Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

Onnea uusille vauvautuneille, sekä paljon onnea adora uudesta raskaudesta! :heart:

Eilen illalla jo jännitin, että josko lähtö viimein tulis, kun jonkun pari tuntia supisteli melko tuntuvasti, mutta eipä ne tietenkään kipeiksi muuttuneet, ja loppuivatkin jossain vaiheessa yöllä, kun oon nukahtanut...

äippä ja poika 40+3
 
Hei kaikille syysmammoille.

Täällä vielä yksi "kollega" ilmoittautuu mukaan. Eli laskettu aika 13.9, ensimmäinen lapsi tulossa, sukupuolta ei olla saatu tietoon kovasta yrityksestä huolimatta ja Seinäjoen keskussairaala on meidän synnäri.

Olen jo muutaman viikon mielenkiinnolla lukenut tätä viestiketjua ja nyt vihdoin ja viimein sain aikaiseksi kirjoitettua.

Raskaus on mennyt kutakuinkin ok. Välillä oli toki ihan hirmuinen ummetus päälläänsä ja raskaushepatoosiakin välillä epäiltiin, se tosin onneksi oli vain väärä hälytys. Sokerit on onneksi pysynyt koko raskauden ajan sallittujen rajojen sisäpuolella, alhaiseen hb:n olen syönyt rautaa (alimmillaan 109) ja verenpaineita mittailen päivittäin (sukurasite).

Vajaa kaksi viikkoa aikaa laskettuun aikaan ja odottavan aika alkaa olla jo pitkä. Tosin olen nyt flunssassa ja olo sen mukainen, niin ihan en kyllä lähipäivinä haluaisi mennä synnyttämään. Tosin ei ole ollut kyllä minkäänlaisia oireitakaan että lähtö tulisi ihan lähipäivinä. Ei ole ollut minkäänlaisia supistuksia, saatikka muita oireita. Ennenkuin flunssa iski yritin käydä koiran kanssa vähän reippaammilla lenkeillä siinä toivossa että edes tulisi joitain harkkasupistuksia, mutta ei sitten mitään.

Mutta näillä mennään ja jokatapauksessa tässä kuussa synnytetään vaikka yli mentäisiin.

Vauvantuoksuisia hetkiä jo nyytin saaneille ja kärsivällisyyttä meille vielä odottaville :)

MimosaMamma 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Bastet
Tervetuloa juttelemaan MimosaMamma :wave:

Minä huomasin, että vauva on kenties tipahtanut alaspäin kun ei enää istuessa ahdista ja tunnu vauvan pylly heti rintojen alla :D Nyt esim seisoessa tai kävellessä tuntuu enempi painetta jalkojen välissä. Vähän kuin joku pallo siellä majailis :D Hyvä jos vaan jotain edistystä alkanut tapahtumaan :)

Biba ja tytsky 37+3
 
Onnea taas hirmuisesti vauvautuneille (onpas siinäkin sana :D ) !!

NevaNeva, sulla oli siis suunniteltu sektio, eikös? Kiva olisi kuulla miten meni valmistautumiset ja toimenpide toipumisineen, jos vaan ehdit/jaksat jossain vaiheessa kertoilla! :) Kiinnostaa erityisesti tämä sektioaihe, kun uskon, että loppupeleissä tuohon suunniteltuun sektioon itsekin "joudun/päädyn".

Taas olen kiusannut itseäni ja sektiovideoita katsellut netistä. Hurrrjaaa touhua täytyy sanoa!! Niin "ihanaa" (heh) olisi päästä normi synnytys kokemaan ja olo vähän surullinen, kun näin ei taida käydä! Samalla pelko lähestyvää h-hetkeä kohtaan kasvaa päivä päivältä ja pelon takia rupeaa itku olemaan herkässä, vaikka usein kyynelvirrat laukaisee ihan muut asiat! No koitan valmistautua avoimin mielin ja ajatella sektion olevan turvallisin vaihtoehto minulle ja vauvalle! Ja onhan tässä vielä pienenpieni mahdollisuus alatiesynnytykseen. Lopullinen tuomio tulee sitten 10.9 polikäynnillä...

Taas tuli hieman shoppailtua lastenvaatteita. Nyt iskenyt vimma ostaa muutamia samanhenkisiä vaatteita meidän 2-vuotiaalle ja tälle tulevalle vauvalle. Heh, ei nyt sentään toivottavasti liikaa, mutta viimeaikaiset hankinnat olen jostain syystä miettinyt niin, että onpahan sitten veljeksillä mahdollisesti jossakin vaiheessa samanlaiset vermeet päällä :) Joskus aikoinaan ajattelin, etten missään nimessä, vaikka kaksoset saisin, haluaisi heitä samoihin kuoseihin pukea... Niin se mieli muuttuu :xmas:

Bastet rv 40+1
 
Heipä hei mammat:wave:

Piti nyt ottaa itteä niskasta kii ja tulla kans tänne kirjoittamaan, kaksplussalla käynti on mennyt vain siihen että käväisen katsomassa viestit ja keskusteluihin en ookkaan osallistunu.. Tuonne fb:n puolelle oon jämähtäny ihan totaalisesti :ashamed:

Huhhuh tosiaan se olis vihroon ja viimein MEIRÄN KUUU wuhuuuuu:attn: sitä ollaan orotettukki :D

Täälä alkaa tulevat vanhemmat käyrä tosi malttamattomaksi, sais pienokaanen jo tulla =) Itte ajattelen päivät pitkät koska synnytys käynnistyy, missä ja miten! Miehelle saa aina olla keksimäs jotain puuhaa kun on kotona meinaa olla niin kärsimätöön!! No mutta lohduttavaa on se että tässä kuussa se nyytti on sylissä :heart:

MimosaMamma tervetuloa, oon täs orotellukki jotta koskahan tänne ilmaantuis muitaki seinäjoen synnärille menijöitä =) mulla laskettu aika 12.9 jotta saas nährä ollaanko kiljumassa yhtä aikaa :)

Kakaa ja Toukka 38+5
 
Jees, se on sitten meijän kuu! Niin huippua! :D Onnea Nevanevalle ja muillekin vauvan saaneille! Ja Adoralle uudesta raskaudesta!

Me muutettiin ja huh mikä urakka oli, mut eei mitään tietoa supistuksista tms koko vkl:n aikana. Mutta nyt... Aamulla tunnin supisteli 10 min välein, yölläkin aina kun heräsin (tosi usein... ) supisti. Ei mitenkää hullun kipeesti ja oottelin, jotta koska voimistuis, mutta eiiih, muuttuivat epäsäännölliseksi ja nyt tulee sillon tällön, en ole kellottanut.. Välillä juilasee enempi, mut välillä taas ihan kivuttomia. Nyt olo sellanen, ku olis menkat alkamassa, oksettaa ja tuntuu et maha sekasin.. Saapas nähä, mihin suuntaan tää tästä lähtee..

Nyt sitten tarvis vauvan vaatteet lipastoon laittaa, ehkä toi vauveli sitä oottelee, et täälä olis sitte kaikki valmista, kun on tulossa maailmaan. :) Vaikka tuleva iskä jo lupaili, että saa kaiken kyllä kuntoon. Mutta ehkä me naiset ei luoteta niin miehiin :DD Ei mulla oikeesti kiire oo synnärille, noi kipuilut vaa aiheuttaa sen, et tekis mieli jo synnyttää.. Mies on enempikin jo että koskakoskakoska ja jännittää jo ihan hulluna. :) Jos sais tän flunssan alta pois ensin.

Nyt tuli vaan omaa napaa, mutta en pysty keskittyy enempää.. Vessaan pakko rynnätä, ja sitte laittaa vihdoin ja viimein noi vaatteet <3

Villaruusu ja pieni 37+6
 
Onnea hirmuisesti kaikille jo nyytin saaneille ja onnellista vauva-arkea!:flower:

Täällä alkaa ehkä pikkuhiljaa iskeä tajuntaan se ajatus, että synnytys alkaa ihan oikeesti lähestymään. En kyllä sitä mitenkään innolla odota, mutta masuvauvan tapaamista kylläkin. Ihanaa päästä näkemään kuka tuolla masussa on myllännyt kaikki nämä kuukaudet. Nyt on kaikki tavaratkin jo valmiina ja sairaalakassi pakattuna eli kaikki on periaatteessa valmista. Saattaahan tässä mennä vielä vaikka lokakuun puolellekin, mutta se ei haittaisi ollenkaan.

Mulla piti olla jo viikko sitten neuvolalääkäri, mutta se siirtyikin viikolla eteenpäin ja huomenna sitten sinne siis. Edellisestä neuvola käynnistä onkin jo kolme viikkoa eli ihan kiva päästä kuulemaan, että onko kaikki edelleen kunnossa ja mitä tuolla alapäässä on tapahtunut. Supistuksia tulee päivittäin aikalailla, mutta ei ne vielä kipeitä ole. Viimeksikin kuopuksen aikaan ne muuttui kipeeksi vasta kun synnytys alkoi, että jospa se menis nyt samalla tavalla. Olo on muuten hyvä, mutta vauva painaa tonne tosi alas ja se aiheuttaa vihlomisia ym ja liikkuminen on sitten vähän vaikeeta. Mutta huomenna sitten kuulee tarkemmin, että missä mennään, joten sitä odotellessa.

Billabee 36+5
 
Täälläkin alkanu tuntumaan vaikka minkälaista vihlontaa ja tuikkimista..aivan kuin vauva työntäisi itteensä alaspäin. Ja vauva on liikkunu ihan hulluna tänään ja tuntuu vähän jo ilkeellekin! Hyvä tietty, kun toinen ilmoittelee itsestään :) En tiiä onko niin ahdasta vai mikä lie..

Ja öisin hiki virtaa..en yleensä ole hikoilevaa tyyppiä niin nyt sitten on kuuma koko ajan..
Supistuksia tulee välillä ihan niinkuin on tullut jo moonta viikkoa..Jänskää sitten kun ne oikeet supparit alkaa. Nämä on lastenleikkiä siihen verrattuna :D

Onnea NevaNeva pienokaisesta :)

Nyt ottaa tyttelin kanssa välipalaa..sit taas odotellaan että mies tulis kotiin..Välillä nämä päivät on niin pitkiä..

Biba ja tytsky 37+4
 
Onnea nevaneva!

nyt mua vähä jänskättää huominen kun on se eka refleksologi käynti, en kyllä usko mitään synnytystä vielä saavan aikaan mutta jos se olis mukava rentouttava ja valmisteleva käynti, sitte ens viikolla olis toinen käynti. sekin olis mukavaa jos hoidot valmistelis kroppaa ja jos ei lähe käyntiin niin ei lähe, joskos sitte käynnistys sairaalassa oli helpompi, mutta joka tapauksessa pääsen hemmotteluun mikä on tärkeintä. toinen mihin haluaisin jos olis varaa niin parturiin, leikattas vähä tukkaa ja värjättäs niin olis sitte mukavampi olla. hmm mistähän minä siihen rahat otan. no jospa minä keksin jotain.

täälä menee illat saman aavan mukaan, joka ilta suppareita on lähinnä kivuttomia kyllä mutta niitä tulee n. 10 min välein koko illan, jospa ne tekis jotain tuola alakerrassa.
esikoisen (ihan kohta 5v) kans juteltiin, poika mietti että ko sen vauvan pitäs jo syntyä. Minä sitte selitin että enintään 18 päivää ja äiti menee sairaalaan ja lääkäri antaa lääkettä että vauva tulee pois. poika mietti hetken ja kysy että "antaako se lääkäri lääkkeen suuhun vai... tirsk hih hih... antaako se lääkäri lääkkeen suunhun vai hih tirsk hih vai PERÄÄN" kyllä pisti minutki nauramaan pojan ilme, Pojalla on jonkinlainen käsitys siitä mitä synnytyksessä tapahtuu mutta se taitaa lähinnä verrata äitin synnytystä lehmän poikimiseen mitä on nähny monet kerrat =)

etna rv 37+5
 
Etna, ihana, että poika on perillä tuosta "poikimisesta", tai jotenkin itsekin tahtoisin, että lapseni pitäisi niin ihmisten kuin eläintenkin lisääntymistä tavallisena asiana....
Se olisi sitten vielä viikko ennen suunniteltua sektiota. Jännittää jo hirmuisesti, mutta alan tottua vähitellen ajatukseen. Ja on kyllä kummallista, että joutuu laittamaan herätyskellon soimaan ehtiäkseen omaan synnytykseensä...
Tuleva isoveli 2v on viime päivinä ollut hirmu kärttyisä ja mennyt sekaisin, jos rutiineista on yhtään poikettu. Pikkuvauvasta on puhuttu jonkinverran, luulisin että hänkin siihen valmistautuu. Saa nähdä, millaiseksi elämä sitten kohta muuttuu.
Tsemppiä kaikille!
Santra ja mini 37+4 tms
 
Itselle tullut väsymys ja aamukuvotus takaisin :( . Isommat lapset kun saa kouluu tulee usein otettava heti tunnin unet. Sit jaksaa loppupäivän. Muuten tänne ei kuulu mitään uutta.
Taas tuli viikko täyteen. 3viikkoa vielä laskettuun aikaan.

37
 
Ihan ihan pakko tulla tänne poksahtaa ehkä (toivottavasti) viimesen kerran! 40+0 !! :heart:

Neuvolasta just tulin. Kyllä ne yölliset kivut jotaki on tehny, maha laskeutunu polviin asti :D Kohdunpohjankorkeus tipahtanu 30cm:iin kun se vielä viime torstaina oli 34cm.. Jee :) Täälä ollaan kovasti valmiita lähtemään! Ei jaksais enää valvoa yhtään yötä.. Niin ja limatulppaa on nyt irronnu viidettä päivää, neuvolantäti meinas että se voi olla jo lapsivettäkin kun maha on kutistunu yhtäkkiä niin paljon.. Jippii, minä saan kohta vauvan!! ^^ <3
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Voih, Keeshalla voi olla lähtö tosi lähellä! toivotaan niin!!! :)

Mä luulin, että vauva on laskeutunut, mutta välillä se taas tuntuu nousevan aika ylös ja istuessa ahdistaa. Eilen oli koko päivän menkkajomotuksia jotka tuntui selässäkin. Tänään taas ei mitään oloja. Kävellessä vaan tuntuu, että pallo on jalkojen välissä ;)

Yhtä tuttavaa näin tuossa ja kun kerroin että la 2 viikon päästä niin ei ollut uskoo! Kuulema niin pieni maha ja niin reippaasti kävelin :D Jaa..ei tässä vissiin olla menossa synnyttämään 2viikon päästäkään kun oon niin reippaan näkönen :D HAH! Toiset taas sanoo, että voi kauhee mikä maha! (ne kommentit tuli kyllä lapsettomilta ihmisiltä, jotka ei tiiä vauvamahasta mitään)

Voi kun saiskin nukkua päikkärit..Oon kokeillu kaikki konstit ton 3veen kanssa mut ei se suostu nukkuu. Ei tuo tunnu kyllä kaipaavankaan päikkäreitä..iltasella meneekin sit unille aiemmin. Et täällä ei saa sit nukkua sillonkaan kun vauva nukkuu..toivottavasti vauva ois hyväuninen :D

Biba ja tytsky 37+5
 
Neuvolalääkäri takana ja kaikki oli kunnossa. Paikat oli tiukasti kiinni eli ei ole lähtöä ainakaan sen perusteella vielä lähelläkään. Ja ihan hyvä niin, koska tuntuu, että en olis vielä ollenkaan valmis synnärille. Vauva on kylläkin alhaalla lähtökuopissa ja se tekee olemisesta vähän hankalaa, mutta sen nyt kestää kyllä. Kuulemma tulee melko varmasti menee sinne lasketun ajan lähelle, kun edellisetkin on syntyneet niin täsmällisesti laskettuna-aikana.

No nyt voi ainakin sitten rauhallisin mielin jatkaa odottelua ja jatkaa pesänrakennusta. :)

Keeshalle tsempit jos se on pian menoa!:)

Billabee 36+6
 
Täällä menossa jo 40+5 eikä synnyttämisestä tietoakaan :D

Tänään olin viimeisen kerran neuvolakäynnillä ja olikin aikamoista rumbaa. Sf-mitta ei ole laskenut eikä vauveli ole laskeutunut mihinkään, vaan majailee tosi korkealla. Neuvolatätikin alkoi jo miettimään, että mitenköhän päin tuo meidän neiti tuolla masussa majailee, yritti kysellä etten vaan oo tuntenut mitään isoja muljahduksia, ettei ois vaan päässyt kääntymään. Yritti kokeilla, ei ollut ihan varma asennosta ja epäili, että saattaa olla vähän vinksallaan vinossa tuolla, vaikkakin pää alaspäin. :(
Tämmöinen viimeisten viikkojen yllätyssektori :D

Sain lähetteen ylimääräiseen ultraan ja sairaalalta soittivatkin, että aika on jo huomenna. Eli katsotaan missä asennossa tää tyyppi oikein majailee nyt todellisuudessa tuolla mahassa, samalla kuulemma eka ottavat vähän käyrää, ultraavat ja tekevät kokoarvionkin. Eli ihan jännäksi menevät nämäkin viimemetrit.

Limatulppaa ja kaikenmaailman epämääräisiä limavuotoja on ollut nyt neljä päivää ja olen kovasti toivonut niiden olevan merkki lähenevästä synnytyksestä. Kuitenkin kuulemma niin, että jos tänään alkaisi supistelemaan niin heti pitäisi soittaa sairaalaan, tahtoisivat todnäk minut sinne aikaisin näytille niin ehtivät vielä kunnolla tsekkaamaan neidin asennon ennen varsinaista synnyttämistä...

Kaikenlaista kummallista tänne siis. Minä kun luulin tämän olevan tavallinen päivä, tavallinen tarkastus ja odotuksen jatkuvan tasaisen tylsänä loppuun asti, mutta näköjään tässäkin vaiheessa vielä voi mamman saada jännäilemään :D

Wasabi 40+5.. viikon päästä olis sitten yliaikaiskontrolli, jos sinne asti joudutaan sinnittelemään - tahtois jo vaavin maailmaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: BiBa
Täällä sf-mitta huitelee siellä 40 paikkeilla, ohhoh :) Vauva ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt, muttei myöskään kauhean ylhäällä tunnu olevan isosta mitasta huolimatta. Kahden viikon sisään on navan ympärystö räjähdysmäisesti repeytynyt, eli aikamoisessa kippurassa tuossa keskellä mahaa viihtyy. Tässä pohdiskelin ensi viikon polikäyntiä, lähinnä mietin menisinkö pyörällä, mutta taidankin pyytää kyytiä tai mennä julkisilla, kun jos vaikka sinne sitten synnyttelemään jo jäisin ;)

Noniin, wasabillakin viime hetkiin vähän jännitystä :) Ihan kiva, että herkästi tarkistavat tuon asennon ym.!

Keeshalle kanssa tsemppiä, vaikuttaisi h-hetki olevan ihan käsillä!!

Ja toki muillekin paljon jaksamista tähän loppuodotukseen!

Bastet rv 40+3
 
käyty refleksologilla, paineli jaloista ja korvista pisteitä ja sain homeopaattisia mukaan kahdenlaista, toinen otettais iltaisin suuhun sulamaan ja pitäsi supistuksia aiheuttaa ja toinen on palautumiseen ja ekat otetaan kun lähdetään ihan oikiasti synnyttään. Siispä suppareita odottelemaan, eipä silti ei oo vakavaa vaikka ei lähekkään jos ainaki valmistelis paikkoja. (en mää huomenna ehtis vielä synnyttään, enkä ylihuomenna mutta viikonloppu kuulostas hyvältä =)

nyt sitte näyttäs että on pitkästä aikaa semmonen ilta että ei supistele heh heh näinhän tämä tietty meneeki. mutta eihän tuo haittaa vaikka menee vielä ens viikkoonki vaikka kyllä tämä jo täysaikaseksi lasketaan, huomenna 38 viikkoa täynnä.

mikä ei oo niin kivaa niin lapsilla nuhaa, mikä tarkottaa että todennäköisesti minullekki tulee kohta ja näin loppumetreillä on todella raskasta olla nuhassa...
 
Kävin illalla polilla tarkistuttaa tilanteen. Käyrille piirty kyllä supistuksia mutta ei kovin kipeitä ollu, eikä se loppujen lopuks liuskojen mukaa lapsivettä ollu nii pääsin kotia. Takas sitte ku supistukset on kipeitä tai selkeesti menee vedet.

Mua ihmetyttää tää toiminta. Soitin ja kysyin neuvoa ku niin epävarma olo nii sielä vastas joku vanha elämään kyllästyny kätilö. Oli tosi töykeä, ei oo mukava ku tuntuu että tekee niin väärin ku niiltä kysyy jotain :( En kyllä toiste soita herkästi, enkä varsinkaan mee käymään ennenku kuolema kolkuttaa ovelle.. Sitte ku menin käymään niin tosi tarkkaan kyseli millasia tuntemuksia ollu ja sit katto ko halpaa makkaraa ja sano että nyt on ollu kiireinen yö ja jos ei oo kipeitä supistuksia viiden minuutin välein niin voi kyllä pysyä kotona..
Ihanaa ois tuntee olonsa turvalliseks ja arvokkaaks, vaan mitenpä se on mahollista kun ei neuvoakaan sais enää kysyä.. Tuntuu vaan nii pahalta, kai mä oon liian tunnollinen kun en ikinä uskalla edes lääkäreille väittää vastaan vaikka tietäisinki että oon oikeassa ja haluan varmistuksen..

Jooh, näillä mennään.. Tulin vaan siihen tulokseen etten halua mennä synnyttää. Hirvee tehdas tuli mieleen koko sairaalasta. Niin kiire oli tuollaki kätilöllä että yksinään olin huoneessa käyrillä ja se kävi nopeaa vaa kyselee ja lähti taas. Ne ei kiireenkään keskellä näköjään voi muistaa että joitain voi oikeesti pelottaa eikä ensisynnyttäjät yleensä tiedä missä mennään jos ei kukaan voi kertoa.. Huokaili vaan kätilö kun kyselin että mitä nuoki luvut tuossa käyrillä meinaa..

Tekis vain mieli mennä pienempään sairaalaan! Ei oo oikeen mun juttu tuo yliopistollinen vaikka niin turvallinen vaihtoehto oiski. Viiden kilometrin mittasia suoria käytäviä ja kylmä vastaanotto, kuulostaa aah niin ihanalta.. Mieluummin voisin synnyttää kotona! Kun ois tääläpäin vielä edes tutustumiskäyntejä osastolle ettei jännittäis niin paljon mutta ei, nekin piti lopettaa..

Väsynyt ja pelokas Keesha 40+1
 
Onnea vauvan saaneille <3

Ikävä jos synnärillä saa tuollaista kohtelua kun Keesha! Eipä sinne sit kauheen kiva oo lähtee kun oikeesti aika koittaa. Ja tosiaan, mistä ensisynnyttäjä voi aina tietää millon on oikeesti aika mennä. Ite kun ensimmäiseni tein en ees osannu neuvolassa sanoo, onko supisteluu, kun en tienny miltä se tuntuu. Ja sit kun lähön aika koitti, en ollu siitäkään varma, vaan soitin aamuyöllä äitille ja ihmettelin kun selkä oli ollu kun tulessa jo monta tuntia ja mahakin kovana vähän väliä. :D

Toissa yönä aattelin jo, että joko päästään lähtemään. Supisteli monta tuntia 5-10 minuutin välein, eikä nukkumisesta tullu mitään, pakko oli jalotella kun helpotti kipua. Eilen oli sit polikäynti, eikä ne supistelut ollu tehny kerrassa mitään! Mulla ei varmaan taaskaan omat supistukset riitä ollenkaan vaan pitää taas tehostaa tipalla : / Verenpaineet ollu pari päivää noususuuntaset, joten niiden takia lääkäri konsultoi erikoislääkäriä ja lopputulos oli se, että ens viikon perjantaina taas polille ja valmistautuu jäämään käynnisteltäväks samalla reissulla. Toivottavasti vauva vaan tulis ite jo ennen sitä. Mut tosiaan mulla pitäis siis olla poika kainalossa kahen viikon sisällä! Ihanaa! =) Painoarvio oli eilen 3406g eli ihan hyvän kokonen jo on eikä tarvii tosiaan mennä yli la:n ettei tuu kauheen isoks. Kauheesti tuli vielä neuvoja mitä pitää tehdä jos raskausmyrkytyksen oireita alkaa tulla ja tietty mitkä oireet on sit niitä mihin pitää kiinnittää huomiota.

Koski ja Jäppinen 38+3
 
Piti vielä lisätä..
Tosiaan kun se kätilö kohdunsuun tilanteen tarkasti niin hyvin varovasti kokeili ja sano ettei viiti ärsyttää sitä kohdunsuuta turhaan. :O siis miksi ihmeessä vieläkin varotaan ettei synnytys vaan käynnistyis, laskettu aika oli ja meni! ihmettelen kovasti kyllä. Eipä se saanut sitä sitten tutkittua kun on vieläkin niin takana kohdunsuu.. Onko ihan normaalia että se on niin takana? Ärsyttää kun ei ikään hoksaa kysyä niiltä kun pitäs..
 
Moikka! Pakko oli kirjoitella tännekkin, vaikka yleensä vaan laiskana luen. :) Tulee niin omat tuntemusket mieleen Keesha sun tilanteesta. Odotan nyt pikkukakkosta vk 38+0, monet kyselleet pelkäänkö synnytystä. En pelkää, vaan juuri tuota tiettyjen kätilöiden käytöstä. Se tunne kun ei uskota mitä sanoo ja ollaan töykeitä. Tämä ensimmäinen lähti syntymään vk 40+5 todella kipeillä supistuksilla, jotka olivat tosin epäsäännöllisiä. Lähdimme sairaalaan, jossa otettiin käyrille. Kätilö totesi ettei ole synnytyssupistuksia koska eivät näy käyrillä, olin kuitenkin 3cm auki. Itkin kun olin niin kipeä ja toinen vaan sanoo että ei tässä mitään kun kotia vaan. Sitten kun olin aikani pyytänyt SAIN jäädä tarkkailuun yöksi. Aamulla sitten kotia koska ei vieläkään HEIDÄN mielestään tarpeeksi kovia supistuksia. Olo oli ihan hirveä, ei sitä voi selittää. Siten vaan kotia märisemään kivuissa. Mieskin oli ihan epätoivoinen. Päätin että minä en lähe sinne sairaalaan enää, oli ihan toivoton fiilis. Lopulta miehen piti soittaa anoppi meille puhumaan järkeä mun päähän. Taas illalla sairaalaan ja kappas supistelut eivät vieläkään tarpeeksi säännöllisiä eivätkä nosta käyrää mutta olinkin n.6cm auki! Eri kätilö paikalla, samantien saliin. Ja kun kerroin tilanteeni, tuumasi vain ettei supistukset aina näy käyrillä ja toisilla supistukset epäsäänn. loppuun asti. Poika syntyikin suht nopsasti sitten ja synnytys oli ensisynnyttäjäksi kuulemma helppo. Eli minun suuri melko on nyt tässä raskaudessa se, ettei mua kuunnella. Mutta tässäpä tämä purkaus sitten olikin.. Jaksamisia Keeshalle ja kaikille teille muillekkin. Oottelen mahdollista soittoa äippäpolilta, josko pääsisin koon tarkistukseen. Täällä ä.polilla nyt semmonen meininki et eivät helposta ala tutkia kun on resusrssit niin vähissä(OYS)...:/

Titiina 38+0
 
Hei taas!

Adoralle alkuun hirmuisesti onnea uudesta raskaudesta! Onnittelut vauvautuneille ja tsemppiä kipujen ja vaivojen kanssa kamppaileville.

Tuo sairaalan kohtelu on kyllä tosi ikävää, mitä olette saaneet kokea, ja siihen liittyen piti tulla oikein erikseen kommentoimaan :) Esikoisen synnytyksessä mulla ei saatu supistuksia piirtymään käyrille ollenkaan! Kätilökin ihmetteli, kun tunsi supistukset selvästi kädelle, ja käyrät eivät värähtäneetkään. Sitten kytättiin perinteisesti kelloa, laskettiin sekunteja ja minuutteja, ja unohdettiin koko hemmetin supistusanturit mahan päältä. Katsoivat mun reaktioita ja pyysivät sanomaan, kun supistus loppui, ja siellä oli tosiaan opiskelijakin kellottamassa. :D Ja noin se mun mielestä pitää mennäkin! Ihme idiotismia väittää, että sua mitään supista, kun ei käyrät sitä näytä.

Oikein alkoi ärsyttämään. :LOL:

Krumeluu 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Titiina83
Heippahei! Mullakin odotus lähenee loppuaan pikkuhiljaa. Oon kyllä huonosti täällä jaksanut käydä kirjottelemassa. Anteeksi siitä. Huomenna on pikkuisen laskettu aika ja mua on supistellut nyt koko tän viikon tunnin välein tooosi kipeesti ja eilen kävin synnärillä tarkistuttamassa tilanteen, mut mitään edistystä ei oo tapahtunu edelliseen. Synnytystapa-arviossa rv 36+6 olin sentin auki ja kanavaa jäljellä 3cm ja edelleen sama. Pehmennyt oon kuitenkin jo kiitettävästi. Mitenhän kauan tässä pitää näistä supistuksista kärsiä ennen kuin pääsee tosi toimiin?! Supistukset on tosiaan niin kovia, että kielurtelen sängyssä ja puuskutan kivusta. Ei jaksais kauaa enää..
 
Mulla on ihan samanlainen, kuin Keeshalla tilanne. Tai siis sain samanlaista kohtelua, kun soittelin eilen iltapäivällä TYKSiin ja kerroin, että mua on viikonlopulta saakka supistellu n. tunnin välein ja välillä (etenkin yöllä) supistukset on niin kipeitä et mä joudun ihan puuskuttaa kivusta ja haluaisin nyt vaan tietää mikä tilanne tuolla alakerrassa on, et oisko jotain edistystä tapahtunu, ku niin kovaa sattuu. Noh se puhelimessa ollut kätilö vai mikä olikaa pyysi mut sinne näytille. Ku pääsin laitokseen niin änkytin pelosta sille mun vastaanottajalle jotain ja se ihmetteli et mitä mä siellä oikeen teen, et ei noi oo synnytyssupistuksia ja turhaan oot tullu, mut tuu nyt käyrille kuitenki. Tuli siitä käynnistä ihan samanlainen olo, ku sulle tuli. Edistystä ei siis ollut tapahtunut yhtään edelliseen rv 36+6 - rv 39+5, mut en lähtenytkään hakemaan kuin tietoa, että missä mennään. Mulla on myös nyt sellainen olo, et mielummin synnyttäisin jossain ihan muualla...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä