Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Milla84: Täällä toinen päänsäryistä kärsivä..Taustalla on migreeniä mutta rajuja kohtauksia ei ole ollut aikoihin..kallonpohjan lihakset ja niska-hartiaseutu on se ongelmakohta josta johtuu jatkuvat päänsäryt :( neuvolalääkäri sanoi ohjeeksi hierontaa, ja buranaa saa ottaa yksittäisiä ja lisäksi panadolia..Buranan olen kerran ottanut, mutta en haluaisi sitä enempää syödä. Panadolista ei ole mitään apua! Todella ärsyttävää jatkuvat päänsäryt!! Mutta onhan näihin jo vuosien aikana vähän "tottunut"..

Mun maha kasvaa!! Ihan yhtäkkiä tuntuu,että se on pompsahtanu ja housuista on pitänyt jo ylintä nappiakin aukaista..jotkut paidat tuntuu tiukilta! Olo on enempikin lihonut kuin raskaana, mutta kyllähän se siitä vielä muotoutuu vauvamasuksi :)
Pikkumyyllä onkin jo iso masu!! :D

Eipä muuta, aurinkoista sunnuntaipäivää!!

Biba ja pikkunen 11+3
 
Pakko tuulettaa!!! Eka aamu kolmeen kuukauteen, kun pystyi hyvällä ruokahalulla syömään aamupuuron, se maistui hyvälle ja ennen kaikkea PYSYI SISÄLLÄ!!!!!! Jospa tää syöminen alkas pikkuhiljaa normalisoitua, et ei tarviis pelkillä hipleillä elää.
Täällä on parin viime yön ainana vieraillut TISSIKEIJU... Ennestään on kupit kokoa DD ja tein aamulla huomion, et tasan 3 rintsikat on mitkä päälle menee. Kyllä kait sitä saa kohta siirtyä kokoon OMG... :LOL:

Tillu&Hippu 13+1 :heart:
 
Huomenta!
Ihana ilma ulkona, jospa sitä lenkille lähtisi. Pahoinvointi alkaa jo hieman helpottaa muta iltaisin on vielä kurja olo.. Masu kasvanut ja huomasin että noi toppahuosut on jo aika sinkeellä :p Mitäs teidän sunnuntaipäivään kuuluu?

Kuutyttö ja pieni nimetön 11+6
 
Hellou! Aamuoksennukset oksennettu tältä päivältä toivottavasti. Käväsin kävellen apteekista hakee rennietä lisää ja balancid novumia? Onko kukaan syöny tätä jälkimmäistä raskaudenaikana? Somaccia lääkäri suositteli mutta se on tavallaan kiellettyjen listalla. En siis ottanut sitä. Nyt leffa ja sit siivoilua. Huomenna tulossa yövieraita :)

Kusma ja hattivatti 10+5
 
Hei onko muilla ummetusta ?? Mä hoksasin, että maha ei oo toiminu moneen päivään ja olokin on aika tukala sen vuoksi..
Äsken oltiin ulkoilemassa ja lenkillä niin loppumatkasta alkoi koskemaan alavatsaan ja hieman vasempaan kylkeen ja selkään. Kävely oli aika tuskasta..mies jo tokas, että nytkö se tulee ulos sieltä :( Mut kipu oli sellasta säteilevää..erilaista. Aattelin voisko johtua oikeesti ummetuksesta?? Maha on aika "tiiviin" tuntunen..aamulla jo söin luumuja mut aattelin käydä apteekista hakee jotain tujumpaa ainetta..
Lepäilin tossa sohvalla kyljelleen ja olo sitten helpottui..nyt ei oo kipuja eika mitään vuotoja tms..
 
Heppa taas!
Oon taas lueskellut taka-alata teijän juttuj kun on ollut niin vähänaikaa kirjotella... Pitää ekana vähän poksua POKS 14+ tänään. Maha kasvaa myös siihen tahtiin.

Kaktuspiikille: paljon tsemppiä ja voima halauksia, toivotaan että seuraavassa ultrassa ois kaikki jo hyvin!

Käytiin eilen kattelee uutta autoo... Meillä on nyt pikkunen megane,mutta tarkotus ois hommata rinnalle joku kunnon kokonen farkku. Muutamaa jo ihasteltiin siihen malliin et ois vaikka voinu jo ostaa.. mutta kattellaan nyt vielä kun tässä on aikaa...

Yllättävän helppoa on ollut kertoa ihmisille raksudesta. Oon vaan sellasta pillittävää sorttia että aina kun kerron tippa tulee linssiin vaan silkasta onnesta.. :) kaipa se kuuluu asiaan. Mulla kanssa paras kaveri inhoaa lapsia ja onnitteli kyllä mutta sen jälkeen tokas ettei vois ikinä kuvitellakkaan mitään tuollasta(raskautta) itsellää, eikä sitä haluis kokee... eli voi olla aika turha jutella raskaus asiaa... Onneks meijän kaveriporukasta on moni jo poksahdellut loppuun asti ja niiltä saa hyviä vinkkejä ja tukea raskausajalle.
Edelleen dopplerilla kuunneltava joka ilta kyytiläisen sydänäänet, kun ei oikeen muuta oiretta enään oo kun väsymys. Kaipa sekin tästä kohta väistyy kun aurinko rupee paistaa enemmän..

Mukavaa aurinko päivää!
 
Pitkästä aikaa saan kirjoitettua jotain. Lueskellut kyllä ahkerasti! Täällä kärsitty mahataudista.. Esikoinen ollu viime viikosta lähtien ja itte sitten oksensin pe-la yönä. Onneksi meni nopeasti ohi ja tänään jo ihan ok. Palasin viime viikolla töihin esikoisen jäljiltä ja täälläkin olis edessä raskaudesta kertominen työkavereille. ystäville ja sukulaisille on kerrottu aika avoimesti jo ja ihan positiivisia reaktioita on tullu. Töissäkään ei niinkään jännitä pomolle kertominen, vaan enempikin työkavereille. Aloitin nimittäin uuden tiimin vetäjänä nyt töihin palatessani ja pomon pomo (joka minut hommaan otti) tietää raskaudesta. Uudet tiimiläiset saattaa kyllä sitten ihmetellä mitä järkeä on ottaa joku siihen muutamaksi kuukaudeksi, rehellisesti sanoen ihmettelen sitä itsekin, mutten voinut vastustaa mahdollisuutta ja isompaa palkkaa :D sinänsä mahtava duunipaikka, ettei raskaus ollut etenemisen tiellä. Mutta kertominen siis edessä ja jännittää hiukan.

Täälläkin on energiataso nousussa ja pesää tekisi mieli rakentaa. Itsellekin oli muuten esikoista odottaessa ja varsinkin alkuraskaudessa silloin vaikeaa suhtautua kropan pullistumiseen. Tsemiä kaikille asian kanssa painiskeleville. Samaa huomaan itsestäni nytkin, onneksi vielä ei ole kauheasti tapahtunut, paitsi tissit ei enää mahdu paitoihin.. Äh!

Tsemppiä Kaktuspiikille tuleville viikolle!

Kilimanjaro 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa:wave:

Uusiakin on liuta tullut joten tervetuloa heille :)

Vaunuista olitte keskustelleet ja meillä on esikoisen EMMA-merkkiset yhdistelmävaunut, ostettu lastentarvikkeesta. Meillä on asiansa ajaneet ja suht halvat olivat. On hyvä pyörät ja heittoaisa, siinä miule tarpeellisimmat ominaisuudet :) Nyt vielä emmin tuplarattaiden ostoa, se riippuu täysin siitä missä tullaan vauvan synnyttyä asumaan.

kertomisesta Mie en ihan sanan varsinaisessa merkityksessä ole kertonut kenellekkään sanoilla "mie oon raskaana" vaan silleen kiertoteitä oon asian ilmaissut, eli näinkin ihanan asian kertominen on jotenkin hankalaa miule:LOL:
Tosin nyt olis esissä se,että omalle äidille pitäs jostain löytää rohkeutta kertoa. En muuten varmaan "pelkäis" mutta ei mitenkään hyvin suhtautunut sillon kun kerroin esikoista odottavani niin jotenkin pelkään edelleen sitä samanmoista reaktiota

BiBa ummetus kyllä juu on tuttu ja erittäin rasittava juttu:(

Masu on kyllä täälläkin hyvin turvonnut ja vain yhdet normaalit housut mahtuu tällä hetkellä jalkaan. Rupeis vaan muovaantumaan vauvamasuksi niin olis kivempi ja sitä vois jopa esitelläkkin :LOL:

ON sen verran,että mie oon saanut nyt ehkä kuukauden päivät olla melko vapaa kaikista raskausoireita ja se on ollut ihanaa, mutta samalla tosi raastavaa ja mietityttävää. Mielessä pyörii väistämättä "onko mahassa kaikki hyvin?". Viime viikolla kävin lääkärissä tulehdusepäilyksen takia ja samalla sain suostuteltua lääkärin nopeasti vilkaisemaan ultralla löytyytkö mahasta elävä vauva, ja löytyihän sieltä :heart:
Ylihuomenna olis sitten nt-ultra ja jännittää ihan vietävästi!!!! Onneksi mies on tulossa mukaan joten jos tulee huonoja uutisia niin niitä ei tarvitse yksin kestää.
Hirmu väsymys on vallannut miut kun työharjottelussa olen joten täälläkään en ole jaksanut kirjotella, mutta lukenut olen kyllä teidän juttuja aktiivisesti

Rae 12+6
 
Luin juuri että sushiakin VOI SYÖDÄ!Kaksplus - 20 kysymystä odottajan ruokavaliosta
Kello aamu yhdeksän ja voisin tappaa sushista, pakko mennä heti syömään ku ravintola aukeaa!Ah ja ihanaa wasapiii:p
Mäkin olen intohimoinen sushin ystävä ja olen kanssa sitä popsinut raskauden aikana. Olen sitä itsekin tehnyt, niin tietää ainakin, mitä sisältää. Mutta oli ihanaa kanssa kun tämän oivalsin! :) Kun alkuraskauden kärvistelin ilman.

Tänään kattelin lisää mammavaatteita, mitkään omat housut ei enää mene kiinni, ne on tosin aika slim -malleja kaikki. Paidoista monet menee, ne kun yleensä joustaa, mutta sellasia sopivia masun peittäjiä ei oikein ole, niin nyt tuli shopattua muutama sellainen tunika malli, jos ne vielä peittäis. Lähinnä töihin, kun en ole siellä vielä kertonut muille kuin pomolle, muuten tykkään kyllä ihan istuvista vaatteista että masu saa näkyä :heart: Kertoilkaas muutkin sitten, jos olette hyviä vaatelöytöjä tehneet, että mistä löytää kivoja ja mikäs se oli se nettivaatekauppa, jota joku suositteli?

Guitar 14+5
 
Jännittää keskiviikkoinen ultra ihan hirveesti, pelottaa samalla jos tulee huonoja uutisia. Vaikka eihän sitä pitäis tulevaa pelätä.

Mulla inhottava vaiva on nyt vaivannu pari viikkoo, ihan hirveet ilmavaivat koko ajan ja mahaan koskee tai sillein myllertää. Muuten ei oo kuitenkaan maha sekasin tai mitään muuta. Mutta tää on tosi inhottavaa. Mieskään ei kohta haluu olla vieressä. :D Onko kellään muulla? :)

Riikka & Niisku 11+6
 
Joo riikka,ilmavaivat tuttua tääläkin! :D Nyt ehkä ruennu hieman hellittää,mutta normaalia enemmän saa silti tupsutella :LOL:

karsee räkis päällä :snotty: tuntuu ettei ilma kierrä tosiaan muuta kun alakautta ;)
suu kuivaa yöllä kauheesti kun ei nenän kautta pysty hengittää. räkäpapereita on joka paikka täynnä. ärsyttää kun mitään flunssalääkkeitä ei voi syödä!
huomenna neuvola,"pääsee" taas pissipurkkien kans leikkimään.

kaktuspiikki 13+1
 
Ihana aurinkoinen sunnuntai melkein takana! Aamulla heitin melkein kympin hiihtolenkin ja teki niin hyvää. Oikein alkaa ahdistamaan jos ei pääse urheilemaan tavalla tai toisella. Lounaalle mentiin Ikeaan ja haettiin samalla sieltä yks kaapin järjestelijä sekä shoppailtiin Jumbossa muutamat synttärilahjat ja vähän kevätkenkiä neidille, kun sattui kohdalle. Illalla mentiin vielä laskemaan mäkeä ja retkeiltiin pellolla, kun mies meni hiihtämään. Hanki melkein kantaa minuakin!

Onkohan mussa jotain vikaa, kun kuljen omissa vaatteissani, siis niissä normaaleissa; Kaikki farkut mahtuu jalkaan, tiukimmat ei tunnu mukavilta, mutta voisin niitä pitää vielä. Ja siis käytän pillifarkkuja, joissa vyötärö tulee tohon navan alle, ei mitään ihan lantiomalleja. Mammahousuja aloin viimeksi pitää 20+, joten ei kai tää nyt niin kummaa ole. Masu on, miehen sanojen mukaan muutama sentti tullut kertymää tuohon keskelle! Tissit kyllä kasvaneet, mutta jos aloituskoko on A, nyt ehkä B ;)

Vointi on kaikinpuolin hyvä, ei valittamista. Sitä ei meinaa muistaakaan, että on raskaana. Samoin oli esikoisenkin kohdalla. Mutta en valita.

Ei täällä siis ihmeitä, täytyy lähteä kattamaan iltapalaa, riisipuuroa punaiseen maitoon namskis. Ja kunhan neiti menee nukkumaan, tehdään Nacholautaset miehen kans ja katotaan jotain roskaa poksilta.

Hyviä vointeja kaikille!

Misupai ja NiiloElsanen 13+3
 
Pikaseen vaan käväseen ennen nelosen leffan alkua (jota tuskin jaksan kuitenkaan kattoo loppuun :p mut ajatus hyvä!) :)

Anyway, sitä siis piti että tinsq: Onkos sullakin siis la 2.9? Noita viikkoja vaan aattelin, ku itellä tuli sama täyteen, niin pakko kai siis olla :p Etusivulla taitaa olla sit vaan merkitty väärin :) Saas nähä ollaanko samaan aikaan laitoksella!! ;) ku taisit kans TYKS:iläinen olla? Tosin mulla nää on pukannu muutamilla päivillä meneen yli, mut kuitenkin!

Nyt täytyy rientää, et näkee alusta asti. Mukavaa ens viikkoa kaikille!!
 
Sinna78 tervetuloa mukaan!!:wave:

Guitar suosittelen että menet käymään tokmannilla tai H&M:llä sieltä löytyy sellaisia tosi hienoja "olohousuja" joissa on taitettava vyötärö reunus, vai kuinhan sen ny sanois... itse olen sellaisia housuja ostellut joskus viime vuoden puolella kun ovat tosi mukavat, voi tuon vyötärö osan nostaa sitten mahan päälle kun se kasvaa :) yhdet housut mitkä tokmannilta löysin (malli janina froster) on harmaat ja tuo vyötärö kaitale isoja kukka kuvioita. Product Detail | H&M FI esim tuosssa vähän sen tyymminen tuo vyötärö mitä tarkoitan.

Riikka90 täälä kans ilmavaivat tuttuja, ja ei meinaa saada piräteltyäkään, mutta onneksi on hiljaasia hiihtäjiä :LOL:

(.) Nyt meillon uus auto (tai miehellä) Citroen shara picasso´04 ja siis voi luoja mikä ufo auto :LOL: aivan yli oudon näköinen, mutta tosi hyvältä tuntui ajo ja itsekkin sain sitä sitten testata. Oli niin hyvä kun mies ajoi ensin autoa ja ihmeteltiin kaikkie siinä autossa, niin katsoin siihen oveen ja mietin että mikähän vipu tuo on, vähän sitä kokeilin mutta en onneksi vetänyt kun hetken päästä tajusin jotta se on oven kahva mistä se ietunan ovi aukeaa, siis VOI LUOJA, huomaa että on blondi!!!! mieskin rupes nauramaan aivan vääränä=)
Kotiin päästiin ja en jaksanut ruveta kokkaamaan joten nakkasin metri pizzan uuniin ja syötiin se ja mulla iski tuola auton haku reissulla jo kauhea päänsärky menin sitten sohvalle makaamaan kun mies meni yläkertaan touhaamaan, olin sitten nukahtanut ja heräsin siihen kun mies tuijottaa naaman eres ja lässytti että täälä vaan tytöt nukkuu, kissat ja juju kainalos :D siis on nyt kyllä väsyttänyt taas aivan yli paljon viikonloppuna, vois sanoa että oon enemmän nukkunu kun tehnyt mitään. noh jaksaapa taas arkea.... JEEEEEEEEEEEEEEEEE huomennaaaaaa pitkään odotettu nt-ultra aaaaaahhhhh onneksi se on aamusta jo 09:30 aika ei tarvi jännittää koko päivää!! Toivottavasti saadaan hyviä uutisia!

Kakaa ja Toukka 13+3
 
heipat

Täällä palailtu reissusta kotiin.. Aamulla pitäis jaksaa töihin nousta |O
Mies ja lapset jäivät hiihtolamaa mummolaan viettämään ja palaileevat parin päivän päästä.

Aksuliina: Voi jestas, että minua helpotti lukea tuota sinun tekstiä :D ;) Itsellä myös sellainen olo, että haluaisin vaan olla yksin ja ihan rauhassa. Olo jotenkin semmoinen, että kaikki mitä aikaisemmin olen tehnyt/antanut itsestäni, on tuntunut itsestäkin hyvälle ja tullut hyvä mieli itsellekkin. Nyt tuntuu, että kaikki tuommoinen on jotenkin ihan ylivaativaa :ashamed:
Voisin olla ihan omissa oloissani, enkä kaipaa oikein huomiota mieheltäkään vaikka normaalisti läheisyys on minulle tosi tärkeää!
Lapsia en lakkaa edelleenkään ihmettelemästä :heart: Mutta välillä tuntuu että en vaan jaksa :ashamed: Kuopukselle on iskenyt ihan hirveä halipula yht´äkkiä ja syliin pitää päästä vähän väliä :heart: Ihania ne on.. arkihulina vaan ottaa just nyt voimille aika paljon.
Oon ollut viimeisen viikon ihan kamalan väsynyt |O Mitään ei jaksas tehdä, eikä kyllä liioin kiinostakkaan..
Muuten olenkin päässyt miltei ylihelpolla alkuraskaudesta. Pientä äklötystä alussa jne, mutta kyllä aikaisemmat raskaudet ovat fyysisesti olleet rankempia jo alussa.

Kusmalle jaksuja pahoinvoinnin kanssa!

Kaktuspiikille
täälläkin peukut ja varpaat pystyssä! Ei ole helppoa pyöritellä asioita mielessään monta viikkoa : /

Misupai:
Kyllä itsekkin esikoisen aikaa kuljin reippaasti yli 20rv omissa vaatteissa.. Enkä edes halunnut käyttää "mamma"vaatteita.
Mutta nytkin kun maha on jo isompi mitä aikaisemmissa raskauksissa näillä viikoilla, vetäisin ekaa kertaa äitiyshousut jalkaan ja oli huomattavasti mukavammat =)
Normaalit löysät housut mahtuuvat hyvin jalkaan ja yhdet farkutkin, mutta tuntuu, että vyötärö ei pysy oikeella kohti ja saa koko ajan nykiä housuja paremmin..

Itse kävin shoppailemassa viikonloppuna 2 äityshousut ja 3paitaa =) Tai siis 2 niistä ei ole äityspaitoja, mutta sen mallisia, että pystyy pitämään masunkin kanssa. ja yksi on oikeastaan tunika.. En ole tähän asti osannut tunikoita oikein käyttää, mutta ehkä kesän tullen viimeistään opettelen. Housut olis oikeesti maksaneet yli 60e, mutta olivat hyvässä alessa ja sain ne päälle 40e:llä :) Tuli niiiiin hyvä mieli :D
Vauvalle en ole ostanut vielä mitään, enkä ostakkaan vielä vähään aikaan. Sen verran varovaisuutta vielä löytyy..

Meillä alkaa suku tietää pikkuhiljaa. Sana kiertää ;)
Töissä en ole vielä kertonut. Huomaavat sitten kun huomaavat.

Huomenna neuvola ja toivon, että sydänäänet kuunneltaisiin..

Listallakaan en taida olla, joten saa viimein lisätä:
Danjuska la5.9, OAS ja kolmatta odotellaan.

danjuska ja manna 13+4

muoks.. sori kirjoitus virheet.... hiihtolama :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Se olis sitten 14+0 tänään ja masu myös kasvanut siihen malliin. Tulee aiemmin esiin kuin ekasta ja toisesta. Esikoinen 4v. möläytti tänään puistossa, että meidän äidin masusta tulee vauva! Ei jäänyt epäselväksi kenellekään. :ashamed: Kaveri siinä sitten sanoi, että olemuksessani olikin jotain sellaista, että arveli mun olevan raskaana. Vaikka siis ulkona talvivaatteet päällä ei tietenkään vielä masua huomaakaan. Lähipiiri siis asiasta tietää, mutta miehen mummuille ei olla vielä kerrottu eikä kerrotakaan ihan vielä. Vähemmän stressattavaa heillä. Vanhempi mummuista on jo 91v. ja toisen lapsen odotus oli jo aikanaan aluksi kauhistus.

Mies innostui mun varoitteluista huolimatta siitä Picassosta vm. 2005 ja aikoi huomenna käydä koeajamassa sen. Nykyinenkin Skoda Fabia -01 on sellainen pommi, että siitä pitää päästä eroon ja pian...

Vitamiineista ja lisäravinteista
. Mitä käytätte? Mulla on tällä hetkellä käytössä Multitabs raskaus. Sitten syön d-vitamiinia 50 mikrogrammaa päivässä (raskaana olevien pitäis saada jopa 100 mikrogrammaa päivässä jonkun tutkimuksen mukaan), Eye Q-kalaöljykapseleita koitan muistaa 6 päivässä ekan 12:sta viikon ajan. Niissä ei siis ole tuota d-vitamiinia. Sitten otan Berocca tabletin ja maitohappobakteerikapselin aamuisin. Lisäksi on juotu aamuisin Gefilus tehojuomia.

Äitiysvaatteita
on ennestään aika hyvin, ainakin yläosia, mutta alaosia pitää hankkia lisää. Oli vaan yhdet farkut ja parit mustat housut. Tällä hetkellä oon käyttäny mukavia Vero Modan stretch housuja ja löysännyt vain vyötä. :D Lastenvaatteisiin olen hurahtanut minäkin, mutta koitan välillä hankkia itsellekin jotain. Vauvalle varasin kaverilta kestovaippoja. Ihan niitä pienimpiä mitkä meillä oli viimeksi toiselta kaverilta lainassa.

Pian onkin jo keskiviikko. Pakataan auto yöjunaan ja lähdetään koko perhe (koirat menee miehen vanhemmille) Lappiin. =)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! =)

Yeppee ja Pikkuinen 14+0
 
Hei kaikki pitkästä aikaa!

Olimme miehen kanssa viikon lomalla viileämmässä ilmanalassa naapurimaassa ja nyt täällä mielläkin alkaa syksy kolkutella ovelle. Lomamatkalta tuli ostettua vauvalle eka body, missä on muistoksi paikan nimi. Voidaan sitten kertoa, että hän oli käymässä siellä äidin vatsassa ;)

Edellispäivänä oli kolmas ultra, yhäkin sisäkautta tehty. Niskaturvotusta ei ollut. Pelkäsin ultraa ihan kauheasti, kun ajattelin, että sieltä tulee se tuomio. Onneksi kaikki oli hyvin. Saimme myös tietää sukupuolen. Meille on tulossa poika. Kaikki värkit näkyivät niin selvästi, ettei siinä jäänyt arvailujen varaa.

Kuvittelin olevani ultran jälkeen helpottunut, kun saisin kuulla, että ainakin tällä hetkellä tervettä lasta odotellaan, mutta olenkin ollut aivan lamaantunut. Vaikka en ole varsinaisesti odottanut tyttöä tai poikaa, niin poika kuitenkin on jonkinasteinen järkytys. En nimittäin ole koskaan kuvitellut olevani pojan äiti! Olen aina lapsesta saakka ajatellut, että joko minulle ei tule yhtään lasta tai sitten tulee yksi ja se on tyttö. No, nyt tulee poika ja olen näinä parina päivänä yrittänyt sopeutua ajatukseen. (Tämä muuten oli syy, miksi tahdoin tietää sukupuolen heti kuin mahdollista - eli että ehtisin tottua ajatukseen, jos se ei olekaan tyttö.)

Illalla meille sitten tuli kylään kaksi alle kolmevuotiasta poikaa äitiensä kanssa ja olin tosi ahdistunut. Ne paiskoivat tavaroita lattiaa vasten ja rääkyivät :/ Tuli ihan sellainen olo, että pitäisikö peruuttaa tämä "tilaus".... En tuntenut mitään lämpimiä tunteita niitä poikia kohtaan ja iski sitten kauhu siitä, että jos en sitten osaakaan tykätä omasta pojastani!

Ultran jälkeen soitin skypellä Suomeen äidille ja reaktio oli seuraava: ensin ei uskonut, sitten ei tajunnut, sitten alkoi säälitellä itseään, koska on niin kaukana ja sen jälkeen oli aivan onnessaan. Tosin hänkin oli tyrmistynyt, että poika on tulossa, sillä hänkin oli aina "nähnyt" minut tytön äitinä. Äiti kyllä itse pitää enemmän pojista, vaikkei koskaan ole sitä minulle myöntänytkään.

Nyt olemme miettineet nimeä pojalle, kun meillä oli vain tytölle. Onko tyhmää antaa raamatullinen nimi, jos ei ole kovin uskovainen?

Ajattelin, että vaikka en tahdo alkaa ostella vielä vaatteita, mutta ommella voisin alkaa. Lainaan ensi viikolla kaverilta lastenvaatelehtiä.

Minulla on paino noussut jo 4-5 kiloa!!! Normaalipainoni on 47-48 kiloa ja nyt on jo 52,8. Ja muka vielä painon ei pitäisi nousta! Minulla on myös jo aivan selvä vauvamaha! Piti käydä ostamassa kahdet äitiyshousut, kun mitkään muut eivät enää mahdu. Voisin laittaa tänne kuvan, jos osaisin. Minua ei kyllä vartalon muuttuminen haittaa yhtään. Se tuntuu jotenkin söpöltä.

Etominen on vähentynyt, mutta oksennus meinaa tulla iltaisin (mut ei tule). Mitään ei tee mieli syödä, mutta nälkä kuitenkin on.

Onko teillä tietoa, kumpi lehti on parempi: Kaksplus vai Vauva?

Minun tietojani voi päivittää tuonne ekalla sivulle: POIKA siis tulossa ja LA on 7.9. Synntys ulkomailla. Olen 37-vuotias ja eka lapsi tulossa.

ei vielä ja katkis 13+jotain
 
Viimeksi muokattu:
BiBa Lääkkeistä juttelit, burana on tulehduskipulääke ja panadol vastaavasti pelkkä kipulääke. Ibuprofeeni (burana) on kuitenkin vatsakalvoille ärhäkkä muutenkin joten en itse suosittele sen syömistä. Ketorin on myös tulehduskipulääke mutta paljon vasaystävällisempi, oletko kokeillut? Toisaalta varsinaiseen migreeniin eivät taida apteekin käsikauppalääkkeet paljoa tepsiä. Migreenityyppisen pääkivun aiheuttaja on hyvin usein päänkiertäjälihas (lyhennettynä scm) jonka hoidattaminen hävittää myös päänsäryt. Akupunktiosta ollut apua monille migreenistä kärsiville.

Ummetus on myös tuttu asia, ja myös ruoansulatuksen probleemat kipuilevat paitsi vatsassa myös päässä. =)

Sushista, eilen alkoi tekemään mieli ja käytiinkin aasialaisessa syömässä. Söin muita susheja (missä ei ole merilevää, en pidä siitä) mutta lohen jätin väliin. Listeriariski on kuitenkin melkoinen vaikka ostaisi kaupasta ja itse valmistaisi - saati sitten ravintolat joiden keittiöhygienia ei useinkaan ole ihan sitä mitä asiakkaana kuvittelisi. Söin kuitenkin jättikatkaravun pyrstöjäkin, sekä pikkunokareita inkivääriä vaikka sekin on tutkimustiedon puutteesta vältettävien listalla. Synnyttäväthän japanilaisetkin terveitä lapsia ja ilmeisen paljon vielä :vampire:

Poks poks poks, huomena nt-ultra ja jännittää niin persanasti! Sitä varten raivasin vapaapäivän..

Pipsapippuri rv 12+0
 
Viimeksi muokattu:
Kaarja: Ultran mukaan oli 2.9 la mutta virallisissa papereissa lukee 6.9 kun ei ole 5pvää väliä että siirtäisivät sitä. Meen kuintenkin itse laskussa sen ultran mukaan. :) Saa nähdä törmätäänkö sitten laitoksella... Tosin mulla ensimmäinen tulossa, eikös ne tuppaa aina menee vähän tai vähän enemmän yli.. ;)
 
Tuosta migreenin lääkityksestä. Minulle neurologi sanoi, että edes panadoli ei ole täysin turvallinen. Lupasi syödä kuitenkin sitä sen 3g päivässä. Lisäksi ihan pahimpaan kipuun saan ottaa burana 400mg kolme kertaa viikossa. Tuota buranaa en ole ottanut, olen vaan kärsinyt. Kaikki pahoinvointilääkkeet kielsi ehdottomasti! Lääkäri oli hyvin tarkka lääkkeitten suhteen. Itse yritän harrastaa keppijumppaa ja käyn hierojalle, että saisin edes tätä vyyhtipäänsärkyä vähemmäksi. Migreenille ei mahda mitään :(

Vitamiineista: Itse syön Deetä 50 mikrogrammaa, maitohappobakteereja ja kalaöljykapseleita.

Ei vielä: Kun odotin kakkosta niin olin varma, että odotin tyttöä. Kuitenkin ultrassa pari viikkoa ennen vauvan syntymää näin vahingossa pojan vehkeet. Olin järkyttynyt ja surullinen koska en voinut kuvitella olevani pojan äiti. Pelkäsin tulevaa. Sitten kun poika syntyi niin se olikin ihan yliaöpö ja ihana pakkaus. Poikaan syntyi vahvempi side kuin esikois tyttöön. Vielä nytkin poika on hurjan suloinen vaikka leluilla saattaa paiskoa lattiaa ;) Nyt odotan mielestäni taas poikaa :)

Minulla koski koko eilisen kohtuun ja alaselkään. Kohtu oli kovana ja olo tukala. Illasta sitten pääsin lepäämään ja maatessa kipu hävisi puolessa tunnissa. Kun nousin ylös niin kohtu kovettui heti ja kipu palasi :( Meinasin lähteä päivystykseen, mutta jäin kuitenkin kotiin makaamaan. Tänään soitan neuvolaan ja kysyn mitä minun kannattaisi tehdä. Tuntuu, että näinköhän tämä vauva loppuun asti mahassa pysyy. Toivon, että pysyy ja että minun ei tarvitse lähteä taas sairaalaan makaamaan :( Sydänäänet kuuntelin illalla ja pahanieli tuli kun ajattelin että viikkoja on vielä niin vähän ja supistukset jo nyt aika voimakkaita :( Kohdunsuutakin vihloi kovasti, aivan niin kuin sillon loppuraskaudesta.

Masentunut Milla 11+4
 
Onko teillä muilla ollut jo näin raskauden alussa selkävaivoja? Minulla ollut nyt muutaman päivän ajan oikean puolen kylki jumissa ja juilii pakaraan asti. Vähän kuin issias tyyppistä. Kätilö kyllä varoitteli että voi tulla kipuja selän alueelle, koska minulla on kohtu taaksepäin kallistunut. Kohdun kasvaessa se painaa ilmeisesti selkään. Töissä hankala olla, istuminen 8 tuntia tekee aika tuskaa välillä.. Pelottaa, että jos kipuja jo tässä vaiheessa kuinka pahaksi ne menee vauvan kasvaessa?

Sinna78 + juniori 10+4
 
Huomenta ja POKS 12+0! Tossa laskin että töitä olisi n.80 päivää jäljellä :whistle:
Olihan eilen ihana ilma vietellä vapaapäivää. Meil oli eväät mukana, kun lähdettiin koirien kanssa metsään. Iltapäivästä sitten lipsahti muutaman tunnin päikkärit.
Pirun hiiva kiusaa nyt ton antibiootin takia ja kun ei voi syödä sitä suunkautta otettavaa lääkettä joka auttaa varmasti. Toivottavasti tämä nyt menis tällä yhdellä kolmen päivän Canestenilla ohi.
Tänään meinaan kertoa pomolle, saas nährä, kummonen hepuli/mökötys sieltä tulee.

Isäntä tossa eilen jo katteli turvakaukaloiden hintoja. Edellisen kanssa oli telakalla oleva Akta Gracon kaukalo, joka oli näppärä. Ei tarvinnut taistella turvavöiden kanssa.

Keskiviikkona mä lähen shoppailee itselleni vaatteita. Kun ei vanhat mahdu, niin en kyllä isännän verkkareissa kulje koko loppuaikaa.

Todellakin ainakin HUS:n alueella tulee tieto verikokeista NetPostiin parin päivän päästä. Se oli "puhdas" joten saa huokaista .

Kaktuspiikki:toivottavasti on väärä hälytys ja lapsivettä olisi riittävästi seuraavassa ultrassa.

Tinsq : Ei välttämättä mene yli. Meillä eka syntyi tasan 38+0. Ja toivottavasti tämäkin tulisi samoilla viikoilla.
 
Sinna: venyttely ja liikunta (kävely) auttaa niihin kipuihin. Mulla ekan kanssa oli selkä tosi huonossa kunnossa. Se oli jo ennen, kun aloin odottamaan. Maha kun alkoi venymään niin käytin tukivyötä b e b e s . f i ja sitten loppuaikana oli vielä toinen, joka piti "lonkat kasassa", sen sain ihan fyssarilta.
 
Aika monella oli ultra tällä viikolla, tsemit sinne! Jännittävää :)

Milla84 kuulostaa ikävältä, toivottavasti helpottaa ja saat neuvolasta ohjeet, miten toimia.

Vitamiineista, syön sellaisia Iho Omegoita, joissa on hyviä rasvoja, D-vitamiinia, maitohappobakteereita silloin tällöin ja nyt neuvolan ohjeistuksesta myös rautaa. Hemoglobiini katsottiin samalla kun kävin flunssan takia lääkärissä ja se oli tipahtanut 115. Toivottavasti lähtee nousuun, mulla on vähän huonosti noista rautapillereistäkään aikaisemmin noussut, aina ollut vähän alhainen hemoglobiini. Uudelleen sitten mittaamaan tällä tai ens viikolla.

ei vielä, mullakin on paino noussut jo sen 4-5 kiloa. Ei tuntuis, että olen mitenkään paljon lihonut muuten, siis esim. ahteri ei ole levinnyt, mutta tissit on ihan valtavat ja vatsa kasvanut kanssa, näyttää jo vauvamahalta. Eilen kerrottiin vielä muutamille kavereille, niin ne sanoikin, että me jo kateltiinkin, että on tuo vatsanseutu kivasti pyöristynyt:D Hyvä, että sait tietää sukupuolen jo nyt, niin sitten aikaa totutella siihen. Haluan kanssa tietää, mutta vasta rakenneultrassa sitä katsotaan.

Guitar 14+6
 

Yhteistyössä