Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Ensimmäinen ultra tehdään aina alakautta. Muuten on mahdotonta saada kaikkea näkyviin. Itse kävin ekassa ultrassa + verikokeissa samalla käynnillä, viikkoja silloin 11+5, eikä kukaan sanonut että olisi jotenkin "väärin".. :whistle:

rauha räppääjä + vitonen 12+6
 
Täällä ainakin viisi vuotta sitten tehtiin ultra alakautta. Mulla on huomenna se edessä (jännittää aivan pirusti) joten voin iltapäivästä tulla kertomaan, kuinka tehtiin. Ja nen verikokeet otetaan kanssa huomenna. Toivottavasti on kaikkki hyvin...
Pitäis varmaan varata aikaa lääkäriin, kun on tää nuha jatkunu jo 13 päivää ja alkaa olla posket kipeet, liekö poskiontelontulehdus päällä.
 
Ihana päivä! Lumitöitä ja lenkille :D

Vanilla Whip, meillä ainakin se neuvolassa ollut ultra on ihan kivikaudelta. Luulisin että äitiyspoleilla on aika samantasoiset, tasokkaat vehkeet. Muistankin kaksosten odotusajalta, neuvolan lääkäri sanoi ettei ole koskaan ultrannut kaksosia jotta tämä on hänelle uusi ja jännittävä juttu, katsotaan mitä tästä tulee... :confused: Ei sitten ollut odotukset kovin korkealla ja odotinkin aina äitipolin ultria.
Ei tässä muuta, nauttimaan tuosta ihanasta auringosta! :heart:

Myssypingviini rv 10+1
 
Moikka!

Pian pitäs lähtee muskariin, mut pikaseen käväsin :)

Milla: Meillä Foolproof kennelistä, ihan huippu kenneli ja sieltä toivon saavani seuraavankin pennun, jos vaan parin-kolmen vuoden päästä tuntuu, että jaksaa kunnolla pentuun perehtyä. Sillon varmaan uus koira tulee, kun vanha rupee oleen tosi vanha, mut katotaan otanko "sohvaperunan" (mahd. harjakoiran, joita meillä ollut ennen, äidillä vieläkin kaksi, muut kuollu vanhuuteen) :) Vai kunnon harrastuskoiran. Sen näkee sitten =)
Mistäs teidän koira on? :)

Laskettujen aikojen muuttamisesta, mun täytyy nyt kysyä, ku mua vähän hämmästyttää et miten niitä vaihdetaan ihan muutamillakin päivillä? Koska toi mittahan ei oo ihan täysin varma, mikä pienestä otetaan. Saattaa olla hieman kippuralla ym. Se mittahan on välillä +- 7pv. Meillä siis ainakin la ei muutu, jos ei tuu yli viikon heittoa suuntaan tai toiseen. Mulla edellisessä raskaudessa np-ultrassa anto muutaman päivän pidemmälle ku menkkojen mukaan ja sit taas rakenneultrassa muutaman päivän vähemmän =)

Nyt pakko liitää, tuun lukeen juttuja viel paremmin myöhemmin :)
 
Heippa kaikille! Mieletöntä, että meistä tosi iso osa on jo käyny nt-ultrassa ja kaikilla hyviä tuloksia. Ihanaa ja onnittelut meille kaikille! Vielä peukut pystyyn, että loput tulee yhtä hyvin perässä.

Onkohan meitä ainakin neljä tällä palstalla, joilla on LA 3.9.? Mulla nimittäin on myös, alusta asti ollutkin! Eihän teillä toisilla ollu synnytyssairaalana TAYS? :wave:

Kiitos vaununeuvoista ja belly banditeista! Suuri apu tuollaisista vinkeistä.

Mä en nyt ota enää kantaa tuohon lemmikkikeskusteluun. Musta tällä palstalla on säästytty tosi hyvin eripuralta ja kinasteluilta, koska tuntuu, että nykyään kaikki keskustelut päättyy kinasteluun ja pään aukomiseen. Jatketaan samaan loistavaan malliin! :)

Joku ehdotti, että pitäisikö meidän jakautua alkukuun ja loppukuun ryhmiin. Musta se ei olis välttämättä hullu ajatus, vaikkapa huomisesta maaliskuusta alkaen, kun voishan siinä silti käydä lukemassa edelleen toisenkin ryhmän juttuja jos haluaisi. Mutta voidaan pysyä tälläinkin. :)

Kakaa, voin kuvitella, että toi sun kertoma juttu on ollut aivan yltiöhauska siinä tilanteessa! :LOL: Nauroin itsekin täällä ääneen.

Taas valvoin viime yönä 2h... aargh. Mäkin olisin siis valmis meneen muutamaks kuukaudeks vanhainkotiin lepäämään! :LOL:

Maha on turvoksissa, ku jalkapallo, mutta alavatsa tuntuu hieman kovemmalta, eikä kaikkien housujen ylin nappi enää mahdu kiinni, joten kai siellä on jo vähän kohtukin kasvanut.

Minnianna ja Tirri 13+2
 
Viimeksi muokattu:
kiitos rauha ja cira vastauksesta. eli uskon jotta täälä mennään kans ihan alakautta tuo utra. En tierä missä ultrassa kaveri oli ollut kun ei siitä oikeen selkoa saanut mutta maanantaina se sitten selviää miten se tapahtuu :) jännittää aivan yli lujaa!!!! Toivottavasti Toukalla on kaikki hyvin!

Nyt on taas tuntunut sitä ihmeellistä poreilua tuola kohdussa, miehelle siitä kerroin ja se sanoi että jos Toukka sielä huhtoo menemään ja se saa kohdun porisemaan, mutta ei kai nyt vielä voi mitään tälläistä tuntua viikoja vasta se 12+6 ja esikoinen on tulossa :O

Kakaa ja Toukka 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Mulla viime viikolla nt-ultrassa kokeiltiin ensin mahan päältä ja kyllä siitä aika hyvin näkyi ja otti ensiksi siitä niskaturvotusmitankin, kun Tirri sattui just olemaan sopivassa asennossa. Sit kuitenkin jatkettiin alakautta, kun ei näkynyt tarpeeksi hyvin päältä. Sieltä tuli sama mitta niskaturvotukselle kuitenkin, mutta kuva tarkentui jonkin verran. Joillakin voi näkyä jo tarpeeksi hyvin tossa vaiheessa (12+3) mahan päältäkin.

Mä epäilen myös noita laitteitten kuntoja. Täällä on niin aataminaikaisen oloiset tilat ja erityisesti oli se laite neuvolassa, kun lääkäri kuunteli sydänääniä. Sellainen oikein kellastunut, alunperin valkoinen, laite. :O
 
Aaah! Ihan kuin pahoinvointi alkais nyt vähän hellittää. Edelleen joutuu usein jotain napostelee ja iltapäivisin on pahempi olo, mutta nyt on parina päivänä ollut jo parempi olo, et ehkä se tästä.:)

Nt-ultraankin tuli aika ja se on tasan kahden viikon päästä. Vitsi ku ei malttais odottaa sinne asti. Mulla muuten viimeksi reilu kaksi vuotta sitten tehtiin nt-ultra mahan päältä naistenklinikalla ja uskon että sama käytäntö on yhä. Joskus kahdeksan vuotta sitten kun odotin keskimmäistä niin silloin se tehtiin vielä alakautta. Ja verikokeisiin menen sitten heti ton ultrauksen jälkeen.

Ainakin tähän asti oon onnistunut piilottamaan mahan, vaikka voi olla että joku ehkä on jo töissä huomannutkin. Suunnitelmissa olis että sitten kahden viikon päästä ultran jälkeen saa sitten uutinen vapaasti levitä. Kunhan sinne asti pysyis vielä salassa. Töissä on kyllä aikamoinen tilanne nyt päällä ja työkaverin kanssa melko haasteellista, että saa nähdä mitä toi raskausuutinen sitten aiheuttaa.

Silloin tällöin tulee aina kuunneltua dopplerilla sydänääniä ja se on kyllä kivaa. Saa aina varmistusta, että kyllä siellä joku on.

Billabee 10+0 (poks!!)
 
Täällä yksi vielä ilmoittautuisi mukaan, jos vaan mahtuu, eli:
Engla / 34 / kolmas / LA 29.9 / TYKS / tyttöolo

Taustalta olen seurannut teidän juttuja plussaamisestani asti, mutta nyt vasta tuli itselle sellainen olo että uskaltaudun mukaan. =)

Alkuraskauden ultrassa kävin ja se tehtiin mahan päältä (silloin 7+3). Siellä pikkuinen köllötteli :heart: Ensimmäistä lasta kun odotin tehtiin nt-ultra alakautta, toista odottaessa oli uudemmat laitteet hankittu ja ultrattiin mahan päältä. Nt-ultra mulla vasta 21.3 jolloin viikkoja 12+4, ja ultran jälkeen verikokeeseen seulaa varten.

Maha nyt jo niin pullea, että suosiolla oon vetänyt äippähousut jo jalkaan, viime viikolla meni vielä omat farkut niin että oli napit auki, mutta koneella kun koko päivän istuu, ni ei tuntunut mukavalta enää..

Aurinkoista päivää kaikille
Engla & herne 9+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Josko itsekin saisi pitkästä aikaa aikaiseksi kirjoitettua.

Ensinnäkin onnittelut kaikille ultrassa käyneille! :heart:

Ja tervetuloa uusille! :) Meitä onkin jo yli 100 odottajaa!

kaarja täälläpäin on käytäntönä, että jos np-ultrassa laskettuun aikaan heittoa on yli 4 päivää, niin sitten sitä siirretään

kehon muutoksista olitte keskustelleet. Itseäni ei kyllä ainakaan tällä hetkellä kauhistuta tulevat muutokset. Edellisessä raskaudessa kiloja ei tullut kuin 8, ja kaikki näytti tulevan vain tuohon mahaan. Jos tällä kertaa käy yhtä hyvin, ettei muuten erityisemmin leviä mihinkään suuntaan, niin innolla odotan vaan mahan kasvua :) Tietty sitten voi olla vähän toinen ääni kellossa, jos niitä kiloja alkaa kunnolla tulemaan, kun sittenhän niitä väkisin menee myös muualle kehoon.

äitiyspakkausta ei tällä kertaa oteta, kun tuo esikoinen on vasta vuoden ikäinen, niin kaikki oleellinen sieltä on tallella, ja vaatteita ihan riittävästi :) Sinänsä olisi kyllä kiva ollut se ottaa, kun niitä on niin kiva hypistellä :)

Kiitos tuosta belly bandit vinkistä sille joka sen laittoi! Enpä ole itse ennen kuullut, mutta menee varmaan hankintaan, kun esikoisen jäljiltä maha vieläkin aika löysä. Tosin johtuu kyllä varmaan täysin omasta laiskuudesta, kun ei ole tullut tehtyä asialle mitään :ashamed:

ON: Maanantaina oli sitten toinen neuvola + ensimmäinen neuvolalääkäri. Kaikki arvot oli ihan normaalit, hb oli myös hyvä, vaikka epäilin että se olisi jonkun verran pudonnut, kun tuntuu että kokoajan vaan väsyttää. Sydänäänetkin saatiin melkein heti kuuluviin :) syke oli 150-160. Kohtu on kuulemma tällä kertaa ihan pystysuora, kun edellisessä raskaudessa oli taaksepäin kallistunut. Josko sais sit sen kunnon vauvamahan näkyviin vähän aikasemmin kuin viimeksi :heart:

Nyt vaan kovasti odotellaan, että josko niitä liikkeitä alkaisin pian tuntea :heart:

äippä 13+6 (huomenna poksuu, ja alkaa jo 15. viikko! :) )
 
Mulla tehtiin tuo nt-ultra alakautta esikoisen aikaan (melkein 3vuotta sitten) Mut sama kai tuo mitä kautta se tehdään, kuhan kaikki ois kunnossa! Mulla tasan kaksi viikkoa siihen ultraan :)

Meillä on nuo seulontaverikokeet niin ,että 9-11 viikoilla kun käy niin ok. Itse kävin siellä kun viikkoja oli 9+3.

Ihanaa pääsen kohta hierojalle :) Niskat alkaa taas olla niin tukossa, että on jo aikakin! Käyn yhdellä vyöhyketerapeutilla ja se on kyllä auttanut mun vaivaan.

Niin ja loma loppuu ja huomenna töihin :) Ihan kivaa!! Jos sitten ultran jälkeen ilmoittaas töihinkin tästä raskaudesta :)
 
Tulin nopsaan kommentoimaan - joku oli tuolla ehdottanut tämän ryhmän kahteen jakamista, apua! :O Eikä varmasti jaeta yhtään mitään - minä haluan olla tismalleen "ajan hermolla" mitä teihin pidemmälle ehtineisiin tulee! Eikä tämän hetken aika/voimat riitä kyllä kahden eri ketjun säännölliseen seuraamiseen. Nyt on niin kriittiset ajat meneillään ja esikkoa kun odotellaan, niin kaikki liikenevä vertaistuki on kullan arvoista. Uskaltakaapa vaan häipyä tästä ketjusta johonkin (niin mulla porisee yli ne kuuluisat raskaushormonit) ;)

Vanilla (10+1)
 
täälä kans samaa mieltä vanilla whipin ja tillun kanssa. eli jatketaan tällä ja ei jaeta kahteen osioon!! Itte tykkään ainaki kun tekstiä tulee, olisi se kurjaa jos täälä kukaan ei mitään puhuisi ja joutuisi yksin hihhuloimaan!! Nyt vasta kevätkin on tulossa jotta eiköhän tässä pikkuhiljaa kaikki rupea tutuiksi tulemaan ajan myötä :)

Ja mä en ainakaan pahastu että mun nimimerkkiä ei muista jos kysyn jotain, kysyn yleensä ihan yleisesti jonkun josta vois keskustelun aihetta ruveta jyystämään niin ei tarvi murehtia siitä asiasta ainakaan minun mielestäni :)

(.) Taas tuntuu sitä outoa porinaa kohdusta ja ihan tuosta häpyluun kohdalta missä yleensä Toukka on majaillut kun sykettä on kuunnellut dopperilla... Eihän ne millään voi vielä olla toukan liikkeitä, mutta otan kyllä asian selville ens viikolla neuvolassa tai ultrassa =)

Kakaa ja Toukka 12+6
 
kaarja: Minulla muutettiin la edellisessä päivän takia :D Luulisin että sekin ruuppuu siitä ultraavasta kätilöstä että miten herkästi muuttavat. Varmasti siitä on jokin suosituskin, mitä ei näemmä aina noudateta :)

Kakaa: Np-ultra tehtiin minulle tällä kertaa mahan päältä kun taas edellisessä sisäkautta. Samassa paikassa ultrattiin, joten näköjään tämäkin menee ultraajan valinnan mukaan. Jos ei olisi mahan päältä näkynyt, olisi ultrannut sisäkautta.

Engla: Tervetuloa :wave:

Teeulle & LittleStarille onnittelut ultrakuulumisista :heart: ja Krumeluulle onnittelut seulatuloksesta :heart:


Moonchaser 13+4
 
Tervetuloa Engla!

Joo, eli tytöllä oli eilen illalla jo 38.4 kuumetta eli kotona ollaan nyt taas. Onneks nukahti päiväunille tuossa reilu tunti sitten, kun yleensä ei nuku kotona enää päiväunia, mutta nyt oli kyllä tosi väsynyt, voi pientä raukkaa.

Äitiyspakkaus: En tiedä oikein vielä otetaanko. Edellinen on kyllä ihan säilössä eli silleen ois turha, mutta oishan sitä kiva päästä tutkimaan ja hiplailemaan niitä tavaroita. Ja se 140e on kyllä aika pieni raha kuitenkin. Tuo nykyinen pakkaus vaan näyttää minusta sopivan paremmin pojalle (aika paljon tais olla sinisiä vaatteita, vaikka voihan niitä tytöllekin hyvin pukea).

Muista hankinnoista: meillä on kaikki tytön varusteet säilössä, paitsi turvakaukalo puuttuu, koska se oli meillä vaan lainassa kavereilta. Yhdistelmävaunut kovalla kopalla (jotkut Briot, oiskohan olleet Novat) on hyvässä kunnossa. Sitten on pinnasänky, sitteri, kantoreppu, amme, vaatteita, mutta ne tietysti jostain 68cm eteenpäin melko tyttömäisiä, että jos poika tulossa niin on hommattava sitten uusia. Matkarattaat on, mutta nekin on pinkit, että en ehkä poikaa niihin kuitenkaan laittaisi, tai no pitää miettiä sitten.

Vaunuista/rattaista: Meillä siis nuo yhdistelmävaunut, joissa se istuinosan päälle nostetta kovakoppa (ei siis erikseen istuinosaa ja vaununkoppaosaa). Tykkään kyllä noista vaunuista, mutta rattaina ne ei ehkä kuitenkaan ole parhaat mahdolliset. Mielestäni niissä ei se selkänoja nouse tarpeeksi pystyasentoon (90 asteen kulmaan), vaan jää hieman takakenoon, joten tuntui että lapsi istuessaan valui niissä huonoon asentoon, eikä saanut istuttua kunnolla tukevasti selkäsuorana, varsinkin siis pienenä kun selälle ois tarvinnut enemmän tukea. Autossa myös vievät tietysti paljon tilaa. Matkarattaina meillä on carenan easyt (muistaakseni) ja ne ei kyllä sitten kulje hiekka- eikä sorateillä kun tosi huonosti, niissä siis pienet pyörät, jotka hiekkatiellä työntelyn jälkeen eivät myöskään toimi enää kunnolla tasaisellakaan, varmaan mennyt hiekkaa sinne väliin... Mutta onhan noilla jotenkin pärjätty. Nyt ostaisin sellaiset kuomurattaat, joissa isot pyörät ja joihin saisi kopan vauvallekin, niin oisivat matkalla paljon helpommat. Siis yhdistelmien lisäksi (yhdistelmiä siis käyttäisin kotona ja kaupungilla/matkoilla kuomurattaita).

Lasketun ajan muuttaminen: meillä siis muutettiin, kun heitti ultrassa viidellä päivällä ja se kätilö sanoi, että vaihdetaan jos heittää viidellä tai useammalla päivällä. Viime raskaudessa heiti ultrassa neljällä päivällä ja silloin ei laskettua aikaa muutettu.

Np-ultra tehtiin täällä alakautta.

Minäkään en kannata ryhmän jakamista, kiva vaan kun on paljon keskustelua ja seurattavaa. Kyllä ne nimet sitten pikkuhiljaa rupeaa jäämään mieleen. Ja keskustelun vilkkaushan voi vielä vaihdella paljon, niin ois ikävä jos yhtä-äkkiä jäikin pino ihan hiljaiseksi.

Teeu 13+2 (ihan outoa kirjoitella noin pitkällä olevat viikot!)
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Ulkona on ihan mahtava aurinkoinen keli!

Belly bandit kuulostaa mielenkiintoiselta, itsellä kun on jäänyt esikon odotuksesta sellainen pömppä... Ja kiva kuulla, että se voi olla erityisesti sektion jälkeen hyvä, tukee haavaa jne. Minun esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, kun synnytys pysähtyi. Jälkeenpäin todettiin että lantio on liian ahdas. Nyt voi olla, että tämä tulokas syntyy myös sektiolla, mikä toivon mukaan on etukäteen buukattu. Uutta kiireellistä en halua, sen verran karmivaa touhua oli... Onko jollakulla muulla kokemuksia sektiosta tai onko juteltu sen mahdollisuudesta neuvolassa?

En ihan vielä olisi uskonut tätä päivää näkeväni, mutta mulla alkaa pahoinvointi helpottaa, jihuu! Viikkoja on nyt 11+4. Edellisessä raskaudessa pahoinvointi helpotti viikolla 12. En valita yhtään, en =)

Älkää pliis jakako meitä kahteen ryhmään! Mulla on LA 15.9. enkä siis osaisi edes päättää kumpaan liityn :)

pienisieni 11+4
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista! :D

Äitiyspakkauksesta: Ollaan molemmilla kerroilla se otettu ja aion ottaa myös tällä kertaa. Minusta on kiva siitä sitten säästää just esim. omat makuupussit niin saavat pitää muistona. :) Meillä miehen omassa äippäpakkauksessa ollut ruskea makuupussi jossa nalleja, aika retro on. :D

Vaunuista: Meillä Brion yhdistelmät (combit) kovalla kantokopalla, vuosimallia 2005, mutta saavat vielä kelvata. Ei niitä olla käytetty kuin päikkäreillä ja vaunulenkeillä. Sitten löytyy Gracon ikivanhat matkarattaat, aika rimpulat, mutta kätevät niin kauan kun on käytössä turvakaukalo (sekin siis Gracon), ni saa kätevästi napsaistua kiinni rattaisiin. Sitten löytyy vielä Phil&Tedsin tuplat pehmeällä kantokassilla. Ostettiin aikoinaan kun ikäeroa lapsilla vain 1v9kk. Olen niistä tykännyt tosi paljon, näppärät reissussa kun vie vain tavallisten rattaiden verran tilaa vaikka ovatkin tuplat.

Pahoinvointi hellittänyt selvästi tällä viikolla. Viikosta 5 eteenpäin oli päivittäin sellainen etova olo, en kuitenkaan kertaakaan joutunut oksentamaan, onneksi. Röyhtäily auttoi! :) Ja väsymyskin ehkä hieman helpottanut, mutta se voi myös johtua keväästä! Ihanaa kun aamulla on jo 8 valoisaa ja illatkin jo selvästi pidempiä! :cool:

Ihan huippu se punakaalitesti!!! :LOL: En kylläkään (vielä ainakaan) ole testannut kumpiko olisi tulossa. Kaksi tyttöä kun jo on, niin mun on hyvin vaikeaa kuvitella itselleni poikaa... Jotenkin poika olisi kiva, mutta tytölle olisi kaikki vaatteet valmiina. No, tyttöolo siis joka tapauksessa on. Mutta ei aiota selvittää etukäteen, kertaakaan ei olla vielä kysytty sukupuolta, ni jännitetään tälläkin kertaa loppuun asti.

Mielitekoja / ällötyksiä ei pahemmin ole ollut. Appelsiinit maistuvat, smoothiet, mehujäät.. Sen olen huomannut että nyt jo tulee pienestäkin määrästä ruokaa heti sellainen tosi täysi olo. Pitäisi syödä vähän ja usien.. Yleensä lounaalla tulee syötyä ihan liikaa ja sit loppupäivä on ihan ähky olo.

Nyt ei tule mieleen mitä muuta piti kirjoitella... :) Toisella kertaa sitten!

Engla 9+4
 
Hei syyskuun odottajat! Vieläkö tänne mahtuu mukaan? Olen 31-vuotias odottaja Tampereelta ja odotamme kolmatta lastamme. Ennestään on 2- ja 4-vuotiaat tytöt. Nytkin on tyttöolo. ;) Laskettu aika on 2.9, tosin ultran mukaan 1.9. Ei sitä lähdetty silti muuttamaan. Tänään siis 13+3

Yeppee ja Pikkuinen
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Piti tulla kertomaan neuvolakuulumisia vain. Eli toinen neuvola takana ja kaikki erinäiset labratulokset sain kuulla ja kaikki kohdillaan, pissatesti, hemoglobiini ja verenpaine ok :) Painoa oli tullut n. kilo. Harvemmin kyl näin hyvässä syynissä on ollut.. Aika rutiinikäynti tuo oli kun minulla ei oikeastaan ollut mitään sen kummempaa kysyttävää. Teki mieli oikein alkaa väkisin kysymyksiä keksimään kun kuitenkin ensimmäinen raskaus menossa niin voi kohta täti alkaa ihmettelemään, kun ei mulla koskaan muka ole mitään erikoista.

Kiva oli kuitenkin kun sydänäänet kuunneltiin ja siellähän se taas sykki hirveetä kyytiä syke 150 :) ihana tuommoinen "varmistus ja muistutus", että siellä pikkuinen on elossa. Ehkä jaksaa taas viikon uskoa, että kaikki on hyvin :LOL: Pitää oikein itselleen nauraa kun olen jotenkin niin holtittoman epäuskoinen tän raskauden kanssa.. Kaksi seuraavaa neuvolakäyntiäkin jo sovittiin. Rv 22 neuvolakin jo siksi, että mies pääsee varmasti mukaan, neuvolatäti oikein erikseen sitä toivoi, siellä on tuota parisuhteen voimavarojen kartoitusta jne ja sitä olisi hieman vaikeaa yksin käydä läpi.. :)

Wasabi ja masukki 13+6, huomenna poksuu uusille hurjille lukemille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Tervetuloa Engla ja Yeppee :wave:

Joo, ok, ilmeisesti siis vaan erilaisia käytäntöjä ton la:n muuttamisen suhteen :) Ekan lapsen odotusaika ja synnytys tapahtu Salossa ja nyt majaillaan Raisiossa ja molemmissa siis tuo 7pv:n käytäntö. Neljän-viiden päivän heittojen takia muutokset on kans must ymmärrettäviä, mut sitä vähemmät on must "hassuja" =) Ku tosiaan rakenneultra voi taas antaa jotain muuta. Mut eipä sillä nyt mitään väliä ole, kuhan vaan mietitytti et miks eritavoilla, mut niin se näyttää olevan monissakin asioissa eri paikoissa :) Meillä np-ultra tehdään vatsan päältä ja verikokeet otetaan siinä samassa. Seitsemän vuotta sitten mulle ei Salossa tehty koko np-ultraa! Olin nyt viime raskaudessa ihan ihmeissäni, et näinkö aikasessa vaiheessa pääsee ultraan :D Ku esikosta tosiaan vasta sillon puolessa välissä. Mut ilmesesti sillon se ei ollu pakollinen (selvinny jälkeenpäin, ku sitä ihmetelly) vaan vaan suositus.

kaarja 13+3
 
Heippa hei!

toinen murunen ois tulossa ja LA ois 9.9.2012 :) tänään oli ultra ja kaikki ok! :) synnytyksen olisi tarkoitus tapahtua Jyväskylässä, Keski-Suomen keskus-sairaalassa :)

Pahoittelut vauvansa varhain menettäneille :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa

Yhteistyössä