Syyskuun Söpöliinit 2012 *Heinäkuussa*

Meillä on autona skoda octavia farkku ja on kyllä ihan tilava takapenkeistään. Kaukalon pitäisi mahtua hyvin sinne esikoisen turvaistuimen kanssa :) Ja takakontissakin on riittävästi tilaa vaunuille...ja koirallekkin :D

Tänään poksuu 29+0! Olo on vähän malttamaton..ois jo syyskuu...
 
Äippäpoli kuulumisia..
Poitsun paino 1803g,oli nyt ottanu pienen pyrähdyksen,mutta ei onnes vielä liian iso viikkoihin nähden. Täytyy vaan pitää verensokerit kurissa,ei saa liian ylös nousta.
Mulla oli valkkarit pissassa odotetusti koholla,mutta ei ollu enää noussu,jopa hieman edellisestä laskenu. Turvotusta ei ollu,paitsi nyt hieman nilkoissa,kiitos tämän kuumuden ja automatkan!
kaikki oli poitsulla muutenkin ok,peukkua kovasti imeskeli,nyt nähtiin kikkelikin kunnolla! Eli on ihan 100% varma poika :D
Viikkoja vaan lisää,kohtahan se 32 on ylitetty niin sitten ei mitään isompiä hätiä enää ole,sen yli kuulema yritetään aina päästä vaikka päällään seisoen,mutta meillä ei nyt ole mitää hätää,joten eiköhän me mahollisimman pitkälle päästä! Kaikki toki riippuu minun olosta.

Sellasta,parin viikon päästä taas uudestaan!

kaktuspiikki ja poitsu 30+5
 
Tervetuloa uusille syyskuisille! :)

Meillä on autona MB joku C-malli ja on niiiiiin ahdas! Takapenkille mahtuu nyt juuri ja juuri yksi turvaistuin ja kaukalo, mutta ei puhettakaan, että mitään kolmatta elävää henkilöä sinne vois tunkea mitenkään päin. Mä en oikeesti ymmärrä miten me tullaan mahtumaan tuohon varsinkin reissujemme aikaan (matkat mummoloihin), kun sitä tavaraa on jo näin yhden lapsenki kanssa paljon. Mutta ei auta kun mahtua, ei ole vara todellakaan autoa vaihtaa isompaan :)

Hienoa, että Kaktuspiikin äippäpolikuulumiset oli hyviä! Toivottavasti jatkuu samaan malliin! :)


Mulla oli tänään lääkärikontrolli kohdunsuun tilanteesta. Oli niin ankea lääkäri, että tuli ihan paska fiilis koko loppupäiväksi. Tuli jotenkin semmonen olo, että mä kävin vaan vaivaamassa hänen korkeuttaan :mad: Mulla ollu kahella viime kerralla eri lääkäri ja meininki on ollut ihan toista. Mä sain vähän kummallisia arvoja sieltä muutenkin, mutta en tajunnu vasta kun kotona, että mitä se oikein laitteli neuvolakorttiin. Mulla on siis kaksi lääkäriä todennut, että kohdunkaula on pehmentynyt reilusti ja kanavaa on mitattu. Nyt tämä lääkäri oli merkannut korttiin että kohdunkaula on kiinteä ja yllättäen mittakin oli pitempi mitä kaksi edellistä lääkäriä oli merkannut. Siis WTF??? Voiko se kohdunkaula alkaa yhtäkkiä kiinteytyyn takasi ja kasvaan myös paksummaksi? Muuta tuola käynnillä ei sitte tehtykään.

Jotenki tuon lääkärin ankeus sai mut niin masentuneelle tuulelle, että oon vaan depistellyt koko päivän. Mua ahistaa tämä kotonaolo ja kun edelleenkään ei pysty noiden supistelujen takia paljo mitään tekemään niin masennun täällä kotona. Pyörälläajokin kiellettiin nyt sitten. Ja tilannetta ei tee toki yhtään helpommaksi vilkas ja energinen viisivuotias, jolle pitäis olla virikettä keksimässä koko ajan. Me ollaan muutettu reilu puoli vuotta sitten tänne uudelle paikkakunnalle ja mulla ei ole yhtään kavereita täällä. Seki masentaa, kun tietää, että on NIIIIIN yksin ilman aikuista seuraa koko ajan. Ja en mä tiedä mistä niitä kavereita yhtäkkiä sais.. kaikilla on jo niin omat piirinsä.

No joo.. tulipa nurinarin tekstiä taas :) Mutta piti vähä purkaa tuntoja.

Jospa se päivä ois aurinkoisempi huomenna.

seedla 30+5
 
Tinttamaaria: Minäkin toppuuttelisin vähäsen niitä heinähommia...:)! Pelkän traktorinkin ajo saattaa olla hyvin epätasaisella pellolla vähempi mukavaa touhua. Ole ainakin varovainen!:hug: Uteliaana kyselen, että millaisesta heinänteosta on kyse?
Kahdessa edellisessä raskaudessa minäkin paahdoin hullun lailla viimeiseen asti töitä ja olihan se ok, kun vointi salli sen. Mutta nyt tilanne aivan toinen...:(hyvä jos lypsyltä hengissä selviää! :(

Sitten tätä omaa napaa...soitin ja kyselin labratulokset. Noh, pissa oli puhdas. Ei bakteeria siellä. Verikokeissa kilpirauhasarvo normaalin rajoissa, väsymys ei johdu siis siitä. Nyt kait olisi sitten ruvettava nukkumaan enempi!? Ehkä tunnustaa pitää, että yöunet ovat olleet aivan liian lyhyet viime aikoina sekä miehellä että minulla. Hemoglobiini oli erinomainen 130, kahdessa edellisessä olen syönyt rautaa jo +20 viikoilta asti, nyt taitaa tuo monivitamiini riittää. Senkka oli normaalin rajoissa, mutta leukosyytit edelleen koholla sekä joku toinen arvo. Th sanoi selvittävänsä lääkäriltä vaatiiko tämä jatkotoimenpiteitä.:(

Nyt selvisi sitten se kohdunsuun tilanne, joka jäi vähän epäselväksi lääkärikäynnillä. Ilmeisesti asiaa oli tohtorillekin niin paljon yhdelle kertaa, että meni itsekin sekaisin. Tiedoistani löytyi kuitenkin seuraavanlaisia tietoja: Kohdun ulkosuu 1cm matkalta auki (ihmettelinkin, että mihin lääkäri sai sormenpäänsä mahtumaan), kanavaa jäljellä 3cm ja vauvan pää tuntuu korkealla, ei ole vielä kiinnittynyt. Nyt alkoi vaivaamaan, että mitä tuo sormelle auki oleminen näillä viikoilla merkkaa?? Edellisissä ollaan oltu auki vasta viimeisessä äitipoli käynnissä (synnytystapa-arvio 37+) ja nyt jo viikoilla 27+? Varattiin th:n kanssa aika ensi viikon ke. Katsotaan uudelleen tuo kohdunsuuntilanne, kun kuitenkin nuita ennakoivia, kovotuksia on ollut jonkin verran ja jokunen menkkamainen jomotuskin. Mites teillä muilla aikaisemmin synnyttäneillä tilanne tuolla alhaalla on ollut keskiraskauden lääkärintarkastuksessa? Minua alkoi kovasti huolettaa, koska nuita kovotuksia on aika tavalla jos vähänkin enempi rehkii. Taitaa tälläkin emännällä alkaa sairasloma...:(

emäntä82 ja möttiäinen 28+4
 
Huomenta!

Eilen kotiuduttu reissun päältä. :) Käytiin asunto-autoilemassa Naantalin muumimaailmassa ja serenassa. Esikoinen tykkäs tosi kovasti muumeista ja ois jaksanu halia niitä koko päivän. Ihana nähdä kun toinen oli niin innoissaan. :) Serenassa käytiin eilen uimassa ja tykkäs kyllä siitäkin kovasti, hieman lyhyeks jäi vaan uiminen kun piti lähtee palauttamaan autoa ajoissa ja kuitenkin tänne Juvan suuntaan ihan tarpeeks pitkä matka.

No hyvin päästiin perille ja tänään jatkuu sitten häähulinat, puku on melkein valmis ja sitä sovittamaan ja iltapäivästä koemeikkiin. Pikkuhiljaa alkaa jännittää kun enää viikko h-hetkeen. :)

Reissussa paloin tosta rinnan kohdalta, harmittaa ihan älyttömästi kun kutittaa ja koskee. Toivotaan että kerkeis tasottua ennen häitä, ettei kuvissa näy rajoja. No oma hölmöyshän se oli kun en laittanu rasvaa, tai se vaan unohtu jotenkin vaikka yleensä aina laitan.

Täälläkin poika ymmärtäny pysyä pää alaspäin ja potkuttelee tuohon rintojen alle ja oikeeseen kylkeen. Vauva on ollu aika hiljanen nyt muutaman päivän, välillä joutunu ihan kuulostelemaan onko siillä eloa ollenkaan. Varmaan kun on kävelly ja ollu pari päivää koko ajan liikkeessä niin ei oo itekkää kerenny tarkkailemaan potkuja.

Aurinkoista päivää kaikille!

Riikka&Niisku 29+4
 
Huoh,olipas raskas aamu,käytiin hautaamassa meijän rakas kissa... :'( 11v meijän kanssa köpötteli. Nyt ei sitten ole lemmikin lemmikkiä meidän mökissä,tuntuu aika hiljaselta...

Kohdunsuun tilanteesta vielä sen verran kun unohin eilen mainita,että mulla se on vielä kiinteä ja 5cm pitkä. Eli paikat on vielä hyvinkin kiinni.
Sitten istukka on kuulema kakkumainen ja paksu,ilmankos näkyvyys ajoittain huono kun tuossa etuseinässä on. Verisuoniakaan ei kohdunsuulla kuulema ole mikä on hyvä juttu.
Maksa ja munuaisarvot ok ja kokonaisverenkuva (?) myös,munuaislääkäri soitti just niistä. Parin viikon päästä taas uudet labran kokeet.

Kyllä tympii tämä helle!! Vasta toinen päivä ja minä oon ihan kypsä! Päähän koskee ja nilkat turpoo,koita nyt sitten erotella mikä kuuluu helteeseen ja mikä raskausmyrkytykseen! Nämä taitaa kuiteskin mennä helteen piikkiin kun muuten ei ole oireita ollu.
Onnes tänne savoon ainakin lupas loppu-ja ensi viikoksi viileempää.Ei harmita :)

Meillekkin tuli eilen postissa hääkutsu,ensi kuussa ois miehen serkun häät,mutta ei todellakaan olla menossa! Tuskin jaksasin jos raskaana vielä olen ja vaikka poitsu oiskin jo syntyny hän ois niin pieni ettei me mihinkään häihin lähettäs!

Hyvää viikonloppua kaikille!

kaktuspiikki 30+6
 
Hei kaikki ja tervetuloa uusille :)

Emäntä82 Mulla on kans ollu kohdunsuu auki yhdelle sormelle koko raskauden ajan. Sanoivat että on ihan normaalia uudelleen synnyttäjälle. Älä huolehdi liikoja, varmasti sinunkin kohdalla ihan normaalia :)

Auto Meillä pitää ostaa nyt sitten uusi auto tai vaihtaa toinen noista meidän autoista sellaiseen isompaan, kun perheessä on sitten kuusi henkeä :) Saapa nähdä minkälainen löydetään.

Meillä huomenna siskon häät, olen kaaso tämän ison mahani kanssa :D Onneksi nykyään myydään kauniita äitiysvaatteita.
Minulla peruuntui tänään neuvola edellisestä on kolme viikkoa ja nyt neuvola-aika meni parinviikon päähän eli tulee viisi viikkoa väliä... aika pitkä aika.

Sydänäänistä Minkälaisia sydänääniä teillä on ollut tyttö/poika vauvoilla. Mulla äänet 145 ja mehän ei tiedetä kumpi täällä masussa majailee, kun piti ultrassa salaisuutena ;) Eihän niistä pysty oikeesti sanomaan, mutta ois kiva kuulla mitä muilla on ollut :)

Minttura ja piilottelija 31+1
 
Tervetuloa uusille!

Soittelin viime viikolla ä-polille kohonneista sokeriarvoista. Tällä viikolla piti sitten tehä alkuviikosta teho seurantaa ja soittaa sinne sitte torstaina. Eilen sitte soitin ja sain ajan tälle päivälle. Aika oli jo varattuna ens viikon perjantaille mutta nyt sit aikaistettiin ku heitteli noi sokerit sen verran. Sain sieltä sitten insuliinikynän matkaan.
Nyt on eka pistos laitettu. Vähän jännitti vaikka pienihän se piikki on. Töissä on tullu kyllä muita pistettyä mut on se vaan eri asia pistää itteensä. Eiköhän siihenki totu. Loppuraskauden ajan täytyy nyt sit sitä käyttää. Ellei sit käy niin että laskee liikaa sokereita. Ens viikolla sitte kätilö soittaa ja kyselee niitä arvoja. Kolmen viikon päästä uus aika.
Vauva oli vielä ihan normaalin kokonen. Tarkkaa painoa en muista mutta n. 1,5kg. Jospa tää ei nyt pääsiskään kasvamaan jättivauvaks niin ku kuopus oli.

Nyt ei jaksa enempää kirjotella. Yöt on menny sen verran huonosti et alkaa silmät painua kiinni.

Aksuliina 30+2
 
Poksista vaan!
Sen kunniaksi onkin koko päivä menny torkkuessa,syömään oon välillä raahautunu. Nyt kävi mies "potkimassa" ylös,lähti kauppaan ostamaan grillattavaa ja aiko tehä jotain vartaita,tympeetä kuulema yksin koko päivä hengailla :D
En tiijä mikä väsyttää näin kauheesti,yökin meni hyvin. Varmaan tämä helle sitten uuvuttaa ja oisko sitä ukkosta ilmassa,se on aina vaikuttanu oudosti minuun,oon tosi kärttynen ja päähän koskeen.

Nyt ei jaksa enempää,tulin vaan poksumaan!

kaktuspiikki ja tyyppi 31+0
 
Täällä on eräs hyvin kärttyisä tapaus, sillä nyt on alkanut tosissaan vaivaamaan ummetus. En tiedä pahentaako tämä helle nyt tätä kaikkea riemua, kun hikoilee niin paljon enemmän enkä oo sitten näköjään tajunnut juoda tarpeeksi paljoa enempää. Ahdistus! Ajattelin kokeilla nyt sitä magnesiamaitoa, mistä jotkut olivat puhuneet täällä. Toivotaan, että auttais. Lisäksi hirvee vedenjuonti päällä, josko alkais taas kroppa pelaamaan normaalisti. Kaamee olo. Ilmeisesti muillakin ollu tätä vaivaa?

Lisäksi isompien viikkojen kunniaksi on nyt alkanut olemaan kaikkia tuntemuksia ja kipuja enemmän. En tiedä voiko johtua nyt siitä, että tuo kaveri on pää alaspäin? Mulla nimittäin on alkanut tuo alavatsa, nivuset ja lantio kipeytyy ja öisin kun yrittää kääntää kylkeä ni vihloo vaan. Ei oo kovinkaan seksuaalinen tai hemaiseva olo ainakaan täällä tai muutenkaan :( tissit vuotaa ja masu on tiellä. tätäkö tää nyt sitten on loppu ajan? :D Oon ollut pitkään suht tyytyväinen tähän oloon, mutta nyt nää helteet ja varmaan kun viikkoja on jo karttunut niin kaikki ongelmat puskee pintaan - ei yhtään tekis mieli olla sosiaalinen tai ihmisten ilmoilla. Mä voisin olla kotona peiton alla leffojen parissa loppuajan.. Saanko? :popcorn: Harmi vaan kun mies on lomalla ni yritän vähän olla läsnä hänen ilokseen, etten ihan sulkeudu ja kökötä jossain nurkassa. Kuitenkin kotiloma tästä tuli kun ei mua huvita oikein lähteä mihinkään sen kummemmin, leffassa, kaupoilla ja ulkona syömässä ollaan käyty ja tehty kotijuttuja paljon. Eipä tuo mies ole vielä valittanut, mutta jotain kivaa olisi keksiä semmoiseksi pikku-lomapiristykseksi - pieni lahja tai meniehdotus..

Tänään selviää saadaanko pinnasänky koska haettua. Ostin käytettynä, kun oli edullinen ja siisti. Olis kiva, jos huomenna vaikka päästäis jo pienelle road tripille se hankemaan ni sit olis kaikki isompi ja olennainen koossa. Jee.

Ruokahalut: Mulla on kanssa noita päiviä, että kokoajan on täys olo ja joutuu syömään ihan pieniä annoksia, mutta nyt viikonlopun oon kyllä kokoajan ollut syömässä jotain! :D Oikein paha olo tulee, kun ajattelee miten paljon on tullut syötyy ja painossa varmaan näkyy kun kaikki ei oo ollut ihan terveellisemmästä päästä :/

Wasabi 32+2
 
Chizu: Onnea valmistumisen johdosta! :flower: Sf-mitta oli viikoilla 28+3 28cm ja koko ajan yläkäyrällä menty. Maanantaina seuraava neuvolakäynti niin saas nähä mitä sit näyttää!!

Tukivyö oli käytössä keväällä kun masu alkoi kasvaa, enää en ole sitä kauheasti käyttänyt kun jotenkin enemmänkin ahistaa.. Töissä ja liikkuessa oli hyvä. Taitaapa olla juuri tuo Anitan tukivyö mulla.

Hyi kauhee kun on ollu kuuma päivä.. Yli +26 pihalla.. Ei pysty.. Onneks nyt tuli pilvet ja pihalta tulee vihdoin viileämpää ilmaa kun alkoi vähän jäähtymään. Yöksi ja huomiseksi luvattu vesisadetta, jee!! :D Maanantaina tosiaan neuvola, saa nähä miten on painoa tullu lissää..

Turvotuksia on alkanut tulemaan, sormet olleet kipeät jo about 4vrk ja pari päivää varpaatkin ja jalkaterät. Ei kivaa.. Yritän seurata verenpaineita, pikkasen alkanut normaalista (olleet pikkasen matalan puolella ennemmin) kohota, mut ei vielä liian korkeet.

Facebookista: Otetaankohan sinne enää uusia jutustelijoita, kun mitään vastausta ei tule?? Tietääkö kukaan??

lemonade & mangusti 31+0 POKS! :heart:
 
Wasabi: Piti tulla kommentoimaan sun tekstiä.Täällä nimittäin yks kärttyinen myöskin.Ei tee yhtään mieli reissata koko lomalla.Mieluiten sitä kökkis 4 seinän sisällä koko loman.
Olo on sinänsä vielä ok.Mut tulee äksyiltyä miehelle vähän turhankin kanssa.
Ummetusta jonkin verran myös mulla,mut lääkettä en oo ottanu.
 
wasabi Täällä ainakin yksi jota ummetus vaivannut nyt viime viikkoina. Ruokavaliossa olen huomioinu kuidut ja koittanu juoda tarpeeksi vettä, mutta ei tepsi...pakko käyttää lisänä levolacia ja nyt ostin vaihteluks tuota agiocuria kun sitä täällä suositeltiin..Noita en kyllä joka päivä käytä...Niiiiin ikävä vaiva..josta olen kyllä kärsinyt lapsenakin.

Mulla oli tuota ärtymystä eikä mitään tehny mieli tehdä. Oikein ahdisti kun muut teki kaikkee kivaa mutta ite ois vaan voinu kattoo päivät pitkät telkkaria ja vaan olla. Mut nyt se on helpottunu ja on taas jaksanu nauttia lämpimistä keleistä ja pihahommista ym..

Jaksamista kaikille vaivoihin ja mielen myllerryksiin :)

Biba ja tytsky 29+2
 
heipat

Täällä kahdesta hellepäivästä selvitty just ja just. Olo li kyllä totaalisen uupunut, kuuma ja ärtyisä! Eilen vielä kierrettiin konepäivillä ja tuntui jaloissa helle ja kävely.

Huomenna olis neuvola.. Ei kai varmaan ihmeitä siellä tapahdu. Toivon vielä yhtä ultraa jossa varmistaisivat, miten päin tämä kaveri oikeesti on.. Kun tuntuu että potkii tuonne oikean nivusen/lonkan seutuville. Vaikka vielähän on toki aikaa kääntyä.

Wasabi ja Juli: Itsellä myös semmoinen fiilis, että vois vaan olla kotona ihan rauhassa. (joo tosi helppoa kun mies lomalla ja 6vja 3v vipeltää tässä kans ;) ) Mutta olo jotenkin lopen uupunut ja vaikka ollaan kovia reissuamaan mummoloissa ja nautitaan siellä maaseudun rauhasta, nyt ei jotenkin nappaa.
Alkuraskaudessa oli kans ihan sama homma hettä olisin halunnut olla YKSIN ihan rauhassa. Tuntui että kun vois mennä pariksi kuukaudeksi johonkin kuplaan ja olla vaan omien ajatusten kanssa.

Mulla on ollut semmoisia ihme "sähköiskuja" tuolla alamahalla.. Tuntuu todella kipeiltä ja välistä tuntuu että jalat lähtee alta. Painaneeko vauva sitten jotenkin jotain hermoa.

Olo ihan vedoton.. neitille pukkaa jonkun sortin kesäflunssaa ja nukkunut tosi huonosti pari yötä, kiitos tukkoisen nenän ja kamalan kuuman huoneen.
Muutenkin tullut valvottua kun porukat oli käymässä ja ei vaan malta mennä ajoissa nukkumaan kesä iltoina!
Pienestä tukkoisuudesta huolimatta tyttö lähti mummon ja ukin mukaan (saa nähdä kumpaanko mummolaan loppujen lopuksi menee) ja me mennään huomenna miehen ja poitsun, sekä eläinten kans perässä. Mökkeilyä tiedossa jne..
Itsestä tuntui vähän kurjalta päästää typy nenä vuotana pois kotoa, mutta mies perusteli asian niin, että saanpahan minä nukuttua kunnolla, ei tee kuulemma pahaa ;) Ja huomennahan sitä jo perästä mennään.

Juupa juu.. Mutta huomista neuvolaa odotellessa..

danjuska ja manna 31+4 (voiko olla jo :O vai onko sittenkin 30+4?? Pitänee tarkistaa)
 
Leppoisaa sunnuntaipäivää kaikille! Täällä savossa on aika painostava ilma ja vettä sataa :) Mies heräs tytön kanssa ja antoi mun nukkua pitkään..ja siltikin nukuttaa..koko viikko on ollu touhua täynnä niin nyt ihan veto pois ja varmaan tää kelikin tekee. Supistellutkin on taas tiheemmin..Onneksi kivuttomia..Nukuin pikku päikkärit ja vielä mies ja tyttö nukkuu..

Hyi kun on tullut herkuteltua taas ihan liikaa..karkkia, keksiä ym...koko ajan jotain pientä hyvää tekee mieli..Alkais se mansikkakausi kunnolla niin pääsis itse poimimaan pakkasen täyteen! :p
Huh, nyt taas supistaa..istuma-asento alkaa supistamaan herkemmin..taidan lähtee sohvalle pitkällee :wave:
 
viikosta selvitty, eilen oli heinänteko päivä ja siitäki selvisin vaikka päivässä oli enemmän ku liikaa muutenki tekemistä, mutta ihmeen hyvä olo tällä hetkellä.

joku kyseli Memory foam patjoista, meillä on sijauspatka semmonen ja minä nukun niiiiiin hyvin jos pitää olla vieraassa sängyssä yötä niin heti on selkä kipiä ja pitää vuorata olo tyynyillä mutta minulle ainaki tämä passaa NIIN hyvin.

Meillä on autona 9 hengen mb vito ja meitähän on vauvan synnyttyä vasta kolme lasta ja me vanhemmat mutta käyttökulut on kuitenki aivan samat mitä henkilöautossa, enkä matkustusmukavuudesta enää lähtis tinkiin, ihan mieletön jos pitää lähtä vähäkään pidemmälle reissulle. ja jos lapset olis sitte syksyllä kaikki takana niin se tappelun määrä olis aika moinen, meillä on kuitenki päivittäistä kulkeminen autolla. mahtuupa sitte muitaki vielä lisäksi kyytiin jos tarvii.

sitte omaa napaa, viime viikolla oli neuvola ja terkka vähä huolestu mun hempasta joka oli 98 ja edellisellä kerralla se oli 105 ja oon syöny kahta rautatablettia päivässä mutta ei se oo sitte tarttunu mihinkään... kokoa kateltiin vähä terkan kans ultralla... aikamoinen kuulapää tieten tulossa, pää vastasi kahtaviikkoa isompaa ja reisiki viikkoa isompaa että silleen.
 
Iltoja!

tuosta pään koosta,millasia mittoja ootte saaneet? Meille ei tosin ole erikseen kerrottu mutta siitä ultran ruudulta aina seuraan niitä. Meilläkin on sen pari viikkoa isompi pää kuin muut mitat... Onkohan se näillä viikoilla vielä kuinka yleistä ja tasoittuuko kasvu vielä? eikös sen pään ja kropan koon pitäs olla jo suht samoilla viikoilla?
Ei kai se mitään huolestuttavaa ole kun siitä ei ole mainittu.
Reisiluun mitta on kyllä viikkoja vastannu hyvin,päivällä heitti viimeksi.

Väsymys täällä jatkuu,liekkö hemppa laskenu taas. Torstaina ois neuvola,sielläpä sen näkee.
Ihana kun täällä savossa ei aurinko porota! mutta muuten on kyllä tuskasen painostava ilma. Satas edes vettä ja tulis se ukkonen,niin pikkusen selkenisi.

Mitenkäs,onko teillä vauvajuhlia tiedossa? Omia siis. Onko kukaan ajatellu järjestää?
Minä haluisin,kun mieskin pitää sitten varpajaiset,mutta eipä ainakaan vielä kukaan ole ilmottanu mulle mitään järjestävänsä...Kiirekkin tässä kohta tulee.
Kuulostaa kyllä omahyväiseltä,mutta vuosien yrityksen jälkeen ois kiva jos jotenkin minäkin pääsisin "juhlistamaan" vauvan tuloa.
En kyllä tiijä ketä sinne edes tulis,siskot on niin riitasia keskenään ettei niitä voi samaan tilaan laittaa ja kavereita ei ole kun kaksi ja niistäkään ei toinen varmasti pääse. Miehen sisko ei taas ole sellanen tyyppi joka tulisi,ei muutenkaan olla tekemisissä vaikka siitä ja sen miehestä nyt kummit tuleekin.Pakko oli miehenkin puolelta joku ottaa.
Että turhaan kait näillä piireillä edes haaveilen moisista juhlista! : /

Ärtyneisyys siis jatkuu,näköjään,ihan turhistakin asioista. Saamerin kesä,jos joskus vielä raskaaksi tulen,toivottavasti se on talvella! :mad:

kaktuspiikki 31+1
 
Vakuutukset: On myönnetty, ei vielä maksettu. Meillä on kaikki vakuutukset Tapiolassa. Haluaisivat varmaan meidät pois, kun omavastuut täynnä yleensä jo helmikuussa. Esikoisella astmalääkkeet (enää onneksi vain tarvittaessa), lisäksi korvat kahdesti putkitettu + kitarisa leikattu. Opertaatiot tehty yksityisellä. Eka putkitus tuli kun oli ollut 4 tulehdusta syksyn aikana (+ muut vuoden aikana). Oltiin kyllä menossa julkiselle puolelle, lähete laitettu korvalääkärille kesällä. Olikohan operaatio marras-joulukuussa yksityisellä noin viikon päästä ekasta käynnistä siellä. Kutsu julkisen puolen korvalääkärille tuli tammikuussa seuraavana vuonna, ilmoitettiin vain, ettei enää tarvetta kun putket on. Putkitus jouduttiin uusimaan 18kk päästä ja silloin leikattiin myös kitarisa. Kuopuksella on myös kahdesti putkitettu sekä leikattu kita- ja nielurisat -> jälleen yksityisellä. Joka kerta ollaan saatu maksusitoumus Tapiolasta eli itse maksettu n. 80e. Pyrin myös aina varaamaan ajan samalla lääkärille, joka tietää meidän taustat. Kyllästyin tk:ssa kun siellä piti aina kerrata koko sairasteluhistoria sekä itse kertoa erityisesti esikoisen kohdalla, että ei nyt ole kyse keuhkoputkentulehduksesta vaan infektioastmasta. TK:ta käytän kun tiedän minkä reseptin haluan sieltä, muuten aina yksityiselle.

Auto: Eipä ole vielä tullut kokeiltua miten istuimet mahtuvat. Esikoinen korottajalla, kuopus turvaistuimessa (muutetaan sama kohta turvavyöistuimeksi) ja sitten pitäisi saada se kaukalo sinne. Volkkarin Golf Variant on ykkösautona, josko sinne keskelle menisi kaukalo. Toisena autona Skoda Fabia ja sinne ei kaukaloa saa keskelle kun on vain lantiovyö. Varmaan perheenä ollaan Golf:lla liikenteessä ja lapset sullotaan taakse. Jos yksin olen, niin Skodalla ja silloin vauva eteen, kun siinä autossa ei ole turvatyynyä edessä. Pitäisi joskus testailla noita.

Facebook: Kyllä sinne otetaan. Kakaa hoitaa noita, mutta ei käy päivittäin täällä. Viime viikolla on pari lisännyt joukkoon.

Vauvajuhlat: Mä niin haluaisin että joku järjestäisi mulle, mutta taitaa olla turha toive (Varsinkin kun kolmatta odotan). Itse olen kahdelle järjestänyt, siksi toivon, että mullekin järjestettäisiin. En oikein osaa ajatella että itse järjestäisin ja "ruinuisin" vauvamuistamisia. Tosin voisihan sitä järjestää naisten illlan.
 
Viimeksi muokattu:
Poks 30+0! Näin se käy aika vähiin :eek:

Eilen tuli käytyä uimassa ja heitettyä talviturkki pois. Olihan mukavan lämmintä vettä.
Tulokkaalle tilasin kaukaloon lämpöpussin ja muutamat kuvioharsot, sekä hoitolaukun. Nyt varmaankin alkais muutamaa vaatekertaa lukuunottamatta olla hankinnat tässä. Keskiviikkona ois neuvola ja toivottavasti siellä sais jo jotain tietoa, millon ois kokoarvio. Pikkasen jännittää, minkä kokoinen tyyperö on. Esikko oli
kuitenkin yli 4kg.

Perus ärtyneisyyttä täälläkin havaittavissa. Esikko kokeilee kyllä kaikkea mahdollista, millä saa mun pinnan katkeamaan. Ihana uhmaikä...
 
Neuvolakuulumisia.. (lääkäri tutki myös). Kohdunpohjankorkeus menee edelleen yläkäyrällä, meinasivat, että kuukauden päästä ultrataan jos kasvu ei ole tasaantunut. Supistukset olivat hieman tehneet tuhojaan ja kohdunsuu oli nyt pehmentynyt. Huolestuttaa :( Lääkäri määräsi lepoa ja lepoa. Paikat olivat kuitenkin onneksi kiinni, mutta herkästi täytyy lähteä näytille, jos supistuksia tulee levosta huolimatta.

Chizu 28+4
 
Deleted member 70007
Ollaan oltu mökillä ja en ole pahemmin ehtinyt näitä lueskella.
Minirinsessa täytti 3 viikkoa, hupsisheijaa onko se jo niin vanha :D Tuntuu kummalta, 3 viikon iässä kahden vanhemman kanssa oltiin jo ihan mukana maailmanmenossa..
Hän painaa nyt 2,1kg ja pituutta 44cm, hyvää vauhtia kasvaa ja maitoa lipittää aina vaan suurempia annoksia. Lääkäri arvioi, että 30.7 pääsisi kotiin, jos kehittyy tuollaista vauhtia :heart:

Sellaista merkkailua tänään. Olen lopettanut raskausviikkojen laskeskelun, olen vihdoin ymmärtänyt että mitään raskautta ei enää ole.

Jenna ja Minirinsessa 3vko
 
Hei odottava äiti!

Haluaisitko ikuistaa tärkeät hetkesi? Aito Media etsii äitejä uuteen tv-sarjaan!

Aito Media Oy kuvaa kesällä 2012 tv-sarjaa odottavista äideistä. Sarjassa seurataan Pääkaupunkiseudulla, Tampereen sekä Turun seudulla synnyttäviä äitejä, joiden laskettu aika on elo-syyskuussa.

Tarkoituksenamme on kuvata monipuolisesti erilaisten äitien näkökulmia, koskien odotusaikaa ja vanhemmuutta. Olit yksinhuoltaja tai suurperheellinen, edustat mitä kulttuuria tai uskontoa tahansa, olemme kiinnostuneita sinun odotusajan kokemuksistasi ja mielipiteistäsi.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä osoitteeseen aidit@aitomedia.fi, niin kerromme mielellämme lisää!

Aiempiin ohjelmiimme voit käydä tutustumassa Aito Media - Etusivu - www.aitomedia.fi
 

Yhteistyössä