Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

voihan harmin paikka...nyt kävi tietokonemöhlinki minulle ja kirjoitetut tekstit katosivat bittiavaruuteen. :kieh:

Finneistä kärsitään täälläkin! Yläselässä, dekolteen alueella ja kasvoissa. Ah, ihanuutta.

Onko muita uudelleensynnyttäjiä, joilla liikkeitä ei ole vielä rv 17 tuntunut? Vai olenko ainoa? Luulin tosin niitä viime viikolla tunteneeni, mutta koska hiljaiseloa on ollut ainakin viikonlopun yli, en enää ole yhtään varma että nekään niitä olivat :( Keskenmenon pelkoani lisäsi eilen se, että vessakäynnillä (varoitus, ällöttävää tekstiä!) paperiin jäi iso sitkeälimainen klöntti, joka ei kyllä yhtään muistuttanut valkovuotoa! yritin googlailla ummet ja lammet, voiko kyseessä olla jo näillä viikoilla limatulppaa, mutta en löytänyt kuin synnytystä enteileviä merkkejä käsitteleviä ketjuja. Tiedättekö paremmin?

Tervetuloa uusille myös minun puolestani! :flower:Itsekään en ole fb-ryhmään ainakaan vielä liittynyt, niin kivaa kun täälläkin riittää keskustelua :)

Neuvolakäytännöistä vielä, että en muista edellisessä raskaudessa, että sydänääniä kuunneltaessa olisi kuin ehkä kerran kerrottu syke, on vaan sanottu että kuuluvat ja asia sillä selvä. Miten te muut tunnutte saavan sen neuvolassa aina selville? Olisi kiva jos kertoisivat Hgin/Vantaankin alueella.

Mulla on korvat olleet nyt noi viikon verran enemmän tai vähemmän lukossa, ennen ei tällaista vaivaa ole ollut. Johtuisikohan raskaudesta, vaivaako muita sama ongelma? Tosin tänä aamuna tuntui vihdoin hellittävän. Ihana kun ei tarvitse elellä "kuplassa", jossa vain puolet asioista kuuluu normaalisti, heh. Mutta varsinaista aivasteluongelmaa ei ainakaan enää nykyään tunnu olevan.

Huh huh, katsoinpa ekaa kertaa painoani viime viikonloppuna. Meillä ei ole omaa vaakaa, joten seurailu jää vähemmälle, mutta VIISI hurjaa kiloa oli jo syömällä saatu lisää (!) :O

Hyvät päivänjatkot mammoille!

syksyn taimi ja papunen 16+2
 
voihan harmin paikka...nyt kävi tietokonemöhlinki minulle ja kirjoitetut tekstit katosivat bittiavaruuteen. :kieh:

Finneistä kärsitään täälläkin! Yläselässä, dekolteen alueella ja kasvoissa. Ah, ihanuutta.

Onko muita uudelleensynnyttäjiä, joilla liikkeitä ei ole vielä rv 17 tuntunut? Vai olenko ainoa? Luulin tosin niitä viime viikolla tunteneeni, mutta koska hiljaiseloa on ollut ainakin viikonlopun yli, en enää ole yhtään varma että nekään niitä olivat :( Keskenmenon pelkoani lisäsi eilen se, että vessakäynnillä (varoitus, ällöttävää tekstiä!) paperiin jäi iso sitkeälimainen klöntti, joka ei kyllä yhtään muistuttanut valkovuotoa! yritin googlailla ummet ja lammet, voiko kyseessä olla jo näillä viikoilla limatulppaa, mutta en löytänyt kuin synnytystä enteileviä merkkejä käsitteleviä ketjuja. Tiedättekö paremmin?

Tervetuloa uusille myös minun puolestani! :flower:Itsekään en ole fb-ryhmään ainakaan vielä liittynyt, niin kivaa kun täälläkin riittää keskustelua :)

Neuvolakäytännöistä vielä, että en muista edellisessä raskaudessa, että sydänääniä kuunneltaessa olisi kuin ehkä kerran kerrottu syke, on vaan sanottu että kuuluvat ja asia sillä selvä. Miten te muut tunnutte saavan sen neuvolassa aina selville? Olisi kiva jos kertoisivat Hgin/Vantaankin alueella.

Mulla on korvat olleet nyt noi viikon verran enemmän tai vähemmän lukossa, ennen ei tällaista vaivaa ole ollut. Johtuisikohan raskaudesta, vaivaako muita sama ongelma? Tosin tänä aamuna tuntui vihdoin hellittävän. Ihana kun ei tarvitse elellä "kuplassa", jossa vain puolet asioista kuuluu normaalisti, heh. Mutta varsinaista aivasteluongelmaa ei ainakaan enää nykyään tunnu olevan.

Huh huh, katsoinpa ekaa kertaa painoani viime viikonloppuna. Meillä ei ole omaa vaakaa, joten seurailu jää vähemmälle, mutta VIISI hurjaa kiloa oli jo syömällä saatu lisää (!) :O

Hyvät päivänjatkot mammoille!

syksyn taimi ja papunen 16+2
 
Heippodei!

Kirjottelenpa pitkästä aikaa tännekin, olen jotenkin kotiutunut nyt tuonne fb:n puolelle! Täällä käyn kyllä joka päivä lukemassa :)

Mä olen nyt pari päivää ollu omassa työssäni palvelutalossa ja voi luoja mikä väsy! Koulujuttuja oli siis tuossa kuukauden verran, vähemmän fyysisesti raskasta hommaa. Oma työ on semmosta tukka putkella juoksemista ja tekemistä, jotenkin masuakin nipistellyt ja ollut vaikka mitä tuntemuksia.. No, jospa kroppa pian tottuis taas tohon tahtiin!
Pahoinvointi on vihdoin ja viimein hellittänyt, ja nyt todellakin ihan oikeasti :D Uskallan jo hehkuttaa! Ihanaa. Harmi vaan, että mun tekee nyt kamalasti mieli tupakkaa ja viinaa :ashamed: :D En tiedä mistä nää mielihalut nyt oikeen tulee, vois vähän terveellisempiäkin olla :D Ja en siis aio noita halujani toteuttaa :) Tupakanhimo on ollut about viikon verran ihan järkyttävä, eli heti jostain pompsahti kun paha olo helpotti. Not nice. Eipä auta kun sinnitellä!

Finnejä ja valkkaria, molempia löytyy... Alkaa naama vähän olemaan parempana, kuin pari viikkoa sitten ja toivottavasti pysyykin!! Ihan kamalia paiseita oli.. Ja toi valkkari, tänään kun olin siis töissä ja lähes koko ajan jalkeilla, niin tuli valkkaria (oletan että se sitä oli..) reippaasti. Onneks oli suoja pöksyssä :D Säikähdin jo välillä, että ei kai verta tms. lorahtele, mutta ei sentään.

Potkuja ja (kunnollista) mahan kasvua odotan kun kuuta nousevaa, jospa alkais pian jotain tapahtumaan.

Niin ja tervetuloa uusille!

hawwe & minipapu 14+4
 
Heippodei!

Kirjottelenpa pitkästä aikaa tännekin, olen jotenkin kotiutunut nyt tuonne fb:n puolelle! Täällä käyn kyllä joka päivä lukemassa :)

Mä olen nyt pari päivää ollu omassa työssäni palvelutalossa ja voi luoja mikä väsy! Koulujuttuja oli siis tuossa kuukauden verran, vähemmän fyysisesti raskasta hommaa. Oma työ on semmosta tukka putkella juoksemista ja tekemistä, jotenkin masuakin nipistellyt ja ollut vaikka mitä tuntemuksia.. No, jospa kroppa pian tottuis taas tohon tahtiin!
Pahoinvointi on vihdoin ja viimein hellittänyt, ja nyt todellakin ihan oikeasti :D Uskallan jo hehkuttaa! Ihanaa. Harmi vaan, että mun tekee nyt kamalasti mieli tupakkaa ja viinaa :ashamed: :D En tiedä mistä nää mielihalut nyt oikeen tulee, vois vähän terveellisempiäkin olla :D Ja en siis aio noita halujani toteuttaa :) Tupakanhimo on ollut about viikon verran ihan järkyttävä, eli heti jostain pompsahti kun paha olo helpotti. Not nice. Eipä auta kun sinnitellä!

Finnejä ja valkkaria, molempia löytyy... Alkaa naama vähän olemaan parempana, kuin pari viikkoa sitten ja toivottavasti pysyykin!! Ihan kamalia paiseita oli.. Ja toi valkkari, tänään kun olin siis töissä ja lähes koko ajan jalkeilla, niin tuli valkkaria (oletan että se sitä oli..) reippaasti. Onneks oli suoja pöksyssä :D Säikähdin jo välillä, että ei kai verta tms. lorahtele, mutta ei sentään.

Potkuja ja (kunnollista) mahan kasvua odotan kun kuuta nousevaa, jospa alkais pian jotain tapahtumaan.

Niin ja tervetuloa uusille!

hawwe & minipapu 14+4
 
syksyn taimi kirjottelinki tossa yks päivä siitä ku en tunne liikkeitä vaikka edellisissä raskauksissa oon liikkeet tuntenu hyvissä ajoin. Esikoisestaki siis jo rv 16+ ja tämä edelleen neljäs raskaus. Viime yönäki heräsin enkä saanu unta ku jäin taas miettimään et onks jotain vialla ku ei mitään liikettä tunnu :(

Neuvola on viikon päästä... aika menee sitte niin hitaasti!!!!

Nyt ei ehdi muuta!

Aksuliina ja tänään poksuu 16
 
Heippa hei!

Pitkästä aikaa ajattelin minäkin tänne kirjoitella. Mistäs asioista aioinkaan kommentoida.

Valkovuotoa on täälläkin runsaasti ja niin on ollut kahdessa edellisessäkin raskaudessa. Nyt tuntuu, että se on ihan viikon sisällä runsastunut entisestään. Niin kauan, kun se on ns. hajutonta, niin en usko, että on mitään hätää ja on ihan normaalia.

Pahoinvointi on nyt helpottanut, perjantaina tulee 3 viikkoa siitä, kun oon viimeksi oksentanut!!! JEE! Huonoa oloa on aina silloin tällöin vielä, olikos se toissapäivänä, kun ajattelin, että kohta pakko mennä oksentamaan... Ei kuitenkaan tarvinnut.

Väsymystäkään ei enää niin paljoa ole, tai ei ole samanlaista, ku alussa oli. Siis väsynyt olen kyllä iltaisin ja iltapäivisinkin, jos on ollut pitkiä koulupäiviä ja aika aikaisin meen nukkumaan. Mut en ihan niin voimaton enää ole :D Ihanaa.

Finnejä tulee edelleen, nytkin on kamalan kokoinen tossa nenän vieressä :kieh: Otsassa/hiusrajassakin on jotain ihme rykelmää... Rintakehässäkin on jonkun verran, muttei enää niin paljoa, mitä vielä pari viikkoa sitten oli. Mullakaan ei edes murrosiässä finnejä ollut. Tai ehkä silloin tällöin joku yks yksinäinen.

Supistuksista, mulla välillä kohtu kovettuu niin, että tunnen sen tosi selvästi (on nyt navan kohdalla, tai heti siinä alapuolella). Mulla on jo aika pitkään tullut semmoisia vatsakipuja, oon luullut, että ne johtuu kakkahädästä ( :D ), mut nyt oon miettinyt, että onko ne kuitenkin supistuksia. Vaikee jotenkin selittää, mitä tarkoitan... Täytyy puhua ensi viikolla neuvolassa asiasta. Ei niitä päivittäin tule (niitä kipeitä), mutta joskus viikko sitten heräsin yöllä tosi kovaan kipuun :O Vatsa oli niin kipeä, että meinas ihan itku tulla ja oli jo miestä herättämässä, mut sit jotenkin sain sellasen paremman asennon (menin puoliksi mahalle makaamaan) ja se helpotti ja sain taas unenpäästä kiinni. Täytyy sanoa, että aika paljon kyllä pelästyin :ashamed: Sellasta ei ole enää sen jälkeen tullut. Mietin, että olisko se voinut olla nestekysta (?), joka hajosi, kun mulla sellainen ultrassa huomattiin? Osaako kukaan sanoa? Mitään vuotoa ei tullut.

Mieliteoista/haluista/haluttomuudesta; edelleen tökkii tosi pahasti moni ruoka, ne on ne samat, mitä on ollut alusta asti (fetajuusto, vuohenjuusto, pähkinät, kananmuna jne.). Roskaruoka/rasvainen maistuis, mutta sekin himo on onneksi jo laantunut aika paljon! Herkut (suklaa/karkit) maistuu kyllä :ashamed: Hiilihapolliset juomat, etenkin maustetut vichyt on NAM :p

Tervetuloa uusille! :flower:

tinttamaaria, täällä toinen, jolla oli melkoinen yllätys tämä kolmas raskaus :wave: Mekin kyllä kolmas lapsi haluttiin, toiveena olis ollut kuitenkin vasta muutaman vuoden päästä, kun olisin koulun käynyt loppuun, mutta toisin kävi ;) Elämä yllättää :heart: Alkuviikot meni vähän järkytyksen ja epäuskon merkeissä, mutta nyt oon kyllä jo tottunut ajatukseen ja onhan se ihanaa, että pitkästä aikaa saa sen vauvan, mulla kun on krooninen vauvakuume :LOL: Meidän pojat on siis sitten kun vauva syntyy niin 6v9kk ja 5,5v.

memmu89: ryhmän nimi on syyskuun söpöliinit 2012, mutta sitä ei hakemalla löydy, kun on salainen. Pitää laittaa kaveripyyntöä jollekin, joka ryhmässä jo on ja hän voi sitten sinne ryhmään kutsua.

Mielialoista, tuntui, että jonkun viikon verran oli jo vähän tasaisempi, mutta nyt ooon taas herkistellyt vähän väliä :whistle: Tänään koulussa oli sellaisia seminaareja ja yhden ryhmän aiheena oli koulukiusaaminen ja näyttivät youtubesta yhden pätkän n. 14-15v. pojasta, joka kertoi post-it lappujen kanssa omasta koulukiusattuna olemisestaan. Oli kyllä niin koskettava :'( Itkuksihan se meni, mutta onneksi sain sen verran pidäteltyä, koska jos olisin kunnolla antanut tulla niin loppua ei olis näkynyt :D Jotenkin sitä elää noi koulukiusaamisasiat omien lasten kautta, tai siis.. Miten sen sanoisi. Sitä niin pelottaa, että mitä jos omat lapset joutuu sitä joskus kokemaan. Toivottavasti kuitenkaan ei!

Kyllä mua siis normaalitilassakin noi asiat koskettaa, mutta varsinkin ja jotenkin voimakkaammin nyt raskaana ollessa.

Voi ei, nyt oon kirjottanut taas ihan kamalan romaanin :ashamed: Sen vielä sanon, että perhanan flunssa iski taas! Vastahan se joskus viime kuussa oli... Onneksi ei nyt niin pahana, mut koko ajan saa olla niistämässä ja yöt nukkuu suun auki ja ja ja :stick:

Liikkeitä oon ollut tuntevinani, mutten ihan 100% varma ole. Vaikka muistankin edellisistä raskauksista miltä ne tuntuu ja millaisia ovat, mut kuitenkin en muistuttaa niin paljon normaaleja suolistoääniä :D :D Jos ne tästä nyt voimistuu niin kyllä ne sit liikkeitä jo on :heart: Täytyypä seurata.

Peppi85 + salainen 15+3.

P.S. Aikooko joku mennä 4D ultraan? Sinnehän voi mennä viikoista 18 alkaen!
 
Viimeksi muokattu:
Aksuliina Joo mulla on kans mennyt moni yö vähillä unilla nyt, käsi vatsan päällä tunnustellen ja tuloksetta :( tänään taas mietin, onko suolisto möyryämässä vai voisiko jollain ilveellä olla liikkeitä. ota sitten selvää... toivottavasti tunnetaan molemmat liikkeet ja pian :hug:
 
No juu nuo vuodot, enemmän haisee just pissatipoilta kun miltään muulta. En ymmärrä koska samoin kuin muut yritän pyyhkiä kunnolla mutta silti!!!

Hehkeäksiei oloa voi sanoa, finnejäfinnejäFINNEJÄ. Yritän hoitaa ja tehdä temppuja mutta eipä tehoa. Miten se meni, että raskaana oleva nainen on kaunis? :vampire: Mies yrittää lohdutella että nuo johtuu vaan raskaudesta, no kyllä mä sen tiiän mut ei se mun naamaa tasaseks muuta!!!

Pp rv 15+5
 
Eilen kävin neuvolassa ja empä tullut muuta kuin huolestuneemmaksi. Kerroin supisteluista ja lääkärille menoa terkka ehdotti ja siihen suostuin, mutta tyssäs siihen kun vuoroa ei ollut antaa. Käski vain mennä päivystykseen jos siltä tuntuu:(
Lisäksi eilen piti olla rv 16+1 ja terkan käsikopelolla hänen mielestään kohtu vastaa rv 20. Eli mikähän siinäkin nyt sitten on. Toivon todella,että on jotain terkan tunnusteluvirheitä, sillä kyllähän tuo nyt vähän ihmetyttää jos vastais olevinaan kuukautta isompaa. Eli lääkärille ei täällä pääse. Eka lääkärineuvolakin taitaa olla tuolla rv 28-30 paikkeilla :stick:

Rae89: Ensinnäkin sinulla on oikeus raskautesi aikana saada tarvitsemasi palvelut. Ehdottomasti supistelut on syy, miksi voit vaatia lääkäriin pääsyä. Terveydenhoitaja on aika uhkarohkea, jos ei laita lähetettä äitipolille tmv.

Pienenä vinkkinä myös se, että kun menee illalla/yötä vasten äitipolille, eivät sieltä voi lähettää tutkimatta kotiin. Eli menet sinne valittamaan supistuksia, niin kyllä tutkivat. Jos eivät tutki, ja jotain sattuu, on hoitovirhe kyseessä.
 
Moi!

Nyt vihdoin alkaa olo helpottumaan ja vähän jo odotankin töihin menoa. :)

Meillä nyt esikoisen kanssa potalle opettelu menossa ja kaikki lattiat ja matot ihan pissassa koko ajan, mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa. Vaikka koen ettei meillä mikään kiire ole kun ei tyttö ole vielä edes kahta vuotta. Miehen sisko oli ihan paniikissa kun hänen vähän reilu 2-vuotias tyttö ei ollut vielä kuiva. Kaikki aikanaan. :)

Liikkeet tuntuu jo päivittäin, ei mitään napakoita potkuja välttämättä mutta liikkeitä kuitenkin useasti päivässä. Ihana tunne<3 Dopplerilla olen kuunnellut melkein päivittäin, ihanat jumputukset sieltä kuuluu. Mulla istukka edessä nii ei aina satu kuulumaan ja tottakai sitä sitten panikoidaan. :D Esikoinen haluaa aina samalla että hänenkin mahaa kuunnellaan. :heart:

Hirvee vauvakuume jo, ei jaksa odottaa syyskuuhun. Mun kaks kaveria sai melkein peräkkäin nyt tammi-helmikuussa vauvat ja voisin asua niillä kun ne pikkuiset on niin suloisia. Ja se tuoksu, se on kyllä ihaninta vastasyntyneessä.

Me laitettiin jo hoitopöytä paikalleen, tiedän että on aikasta mutta jotain oli pakko tehä kun niin hirvee hinku päästä laittamaan kotia vauvaa varten. Ja en jaksa aina ajatella, jos jotain sattuu... voihans itä sattua missä vaiheessa vaan raskautta jotain ikävää. Kaksosten rattaatkin hankittiin jo netistä, perjantaina noudetaan ne myyjältä. Käytetyt siis, mutta tosi hyväkuntoset ja kantokoppa mukana yms.

Jep, mutta huomenna optikolle näöntarkastukseen ja hommaamaan uudet lasit. Haluun kyllä jotkut tosi kesäset ja vaaleenpunaset! :D

Riikka&Niisku 15+2
 
Missä mainostetaan 4D-ultraa jo viikosta 18? Me ei olla käyty kunnan ultrissa ja kun tiedustelin yksityiseltä (Hämeenlinnan lääkärikulmasta) ultraa, niin kuulemma vasta joskus reilusti yli 20 raskausviikon niitä tehdään. Varasin sitten tavalliseen ultraan ajan, kun onhan se kiva nähdä. En tiedä, menenkö tuohon kunnan tarjoamaan rv 20 ultraan, mutten ainakaan ole vielä vaarannut.
Kaikissa edellisissä raskauksissa olen käynyt Brunon luona Femedassa vasta n. rv 25.
 
Ikpi, kaveri kävi Femedassa Brunon luona muistaakseni tasan rv. 18. Sille oltiin sanottu, että siitä lähtien voi käydä ja silloin jo näkee hyvin kaikki rakenteet jne. (ja sukupuoli tietty). Tässä linkkiä ja siellä sanotaan, että "Sikiön rakenne näkyy parhaiten 18.-24. raskausviikolla, mutta neliulotteisia sikiötutkimuksia voidaan tehdä missä raskauden vaiheessa tahansa." Ultra

Itse kävin kuopuksen kohdalla 4D ultrassa Felicitaksessa tasan rv 25... Mutta kaveri, joka muutama viikko sitten kävi viikoilla 18 sanoi, että kaikki näkyi hyvin, sai tosi hyvät kuvat ja ihanan videon, jossa vauva hieroi silmiään :heart:
 
Pipsapippuri ihana masu!

kaktuspiikki ei kai noi sinun verenpaineet mitenkään kovin korkeat ole? Mulla ihan samaa luokkaa 125/80, oli myös ennen raskautta eikä kukaan ole varoitellut, että korkeat olisivat vaan kuulema ihan ok.

Millainen on 4D ultra? Paljonkohan se kustantaa esim. Femedassa? Siellä kävin ihan alkuraskaudessa ultrassa.

Valkovuotoa tulee reilusti, pikkuhousunsuoja täytyy olla koko ajan. Välillä kanssa säikähtänyt, että tuleeko verta, kun oikein kunnolla lorahtaa :D

Niin ja eipä tarvi miettiä enää, miten töissä kertoisi, kun eilen tuli työkaveri kahvihuoneessa kyselemään, että saako minua onnitella. Eiköhän se tieto siitä naisvaltaisella työpaikalla nopeesti leviä =)

Guitar 18+2
 
Viimeksi muokattu:
riikka siis saatko sä lasit vaikka oot raskaana? mulla tyrmäs optikko heti että ei raskaana ollessa laseja kun hormoonitoiminta häiritsee näköä muutenkin! oli jo valinnu ihanat lukulasit itelle ja sit näöntarkastuksessa tuli raskaus puheeksi niin kuulema synnytyksen jälkeen palataan asiaan :(

neuvolakäytännöstä meillä se vauvan syke merkataan siihen äitiyskorttiin,siitä minä sen oon aina kattonu.

4D-ultra teksi mieli käydä,mutta kun tuo näkyvyys on huono niin meneekö siinä sitten rahat hukkaan jos ei kunnolla näy sielläkään. Meillä kyllä lääkäri ottaa äitipolilla 4D kuvaakin joka ultrassa että siinä näkee vilaukselta. Munuaisten takia ois kiva saada varmuutta enemmän.

Eilen kuunneltiin pitkästä aikaa sydänääniä kotona,ensin piti ehtiä vähän aikaa mutta sieltähän ne jumputukset taas kuulu,aikaa "kaukaa2 mutta johtuu varmasti edessä olevasta istukasta.

ilmavaivat :ashamed: helpottivat jo välillä,nyt ovat tullet takasin....muilla?!

supistuksista eilen taisi supistaa.oli niin ärsyttävä olotila mahassa,tuntu kireeltä ja ei ollu mitenkään päin hyvä olla...mikä lie sitten ollu kun pissan jälkeen rakossa tuntu painetta tai sellasta outoo pistelyä tai vihlontaa,hankala selittää. Nukkumaan mentäessäkin koko alamaha oli ihan omituisen tuntunen,kireä ja jomotti koko ajan,yökin meni ihan pyöriessä ja tuskaillessa,nyt aamulla ei onnes enää mitään.

pipsapippurilla söpö masu! :)

Minä odottelen edelleen sitä ostovimmaa ja kodin laittamis halua...mitään ei olla vieläkään hommattu. ei vaan uskalla!
Eilen sanoin miehelle että mulla on vaarallisen onnellinen olo. ei uskalla olla onnellinen vaikka haluis nauttia ihan täysillä tästä raskaudesta kun niin monta vuotta meni yrittäessä :( tuntuu että hukkaan menee koko raskaus kun ei uskalla nauttia.
Jospa sitä jossain vaiheessa sitten..

kaktuspiikki 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, kiva kun tässäkin vaiheessa vielä tulee porukkaa lisää! Tosiaan, tuolla oli jo joulukuun pino.. uskomatonta :) Me aletaan tosiaan olla jo aika pitkällä.. Vaikkei siltä tunnu - mulla mahtuu edelleen kaikki vaatteet päälle - myös korkeavyötäröiset farkut, tuntuu ettei mikään muu ole kasvanut kuin rinnat.. :( Siksi on kyllä tosi epätodellinen olo raskauden suhteen. Kellään muulla sama tilanne? Tekisi mieli varata ultra - mutta olenko mä ihan hysteerinen jos ramppaan ultrassa väliajoillakin..??

4D-ultrasta: Me aiotaan mennä ja sain sen käsityksen, että rv 24 olisi otollisinta aikaa. Vauva alkaa näyttää vauvalta, on lihaa luiden ympärillä, mutta toisaalta vauva on vielä niin pieni, että ultrassa näkyy kunnolla muutakin kuin "naama linssissä" :) No, tuohon on vielä matkaa kun raskausviikkoja on meillä vasta 14+2. Rv20 aiomme mennä myös yksityiselle rakenneultraan, en sattuneesta syystä oikein luota enää noihin kunnallisiin palveluihin... hmm..

Mielialoista: Kyllä täälläkin itkeä tillitetään kaikesta vähänkin liikuttavasta ja dramaattiset käänteet saa kyllä hanat auki oikein kunnolla. Miehen työkaveri sai todella huonoja uutisia raskauden puolivälissä ja itkeä tihrustin sitä yhden illan. En viitsi tässä sen enempää tai tarkemmin tapauksesta kertoa, kun se ei ketään hyödytä. Turha lietsoa pelkoja yhtään enempää.

Kertomisesta ja ihmisten suhtautumisesta: Nyt seulan tuloksen saatuamme kerroimme lähimmille. Suurin osa suhtautui kivasti ja saimme paljon onnitteluja. Mutta... ikäväkseni mun täytyy todeta, että parilta ystävältä en ole saanut mitään vastausta (kerroin ryhmäviestillä tälle kaveriporukalle). Tiedän, että heistä kaksi haluaisi itsekin lapsia, mutta oikeaa miestä ei vain ole löytynyt. Ehkä asia vaatii heiltä hieman kauemmin sulattelua sitten. Ikäkin tietysti tekee sen, että alkaa miettiä, onko se itselle edes lopulta mahdollista. Toivon heille tietysti kovasti samaa tilannetta kuin missä itsekin nyt olen. Ehkä siinä tilanteessa missä he ovat, on vaikea onnitella, en tiedä.. No, yritän olla pahoittamatta mieltäni ja olla onnellinen niistä iloisista ilmeistä joita uutisen myötä saimme.

Ihanaa, kohta alkaa viikonloppu! <3

Vanilla Whip (14+2)
 
tinttamaaria: täälä kans yksi jolle tämä raskaus oli täys yllätys, mutta ihana sellainen. Aluksi olin ihan että ou fuck näin tosi nätisti sanottuna:ashamed: ja meilialat vaihteli kuinka sattuu, mies otti uutisen paremmin vastaan kuin minä ja hän onkin ollut koko raskauden ajan ihan onnensa kukkuloilla =) Nyt on mullakin taas tullut paremman fiilikset ja en millään jaksaisi odottaa että tulisi jo syyskuu ja saataisiin vaavi syliin, ja siis esikoista odotan =) Puhuttu oltiin miehen kanssa lapsista ja oltiin sovittu että parin vuoren päästä vasta mutta tämä nassikka päättikin tulla nyt, vaikka söin pillereitä.

Tuosta 4D-ultrasta mulla kaveri jolla laskettu aika on elokuussa niin hän kun oli ollut nt-ultrassa niin sielä hänelle oli laitettu tuo 4D-ultra päälle ja hän sai myös siitä kuvat ja voi vitsit kun näytti niin selvältä kaikki. itte orotin ja luulin jotta meilläkin olisi tuo 4D-ultralla mutta ei niin ehkä siitäkin jäi silloin vähän huono fiilis, mutta kaveri sanoi että sen saa ihan pyytämälläkin... ja siis kaveri oli ollut ihan äitiyspolin ultrassa tuola SeKS:llä.

Pipsapippuri: mulla aikalailla samanlainen masu kun sulla :)

(.) Oon nyt huomannut jotta ollaan taas kotona ruvettu kattoon telkkaria ja tietokonekkaan ei ole ollut kotona päällä nyt tällä viikolla ollenkaan :) töissä istun sen 7 tuntia koneella niin ei sitten tuu enään kotona laitettua konetta päälle, kivempi lukea sitten aamulla kaikkia kommentteja täältä =)
Hihii sain eileen aikaaseksi tehtyä taas ruokaa ihan ite :) jääny vähä tuo ruuan laittoki ihan kokonaan kun ei oo oikeen tehny mieli tehrä mitään, sitte jaksoon vielä ruuan päätteeksi tiskatakkin :eek:
Mies sai hyvät naurut eileen, kun möläytin "tosi hyvän viisaukseni" taas ilmaan :LOL: mua kusetti kokoajan eilen illalla ja sitte päätinki jotta "yhren asian lapset oppii jo ennen ku ne syntyy niin kusettamaan ihmisiä, tää Toukka ainaki kusettaa mua jo nyt sen minkä kerkiää!" meinas mies tukehtua pekoniinsa ku se rupes nauramaan ja arvaa ku melkeen itte siitä suutuin ku niin tosissani sen möläytin, nooh hetken ajan päästä naurettiin molemmat sohvalla =)

Kuinka moni nukkuu vielä mahallaan? itte oon aina nukkunu mahallani ja se asento onkin ainut millä saan itteni nukahtamaan, ja tähän asti oon vielä mahallani nukkunut mutta eilen sitte rupesin miettimään jotta mitä mä sitte teen ku en enään voi mahallani nukkua:/

OOOOooo orotan innolla ruoka tuntia saan pannukakkua ja mansikkahilloooooo nam nam nam nam:p

Kakaa ja Toukka 16+1
 
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani! Ihanaa, kun joukko lisääntyy. :D

TÄNÄÄN POKSUU! 18+0! Tittidii! :)

Neuvolakuulumisia: Just tulin neuvolasta, oli taas semmoinen olo, että ei minulla ollut mitään kysyttävää, kun ei oikein ole mitään ihmeellistä edes tapahtunut :) Ihaninta oli kuitenkin sykkeen kuunteleminen, siellä se taas laukkasi! Syke oli 150.
Siellä tyyppi siis ainakin elossa ja kasvaa, hyvin huomasi, että kuukaudessa syke vahvistunut kovasti ja kuului huomattavasti selvemmin ja kovemmin. Hemoglobiini, pissat ja verenpaine oli taas kohillaan niinkuin pitääkin.. eli ei huolia täällä.

Ärsyttää kun rakenneultra on vasta kolmen viikon päästä.. silloin 20+6 viikot jo, kun tuntuu, että osalla se on paaaljon aikaisemmin. Olen hätähousu ja haluaisin tietää kaiken heti! :D
 
Kertomisesta ja muiden suhtautumisesta töissä muutama suhtautui vähän nuivasti kyllä, lieko sitten sitä, että kun tulee uusi ihminen minun tilalle ja taas joutuvat perehdyttämään. Yksi ystävä on myös lapsettomuushoidoissa, hänelle kerroin tässä. Onnitteli toki, ja näen häntä tässä lähiaikoina. Ehkä vähän hermostuttaa, että miten kaikki menee, kun tietää toiselle olevan herkkä ja surullinen aihe, kun ei heillä ole onnistunut.

Mahallaan en enää voi nukkua! Viime yö oli oikeestaan ensimmäinen, kun joutui ihan etsimään hyvää asentoa, ja mahallaan tuntuu ikävältä olla.

Vaikuttaako raskaus siis näköönkin? Musta on tuntunutkin, että pitääkö uudet lasit hommata, kun ei edellisillä oikein enää näe.

Guitar
 
ittelläni on silmälasit ollut nyt taas tässä muutaman vuoren käytössä, pystyn kyllä oleen ilman laseja jos en laita niitä päähän aamusta, kauas en näe lukea hyvin mutta muuten näköö.. Mutta siis kuinka raskaus vaikuttaa näköön`?
Oon tässä nyt huomannut tällä viikolla jotta silmiä kirvelee ylikovaa :/

kakaa ja toukka 16+1
 
Heipat pitkästä aikaa :) En ole tänne jaksanut kirjoitellakaan vähän aikaan juuri tuon fb-ryhmän takia, mutta jospa nyt rustaisin jotain nopeasti :)

syksyn taimi & Aksuliina: Täällä kolmannen odottaja joka ei tunne liikkeitä. Ja nyt rv 17+5.. Joskus 15+ tunsin välillä jotain pientä kuplintaa ja nyt pari pv sitten möyrintää, mutta mene ja tiedä. Nt-ultrassa sanottiin että istukka sillon edessä, joten jos se on vieläkin edessä, niin johtunee siitä. Kuopuksesta istukka takana ja liikkeet tuntuivat selvästi jo 15+, esikoisesta edessä ja liikkeet tuntuivat 20+. Välillä stressaan tästä ja välillä en. Eipä tässä auta kun toivoa parasta. Ja syksyn taimi, minulla on tullut tuota limatulppaa jo ennen rv10, välillä enemmän, välillä vähemmän tai ei yhtään. Se kuulemma uusiutuu, niin ei ole vaarallista.

Ilmavaivoja ei ole ollut juurikaan tässä raskaudessa, ummetusta sitten senkin puolesta.. :kieh:

Vanilla Whip: Minulla menee myös lähes kaikki housutkin vielä kiinni ja tosiaan on jo kolmas raskaus, että luulisi kohdunkin kasvavan nopeammin. Ei näillä viikoilla varsinkaan ensisynnyttäjillä mitään hirveää raskausmahaa pitäisi vielä ollakaan koska kohtu on vielä niin pieni :) Väittäisin monilla turvotukseksi. Toki kaikilla kasvaa kohdut omaan tahtiinsa, eihän meitä onneksi ole yhdestä muotista tehty, että älkää nyt ketään pahastuko :) Itselläkin sillon kun maha ei ole moneen päivään toiminut, niin näyttää ihan "vauvamahalle" ja tuntuukin kovalle pallolle.

Valkovuotoa tulee täällä myös paljon ihan vetistä.

Päänsärkyä löytyy myös joka päivä :kieh:


Nyt en ehdikään enempää, täytyy lähteä. Päivän jatkot kaikille :)



Moonchaser 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulle sano se optikko sekä lääkäri että hormooni toiminta raskaana ollessa vaikuttaa näköön,siksi ei kannata raskaana ollessa vaihtaa/ottaa uusia silmälaseja,koska näkö voi mennä "pilalle" entisestään. Kannataa kuulema vasta hyvä tovi synnytyksen jälkeen hommata uudet lasit.On hormoonit rauhottunu kunnolla. Eli ilmeisesti siis raskaus huonontaa näköä.
Kävin myös silmänpohjakuvauksissa,jotka olleet aina ok,nyt oli tullu pieniä muutoksia. Niistäkin lääkäri sanoi että johtuu raskaudesta,ensi keväänä uudet kuvat sitte ja mahdolliset lasit.
Mullahan on lukulasit,n.6v vanhat tosin,mutta niillä on nyt pärjättävä : / ei saanu vaihtaa.
 
Neuvolassa käyty!

Viime käynti (suluissa) oli rv 8+2

Hb 144 (141)
Verenpaine 114/75 (112/75)
Paino -0.6kg

Ja :heart: se syke :heart:!! Ensimmäistä kertaa kuulin ja siellä se laukkaili 160 molemmin puolin.

Liikkeitä en ole tuntenut vielä yhtään. Toivottavasti tuntuisi pian niitäkin! Rakenneultraan vielä neljä viikkoa.

celinee 16+2 (työnimi työn alla)
 
Moonchaser Kiitos rauhoittavista kommenteistasi, yritän niiden turvin vielä malttaa odotella :) Joo tosiaan välillä jotain möyrintää olen myös tuntevinani, mutta suolistoäänet ne varmasti vain siellä pitävät meteliä.

Nopeasti vielä kommentoisin näköasioita. Ekassa raskaudessa hankin itselleni piilolinssit silloin pidettyjä häitä varten (juurikin aika lailla näillä viikoilla). Normaalisti pidän kaukonäköön laseja vain ajaessa tai opiskelutilanteissa taululle katseltaessa. Olin joskus käyttänyt piilareita ihan ongelmitta, mutta hääpäivän iltana en saanutkaan piilareita irti silmistä en sitten millään ennen kuin n. 30 min yrittämisen ja silmien kamalan kuivumisen sekä punoittamisen jälkeen!! Tämä oli aivan kamala kokemus, joka vielä toistui kun joskus myöhemmi raskaana ollessani kokeilin uudella onnella. Myöhemmin sain tietää, että tosiaan silmissä paine/kosteus tms. muuttuvat raskauden myötä ja uskonkin tämän vaikuttaneen asiaan. Sama varmaankin pätee siis silmälasien ostoon?

Vielä piti sanoa, että ilmavaivat ovat myöskin täällä palanneet ja ikävä närästys!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä