Syyskuun Söpöliinit 2012 *Huhtikuussa*

Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki rakenteet hienot ja siistit, vastasi kooltaan viikkoja, vilkutteli meille kovasti kikkeliään ;))

Ainoa asia, se joka laittoi itkettämään, oli aivokammion pieni suuruus. Raja-arvo on 10 mm ja meillä 10.9-11.4. On siis normaalin poikkeaman rajatapaus. Joudumme ensi viikolla 4d-ultraukseen tuon vuoksi. Itketty on ja pirut maalattu seinälle.

TEEU, huutelenkin sua siksi, kun kerroit ed. sivulla että teidän esikoisella oli tuota raja-arvon ylitystä. Miten paljon teillä oli ja mitä muuta sait tietää? Olen huolesta soikea ja pelkään, että meidän lapsella on joku vesipää tms. vakava vaurio. Vaikka missään muussa rakenteessa ei ollut "vikaa", aivoissakin kaikki paikoillaan.

Misupai ja Niilo 20+1, ollaan paljon tuolla FB:n puolella...
 
Misupai: En ole kirjoittanut ylös mihinkään niitä ensimmäisiä arvoja, mutta muistelisin, että se suurempi aivokammio ois ollut 10.1 mm ja toinen selvästi pienempi. Silloin rakenneultran teki kätilö ja antoi minun itse valita haluanko äitiyspoliklinikalle lääkärille tuota tarkistamaan, kun oli niin vähän yli sen raja-arvon. Halusin mennä ja sitten lääkärin ultrassa huomattiin myös napanuoran kaksisuonisuus, jolloin hän suositteli lapsivesitutkimusta, kun oli kaksi poikkeavuutta havaittuna.

Mulle jäi vähän epäselväksi tuon lääkärin ultrauksen mitat aivokammioista. Kätilö nimittäin ei meinannut millään saada niitä aivokammioita mitattua, kun vauva oli niin alhaalla ja lääkärilläkin oli vaikeuksia mitata niitä, ultrasi siis välillä myös alakautta. Jäi semmoinen käsitys tuosta ultrasta, että lääkärinkin mittausten mukaan se aivokammio ois ollut yli rajan, kun niin voimakkaasti suositteli lapsivesitutkimusta, kun oli kaksi poikkeavuutta.

Lapsivesitutkimus tehtiinkin heti samoin tein ja tuloksena oli lopulta normaalit kromosomit. Viikon päästä tuosta lääkärin ekasta ultrasta oli kontrolliultra ja siinä sitten aivokammiot olivatkin raja-arvojen sisällä vasen 8,5mm ja oikea 7,4mm (nämä mulla oli ylhäällä). Mutta en siis saanut missään vaiheessa tietoa, mitä tuo liian suuri aivokammio voisi merkitä, muuta kuin tuon kromosomihäiriön kun löytyy kaksi tai useampia poikkeavuuksia, mutta yhdellä pienellä poikkeavuudella ei vielä lapsivesitutkimusta suositella eli jos ois löytynyt vain toinen noista poikkeavuuksista ei lapsivesitutkimusta ois meille suositeltu.

Tässä kontrolliultrassa se lääkäri pyysi jonkun toisenkin lääkärin mukaan katsomaan ja sille kertoi, että oli ollut juuri jossain kurssilla/konferenssissa, jossa näistä aivokammioiden pienistä poikkeavuuksista/symmetria eroista oli ollut puhetta, että saattaisivat johtua eri kätisyyksistä. Koska jutteli vaan tuolle toiselle lääkärille ja muutenkin tuntui välillä hieman töykeälle tuo lääkäri niin en sitten uskaltanut kysyä, mitä tuolla tarkoitti, itse ymmärsin sen siis niin, että liittyisi vasen/oikeakätisyyteen.

Tsemppiä ja jaksuja kovasti kontrolliultran odotukseen, toivottavasti asia selkiytyisi siellä ja kaikki olisi lopulta kunnossa :hug: Tiedän miten piinaavaa tuo odottelu on, kun koko ajan vaan ajatukset pyörii siinä ja mielessään maalailee, vaikka minkälaisia kauhukuvia. Mekin odotettiin ensin viikko niitä yleisimpien kromosomivikojen tuloksia ja sitten kaikkien kromosomien tuloksia viis viikkoa, kyllä oli tuskaa. Kerkes monta kertaa vaipua epätoivoon. Koita silti jaksaa odotella rauhassa kaikki voi kuitenkin olla myös ihan hyvin.
 
Vapaapäivä ja heräsin klo 6 ja ykä lentänyt pari kertaa. Jännää tää edelleen välillä todella yllättäen tuleva pahoinvointi!
Ihme kyllä ei ees v*tuta yhtään, vaikka aamu ei mikään paras ole ollut.

Kai se on vaan niin kiva kun pokspoks 18+0!! Kohta puoliväli! Iiiiik!
Kivaa lauantaita kaikille! :)

hawwe & minipapu 18+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
PUOLIVÄLI SAAVUTETTU MYÖS TÄÄLLÄ!! :D

yö meni aika katkonaisesti,oli ihan pinkee olo ja hankala nukkua,vessassa sai ravata koko ajan. nyt koskee jalkoihin,ihan niin kun pentuna kun "kasvatti",oon koittanu kytätä ettei tulis vaan sitä veritulppaa mut ei nyt ainakaan vielä mitään mustelmia tms nävy.

Nyt vaan oottelemaan miehen tekemää lihapataa :heart: :p

misupai :hug: toivotaan että kaikki on ok!

kaktuspiikki ja tyyppi 20+0!! :heart:
 
Täälläkin poksuu! :)

Nyt alkaa ehkä pikku hiljaa sitä pyöreyttä nähdä siis TOD. vähäsen vasta.
On se jännä miten joillakin näkyy jo vkoil 13-15. :O
Mut kai se niin on miten hoikempi on, sitä enemmän näkyy?
Mulla tosiaan 7kg ylipainoa, mut vast nyt alkaa pikkuriikkisen näkymään.

LuvLucy & Itiö 18+0! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: hawwe
Omasta mielestäni tuolla painoasialla ei ole niin suurta vaikutusta vatsan näkymiseen. Enemmänkin vaikuttaa esimerkiksi kohdun asento ja se, onko kyseessä ensisynnyttäjö vai ei. Itsellänikin on jonkin verran ylipainoa ja olen ensisynnyttäjä, mutta vatsa on näkynyt aika mukavasti omaan silmään ainakin jo muutamien viikkojen ajan.

celinee 19+4
 
Heippa kaikki :)

Täällä poksuu tänään 17+0. Aika rakenneultraan on vasta 16.5, en jaksaisi millään odottaa sinne asti. Onneksi sitä ennen on kuitenkin neuvola, missä kuunnellaan sydänäänet :)
Muutamana viime päivänä olen huomannut,että selkä kipeytyy aika pahasti,jos ei muista aika ajoin levätä.
Samoin illalla nukkumaan käyminen on aika tuskallista, kun tuntuu, ettei mikään asento ole hyvä.
Kamalasti osa teistä on tehnyt jo hankintoja. Meillä ei ole vasta, kun ihan muutama vaate ja molemmille yhdet lelut. Mutta onhan tässä aikaa hankkia. Vähäsen olen jo tuplarattaita katsellut,mutta en ole vielä löytänyt suosikkeja.
Huskaa viikonloppua kaikille :)


Jumppapallo ja tuplat 17+0 :)
 
ei se taida painosta olla kiinni se vatsan näkyminen. Mulla on kans ylipainoa,ihan mukavasti vielä ja masu on näkyny nyt parisen viikkoa ihan hyvin! eka pelkäsin että ei varmaan ntule näkyviin ikinä,mutta hyvin näkyy ja selvästi jo erottaa! tämä onkin toinen raskaus ja vaikka ei päästy kun rv 22,niin ilmeisesti vaikuttaa.

Minua alko tänään ahistamaan ihan urakalla! sisko oli ostanu hoitopöydän! menin ihan paniikkiin,laitoin sille viestin ettei saa ostaa mitään,pitää ainakin eka kysyä jos meinaa jotain ostaa ja mekin kyllä haluttas ite jotakin isompaa hankkia!
tuli ihan kauhee stressi päälle että entä jos jotakin sattuu ja toiset alkaa jo ostella?! itekkään ei olla uskallettu mitään muuta ostaa kun yks body!
kaipa sitä ei vaan uskalla luottaa että kaikki menee hyvin tällä kertaa....
 
Tervehdys! :)

Neuvola oli keskiviikkona ja siellä kaikki ok. Maksakokeissa kävin eilen aamulla varmuuden vuoksi koska kutinaa ja ylävatsa kipua on ollut jonkin verran. Terkka kyllä sano ettei vielä näillä viikoilla voi olla mitään hepatoosia, tai tosi epätodennäköstä. Mutta saanpahan ite mielen rauhan kun tietää jos ne maksa ja sappiarvot on kunnossa. Ja eihän sitä ikinä tiedä vaikka oiskin jo sitä hepatoosia..parempi ottaa varman päälle. :)

Liikeitä tunnen jo kovasti. :) Ihania pikku jymähdyksiä pitkin päivää. :) Mieskin tunsi jo tällä viikolla potkut. Oli kovin onnellinen siitä. Mies on sanonut ettei oo oikein osannu suhtautua tulevaan vauvaan sen joulukuisen keskenmenon jälkeen. varmasti pelko siitä että jotain sattuu. Mutta nyt pikkuhiljaa alkaa rentoutumaan ja selvästi hänkin nauttimaan yhdessä mun kanssa odotuksesta. :)

Mullakin ylipainoo jonkin verran, mutta maha on jo ihan todella iso. Vois luulla että olis jo pidemmälläkin. Mullakin toinen raskaus jossa näille viikoille päästy ja alko kyllä pullottamaan jo aikoja sitten. Välillä on jo ihan häirinny että miten iso se sitten loppuvaiheessa on. :) Mutta mukava kun näkyy ja näyttääkin ihan vauva mahalta eikä että oisin lihonu. :D

Meilläkin rakenne ultra jo parin viikon päästä, 4.5 :) kysytääön sukupuolta jos suostuu näyttämään. :)

Riikka&Niisku 18+5
 
:O Mut tyyliin jokaisen hoikan mamman kuvia ku oon kattonu niin KAIKILLA on jo näillä viikoilla selvästi näkyvissä. Oon sitten todellakin poikkeustapaus, jos kerta muillakin jo näkyy joilla on ylipainoa. Hyvä juttu vaan, ku ei näy. Huvitti ku torstaina menin frendille hoitamaan kynnet ni ekana kysy; "Ootko laihtunu?" haha joo-o ainaki huomaa, ettei hänenkää silmää ois osunu että oisin raskaana vaikka silloin olin jo 17+5. :D Mutta en oo kyl laihtunukkaa, enkä lihonu. Mut jotenki toi oli nii huvittavaa. :D

Otan huomenna kuvan tossa massusta ja saatte kertoa et alkaako se kumpu kasvamaan vai kuvittelenko vaan. :p
 
Varoitus!! Nyt tulee sitten ensimmäisenä pientä valitusta Toukan potkuista!! Torstaista asti Toukka on potkinu suoraan rakkoon ja voi että ku tuntuu epämukavalta :/ kokoajan saa juosta vessassa ja välillä ei ees tuu mitään ja silti kusettaas, sitte välillä Toukka potkaasoo niin mojovasti jotta lirahtaa pari tippaa housuuhin ja tuntuu (tää kuulostaa jo tyhmältä) jotta tulee ns "ilmaa" alapäästä samalla ku tuo monottaa menemään. To-pe yö oli niin tuskaanen kun en saanu nukuttua yhtään kauhea tamppaus oli ja joka isku rakkoon. Tänään oon rampannu 15 minuutin välein vessassa :/ plääääh mutta eiköhän tää tästä kun Toukka tuolta vähän vaihtaisi asentoa :)

saatiin tuossa torstaina anopilta ja miehen siskolta kassillisen tutan bodyja, potkuhousuja ja pari ihanaa haalaria aaaawwwwww aivan mielettömän ihania oli <3 Ja yks oli semmoinen ihana jääkarhu haalari :D hih

Innostuin eileen sitten siivouksen jälkeen vielä siivoamaan vaatekaapin ja voi luoja ku otti kunnon päälle kun sai kyykkiä ja nousta kokoajan huoh, mutta ihan hyvä kun nyt sain tuon siivous inspiraation myöhemmin olis vielä tukalempaa ollut se siivota :)

Anteeksi kun nyt tuli vähän pelkästään omaa napaa :D Mutta hyvät lauantai illan jatkot teille :D

Kakaa ja Toukka 19+3
 
Teeu, kiitos infosta! Olen lueskellut paljon kommentteja eri paikoista ja hyvin vaihtelevaa tietoa on tullut. Jäämme kauhulla odottamaan keskiviikkoa ja toivomme että selviämme puhtain paperein. Olemme valmistautuneet myös pahimpaan, mutta se tuntuu hiukan hassulta, kun naperolla oli ultran perusteella kaikki rakenteet niin kuin pitää, tuota toista aivokammion laajentumaa lukuunottamatta. No, katsotaan sit kuinka käy.

On tehty remppaa neidin tulevassa huoneessa ja seinän sain maalattua tänään. Huomenna jatketaan terassin tekoa, toivottavasti on lämpimpämpi kuin tänään ;)

Misupai ja Niilo 20+2
 
Täällä on moni jo rakenneultrassa käynyt. :) Täällä se on vielä edessäpäin 24.4, eli ei enää pitkä aika. Ihana päästä näkemään kuinka pieni on siellä kasvanut ja jos myös nähtäisiin kumpi sieltä on tulossa. Ehkäpä ultran jälkeen voisi käydä jo jotain tarvikkeitakin katselemassa ja vähän vaunuja vertailemassa.

Potkut ovat täällä viimeisen viikon aikana voimistuneet kovasti. Selällään makoillessa voi myös nähdä, jos potkut tulevat navan viereen :) Tuntuu myös, että vauva reagoi musiikkiin, kun tuntuu aina heräävän potkimaan jos soitetaan musiikkia. Vatsakin on kovasti kasvanut.

murmeli 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
"huomenta"

Täällä aletaan olla terveiden kirjoissa vimein. Olipa kiva mennä eilen töihin :)

Aamusta käyty jo koiran kanssa lenkillä, riisipuuroa kupu täynnä ja kohta suunnataan koko porukan voimin puistoon leikkimään =)

Misupai: Varmasti raskasta miettiä ja pähkäillä tuota asiaa :(
Onneksi pääsitte uuteen ultraan mahdollisimman pian ja täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi hyvin!

Nyt on itselle tullut semmoinen tunne, että olisi kiva jotain vauva juttuja laitella, mutta odotetaan vielä. Pesen sitten lähempänä la:ta ja laittelen kaappiin. Tuutu haetaan kesällä mummolasta, jossa vauva ensimmäiset kuukautensa nukkuu. Varmaan siihen mennessä saadaan pinnasänkykin, joka on tällä hetkellä lainassa.

Keskiviikkoon tuntuu olevan ikuisuus!! Mutta sitä odotellessa.

danjuska ja manna 20+4
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! :)

Täällä on keskusteltu vaikka mistä...
Hankinnoista Pari pientä vaatetta ja häkkisängyn olen vasta uskaltanu ostaa. Vaunuja oon kyllä katellu netistä, mut kauheen vaikee päättää mitkä haluis... Sen tiiän että joka tapauksessa haluun vaunut joissa on kova iso koppa ja kunnollinen tavaratila vaunujen alla. Turvakaukalokin pitää vielä hommata, mut senkin kerkee sit lopummalla kesää.

Kesä! Olispa jo! Laskin aamulla,että vielä olis 12 viikkoo töitä! Katotaan nyt pystyykö niin pitkään olemaan töissä vai joutuuko jäämään aiemmin pois.

Ihania masukuvia ootte laitellu! Mulla alkaa toi maha olemaan jo ihan hyvän kokonen. Asiakkaat on kuulemma keskenään ihmetelly, et kuin mä oon niin kauheesti lihonnu :D Siihen oli yks tuttu, joka tietää tulevasta, vastannu että se on lopettanu tupakoinnin ja sen takia kiloja on vähän tullut.

Onko kellään muuten ollut semmosta, että kun ootte paljon painavia nostellu, niin alkaa tiputtelee verta? Mä en oikein tiedä pitäskö olla huolissaan kun oon huomannu, että kun oon töissä paljon nostellu päivän aikana painavia laatikoita niin alkaa verta tiputtelemaan. Ei paljo mut kuitenkin sen verran että huomaa... Mietin vaan et voisko johtua jostain tulehduksesta vai pitäskö alkaa keventää töitä, mikä on kyl helpommin sanottu kun tehty...

Misupai toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

Rakenneultra on meillä 2.5. eli enää kauheen pitkä aika ja neuvola ennen sitä ens torstaina.

Koski ja Hattis 19+0 POKS
 
koski mulla alkaa supistella aika herkästi just nostelu. ja aamulla huomasin kun olin vahingossa kääntyny puoliksi mahalleen/kyljelleen niin sekin sai pikku supparit aikaan! mutta verta ei kyllä ole tullu. kannattaa varmaan kysästä neuvolasta siitä,jos sattuu vaikka joku tulehus olemaan niin se ois hyvä hoitaa pois.

Mulla olis 6 viikkoa töitä jälellä! :O :D siihen sit kesäloma perään ja sit tulis pari viikkoa työttömyyttä ja sit äippäloma! en kyllä tiijä pystynkö minäkään olemaan töissä loppuun asti,siis tuota 6 viikkoa,näitten supistusten takia.

Kohta ois jo toukokuu! kyllä meni äkkiä talvi ja alkukevät! sitä kun on ollu tuota odottamista joka kuulle niin aika lentää! nyt tuntuu jotenkin että aika ois jämähtäny kun puoliväli on saavutettu eikä ole oikeestaan mitään jännitettävää ultraa enää edessä! Tietty kyllä varmasti joka ultra jollain lailla jännittää,varsinkin tuo 3 viikon päästä oleva vielä,kun sitä sydäntä katellaan tarkemmin....
miehen kanssa just juteltiin että jos sieltä jotain sydänvikaa löytyy,niin ei me kyllä keskeytykseen sen takia rueta! Lääkäri käski miettiä sitäkin vaihtoehtoo JOS sieltä jotain löytyy,kun ei se voinu 100% varmuudella sano että se on ok,kun se ei nähny sitä ja arvuuttelemaanhan lääkärit ei lähe. Ainakaan tämä meidän lääkäri ei lähteny,sano vaan suoraan että hän ei voi sanoa mitään kun ei nähnyt kunnolla sitä sydäntä ja käski miettiä vaihtoehtoja tulevalle. Eka se kuulosti tosi pelottavalle kun käski rueta miettimään taas keskeytyksen mahollisuutta,mutta kun kotona rauhassa asiaa mietin ja mies mulle selitti rauhallisesti miksi lääkäri näin sano,niin ymmärrän jo paremmin! :)
Äiti toi tänään ne vaatteet mitä se oli käyny ostamassa. Se oli jo viime viikonloppuna niitä katellu,mutta isä oli sanonu että kerkiäthän sinä niitä ostella vielä! nyt se oli heti hyökänny ne hakemaan kun kuuli että kaikki oli ok. Siinä oli potkuhousut,body ja potkuhaalarit,kaikissa jotain viidakon eläimiä :) sulosen pieniä!!

Täälä on kyllä paljo hiljentyny jutut...on kaikki siellä facessa?

Sunnuntain jatkoja!

kaktuspiikki 20+1
 
Täällä oon ainaki minä :wave:
Yllätys yllätys ettei vaan oo tullu kirjoteltua! Lukenu oon tietty käyny.

Mä vaan niin odotan keskiviikon ultraa et taitaa ajatukset nyt vaan pyöriä siinä. Laskeskelen päiviä ja hyvä etten jopa tunteja. Pelottaa, jännittää ja vaikka mitä ihan kauheesti! Ja sit ku joudun menee sinne vielä yksin. Ekaa kertaa, seki tuntuu kamalalle! Toivottavasti olis kaikki hyvin ni ei tarttis yksin ottaa vastaan huonoja uutisia...

On kyllä ollu ihan mahtavat ulkoilusäät viikonloppuna. Tosi lämmintä ja aurinko paistanu. Ja muutenki ollu ihana viikonloppu! Lapsillaki loppu harrastukset ni ollaan saatu tehä ihan mitä huvittaa! Mukavaa vaihtelua taas pitkästä aikaa!

Eipä tässä kummempia! Toivotaan lämmintä ja aurinkoista viikkoa!

Aksuliina 19+4
 
Tsemppiä kovasti kaikille ultrien odottelijoille. Odottelu on hirveää! Toivotaan, että kaikilla on kaikki hyvin :)

Hankinnoista: Me ollaan ostettu vähän vaatteita kirpparilta, lisäks ostettiin tutuilta amme. Kodin järjestely on myös käynnissä, pienestä kaksiosta on saatava kaikki ylimääräinen kaappeihin kertynyt roju pois, että mahdutaan vauvan kanssa paremmin.

Täällä mietiskellään nyt erityisesti rattaiden/vaunujen ostoa. Oisko järkevämpää ostaa käytetyt vai uudet? Käytiin perjantaina katsomassa lastentarvikeliikkeessä vaunuja ja ihastuttiin kovin Emmaljungan Duo Edge-yhdistelmiin, hintaa kivasti noin 900 euroa. Yhdet käytetyt pitäisi käydä katsomassa ja testaamassa, mutta mietityttää kovin, että oisko järkevämpää kuitenkin ostaa uudet... Vaikeaa on vaunujen valinta... Ja liikkeen mukaan jo toukokuun alussa pitäisi tilata, että varmasti ehtii, huh huh, kiire tulee. Joko te muut ootte ostaneet vaunut/rattaat ja hankitteko/aiotteko hankkia uutena vai käytettynä?

Liiikkeistä: Mihin asti on normaalia, ettei liikkeitä tunnu selvästi joka päivä? Eilen oli täällä pienellä niin hiljainen päivä, että ehdin jo säikähtää kovasti, mutta tänään taas on ollut vilkkaalla tuulella ja on tuntunut paljon liikkeitä.

Aika kuluu hitaasti ja tuntuu ettei viikot etene lainkaan, onko muilla samoja tuntemuksia?

Oliviaa 21+3
 
Rattaista me ainakin saadaan uutena,minun äiti haluaa ostaa ne. kateltiin viikonloppuna lastentarvikkeen sivuilta rattaita ja päädyttiin ora taiga yhdistelmiin. Kesällä ajateltiin käydä liikkeestä ostamassa. pitääpä tosiaan kysästä tarviiko ne tilata!

liikkeistä meillä oli kans eilen hiljanen päivä ja dopplerillakaaan en saanu sykkeitä kuulumaan,muttaa liikkeet kuulu kylläkin ja se helpotti! aamulla alkoikin heti kunnon mytinät! :heart: kaipa siellä alkaa tila käydä vähiin temmeltää.
Nyt on tunnin verran supistellut,ei kipeesti mutta ilkeeltähän ne tuntuu! tunnustaa ettei loppua tulekkaan...pitää kahtoo miten huominen menee töissä.

Aika tosiaankin kuluu hitaasti! tuntuu että kun puoleen väliin pääsi niin se tyssäs siihen!
Tääläkin alko aurinko nyt illasta paistelemaan,päivän olla mollotti pilvessä.
 
KääKK!! Mua jänskättää se ultra... ><
Viel pitää reilu vko odottaa. Pyh. :/

Löysin googlettamalla unelma lasten kaupan!!!
Siin kaupas löytyy Lolita lastenvaatteita. :heart:
Oon jo pitkään yrittäny ettii löytyiskö ja nyt vihdoin löysin.
Jos saisin tytön ni voi että ku mun pitäis sit vähä shoppailla. ^^
Rakastan yli kaiken lolita vaatteita. Itekki niit ennen pidin.
Sitten tyyli muuttu eikä enään sovi.
Mun mielest ne kyl sopii paremmin lapsille, ku teineille/aikuisille.
Ne on nii kawaii desuu~ !!

Kuten tämä yks ihana mekko!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Aksuliina: jännitetään/odotetaan sitten yhdessä sitä keskiviikkoa :) Meillä klo 12 aika..

Koski: Itsellä ei onneksi verta tiputtele, mutta huomaa kyllä selässä ( ja mahassa) kun enemmän nostelee (ja työhän on aika pitkälti sitä nostelua) Varsinkin alaselkä kipeytyy ja mahaa sitten kirraa. Ei oikein supistele, mutta kiristää ja pistää inhottavasti. Jokunen pv ollut semmoinen, että loppu päivästä jo pelkkä kävely tehnyt kipeää.
Jos enemmän alkaa tiputella niin sehän kannattaa käydä vaikka näytillä sitten.

Vaunuista: Me ostetaan luultavasti käytettynä.. Ei ole varaa mitään 600e laittaa vaunuihin.
Jos tietää, että vielä lapsia tulossa, niin sittenhän uudet kyllä maksavat takaisin itsensä kun käyttöikä varmasti yltää hyvissä vaunuissa useammalle lapselle. Ja löytyyhän noita käytettyjäkin oikein hyväkuntoisina, jotka voivat ihan hyvin kestää seuraavallekkin.

Täällä vietetty oikein ihana ja rento pv, vaikka yhdessä vaiheessa meinaskin vanne alkaa päätä kiristämään.. Mut oli onneksi hetkellistä ;)

Kohta kömmittävä nukkumaan että jaksaa aamulla herätä töihin ja lapsetkin ois jollakin opilla ylös saatava. Tai pojalle ei tee tiukkaa mutta neiti on viimesen viikon ollut ihmeen aamu-uninen eikä ennen kasia oo noussut.. Tais tänään olla lähempänä 8.30 kun kömpi ylös.
 

Yhteistyössä