Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

Tsempit meille odottaville!!

Eli täälläkin kasassa..mulla viikkoja "vasta" 40+4 eli sympatiat teille 41+ odottaville..huh.
Ihan pieniä oireita alkanut tänään ilmestyä...yöllä alkoi taas menkkajomottelut ja sitkeetä limaa tulee aika reilusti. Sitähän tuli jo tossa viikko takaperin..muutama supistuskin tullut pitkästä aikaa, mutta sitä kunnon kipua vielä odotellaan ja niitä rupeis tulemaan tiheesti!

Joo täälläkin huomenna taas neuvola, ihanaa mennä sinne joo :(

Niin ja ne kyselijät! tietyt ihmiset kun soittaa ja arvaa jo että mikä on asia niin ei paljon huvita vastata. Miehen sisko on udellut jo useemman kerran että milloinkas se pirpana syntyy sieltä?? AARGH! Se vaan himoitsee päästä pian vauvaa katsomaan ja sylittelemään ja on taas niin täti sitä ja täti tätä! Sori mua arsyttää nyt se ihminen tosi paljon :(

plaah...täytyy laittaa välillä kone kiinni ja lähtee tekemään jotain "järkevää"...

koitetaan jaksaa..
 
New
Mulla niin samanlaisia fiiliksiä, tänää meinasi tulla itku neuvolan jälkeen kun oon ihan jotenkin vittuuntunut ja on hermoja raastavaa odottaa. Nyt siis 40+6ja tyksiin kun soitin niin heidän olisi pitänyt ottaa mut perjantaina, mutta aika tuli vasta ensi maanantaille! Ärgh! Eli silloin olen jo 41+6 ja tuo odotus... E jaksais enää päivääkään.
Ja ne ihmisten JOKO kyselyt? Olen päättänyt etten enää vastaa, eikö miset tajua että kyllää sitten ilmotan kun vauva syntyy, en mä varmaan piilota koko perhettä johonkin vaatehuoneesen ja pidätätä salaisuutena.. Typeriä osaavat olla ! Eniten mua tässä ehkä nytmasentaa se että koko ajan venyy odotus ja pelkään jotenkin sitä käynnistystä. Olin aina ajatellut olevani kotona mahdollisimman pitkään suihkun avulla, mutta nyt sitten alkaa koko hommajollain käyrillä istumisestaniin ei nappaa! Jotenkin tuntuu ettäkehoni on minut pettänyt!
 
Voi että, pakko tulla vielä tsemppaamaan teitä loppuja odottajia!! Niin monella jo niin lähellä tuo loppuhuipennus! Tiedän miten ahdistavaa ja piinaavaa nuo viimeiset päivät ovat! Lohdutuksena (vaikka tuskin yhtään helpottaa) voin sanoa, että nopeasti ne tuskaiset odotuksen viimeiset päivät sitten unohtuvat, kun alkaa tapahtumaan :D Itse olin henkisesti varautunut taas odottelemaan 16 päivää laskettua aikaa pidemmälle, joten olikin positiivinen yllätys, kun menikin vain 10 päivää enemmän :)

Toivottavasti loputkin vaavit tajuavat pian "ulostautua" yksiöistään ;) !! Jaksamista kaikille tasapuolisesti!!

Mukana jännäillen
Bastet ja poitsu 2vk
 
Viimeksi muokattu:
Biba pitäiskö meidän yhdessä mennä ja vallata synnäri? Huutaa viereisissä huoneissa kilpaa nää vauvat ulos ;)

Tää eläjä sen ku myllää mahassa. Tosin ihan kivaki että myllää niin tiedänpä kaikken olevan vauvalla hyvin. Semmosen huomion tein että vauva ei hikottele enää edes joka päivä ja jos hikottelee niin kerta päivään riittää. Jokunen aika sitten hikotteli 5-10 kertaa päivässä. Onko muilla samoja huomioita? Onkohan se ihan normaalia?

Kävely on niin huonoa että en viitsinyt edes abc llä käydä ostoksilla. Toivottavasti huomenna pääsisin kävelemään jo paremmin. Aika huomiota herättävää on tämä liikkuminen tällä hetkellä :(

Nyt nukkumaan niin aika kuluu paremmin ja eihän sitä koskaan tiedä mitä se yö tuo tullessaan ;)

Milla 41+1
 
Vuorokausikin vaihtui, siis 40+6 tänään. Uni ei tule, selkää jomottaa tää kipujen kanssa räpiköinti... Supistuksista on pakko sanoa, että kunnollisia kipeitäkin tulee, mutta ihan liian harvoin. Samoin limainen, väritön vuoto lisääntyy koko ajan. Mutta jotenkin ei enää jaksa hötkyillä noista "merkeistä", kun mitään ei sitten kuitenkaan tapahdukaan.

Tänään yritin puhelimitse tiedustella synnäriltä saako tulla näytille, kun olin ihan järkyttävän kipee - en pystynyt liikkumaan kahta askelta enempää. Mutta ei saanut, kun ei ole supistuksia: "Ei me tänne kaikkia voida ottaa makaamaan." Ois vaan helpottanut, kun ois saanut jotain osviittaa tuosta kohdunsuun tilanteesta ja verivirtauksista napanuorassa, tyyppi kun liikkuu nykyisin aika vähän. Tai sitten se ei vaan mahdu liikkumaan kun onkin jotain 4,5kg niinkuin edellinen. Sitten kun oon niin hyvä kehittelemään näitä worst case skenarioita, näen jo sieluni silmin semmoista pulleroa itseni puskemassa pihalle tossa eteisen lattialla, kun tulee vedet ja vauva peräkkäin, niinkuin nr. 2:n kohdalla kävi, eikä ehdi enää mihinkään tai pääse avaamaan ambulanssimiehille ovea kun pitää heittäytyä pitkälleen vesien tultua... Silloin onneksi oltiin turvallisesti synnytyssalissa lääkärin ja kätilöitten käsissä. Ja painoakin oli reilut puoli kiloa vähemmän hänellä.

Tuosta tuttujen odotusinnosta alkaa tulla taakka täälläkin. Ärsyttää kun jossain Facebookissakin kaikki kommentoi juttuja, että vieläkö oot siellä kirjoittelemassa, mee synnyttämään. Juu, menisin hyvin mielelläni!! Yksikin kaveri soittaa päivittäin että joko, vaikka oon sanonut, että laitan viestiä kun mennään. Ei viitsi ihmisille sitten kovin tylysti vastailla, vaan kiltisti selittää kaikille samat jutut - vaikka se vaan vahvistaa itselle sitä tunnetta ettei tää ikinä synny.

Huomenna ajattelin alkaa lukea synnärikirjaani (ostin Sofi Oksasen uusimman silloin kun se ilmestyi, jännitin silloin vielä ehdinkö hankkia!) ihan uhmallani! Jos sitten alkais tapahtumaan, kun saa sen luetuksi. Saa sitten pyöritellä peukaloita osastolla ja piinata huonekavereita puhumalla taukoamatta, kun ei ole muutakaan puuhaa. Vauvahan nukkuu kuitenkin koko ajan. Toivottavasti ei tartte kovin montaa päivää siellä kitua - riippunee vauvan verensokeritasapainosta, jota olen kyllä saattanut tässä hiukan järkyttää viimeisen viikon aikana, kun on ollut lohturuoan tarvetta, ja ajatus siitä, että johan tää on melkein syntynyt. Mutta oon kyllä tähän asti syönyt niin mallikelpoista diabetesruokaa, että voin vähän repsahtaakin jo. (Tai oikeestihan en vois, mutta kai ihmiset joustaa keskimäärin enemmänkin noista kuin mitä minä olen tehnyt.)

Kumman tunteelliseksi tässä kiukun ja turhaumien keskellä on myös tullut heittäydyttyä. Tänäänkin ajattelin, että miten sitä voi miestään rakastaa aina vain enemmän, vaikka vuosien mittaan sen "viat" vain lisääntyy. Miehelle en tätä tietenkään muuten kertonut, kun meillä mennään näissä asioissa sillä linjalla, että ilmoitus tulee jos tilanne muuttuu... :)
 
Huomenta kaikille.

Täällä oltu hereillä jo puol kolmesta asti. Eilen alkoi kauhea kuvotus ja oksensinkin pari kertaa. Mitään ei pysty suuhun laittaan. Vatsakin vähän löysällä.
Kuvotus jatkuu edelleen ja ihan väsynytkin olen. Mut mahassa ei enää ole mitään mikä tulisi ylös. Rankaa nämä viimeiset päivät. :(
40 viikkoa tuli tänään täyteen eikä merkkejä käynnistymisestä
 
Smurffiina84 mullakin on ollu tota oksettavaa oloa! Pari päivää sitten laattasinkin mahan tyhjäksi. Varsinkin makean syönnin jälkeen on paha olo. Ihana loppuraskauden vaiva etten sanoisi. : /

Tänäyönä heräsin ihan itestään kuuden maissa. Tähän asti oon nukkunut kellon soittoon asti. Tuli mietittyä kaikenlaista vauvan vointiin liittyen.
Yhtäkkiä sain päähäni, että vauvan liikkeet tuntuu erikohdissa, että olisiko kääntynyt perätilaan? En sitten kuitenkaan usko tuota. Vauvan päätä koitin tunnustella alavatsan päältä, en erottanut.

Aikansa kuluksi tulee googlattua kaikenlaista. Mullahan rakenneultrassa sanottiin, että viikkoihin nähden vauvalla on pieni reisimitta tms. , että vastais 6 päivää nuorempaa. Aloin miettii, että jos kasvussa onkin jotain ongelmaa. Nää ajatukset on tämmöstä spekulointia, kelaa semmostakin vaihtoehtoa, että jos tällä kertaa kaikki ei meekään niinkuin pitäisi. Mulla on 3 säännöllistä syht lyhytkestoista synnytystä takana. (kuopus syntyi 2½ v sitten rv 39+4, joka mulla on tänään)

Maha tuntuu pieneltä ja on ihan hyvä liikkua. Autossa istuminenkaan ei tunnu pahalta. Vauva potkii reippasti. Aikasemmin näillä viikoilla on olo ollut raihnaisempi. Mietityttää, että jos tää vauva on pienemmillä viikoilla reilusti. En jaksais jos menee yliajalle! Ja kuitenkin paripäivää vielä laskettuun aikaan. Nyt jo niin kärsimätön olo! :mad:


Huolestuttaako ketään muuta vauvan vointi tai se onko pieni terve? Mua ainakin.

Sumppa83 rv 39+4
 
Kyllä minua ainakin huolestuttaa vauvan terveys. Se on pyörinyt mielessä siitä lähtien kun rakenneultrassa kerrottiin sikköllä olevan "golfpallo" sydämessä. Se ei kuulema yksittäisenä löydöksenä merkkaa yhtään mitään, mutta kuka äiti ei huolestuisi kun se voi viitata kahteen eri vammaan. :( Kuitenkin yritän olla asiaa miettimättä. Silti joka päivä vakuutan itselleni, että kaikki on hyvin!!! Huolehdin myös vauvan koosta yms... Ihan turhaa, kun niille ei ite mitään mahda.

Minä sitten olen NIIN kipeä tuolta alapään luista! En saa yksin käännettyä kylkeä sängyssä, saati saa tyynyä jalkojen väliin jos joku ei nosta jalkaa ilmaan. Kävely on nyt niin huonoa että kävelen vaan pakollisen eli vessaan. Lapsille pitää taikoa myös ruokaa jostain, en kykene tekemään mitään :( Täytyy kyllä sanoa että enpä ole ollut ennen raskaana ollesssni näin kipeä. Enkä tiedä kuinka pääsen menemään neuvolaan tänään :/ Huoh...

Milloin tämä loppuu???? Ei varmaan koskaan.

Milla 41+2
 
Biba ihanaa! ONNEA Aivan mahdottomasti!

Mulla tuli eilen illalla muutama kipeä supistus pitkästä aikaa ja olin että JEE. Siihenpä ne loppuki, mut tänään on kyllä toi lantion seutu kipee. Semmosta menkkajomotusta. En tiiä sitten oonko niin sikee uninen, mut yöllä heräsin monta kertaa siihen että olin ihan hiestä märkänä, liekkö tuskan hikeä.. Ja nukun sillon aina parhaiten, kun on illalla tullut kipeitä supistuksia.

Mutta pitkään aikaan heräsin positiivisella mielellä! Ihanaa sekin.

Tsemppiä meille loppukärvistelijöille!

Vauvan terveys ei niinkään mua huoleta, enempi se, että saanko sitä syliin hengissä.. En tiiä mistä moinen pelko tulee, mutta ei ole kiva pelko.

Kuvotusta täälläkin! Viime torstaina ripuloin ihan kaikki pihalle ja perjantain olin ku raato, en jaksanu tehä ihan mitään. Sokerit meni hullun alas, tärisin ja märisin. Perhe oli mua jo tippaan viemäs, mutta sitte päätin, että ruoka pysyy mun sisällä, ja pysy se.. Kuvotusta on kuitenki jatkunu, ruokahaluttomuutta ja eilen illalla ihan olis oloa helpottanu jos olis saanu oksennettua (mutta en yleensä saa oksennettua..)

Villaruusu ja pieni 41+0...
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Ja onnea kaikille, jotka ovat vauvan jo saaneet ja jaksamisia teille, jotka vielä odotatte :flower:

Meille syntyi tyttö 13.9. klo 9.47, paino 3865g ja pituus 51cm :heart: Tässä synnytyskertomusta:

Rv 39+4 olin viestitellyt työkaverini kanssa, joka kyseli vointia ja kuulumisia ja sitä, onko ollut mitään tuntemuksia, että synnytys olisi lähellä. Vastailin hänelle, että ei niin minkäänlaisia tuntemuksia ja vointi on täysin ennallaan. Supistelujakaan ei ollut tullut, tai ne olivat olleet ihan yksittäisiä, niitä tuli päivittäin. Kuten tänäkin iltapäivänä, muutama kipeä supistus tuli ja meni. Olin äitin luona käymässä ja äiti ehdotti, että ”pomppisin” vähän jumppapallon päällä ja niin tein –vaikken mihinkään poppaskonsteihin uskokaan. Kaveri oli sanonut, että hänen synnytyksensä alkoi jumppapallon päällä hyppimisestä… En kauaa jaksanut siinä pomppia ja pikkuveli, 16v., sanoi, että lopettaisit nyt, kun näytinkin niin tyhmältä :D

Vähän ennen klo 20.00 sanoin miehelle, että haluan katsoa Elämä lapselle –konsertin ja klo 20 otin hyvän asennon sohvalla. Heti alkoi supistuksia tulla. Juttelin samaan aikaan äitin kanssa fb:ssä ja hän oli miehen lisäksi ainoa, jolle noista ensimmäisistä supistuksista edes mainitsin. Koska nehän loppuisivat pian kuitenkin. Supistukset kuitenkin jatkuivat ja väli oli 10min. Parin tunnin ajan ilmoitin äitille joka supistukset ja yhdessä niitä kellotettiin. Äiti alkoi jo kysellä, lähtisikö tulemaan meille lastenvahdiksi. Toppuuttelin sitä vielä. Joka kerta kun kävin kakkoshädällä, tuntui, että supistukset loppuvat ja kerran väli olikin jo 30min! Sen jälkeen väli kuitenkin tiheni 6-7min ja siitä välissä tuli jo muutaman minuutin välein. Siinä vaiheessa sanoin äitille, että tulisi nyt varmuuden vuoksi. Rupesin lukemaan neuvolasta saatua opasta synnyttämään lähtijälle (vai mikä nyt olikaan) ja siinä oli ihmeekseni, että uudelleen synnyttäjän tulisi soittaa sairaalaan, kun supistuksia on tullut TUNNIN ajan 10 minuutin välein ja kun supistus kestää 30-45s. Mulla supistukset oli kestäneet jo 3 tuntia ja tota yhtä 30min väliä lukuun ottamatta tulleet vähintään 10min välein ja nyt väli oli enää vain 5min. Soitin siis sairaalaan joskus 23 jälkeen ja kerroin tilanteen. Kätilö, kenen kanssa puhuin oli ystävällinen, sanoi, että on itsestäni kiinni, koska sairaalaan haluan lähteä, mutta siinä vaiheessa kannattaa tulla, kun tuntuu, että kivunlievitystä jo haluaa. Uudelleen pitäisi soittaa, kun sairaalaan olemme lähteneet. Tässä välissä äiti juuri tuli meille. Kivut olivat kovia. Alle tunnin päästä sairaalaan soitosta päätimme sinne lähteä. Matkalta soitin ja sanoin, että olin alle tunti sitten sinne soittanut ja nyt olisimme tulossa. Nyt kätilö ei ollutkaan yhtä ystävällinen, kysyi kuivalla äänellä, että olenko ottanut panadolia tai käynyt lämpimässä suihkussa. En ollut. Oli sitä mieltä, että olisi pitänyt kääntyä takaisin kotiin ja tehdä nämä! Sanoin, että kotiin ei enää palata, kun ollaan sieltä jo lähdetty ja kivut on jo kovia. ”Tervetuloa sitten vaan”, hyvin kuivalla ja ärtyneellä äänellä. Kiva, kiitos.

Sairaalassa oltiin n. 00.30, ilmoittautumisessa oleva sihteeri kysyi, voitaisiinko odottaa jonkin aikaa, kun siellä oli joku tilanne meneillään. Mentiin sohvalle odottelemaan ja paniikki tuli itselleni. Siitä sairaalan hajusta, synnytyssaleista kuuluvista äänistä, kivuista jne. Huh! Olin ihan kauhuissani, että miten mä olinkaan siellä ”taas”. Se tunne oli kamala! Laitoin kädet korville, kun en pystynyt kuunnella niitä ääniä. Hengitin suun kautta, kun en pystynyt haistamaan sitä sairaalan hajua.

00.45 päästiin tarkkailuhuoneeseen ja käyrälle. Supistuksia tuli tiuhaan. Kätilö haastatteli minua ja kyseli toiveistani. Muuta en sanonut, kuin että haluan ehdottomasti kivunlievitystä ja nimenomaan epiduraalia ja että sitä olen saanut aiemmissakin synnytyksissä ja se on toiminut. Sisätutkimus tehtiin ennen saliin menoa ja olin auki 3,5-4cm. Papereiden mukaan reilu tunnin päästä, 01.55, oltaisiin menty synnytyssaliin.

Epiduraalia toivoin klo 02.20, lääkäri pääsi paikalle klo 02.58. 03.14 se alkoi vaikuttaa. Ah, mikä helpottava tunne! Joskus 3 jälkeen katsottiin alakerran tilanne, olin 7cm auki. Siihen se sitten jumahtikin. Olin 3 tuntia sen 7cm auki. Supistuksia tuli edelleen todella tiuhaan tahtiin, kiitos epiduraalin, en niitä tuntenut. Kalvot puhkaistiin klo 04.10, lapsivesi oli kirkasta. 05.51 sain lisäannoksen epiduraalia, kivut alkoivat siis tulla takaisin. Olin siis edelleen sen 7cm auki. 06.13 aloitettu syntocinon tehostamaan supistuksia. Klo 09.00 sain vielä pienen annoksen epiduraalia, tätä kätilö suositteli, että vaikuttaisi vielä ponnistusvaiheen, enkä tuntisi silloinkaan kipuja. Ennen tuota kivut olivat siis tulleet takaisin, edellisen epiduraalin vaikutus oli loppunut. Jossakin vaiheessa katsottiin, että olin 9cm auki ja kätilö sanoi, että uudelleensynnyttäjällä se tarkoittaa sitä, että saa luvan ponnistaa heti, kun tuntee tarvetta. Paineentunnetta tunsin sängyllä maatessa ja siinä sain itsekseni ponnistella. Ponnistamisentarvetta ei tuntunut, eli pieni annos epiduraalia oli ponnistamisentarpeen vienyt. Tämä harmitti, mutta pääasia, etten kipuja tuntenut.

Klo 09.20 siirryin sängystä jakkaralle. Papereissa lukee ”Paineentunnetta tuntee, muttei vielä ponnistamisen tarvetta. Tarjoutuva osa vielä korkealla, synnyttäjä ponnistaa käyrältä näkyvien supistusten aikana ohjatusti. Synnyttäjä jatkaa sinnikkäästi työntämistä ja vauvan pää seuraa. Muutamalla seuraavalla supistuksella äiti ponnistaa rohkeasti ja vauvan pää kehittyy hallitusti avonaisessa tarjonnassa. Hartiat syntyvät helposti. Syntyy virkeä, hyväkuntoinen tyttö, nostetaan äidin syliin. Apgar 9. Istukka syntyy hetken kuluttua itsestään. Autetaan äiti sängylle ja nostetaan vauva ihokontaktiin”. Vauva tuli siis avosuutarjonnassa, tämän vuoksi synnytys jumahti siihen 7cm ja aukesi siitä hyvin hitaasti sinne 9cm:n. Tyttö syntyi rv 39+4 13.9. klo 09.47. Ponnistusvaihe kesti myös vähän kauemmin tuon huonon tarjonnan takia. Tuli kaikille yllätyksenä (tietenkin?), että tyttö oli siinä tarjonnassa ja kun pää oli tullut, oli opiskelijan ja kätilön ilmeet yllättyneet ja opiskelija käski olla ponnistamatta, mutta hartiat sitten tulivatkin kuin itsestään.

Mieletön kokemus! Olisi mennyt varmasti nopeammin, jos tarjonta olisi ollut ns. Normaali. Nyt kesto oli 13h47min.
 
New
Huia, onnea kaikille vauvan saaneille! Itsellä ei mitään tuntemuksia, mutta toivossa hyvä elää että alkaisi yhtä nopeasti kuin teilläkin :) täällä nyt 41+0 ja parempi mieli tänään kun eilen. Mulla ei ole mitään kuvotuksia, mä voisin syödä koko ajan ja makea maistuu liian hyvin. Kohta tä vauva on valtava!
 
Heipsan!

Neuvolassa käyty. Itkin siellä alusta loppuun saakka ja vielä ainaki tunnin sen jälkeenki. Meni vaan hermot. Siellä oli semmonen kätilöopiskelija jonka lässytystä en voinu sietää. En jaska sitä tähän enempää puida, mutta olipahan käynti. Perjantaina sitten synnärille yliaikaskontrolliin jolloin ne kuulema ottavat minut sisään käynnistettäväksi. Minäpä en jää jos vauvalla kaikki ok! Johan se terkkari olis minut tänään laittanu sinne synnärille menemään, en suostunut. Ootellaan....

Nyt pitää lähteä lapsia etsimään tuolta ulkoa iltapalalle.

Milla 41+2
 
Palkinto on kainalossa?

Poika synty 25.9 klo2.36

Lyhyt kertomus...

Menin synnärille 21.9 käynnistykseen ison vauvan ja synnytyspepelon vuoksi
Perjantaina annettiin 6 tuntia tippaa salissa ja seurattiin 4 tuntia päälle sitte osastolle yöksi, tuli vaanvähäsiä supistuksia.
Lauantaina annettiin 3 kertaa puolikas cytotec suunkautta tuloksena vähä kipeitä supistuksia, yö osastolla
Sunnuntaina pääsin päivvselti kotiin ja supisteli vartin välein kipeästi
Maanantaina aamulla puolikas cytotec ja päivällä kokonainen ja klo17kokonainen ja päivällä kokonainen sen jälkeen supisteli säännöllisemmin . Klo20alkoi ollako melkokipeitä ja klo 21 hain kaurapussin, 22 pääsin saliin ja päivällä23 minulla oli epiduraali klo 1.45 sain lisää ja klo2.10 alettiin ponnistaa, 2.36 poika tuli maailmaan. Ahtaalta tuntu , pipo 38cm, mutta poika painoi vain 4010g
Ei leikattu välilihaa enkä revennyt, joten synnytyksen jälkeinen olo on mahtava.

Henkisesti raskasta tuo käynnistely, aika monesti keskeisin itkua vääntää, facebookin puolelle en pääse tällä tabletilla. Joten päivitteli sinne kun pääsen kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko täällä enää KETÄÄN muuta kuin minä joka on yhdessä läjässä? Yksin puheluksi menee nääs... Kaikki taitaa olla tuolla fb puolella. Itsellä ei ole sinne edes tunnuksia enkä tämän takia nyt aijo niitä luodakaan. En oikein luota siellä noihin tietoturva juttuihin...

Onnea kovasti vauvansa jo lunastaneille! :flower:

Itselle ei mitään uutta. Perjantain sairaalareissua odotellen....

Milla 41+3
 
New
Minä ainakin olen ja varmasti ainakin ensi maananyaihin asyi jolloin kontrolli. Nyt 41+1 ja ei mitään ennakkooireita ole. Ensisynnyttäjä siis ja miksi mun pitää kuulua siihen muutamaan prosenttiin kun menee yli... Blaaah! Nyt on pari päivää vaivannut kipeät peräpukamat! Haluis synnyttämään jo niin ei nuo pahenisi enää...
 
Tsemppiä sinulle Milla84!

Minä en kylläkään ole itse enää "yhtenä kappaleena". Ymmärrän miten turhauttavaa on odottaa ja odottaa ja harrastaa yksinpuhelua. Minulla ei kylläkään mennyt raskaus yliajalle, koska neiti päätti syntyä päivää ennen laskettua aikaa. Olin valmiiksi asennoitunut niin että mennään reilusti yliajalle, kun siskoillakin on kaikki lapset menneet reilusti yliajalle ja ajattelin että saman kaavan mukkaan mennään. En siten ehtinyt kovin paljoa tosissaan odottaakaan.
Synnytystä ennen meinasi kylläkin turhauttaa. Säännöllisiä kipeitä supistuksia alle 10 min välein tuli 2 vrk:n ajan ennen kuin neiti lopulta suostui syntymään. Tuntui että kaikki voimat loppuu jo ennen kuin pääsee edes oikeasti synnyttämään. Olinkin sitten synnytyksen jälkeen tosi väsynyt ja selkä oli tosi kipeänä supistuksista. Mutta palkinto oli kyllä paras <3

Voimia vielä teille viimeisille mahan kanssa oleville ja meillekin jo vauva-arkea pyörittäville!

asjam ja pikkuneiti 2vk 1pvä
 
Minä olen täällä vielä yhtenä kappaleena :wave: Ja ihan varmasti vielä lokakuussakin! (turhauttavaa)

Höh. Eipä ole kuulunut aikaa yliaikakontrolliin. Kissan viikset, odotin, että olisivat soittaneet mutta ei mitään oo kuulunu. I H A N pyllystä. Aamulla tuli YKSI supistus, jonka aikana en voinut kuvitellakaan liikkumista, aika veret seisauttava..... Mutta ei ole tullut enempää. Vain noita tyhmiä ja kuluttavia ennakoivia.

Minäkään en tuonne facebookin puolelle halua mennä.

Milla, minulla on samat fiilikset, E N halua käynnistystä. Ja silti märisen täällä ku toinen ei synny. Mua vaan turhauttaa kun moni tuttava / kaveri odotti lasta yhtäaikaa kuin minä ja kaikki muut ovat lapsensa jo saaneet, jopa ne joilla oli vasta lokakuussa aika.. Hmph, miks mun pitää olla se jolla menee yli, muiden ei tarvinnu tätä raastavaa odotusta kokea.

Taas niin epäpositiivinen Villaruusu 41+1 (honasin muuten, et mun laskettu aikahan olisi mun menkkojen mukaan ollut vasta viime sunnuntaina, kun kk kierto on ollut se 35 ja la merkitty 28 kierron mukaan.. )
 
Täällä ollaan kanssa vielä yhtenäkappaleena. Huomenna olisi neuvola katsotaan mitä siel sanotaan. Vai onko vain kontrolli käynti. Kyl tää aika turhauttavaa on kun päivät vain kuluu toisensa perään. Supisteluja ei ole ollut. Tulevatko sit vain rytinällä joku kaunis päivä. Itse olisin kyllä valmis jo synnyttään niin raskasta tämä liikkuminen.

40+1
 
Tääläkin ollaan yhtenä kappaleena vielä. Voin vaan kuvitella miltä teistä tuntuu, joilla yliaikaiskontrolli kolkuttelee ovella :headwall: Mulla on kaks päivää la:an, silti enemmän ku valmis synnyttämään.

Eilen vauva sitten laskeutu. Just kerkesin kehuu täällä, miten hyvä vointi on. Vauvan laskeutuminen tuntuu paineena alhaalla ja käveleminen on työlästä. Eilen tuli tuntikausia menkkajomotusta. Eilen ja tänään tullu sitä alapääräkää :snotty:

Joten sanokaahan voisko tämä tästä lähtä, mitä mieltä? Kellään kristallipalloo ;)

Äsken kävin kaupungilla vaappumassa. Missonit, ne Lindexin, ei iskeny yhtään. Vauvan peittokin jotain akryylisekotetta, ei sellasella viitti vauvaa kiusata. Kutittavaa materiaalia. Seppälästä löytyi ihana puuvillanen palmikkohaalari vauvalle. Mä oon muuten ostanu lähes kaikki vauvan vaatteet Seppälästä, aivan ihania retroheenkisiä vaatteita ja luomupuuvillaa =)

Täytyy tulla kertoilee jos edistystä tapahtuu synnytyksen suhteen. Tehkää Villaruusu, New, Milla84 samoin ja muutkin jotka vielä odotatte. Aika pieneksi on joukko kutistunut. Mutta tsempit täältä suunnasta :wave:

Sumppa83 rv 39+5
 

Yhteistyössä