Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Anteeks nyt vaan mutta mua ällöttää ja pahasti nyt kaikki miehet.Voiko ne olla niin helvetin yksinkertaisia ettei nyt yhtä raskautta voi kaaliinsa painaa?!
Ottaa vähän aivoon ja oon ihan raivoissani!!Oiskohan oikeasti kyse vain siitä että heitä PELOTTAA uusi elämän vaihe ja sen tuoma vastuu ja lopullisuus että eivät HALUA TAJUTA koko asiaa??Yrittävät kieltää kokoasian niinkauan kuin mahdollista.Idiootit sanon minä.
Ei siis näin joka miehen kohdalla, en yleistä.
Mun oma mies on ollut kans tosi passiivinen et oon kans miettiny samaa ku Kusma ja oon ollu niin pettynyt et moni muukin asia miehessäni on alkanu ärsyttää.
Kuulostan varmasti katkeralta mitä myös olen.Ei ihme, oon saanu pettyä miehiin niin monessa suhteessa ja asiassa et ei ole tosikaan.Oon välillä miettynyt tosissaan et ottasin naisen ni ei tarttis katella miesten yksinkertaisuutta ja tunneälyn puutetta!:stick:

Sori mutta oli pakko päästä purkamaan!

Ja tsemppiä Kusmalle!Tiedän tunteen.:hug: :flower: Tässä vaiheessa on vähän paha lähtee..mulla ollut ihan samat fiilikset.Vaikka kyllä sitä yksinkin pärjäis jopa loistavasti mutta haluaisin mielelläni koko paketin, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nia88
AAAaaahhhhHH nyt saa huokaista helpotuksesta|O
Aamulla käytiin neuvolassa ja ensin hoitaja kuunteli sykettä, mutta ei saanut sitä kuulumaan oma syke jyskytti milijoonaa!!!:ashamed:
Mutta sitten mentiin ultraan ja sielä se pieni Toukka on ja sydän sykkii ja kaikki on hyvin!! :heart::heart: Tuli niin helpottunu olo kun näki pikkuisen!
Ja sitten hoitajan kanssa käytiin asioita ja kaikkia läpi ja sain kysymyksiini vastaukset! Ja vielä ihanempaa oli se kun mies tuli paikalle mukaan :kiss:

Nyt onki päätettävissä tämän viikonlopun aikana että halutaanko mennä sikiöseulontaan:$

Lasketuksi päiväksi arvioitiin 6.9.2012 =) hihiii aivan yli jännääääääää!!!
Oon ollu nyt koko aamu päivän aivan hymy suin :)

Puhuitte työpaikoista itse olen toimisto työssä tällä hetkellä, itse en halua olla sairaslomalla paitsi jos oikein akuutti tilanne tulee :)
Tänään sitten kerroinkin ilouutisen työkavereille!

Kakaa ja Toukka 10+1
 
Ultrassa käyty ja siellä näkyi pikkuinen tyyppi jolla sydän läpätti ja vastasi ihan täysin viikkoja. :heart: Lääkäri oli todella mukava ja kertoi kaikki tarkasti ja sanoi että todella hyvältä näyttää kaikki. Lopuksi onnitteli ja sanoi että nyt voitte mennä vaikka vauvan kunniaksi pullakahveille.:) Ihana fiilis!

Tänään on kylläkin ollut taas aika pahoinvoiva olo. Tuntuu että ihan kuin olis pahoinvointi vähän yltymässä. Toivottavasti ei kovin pahaksi menis, että pystyis töissä käymään. Onneksi on viikonloppu edessä niin saa rauhassa potea. Mutta nyt meen soittelee neuvolaan ekaa aikaa...

Hyvää viikonloppua!

Billabee 7+2
 
Onnea BillaBee!
Mulla kans tuntuu et oireet pahenee- taas.
Tuntuu et kunnon lieskat vaan lyö ihon läpi ku on niin hiki ja sit tuntuu et laatta ois kokoajan lentämässä..
Ja sit vielä pitäs kestää idiootti miestä joka ei muka tajua mitään.
 
On vähän takaraivossa sellainen tuntuma, että joudun jättämään tämän ketjun. Soitin naistenpolille uusintaultra-aikaa ja sieltä annettiin varuiksi jo ohjeita keskenmenoa varten. Keskiviikkona sinne ultrailemaan sitten..

Mies on kovin optimistinen, mutta jotenkin on nyt sellainen tuntuma itselläni, että ei mene hyvin tämä homma. Ollaan vielä lähdössä lähes kehitysmaahan kahdeksi viikoksi reissailemaan ja nyt pelottaa sekin, että menee kesken siellä. En voi todellakaan mennä minnekään puoskarille sellaisessa maassa.

Keskiviikkona olisi helpotus se, että syke näkyisikin tai sitten että ei olisi tapahtunut edellisestä kerrasta mitään ja saataisiin esim. lääkkeillä koko juttu pois alta. Saisi jatkaa taas normaalia elämää.

Korpee koko homma ihan kympillä. Juuri kun on päässyt lapsettomuuskriisissä sellaiseen vaiheeseen, että ei koe lapsia edes tarpeellisiksi tässä elämässä, niin pamahtaa raskaaksi ja sitten menee tod.näk. samantien kesken. Ihan kuin joku leikkisi kustannuksellani..

Valitin varmaan jo tarpeeksi :mad:
:p

-syssy
 
no on se,jollekkin nuorelle juipille,olikohan 24v. siis martina,raskaana. jos joku jo tippu kärryiltä! eilen porukoiden luona vilasin seiskaa niin siellähän se kekkuloi,maha pömpötti jo (minusta) aika isona.

kyllä se vaan niin on että nuo ukot on vaan niin hitaita (tyhmiä) älyämään mitä meissä nyt tapahtuu. alussa ei minunkin mies oli tosi varovainen ja hissunkissun,ei olisi antanu minun kertoa omalle äidillekkään vielä asiaa,ymmärrän kyllä kun meillä oli se keskeytys niin pelottaahan se jos jotakin menee pieleen taas.
nyt kun viikkoja on tullu lisää niin on se vähän jo ruennu relaamaan. 100% se on kyllä koko ajan mukana ollu,harmitteli sitäkin kun ei eka neuvolaan päässy.
puhuu jo mikä huone laitetaan lastenhuoneeksi ja jne.
vaikka pelko keskeytyksestä tai mahdollisista ongelmista on vielä mukana,ainakin sinne rakenneultraan asti,niin koitetaan silti suhtautua positiivisesti ja luottavaisesti,ei se murehtiminen ainakaan paranna asiaa.
ensi viikolla olis seuraava ultra,sitäkin tietty pitää jännittää onko tyyppi vielä mukana ja onko se yksin!
kohta poksahtaa rv 9,eikös sekin ole jonkin sortin välietappi?!

Onnea hyvistä uutisista kaikille! :flower: ja voimia ikävien asioiden kanssa painijoille!

kaktus ja tyyppi 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Ootta täälä puhunu miehistä ja niiden suhtautumisesta raskauteen.. Meillä on aivan eri ääni kellossa, mies oli eilen kertonut työkavereillensa ja pomollensa menevänsä ultraan aamulla ja tulee sen takia myöhemmin töihin :) ja sitten kun neuvolasta aamulla tultiin kotia päin mies kehu jotta se ottaa ultrakuvan mukaan ja aikoo näyttää sitä äitillensä =) Aluksi olimme suunnitelleet että äitienpäivä olisi hyvä ajankohta kertoa mutta ei sinne asti millään tätä pysty salaamaan, mun mahaki olisi siinä vaiheessa jo valtava :) Sitte puhuin että jos kuukausi vielä odotettaisiin mutta nyt se kävikin niin että mies halusi sen kerto jo nyt, minä sitte räpsääsin kännykkään ultra kuvasta kuvan, ja lähetin sen äitilleni :)

Nyt vielä pari tuntia töissä sitten pääsen kotiin tutustumaan kaikkiin esitteisiin mitä neuvolasta sain!!

Kakaa ja Toukka 10+1
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan!

Olen 30-vuotias kajaanilainen. Toinen raskaus, esikoinen on 2 v 5 kk. Viikkoja on tällä hetkellä 8+4 omien laskujen mukaan, ensi viikolla toivottavasti ekassa neuvolassa tarkentuu. LA olisi siis 17.9. ja paikkana KAKS.

Ai niin. Testin tein jo kuukausi sitten ja olen siitä saakka vaan vakoillut muitten menoa kun en ole jaksanut kirjautua. Olo on ollut välillä ihan karmea.
 
Viimeksi muokattu:
Syssy odotetaan nyt sinne keskiviikkoon. :hug:

Cira tervetuloa ja onnea plussasta. Samoilla viikoilla mennään :)

Miehistä meillä mies esikoisen odotuksessa oli ja halusi ehdottomasti olla mukana,ultrat yms muut. Ihan jokaisessa neuvolatädin tapaamisessa ei kuitenkaanollut mukana :) mutta kyllä sillä miehellä meni sinne ekaan ultraan ( Np- ultraan) ennen kun sekin tavallaan hoksas raskauden ja uskals kavereilleen kuuluttaa. Meillä se mies luki joka viikko kun vaihtu sen tulevan viikon muutokset vauvassa ja äidissä ( neuvolasta saatu kirjanen). Ihana :heart:

Finneistä mä olen atoopikko ja mull harvoin mitään finnejä tulee. Jos tulee niin yleensä se yksi MEGAISO juuri ennen kuukautisten alkua :LOL: ( pamahti muuten ennen plussatestiäkin,tästä hieman aavistelin kun ei kuitenkaan menkkoja kuulunut ) mutta siis esikoista odottaessa mulla meni järkyn näköiseksi yläselkä, ja siellä ei ikinä ole ollut yhen yhtäkään näppylää. Ja toinen paikka mihin tuli semmosii pienii kutittavii näppyi oli hiusraja,nytkin on,mut onneks ei selässä.

Onnea kaikille hienoista utra kuulumisista yhyyyy kaikki on nähnyt toukkansa mulla vielä 2 viikkoo vai kolme :(

Närästyksestä vielä,mullakin on pikkasen närästys nostanut päätään. Viimeksi se oli loppuraskauden kiusa. Ei kait se nyt vielä...

Ranskis ja herne 8+4
 
Hei kaikki!

Paljon onnea kaikille odottajille ja lohdutuksia ja tsemppauksia, jos raskaus on mennyt kesken...

Olen uusi palstailija, ikää on jo päälle 30 v reippaasti. Meillä on esikoispoitsu 9kk. Hän sai alkunsa vasta kahden vuoden yrittämisen jälkeen ja jouduimme turvatumaan clomifenin apuun. Olemme onnellisia tästä yhdestäkin natiaisesta, imetin ja päätimme, että pikkukakkonen saa tulla jos on tullakseen. En voinut kuvitella, että mellä tärppäisi näin pian! Yhdet menkat ehti olla. Raskausoireita ei juuri ole ollut kuten ei esikoisenkaan aikaan (silloin oli kuvotusta ihan vähän), mutta menkkoja ei kuulunut joten tammikuussa testailin pariinkin kertaan. Molemmat testit olivat negoja! Mietin että imetys sotkee nyt vain kiertoa. Huvikseen testailin puolihuolimattomasti tässä yks aamu ja pam!kaksi viivaa rävähti ruutuun HETI! Voi sitä onnen kiljahdusta, äkkiä soittamaan miehelle töihin, joka oli tietysti myös ihmeissään ja onnesta soikeana. Tein seuraavana aamuna digitestin ja se näytti raskaana 3+ On tämä niin ihanaa!

Meillä ei ole tarkkaa tietoa millä viikoilla olen, mutta ensi vkon lopussa on ultra, jossa salaisuuden verhoa raotetaan :) mutta luultavasti vauva syntyy syyskuussa. Neuvolassa epäili kätilö, kun soittelin, että mulla on ollu ehkä pitkä kierto ja ne testit eivät olleet näyttäneet raskautta vielä. Kummallista silti, että ne oli ihan puhtaat negat ei edes haamuviivoja...Nyt vaan sormet ja varpaatkin pystyyn, että kaikki on siellä niin kuin olla pitää. Hajuherkkyys on nyt tullut ja pieni paineen tunne alamasussa, ei muita oireita. Esikoinen pitää meidät kiireisenä, hän kun on alkanut nousta tukea vasten. Jännittää kovasti miten kaikki menee kun on taapero ja sitten tulee pieni käärö, mies on paljon töissä kuitenkin. Onhan siitä ajasta muutkin selvinneet joten varmasti mekin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Tännepä ei taaskaan mitään uutta, kunhan tulin kommentoimaan :)

Tervetuloa Cira, pienisieni & Lilyanna :wave:

Hemmottelua en ole saanut erityisemmin osakseni, eikä se minua sinänsä haittaa koska en ole itsekään mikään hempeilyn ystävä :) Ehkä mieheni yrittää olla vähän ymmärtäväisempi minua kohtaan, kun saan hepuleita ja jos olen väsynyt (ja kun olin huonovointisempi) ja makoilen vaan sohvalla, niin antaa tietenkin levätä eikä kyseenalaista oloani millään tavalla. Varmasti loukkaantuisin todella paljon jos ymmärrystä ei tuolta saralta heruisi, tai jos hän väittäisi että liiottelen. Asiat sujuu meillä samaa rataa mitä ennekin, eli mies auttaa kotitöissä ja lastenhoidossa työaikojensa puitteissa :)

Miehen hitaasti lämpenemisestä muuten täytyy mainita, että meillä kävi ainakin juuri toisinpäin :D Edellisessä raskaudessa mies oli jo kertonut ja hehkuttanut kaikille viimeistään sillon kun rv8+5 käytiin varhaisultrassa. Ultrakuviakin kopioi ja lähetteli sukulaisille :heart: No nyt taas en tiedä että hän olisi kertonut kun yhdelle kaverille. Tosin raskaudesta ollaan puhuttu aika vähän edellisen keskenmenon ja tässä raskaudessa olleen km epäilyksen takia. En vielä uskalla suunnitella mitään kummempia, tai halua hirveästi asiasta puhella koska mahdollinen pettymys tuntuisi muuten vaan kamalammalta.. Mies onneksi on kovin luottavainen asian suhteen ja yrittää vannottaa että kyllä kaikki menee hyvin. Mutta ehkä se minullakin helpottaa ajan kanssa :) Että kai se pelko hänenkin mielessä vielä vähän jyllää vaikka tiistain ar-ultrassa kaikki tosiaan näytti ainakin olevan hyvin.

Kusma & Pikku myy: Täytyy muistaa että miehet eivät tosiaan ole raskaana, eikä voi olettaa heidän eläytyvän jokaiseen meidän tunteeseemme ja oloomme, kun eivät itse niitä koe tai tajuavan mitä haluamme, varsinkaan jos emme sano sitä ääneen. Olen itse kuullut mieheni sanovan tutuilleen että ei sitä oikeen käsittänyt kun vasta synnytyksessä, mitä tulee oikeasti tapahtumaan. Vaikka kuinka on ultrissa ja neuvolassa mukana, ja tuntee liikkeet mahan päältä, niin ei se ole sama kuin että sitä itse kantaisi sisällä. Toki ymmärrystä ja hellyyttä saa ja pitääkin vaatia. Todella kurjaa jos minkäänlaista ymmärrystä ei huonoon oloonkaan heru :( Toivottavasti siihen tulisi pikaisesti muutos. Tämän ei ole missän nimessä tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä vaan lähinnä haluan avata vähän toista näkökulmaa asiaan :)

Nukkumis ongelmia löytyy täältäkin, niinkun edellisessä viestissä parjasinkin :kieh: Herään tosiaan aikasin vaikka olisin saanut miten myöhään unta. Hetken aikaa sain sentään nauttia siitä että nukahtamis vaikeuksia ei ollut ja nukahdin aina klo 21-22. Nyt vaikka kuin väsyttää, niin kun menen nukkumaan, saan pyöriä hyvin pitkän tovin. Tämä on taas tosi paha kierre kun päivä päivältä olen väsyneempi koska en saa tarpeeksi nukuttua |O

syssy: Toivon kovasti että epäilyksesi osoittautuisi vääräksi. Uskon että tilanne on vähintäänkin persuksesta : / Onneksi mitään vuotoja ei ole kuitenkaan ollut. Paljon tsemppiä keskiviikon odotteluun :hug:

Billabee: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:


Moonchaser 10+1
 
Kusma ja Pikku Myy Voihan olla että mies oikeasti onkin vähän passiivinen, etenkin jos ensimmäinen vauva tulossa. Se pelottaa, sillä seuraahan siitä vastuuta lähes loppuiäksi! Neuvolasta saatiin sellainen kirja jossa toisella puolella tarinaa isälle, sen lukaiseminen voisi ehkä avata hieman miehelle naisen maailmaa odotuksen aikana :) Mutta muistakaa, että teilläkin hormonit heittelehtii ja voi olla ettei itse aina tule huomanneeksi omaa käytöstään tai muutoksia siinä; jo sekin voi saada miehet helposti varpailleen (jos yhtäkkiä on tuittupäisempi/alakuloisempi/hellyydenkipeämpi/mitä vain). Kyllä se siis siitä ajan kanssa, vaatii sulattelua mutta ehkä tämä 9kk kantoaika on ihmisellä ihan tarkoituksella näin pitkä (koska ihmisurokset on vähän yksoikosia välistä..) :D

).( Kävin tänään ekassa lääkärissä joka teki sisätutkimuksen, kaikki oli varsin ok ja kohdunkaulan sanoi olevan pitkä (mikä on hyvä asia). Ultrasi myös sisäkautta ja siellä se oli, sormet ja varpaatkin näkyi!!! Jalat ristissä niinkuin kuvissakin niillä on. Oli todella miellyttävä kokemus!

Kerroin tänään myös siskolleni sekä äidille... :heart:

Pipsapippuri rv 8+4

p.s: Koska tänään olen jo useasti kuullut että maha näkyy selvästi, otin sen "kunniaksi" kuvan faceryhmään. Olisi pitänyt vähän tankata etukäteen ennen lapsentekojuttuja niin ei jäisi kiinni näin alussa - toisaalta en osannut kuvitella että alkais näkymään ensikertalaisella tällailla.. vaikka turvotuksesta siis kyse onkin mutta silti hyvin vatsan alueelle muotoutunut sekin.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen käyty ultrassa ja todettu enää vain yksi syke. Osasin jotenkin odottaakkin sitä. Parempi ehkä näin, yhden vauvan kanssa on varmasti helpompaa kuin kahden. Kovasti vaan toivoisin että tää pahoinvointikin tajuaisi, ettei mahassa ole enää kuin yksi eläjä :X

Menhit ja Taisto 9+1 <3
 
Täällä elämä hieman voittaa eli tänään olin Kättärillä tiputuksessa ja olo kyllä parani huomattavasti. Katotaan, että kuinka äkkiä se sitten taas menee huonoksi, mutta saan mennä uudestaankin sitten kuulemma. Tosi kiva, kun homma helpotti tällaisella päiväkäynnillä eikä tarvinnut jäädä osastolle sitten. Parasta käynnissä oli pikainen ultraus, siellä pikkuinen köllötteli, syke näkyi ja kaikki hyvin. :heart: Täytyy vielä mennä labraan sitten maanantaina antaa verinäyte, niin kattovat noi kilpirauhasjutut, kun nekin voivat aiheuttaa tätä kamalaa oloa. Jännää kun nyt katotaan noi ekaa kertaa kun on kolmas raskaus menossa ja joka raskaudessa ollut sama juttu. Mun äidillä on ollut kilpirauhashäikkää nuorempana, että voihan se olla että mullakin vaikka olis sitten, saas nähdä.

Bamboo 6+5
 
Iltaa :) tilasin eilen netistä pahoinvointirannekkeet ja tänään tulivat. En tiiä auttaako ne oikeesti mut 3 tuntia niitten laittamisen jälkeen käteen en ole ollut pahoinvoivana :) voi kuinka helpottunut olo (koputtaa puuta). Nippailuja masussa vain. Suosittelen kokeilemaan jos joku ei ole vielä kokeillut.

Soitin tänään ja peruin lapsettomuushoidot meidän osalta. Ei sen meidän hoitajan veroista kaveria löydy kyllä mistään. Niiiin positiivinen ja iloinen. Voi kun sellasen sais synnärille niin olis varmaan mullaki hymy korvissa asti :)

Viideltä ylös ja seiskaan töihin. Ei kiinnostaisi... Mut huomenna pääsee paistelee makkaraa kosken viereen nuotiolle. Namiiii. Siihen vähän tacodippiä päälle ni ei oo sen parempaa :) unia ja maha-asukeille kans <3

Kusma ja hattivatti 7+2
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave: En valitettavasti muista kaikkien nimiä kun niin paljon tullut tekstiä, siis oikeesti varmaan kuus sivua! =) Ihanan aktiivinen porukka =) Mä oon tehny pitkää päivää niin en ole päässyt enkä jaksanut kirjoitella.

Tänään oli kummiskin eka neuvola ja tosi hyvä mieli jäi kyllä! Ei saanut sykettä dopplerilla kuulumaan niin ultrasi sitten samalla ja siellähän se pieni liikutteli pikku käsiä ja jalkoja ja sydän vipatti :heart: Pikkuinen vastasi isompaa, eli mun tietoja vois päivittää: LA 3.9
Tänään oiskin siis viikkoja "jo" 10+4 eikä 9+6 =) Masu alkaa jo jonkin verran näkyä, enää ei voi kauaa salailla, mutta jos nyt yrittäis pimittää sinne nt-ultraan saakka. Minäkin muuten joudun sokrurasitukseen ihan vaan sen takia kun isälläni on vastikään todettu tyypin 2 dm : / yök!

Pahoittelut näin omanapaisesta viestistä mutta en muista nyt yhtään mitä piti kommentoida kun tekstiä tosiaan oli niin valtava määrä!

ilon lapsi ja minimi 10+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
Tillulle79 paljon voimia!

Sukupuolen
tahdon tietää siksi, että ehdin totuttautua ajatukseen tytöstä tai pojasta.

Masutuubista kysyn jo kolmannen kerran, että onko se kaksinkertaista vai yksinkertaista trikoota? Ja mikä on sellaisen korkeus? Jollekin sellainen oli jo tullut postiluukusta.

Oireista: Kehtaako tästä oikein puhuakaan?:ashamed: Minun piti tänään käydä kaksi kertaa kakkosella ja sen jälkeen alkoi sattua peräpäähän! On jomottanut koko päivän. Nämä ovat nyt kai niitä peräpukamia. Auh! Onkohan normaalia, että niitä tulee jo alkuraskaudesta?

Lisäksi pissalla täytyy käydä öisin kolme kertaa. Etovaa oloa on iltapäivisin ja iltaisin, muttei tarvitse oksentaa ja muutenkaan ei ole kovin pahaa. Ruokaa ei enää tee paljon mieli. Kana, liha eikä kala maistu juuri lainkaan. Tänään särkee koko selkää, mutta ei se välttis johdu raskaudesta vaan huonosta nukkuma-asennosta.

Raivoamisesta: Minä olen ollut tavallista rauhallisempi. Moni asia ei kiinnosta ja keskittymiskyky on hukassa. Raivonpuuskia on tullut vain, kun nettiyhteys katkeilee koko ajan. Lisäksi tuntuu, että loukkaannun helpommin miehen sanomisista, mutta olen muutenkin herkästi loukkaantuvaa sorttia.

Mikä se kerho on? Jos kaikki juttelevat siellä, niin jaksaako kukaan sitten enää kirjoittaa tänne? MITEN kerhoon liitytään?

Facebook-ryhmästä. Näkeeko sitten kaikki tutut ja kaverini, että olen osallisena sellaisessa ryhmässä? En nimittäin ole vielä kertonut juuri kenellekään.

Minulla on viikon päästä toinen alkuraskauden ultra. Täällä meillä on kauhean kuuma, iltapäivisin lähentelee 40 astetta. Yötkin ovat nyt olleet liian kuumia ja hyttyset ovat inisseet korvissa, joten nukkuminen on ollut huonoa. Onneksi ei tarvitse käydä töissä, niin voi nukkua päivällä.

ei vielä ja katkis 9+jotain
 
Täällä olo on hiukan pahentunut kuluneella viikolla. Toissa iltana vaan makoilin vessan lattialla odottaen milloin ykä lentää, tärisin ja kylmänhiki virtas :( Ostin sitten eilen pahoinvointirannekkeet ja pidin niitä koko iltapäivän, illan ja yönkin. (herään öisinkin pahaan oloon). Oli illan vain pientä kuvotusta, pystyin syömään iltapalaakin. Enkä yöllä herännyt ollenkaan.

Myös migreeni tyyppistä päänsärkyä on ollut 3 päivää putkeen, tätä oli kuopuksenkin alkuraskaudessa. Turhauttavaa kun Panadolit ei auta yhtään.

Miehistä Meillä mies on ihanan ymmärtäväinen olotilaani kohtaan, huolehtii oma-aloitteisesti tällä hetkellä kodista ja lapsista melkeinpä kokonaan yksin. Kyselee miten voin ja kiikuttaa mulle ruokia. Kuopuksen raskaudessa (meille ensimmäinen yhteinen) miehen oli paljon vaikeampi suhtautua raskauteen. Itse sanoi että vasta synnytyksessä sen vauvan tulon oikeasti tajusi. Ja näin se monella miehellä menee. Tottakai se silloin itseänikin ärsytti kun toinen ei elänyt kanssani raskausaikaa niin intensiivisesti. Jälkeenpäin ajateltuna, ihan ymmärrettävää. Ei ne miehet ole raskaana, ei ne tunne samoja tuntemuksia. On vaikea asettua naisen asemaan siinä tilanteessa. Toisille asia alkaa tuntumaan todellisemmalta ultrassa, toisille kun voi kokea vauvan liikkeitä, toisille tosiaan vasta syntymän jälkeen - ja minusta kaikki on yhtä normaalia.

Mutta toki miehen pitäisi edes yrittää ymmärtää naisen kolotuksia, eikä ainakaan lähteä vähättelemään niitä. Etenkin jos nainen avoimesti itse niistä tuntemuksistaan ja toiveistaan kertoo. Ennen kaikkea ymmärrystä molemmilta osapuolilta - ja miehellekkin pitää antaa vapaus "olla raskaana" niin kuin haluaa, ei kaikki naisetkaan hehku raskauttaan, höpöttele vauva juttuja koko ajan ja suunnittele tulevaa vauvan huonetta jo alkuviikoista lähtien ;) Eli kaikki me ollaan erilaisia. Puhukaa miehenne kanssa näistä asioista avoimesti - parisuhteen hyvinvointi on tällä hetkellä ensiarvoisen tärkeää :)

Adora ja Ruu 7+4
 
Huomenta! täällä taas oireeton aamu...ei mulla kyllä ole sitä aamupahoinvointia ollukkaan kun kolme kertaa. kait se sitten on jo helpottamaan päin...

ei vielä ettei sulla ole kova maha? eikös peräpukamat tuu sit myöhemmin kun vauva alkaa painamaan? voin olla väärässäkin! Ja missä te asutte kun nuin lämmintä on?! :O
Itsellä meinaa ummetus alkaa vaivata ja vessakäynnin jälkeen (siis kun on jotain saanu ulos pungerrettua) niin sattuu kans vähän aikaa,mutta ei mulla peräpukamia ole. tänään ajattelin osta niitä kuivattuja luumuja kokeilla niillä. Oiskohan mitään muuta mikä auttas ummetukseen kun luumut? en oikein edes tykkää niistä. siis jotain muuta kun lääkkeitä. Eilen illalla söin pari palaa ruisleipää ja voi kauhee sitä turvotusta sen jälkeen! Pitää koittaa syödä mahdollisimman kevyesti kunnes saa tavaran liikkeelle! : /
Pissillä saa yöllä ravata kerran tai kaks yössä,herään siihen että oikein koskee kun pissittää niin kovasti!

eilen koitin dopplerilla löytää sydänääniä huvikseni,mutta eihän sieltä kuulunu kun kohinaa,suhinaa ja oma syke. eipähän ne vielä tällä viikolla kuulukkaan.

Tämä ketju on kyllä hyvä juttu kun saa jutella kaikesta raskauteen liittyvästä ja kysellä miten muilla menee. Mulla ei oikein ole ketään kelle jutella,äiti ja siskot ei ilmeisesti uskalla jutella mun kans näistä asioista,äitikin vaan hymähtelee että "katotaan sitten miten käy" tai "elä nyt vielä niistä juttele". se on ottanu mun mielestä sellasen kannan tähän raskauteen että jotain pahaa tapahtuu kuiteskin,että emme saa tätäkään pitää. Sillon kun kerroin äitille että olen raskaana,se sano että "noh,jos nyt huonosti käy niin tiedätte ainaskin että se clomifem-kuuri toimii." ihan kun tää raskaus ois joku "testi" että ok,kuuri toimii,voi mennä kesken!
minä haluisin jutella ja kertoo neuvola kuulumiset jollekkin (no tietty miehelle kerron) ja iloita tästä raskaudesta. en haluais pelätä koko ajan että jotakin sattuu ja vauvalla on kuiteskin jotain vialla. Totta kai pikkunen pelko ja huoli on koko ajan,en nyt missään pilvissä liitele,mutta minusta on ihan turha huolehtia sellasista asioista joihin ei voi ite vaikuttaa.
Enemmänhän tässä sitä positiivista energiaa tarvitaan ja tsemppausta,eikä murehtimista ja sellasta asennetta että huonosti käy kuiteskin.
Tiijän kyllä että äiti on vaan huolissaan,se kesketys oli kova paikka äitille ja isälle,kaikille. mutta eikö sen vois jo jättää taakse ja keskittyä nyt tähän odotukseen...

sori tällänen vuodatus,mutta helpottaa kirjottaa edes näitä tuntemuksista kun ei niistä voi kellekkään puhuakkaan... : /

Mukavaa lauantaita kaikille! ja tervetuloa uusille,niitäkin tais olla taas! =)

kaktuspiikki ja tyyppi 8+6
 
Te jotka olette kotona doplerilla sydämensykkeen löytäneet niin paljonko oli silloin viikot? Itse olen jo yrittänyt sinnikkäästi etsiä, mutta ei kuulu kuin oma syke :( Mistä kohtaa olette sen löytäneet? Itse yritin etsiä tuosta luun ympäristöstä ja jopa sen luun päältäkin :) Voi kun sen kuulisin niin helpottaisi tätä epävarmuutta!

Milla 8+2
 
milla84 mulla ainakin siinä ohjekirjassa luki että rv 9-12 voi alkaa koittamaan josko jo kuulus. ei ne kovin aikasin kuulu,ite koitin eilen (8+5) ja ei mitään,tosin mulla on tota estettäkin tossa :D neuvolassa kävin rv8+1 ja täti siellä ei edes ruennu kuuntelemaan kun sanoi ettei ne vielä kuulu! eli ei ne vielä kuulu! :)
eiköhän se kohtu ole vielä ihan alhaalla,jossain siinä häpyluun ja navan välimaastossa,riippuu tietysti myös kohdun asennosta!
 
Hei!

Tervetuloa uusille!=)

Kiitos uusista näkökumista liittyen miehiin.Kyllä tämä tästä:heart: Saatiin eilen puhuttua ja täytyy kyllä todeta et on mulla hieno mies kuitenkin kaikenkaikkiaan:kiss:

Hei, voisin liittyä facebookin ryhmään.Miten?

Tänään siivous päivä!Ja sitten ihastelemaan kaverin loppumetreil olevaa mahaa:D

Hyviä vointeja kaikille äitykäisille ja pikku mahavauvoille!:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa

Yhteistyössä