Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Tervetuloa uusille! :)

Aamulla oli kolmas neuvola. Siellä kaikki oli ihan hyvin, hb pysynyt samoissa kun ennen ja verenpaineet oli myös hyvät. Painoa ei ollut tullut yhtään viime käynnistä (n. 4 viikkoa sitten) mikä ihmetyttää kyllä kovasti, kun on tullut kaksin käsin vedettyä kaikkia herkkuja naamaan. No, ei kyllä haittaa, vielä sitä painoa kerkee kerätä enemmän kun tarpeeksi :) Vauvan syke oli 140-150, ja riehui siellä kovasti, eikä meinannut yhtään pysyä dopplerin alla :) Sanoikin terkka, että taitaa olla toinen vilkas kaveri tulossa (esikoinen yritti kokoajan tehdä siellä tuhojaan) :p

Wasabi mulla myös tänään 18+0, ja rakenneultra viikoilla 20+6 :) kuinkahan sitä jaksais odottaa..

ja josko laittaisi taas masukuvaa :p



äippä 18+0 Poks!
 
Tervetuloa uusille!

Vuodoista ja liikkeistä: Olin tänään videovuokraamossa ja yhtäkkiä mulla tuli iso aivastus-vauva säikähti kovasti ja sätki mahas vähän aikaa ja samalla mulla tais lirahtaa vähän niiku pissat housuun! :D
Supistuksista: Tosi inhottava vaiva täällä.Niitä on ihan päivittäin ja välillä ihan kipeitäkin.Just tuolla videovuokraus reissulla tuli kolme kipeetä supistusta...Soitin eilen näistä kättärille ja neuvolaankin mutta sanoivat vain et jos alkaa tulee enemmän kipeitä niin sitten soittaa uudelleen niin voidaan ehkä tsekata kohdunsuu.: /
Mutta siis joo, näin oli esikoisestakin et supistuksia viikolta 15 aina viikolle 30 asti.Eivät olleet vain kipeitä mut nytpä ovat välillä.
Huolestuttavaa.katotaan vaa ni joudun vielä vuodelepoon!:headwall:

Myy ja Säikky potku-eetu 15+1
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Mulla on äippä_88 tosi samanlainen maha kuin sulla. Odotitkos sä esikoista vai et? Musta tuntuu, et maha on jotenkin jo niin hurjan iso. Varmasti on jonkin verran turvotusta edelleen, ainakin ilmavaivoista päätellen, mutta ilmeisesti myös lantion rakenne vaikuttaa tosi paljon, että milloin kohtu alkaa nousta tuolta maljastaan.

Minnianna ja Tirri 17+3
 
Peppi85: Kertoiko kaveri, tehtiinkö ultra vatsanpeitteiden läpi?

Vitsit, pitäisikö sittenkin mennä sinne. Maanantaille on varattu tavallinen ultra ja varmaan Brunolle saa jonottaa... hmm... Olisi jo kiva nähdä vauva ekaa kertaa.

Mulla on koko ajan nälkä. Siis taukoamatta. Mies vitsailee kaksosista, mutta tuskin sentään :) Joka tapauksessa herkkulakko saa alkaa tämän viikonlopun jälkeen. Näemmä yksi hevoseton talvi (normaalisti asuu kotona, nyt omien opiskelujeni takia muualla) tekee sitten huonoja ja painan nyt saman verran kuin edellisen raskauden lopussa. Kääk!

Onko täällä muita hevosihmisiä tai opiskelevia äitejä?
 
Viimeksi muokattu:
kaktuspiikki enpä ole koskaan kuullutkaan että raskaus vaikuttaa näköön. optikko ei sanonu mitään vaikka ihan selvästi jo huomaa että olen raskaana. Näkö ei oikeastaan ollut muuttunut. Tilasin uudet lasit ja oikein kivat valitsinkin. Olisi kyllä kiva jos jossain ihan sanottaisiin jos raskaus vaikuttaa näköön. En tosiaan ole ikinä kuullut tuommosesta.

Riikka&Niisku 15+3
 
Ikpi täällä kanssa hevosihminen! Oli täällä ketjussa joku muukin? Ratsastus sai jäädä siinä 12 viikon paikkeilla muistaakseni, ei vaan tuntunut hyvältä idealta enää hypätä selkään.

Onnittelut memmulle ultrasta!

Guitar 18+2
 
Iltaa!

Vois jo noi lapset pikkuhiljaa nukahtaa... Olis ollut kiva vähän aikaa miehen kanssa makoilla sohvalla ja kattoa telkkaria. Mut en kyllä taida jaksaa, oon itekin ihan poikki jo.

Ikpi, vatsan päältä tehtiin se ultra kaverille. Minä oon opiskelija, oon nyt reilu 2 vuotta käynyt koulua, äitiysloman jälkeen kun joskus palaan niin on vielä 1,5v. jäljellä. Nyt mietityttää eniten, että miten jaksan olla koko ensi kesän hoitoalalla kesätöissä ison vatsani kanssa :ashamed: Vaihtoehtoja vaan ei oikein taida olla...

Mä varasin nyt sen 4D ultran meille!! Viikkoja on 18+2, kun sinne mennään. Jännää.

Mäkin oon muuten kuullut myös, että raskaus vaikuttaa näköön (huonontavasti). Joillain enemmän/paljon ja joillain sitten vähemmän.

Peppi85 + salainen 15+4.
 
Näköasiaa tulin minäkin kommentoimaan. Kävin viikko sitten optikolla, kun tarvin aurinkolasit vahvuuksilla. Kaukonäköön mulla on siis lasit ollu ja kohta 20 vuotta. Optikko sanoi että raskaus vaikutta näköön todella vaihtelevasti, toisilla ei tapahdu mitään ja toisilla muuttuu huomattavastikin. Samoin piilokarsastuksen oireet saattavat ilmestyä vaikka aiemmin olisi ollut oireeton. Ja nämä muutokset pysyvät todennäköisesti myöskin imetyksen ajan.
Mulle kirjoitetti laseihin reseptin yhden pykälän vahvemmilla linsseillä kuin ennen. Sanoi että tämän hetkisen näön mukaan saisi olla vähän enemmänkin mutta raskauden vuoksi ei uskalla muuttaa enempää. Asiaan saattoi kyllä vaikuttaa sekin että kerroin huomanneeni muutokisa näkemisessä jo ennen raskautta.
Eli varmaankin riippuu vähän optikosta ja myöskin muutoksen suuruudesta saako uusia laseja vai ei.

crimson80 15+5
 
P-O-K-S ! Ja 17.viikko käyntiin hertsileijaa!

Olen tilaillut h&m äitiysvaatteita muutamat ja on muuten tosi kivoja! Eilen esimerkiksi oli tosi ihana kun töiden jälkeen mentiin miehen kanssa italialaiseen syömään, pystyi pukeutumaan istuvaan vaatteeseen joka vielä korosti nätisti raskautta. Just eilen sain taas uuden tunikan ja mamaleggingsit postista, kesäkesäkesäää :)

Vauvan tavaroita pitäisi kaiketi pikkuhiljaa alkaa hommaamaan; ei tuntuisi kustannuksetkaan niin kovilta kun ei kerralla tarvitse kaikkea. Vaunut askarruttaa kun ei ole hajuakaan millaiset pitäisi olla, otan assarin niille ostoksille tietenkin mutta jostain saanut päähäni että Emmaljungat haluan. Niiden kanssa pitää pystyä liikkumaan hyvin koska lenkkeilen koirien kanssa kuitenkin, mutta samoissa rattaissa myös nukutan ja käyn kaupungilla.

Hääsuunnitelmat etenee, vaikka häät vasta heinäkuussa 2013... Kirkko, jatkopaikka, pitopalvelu varattu ja bändi ihan hilkulla jotta onko varattu vaiko ei. Mukavaa vaihtelua vauvakuumeeseen tuo :p

Oireitaraskaudesta ei oikeastaan ole. Ei väsytä, ehkä päinvastoin yöt ovat levottomampia ja nukahtaminen ottaa aikansa. Pahaa oloa ei ole eikä mitään muutakaan. Paitsi jos nousee joskus nopsaa, tai aivastaa niin voi repäistä hieman. Ja niinkuin joku muukin mainitsi; inkontinenssivaivaa näemmä tullut hieman! Mitä ihmettä en ole edes synnyttänyt ja lantionpohjan lihakset ovat kyllä napakassa kunnossa!? Jos aivastan, joudun miettimään miten sen teen ettei lirahda, eilen lirahti mutta onneksi kotona... :ashamed:

Jeps, eipä tässä kun viikonloppuun.. Eli ajelen kohti erikoistumisopintoja.

Pipsapippuri & Nökö rv 16+0 :heart:
 
Memmu89 täytyy kommentoida tuota sinun nt-ultraa. Eihän muutamalla päivällä ole väliä mutta jännää että muuttuvat rv viikkojasi mutta ei LA:ta. Nythän ne ei periaatteessa täsmää? Mulla LA myös 30.9 ja nyt menossa 13+5. Tosin se pomppasi 5 päivää eteenpäin se LA ja se muutettiin molempiin. Aika jännää :)
 
kusma niin kyllä vähän on.. tai siis äippäkortissa luki näin ; viikko 13+4 , vastaa viikkoa 13+1 ...tiiä tuota sitten.. :snotty: jostakin oon luukenut että jos viikot muuttuu neljällä päivällä tai yli niin silloin muuttuu LA. En tierä. :)
 
Hyvää alkavaa viikonloppua mammat:wave:

(.) Aamulla oli ihana kun menin yläkertaan pupuja kattomaan niin sielä oli uusilla pupu vauvoilla nyt simmut auki aaaww yksi pupu-vauveli sielä taaperti kovaa menemään aaawww:heart:
Täälä sataa taas lunta:| oltiin eileen vielä suunniteltu kavereiden kans jotta grillattais ja saunottaisiin tänään mutta saa ny nährä jos tota lunta sataa koko päivän niin kuinka käy suunnitelmien kans....


Jaahas nyt täytyy rientää hommiin kauhia ryysis tuli yht´äkkiä :O

Kakaa ja Toukka 16+2
 
Perskele!!! minun pitää uusia se vuorokausivirtsan keräys! Kätilö just soitti ja sano että lääkäri haluaa sen uudestaan tehä koska pississä oli sen verran valkuaista! äähh!! :mad:
Nyt ne purkit pitäs olla maanantai aamuna labrassa ja tuo meidän terv.keskuksen labra menee kiinni jo 10.30,joten nyt oon koittanu saaha edes jotakin hoitsua kiinni että jos ne hakis mulle ne purkit labran puolelta ja mä hakisin sit kun työt loppuu ne purkit siitä potilastoimistosta.
Eipä onnes menny hankalaksi taas tämä homma : / sekin hoitajien soittoaika on menny aikoja sitten...

Mikä ihme sitä valkuaista sinne pissaan saa menemään? verenpaine on hallinnassa,suolan käyttöä vähensin jo,vettä juon kun hullu...mitä vielä???
Tulipahan taas kiva viikonloppu...sunnuntai menee kotona mollottaessa kun ei voi sen kusipurkin luota liikkua mihinkään.. :(

kaktuspiikki 16+6
 
Ikpi ja Guitar täälläkin hevosihminen. Ratsastan vielä pari kertaa viikkoon, toinen ihan kunnon kouluvalmennus ja toinen kerta sitten rennommin. Havittelin vielä kuukauden verran jatkavani. Sitten, kun ei enää mahu ridahousut jalkaan, niin sit on liian tyyristyllerönä hevosen selkään :D Ihmeen hyvin on pystyny vielä, esikoista odottaessa taisin lopettaa suunnilleen näillä viikoilla. Pudota ei tietty saa, mutta polleni on nykyään jo verrattain luotettava/ennustettava, että ehkä sitä uskaltaa.

On tullu aika lailla taustailtua, mutta ahkerasti olen kyllä lukenut muiden juttuja. Tsemppiä Kaktuspiikki sen pissatynnyrin kanssa. Tosi tiukasti reagoivat tohon proteiiniin. Itekin jouduin heti ekasta neuvolasta uusimaan virtsakokeen, kun oli vähän protskua virtsassa. Ongelmana oli etten oieen saanu tiristettyä mitään näytekuppiin. Ohjeen mukaan pitäis olla 4h rakossa ollutta virtsaa, mutta ei onnistu meikältä, kuin joskus aamuyöllä. No, hyvähän se on että selvitetään. Toivottavasti sulla ei mee sunnuntai ihan piloille!

Mulla on ollu tosi usein pää kipee viimeisten 2-3 viikon aikana. Äiti ehdotti että vika ois näössä, mutta näiden juttujen lukemisen jälkeen oon kyllä sitä mieltä, että ehkä turha mennä silmälääkärille.

Ihanaa viikonloppua!

Kilimanjaro 17+3
 
Varoitus, nyt tulee omaa napaa.

Eilen tuli lääkärin sanelu viime käynnistä. Siinä on hauska moka. Sikiön veriryhmänmääritys eilen tehty. :D Ei todella ole. Siis pitäis lukea ei ole tehty. Murr. Vieläkin odottelen viimeisimmän vasta-aineverikokeen tulosta joka otettu 19.3. Kätilökin TAYSissa ihmetteli mikä kestää. Maanantaina otetaan jo uus verikoe ja aina on siihen mennessä saanut tietää edellisen tuloksen. Olisin halunnut saada viikonlopuksi mielenrauhan. Toisaalta se tieto voi lisätä tuskaa, jos on noussut...

Pipsapippuri
: Itsekin halusin hankkia Emmaljungan yhdistelmät alunperin, mutta lopulta tilattiinkin ping pongin kautta Saksasta Hartanit. En ole tyytyväinen niiden ilmakennopyöriin, mutta eiköhän ne parvekevaunuina saa vielä mennä. Hankitaan tuplat (P&T) joissa on kunnolliset, ilmakumipyörät.

Mulle seuraavaan listaan saa laittaa vauvan sukupuolen, poika. Saa nähdä, jos uskaltaisin tänään vauvalle ekan vaatteen, bodyn hankkia.

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Yeppee ja Pikkuinen 17+5
 
Nyt tulee omanapaista tekstiä, pahoittelen :)
Viime viikon neuvolakäynnillä kerroin hiukan epäileväni kilpparin vajaatoimintaa, kun olin juuri jonkin artikkelin asiasta lukenut. Laittoivat sitten heti lähetteen labraan testeihin, joissa sitten eilen aamulla kävin. Tänään sitten neuvolatäti soitteli että epäilykseni osui oikeaan ja puhelinresepti odottaa apteekissa.
Olo on hyvin hämmentynyt. Kovasti ihmettelen kauanhan tämä on minulla ollut, koska oireet joista neuvolassa kerroin alkoivat jo esikoisen raskausaikana..

Menhit ja Touho 16+3 :heart:
 
Niin,hyvähän se on että selvitetään mistä se valkuainen pissassa johtuu. Mulla nyt ton diabeteksen takia sitä saattaa olla muuten vaan. "onnes" on se lääkäri sen verta tiukkis että pisti uusintaan,vaikka ärsyttääkin juoksuttaa ees taas niitä pönttöjä! Lueskelin tuossa päivällä et se valkuainen pissassa voi johtua esim.vaikka valkovuodosta,jos tulee paljon tai pissitulehuksesta. Mulla ei kyllä oireita ole ollu,mutta voihan se olla oireetonkin.

Nyt kun sais vielä tän pääsäryn pois niin oispa kiva! :( vie nimittäin aika tehokkaasti toimintakyvyn.

Äitikin soitteli kun oli nähny hobby hallin luettelossa rattaat,että saako hän tilata nyt. Kielsin vielä tilaamasta,sanoin että haluun nähä ite ja kokeilla ja räplätä niitä. oli jotkut ABC merkkiset. neverhöörd :D
Sanoin että jos edulliset emmaljungat tai briot löytää niin ne uskaltaa tilatakkin,tietää mitä saa. (mamma betalar) :p

Jospa sitten änkeis sohvalle ja vetäs viltin korville,on liian kirkasta! :stick:
 
Heipat täältä potilastuvasta!
Täällä nuorempi ollu koko viikon kuumeessa ja on todella räkänen myös, joten voinette arvata ettei tämä äiti juurikaan ole saanut öisin nukuttua! :( Pää on ihan jumissa ja tällä hetkellä piinaa kamala pääkipukin...

Rattaista meillä käytössä brion sellaset jossa erillinen koppa- ja ratasosa, hiukan on raskaat mutta nyt täällä landella oikein kätevät. Joskus oli omat huollossa ja lainakärryinä ABC:t muttei yhtään ollu mun makuun! Ja pakko muuten sanoa sen verran, että jos meinaa yhdistelmiä niin ottakaahan huomioon ratasosan jalkatilan pituus! Joissain malleissa on tosi lyhyt eli ei mee rattaina kovinkaan pitkään!

Päänsäryistä että juu, kyllä särkee! Mulla on jo pitkään ollu paha migreeni joka varsinkin tuota nuorempaa odottaessa yltyi aivan kamalaksi..kiva oli kärvistellä pelkällä panadolilla ja poppaskonsteilla kun teki mieli amputoida koko pää! Toivotaan ettei nyt yltyisi yhtä pahoiksi..

Finneistä pakko sanoa että täälläkin on puhjettu kukkaan! Todella ärsyttävää. Ja mulle tulee kipeit pattei myös kaulaan.. Argh!

Seulasta sen verran että mä kävin verikokeissa 14.2. ja nt-ultrassa parin viikon päästä kertoivat tuloksen.. Ekaa kertaa käytiin semmosessa ja johan näin painajaisia että suhdeluku oli 1:2! Riski kuitenkin kuulemma matala..

Näköjutuista että mulle kyllä sanottiin raskauden saattavan lisätä miinuksia eli heikentää kaukonäköä. Ja mulla ainakin edelliset vaikutti tuohon silmänkosteuteen, jolloin piti vaihtaa piilarit ohuemmiks. Mulla ei kyllä näkö palannut samaan ku ennen raskautta (vähän tais heikentyä sillon) vaikka joskus niin kuulemma käy..

3/4D-ultraan haluan mennä, siksikin ehkä että tämä jäänee tämän katraan viimeiseksi vauvaksi joten tahdon kokea sen "elämyksen". Suositus oli jossain mun mielestä että n. rv25-30 tehtäis, jossain tossa 25 paikkeille aattelin ajan varata..

Kakaa meillä myös esikko oli yllätysvauva, mutta kaduttanut ei ole päivääkään! (vaikkakin nytkin kaamea uhma meneillään)

Peppi85 mun piti käydä kesken jääny koulu loppuun ja sen jälkeen suunnitella kolmatta mutta näin nyt kävi ja onnellisia ollaan...vaikkakin kyllähän se totuttelua aluksi vaati.

Nyt luovutan ja lösähdän sohvalle telkkarin ääreen...
Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa

Yhteistyössä