerirasituksessa ja siitäpä tulikin yllättäen paha olo koko päiväksi. En ollut yhtään varautunut, kun esikoisesta ei mitään tällasta vastaavaa tullut. Onneksi nyt jo helpottaa. Toivon saavani tulokset ensi viikon tiistaina, kun on lääkärineuvola.

Keltakukka 26+5
 
Hei pystyykö kelan kanssa asioimaan mitenkään ennen kun on käyty se "kelaneuvola" (eli voiko tietoja ilmottaa ennakkoon)? Ja mites jos hakee äitiyspäivärahaa viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella, niin pitääkö niistä olla jonkunlainen laskelma vai saako kela tiedot jostain (olen kunnan palkkalistoilla)? Aloittaako teistä joku varhennettuna äippäloman? Minä meinasin aloittaa n. viikkoa ennen ettei tarvitse palata tänään alkaneelta kesälomalta viikon takia töihin.

Tsemppiä aroonille raha-asioiden kanssa painimiseen, kurjaa!

Ihanaa, kun viimein ruennu liikkeet tuntumaan kunnolla!

Vuuti, tipahtanut laskuista, ehkä 23+5
 
Vuuti siis sieltä "kela-neuvolasta" saa sen paperin, joka tarvitaan, että tuki voidaan myöntään. Periaatteessa hakemuksen kyllä voi netissä tehdä jo ennen sitä, mutta mitään päätöstä ei asiasta tehdä ennen kuin paperi on kelassa. Mulla on jo hakemus laitettu, mutta paperi pyörii vielä tossa. Puolen vuoden palkka mun tietääkseni pitää selvittää erikseen. Minä (tai siis palkanlaskijani) teki sen viimeksi sellaselle lomakkeelle, joka oli kerrottu jossain paikassa x. Tosi hyödyllistä tietoa, eikö? :D Mutta kun täytä sitä tukihakemusta, niin siinä se tulee esille.

Keltakukka 26+6
 
Uhhuh. Valmistujaisjuhlat juhlittu tältä päivältä. Tänään rikoin hyväskälakkoa, ja hyvää oli täytekakku :D.

Pari päivää on ollut todella vetämätön ja väsynyt olo, liekö hemoglobiini laskenut niin alas. Aloitin rautaa ottamaan kun kuitenkin vielä muutamia viikkoja laskee niin ei viitti kovin alas päästääkään. Puolitoista viikkoa on seuraavaan neuvolaan, saavat siellä sitten mitata.

Nyt kun raskausviikkoja tuli 25 täyteen, tuntuu että masu teki jonku kasvuspurtin. Enää ei sheivata ilman peiliä :D. Tukala olo myös tuli kunnolla, voi tietysti johtua vauvan asennostakin. Viime yönä kääntyi poikittain ja toiseen kylkeen tuli potkuja ja toiseen nyrkkiä. Nyt en tiedä miten päin se on tuolla.

Jospa sitten unten maille...

RauRau ja pikku-ukko 25+3
 
Vuuti: mä hain 10pv varhennettuna äitiyslomaa. Aloitin vuoden alusta uudessa työssä, joten lomaa oli kertynyt tälle kesälle vasta 5pv. Edellisessä työssä en ehtinyt lomia pitää, ja sainkin ne mukavasti rahana vuodenvaihteessa. Ajattelin, että tavallaan niitä "ylimääräisiä" rahoja säästellen ihan ok aloittaa varhennettuna, vaikka loppuukin sit sen 10pv aiemmin kuin muuten.

Raurau: täällä myös kasvuspurttia vatsan suhteen. Mä oon niin laiskistunut nykyisin (johtuisko iästäkin ja toisaalta siitä, että miehelle aika sama?), että en oo koko raskauden aikana sheivaillut. :D Oon kyl välillä saksilla lyhennellyt "latvoja", ettei puutarha ihan villinä rehota! Muutoin ns. luomuna :)

Vielä ummetusvaivoista. Tuntui, ettei vi-siblin kuitu ja vedenjuonti riittänyt, niin ostin apteekista Pegorion-nimistä tuotetta, jauhe joka sekoitetaan veteen. Se pehmentää massaa paksusuolessa, ja Farmaseutti sanoi, että voi käyttää raskauden aikana. On ollut mukava, kun joinain päivinä ei oo tarvinnu pinnistellä vaan vatsa on toiminu ihan normisti. :) Lääkeselosteessa tosin sanotaan, että neuvoteltava lääkärin kanssa käytöstä raskauden aikana. :/ Googlasin, ja ohjeessa vissiin maininta sen vuoksi, ettei sitä ole erikseen tutkittu raskaana olevilla. Sit löysin tällaisen: Raskauden aikaisen ummetuksen hoitaminen Siinä mainitaan, että makrogoli on ok käyttää raskauden aikana (sitä on tuossa Pegorionissa). Niin kaipa tuota voi käyttää. Ens to sattumalta neuvolalääkäri ekaa kertaa, aattelin siltä vielä kysyä.

Vaivoista vielä: istualta kun nousee ylös, alavatsa kipuilee. Täytyy nousta hirmu hitaasti! Kävely on hidasta myös, jos vähänkään yrittää normaalia vauhtia, alkaa särky. Varmaan normaalia tässä vaiheessa. Yöllä kylkeä kääntäessä täytyy tukea vatsaa, ja silti kipuilee. Onko muilla ollut tän tyyppisiä? Joku kyseli tukivöistä. Oon harkinnut Anita-tukivyötä vatsalle. Yks tuttu suositteli.

Hyvää sunnuntain jatkoa!! :)

Ilokarpalo ja Pipana 26+4
 

Yhteistyössä