Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

New
Sullahan sumppa83 kuulostaa hyvältä nuo oireet. Laskeutuminen on aina hyvä merkki meinaan sitten ärsyttääjo vauvelikin niitä paikkoja, mulla siis ei mielestäni mitään laskeutumisia. Sllä ihan hyvin pystyn kävelemään ja autossa istuessa pikkuinen tunkeutuu edelleen kylkiluihin. Ja sitten tuota limaa, miten voin olla kateellinen jostain limoista, hahha. Mutta kun täällä ei mitään ! J itseäni rupeaa kauhistuttamaan tuo käynnistys meinaan täällä on monella ollut se oikein pitkä prosessi, voi kun saisi luonnollisesti alkavan nopean synnytyksen ! Mä tulen kyllä heti ilmottamaan jos rpeaa supistuksia kuulumaan, mutta eiköhän maanantainen käynnistys mua odota.

41+1
 
Täälläkin emäntä vielä kasassa! Vaikka sata varmoja oltiin, että tämäkin tulee reilusti ennen la:ta...:whistle:, mut eipä sitten tullukkaan. Pelkona nyt sitten liian iso vauva, ettei jaksa pungertaa pihalle. Neuvolassa kävin tänään ja kaikki ok. Verenpaineet himpun kohonneet?? Sf-mitta oli noussu viikossa puolitoista senttiä ollen nyt 37,5, vaikka vauva oli nyt laskeutunut niin ettei päätä enää tuntunut. Muutenkin th sanoi vauvan tuntuvan kookkaalta käsikopelolla. Soiteltiin äitipolille, mutta aika vasta ens maanantaille. Kätilö oli vain sanonut, että rauhottele äitiä että ei ne tässä lopussa kovin paljoa enää kasva???? Ai ei vai? :O

Jonkinmoisia vaivoja tullut lisää. Eilisen päivää kovotteli mahaa yhdestä lähtien koko päivän 15 minuutin välein, mutta ei sen kipeempiä olleet. Tänä aamuna sitten vedettiin aamupalat pönttöön ja olo ollut muutenkin tän päivää tosi huono. Aamupäivästä tuli verensekasta limaa...et josko tämä nyt sitten ennen sitä maanantaita syntyisi. Toivossa on hyvä elää...alkaa tämä odottaminen pistää hermoja kireelle. Väsyttää ja mitään ei saa tehtyä...ja kivuttomat kovottelut jatkuu!

Tsemppiä teille muillekin vielä odottaville...ja onnea vauvautuneille!

emäntä82 ja möttiäinen 40+3
 
Tsemppiä viimeisiä päiviä kärvisteleville ja onnea vaivautuneille! Täällä neiti jo 4 viikkoa. Ihana vauveli, tyytyväinen kuin mikä. Esikoisen 1 vee ja 9 kk kanssa enemmän hommaa. Toivottavasti loputkin vauvat tulevat pian maailmaan!

Kilimanjaro ja tyttö 4 vkoa
 
Täällä myös ollaan vielä yhdistelmänä liikeellä. Tai ei olla kyllä liikkeellä, kun sattuu koko ajan. Huomenna on neuvola, ja perjantaina pitää soittaa synnärille yliaikaiskontrolliaikaa sunnuntaille.

Viime yönä oli sitten ilmaantunut raskausarpikin, semmonen 20cm pitkä, ja keskelle mahaa. Ärsyttävää! Että pitikin tässä viime metreillä tuokin vielä "hankkia". Sillai nätisti vielä nr. 2:n arven viereen, että on varmaan tosi tyylikäs sentin leveä "ryppy" lopun ikää siinä. No, eipä tässä niin kauniita tietenkään olla, että tuosta pitäis hermostua, mutta ois nyt voinut syntyä ennen tuotakin.

Mitään oireita synnytyksen suhteen ei ole. Siskon 3v. oli tänään sanonut, että se vauva on mennyt siellä mahassa luolaan piiloon. Liekö hänellä jotain muistikuvia kaikista piiloista mitä voikaan olla olemassa! ;)
 
Voi Tsempit teille vielä odottaville..se aika on vielä hyvin tuoreessa muistissa :D mut nyt haluais että aika pysähtyisi kun nämä ensi hetket on niin ihania.huomenna päästään varmaan kotiin ja siellä se arki sitten alkaa.onneksi mies pitää 3vk isyyslomaa :)
 
Joo minä kyllä ilmoittelen sitten jos jotakin alkaa tapahtumaa. Nyt tänään on ollut hullun vaikee liikkua, ja maha kovottelee vähän väliä (en kellota, vaikka mikä olis, kun loppuvat kuitenkin). Ja kivuliaita ne ei silti ole, ainakaan liiaksi.

Eilen muuten tuli saunomisen jälkeen sellanen jäätävä viiltävä kipu tonne alapäähän, niinku olis päätään puskenu läpi. Liikkuminen oli kamalaa. Mutta ei tänään muuta kuin että liikkuminen on kamalaa.

Tein piristykseksi itselleni kotitekoista daim-suklaata. :D Nams! tylsyyttä tappamaan. Nyt sitä sitten onkin, daimsuklaata, ja vähän väliä tulee rampattua kaapilla.. Onneks miehelle tuli kaveri kylään, jospa sekin söis osan etten mä rohmua kaikkee. :p

Raskausarvista, niitä tuli kuin tulikin myös minulle! Muutama hassu, aika vaalee tuolla alamahassa. Toivottavasti ei enempää repeile toi paattis.. Turhauttavaa vaan, ku näin lopussa tulee..

Ja miten sitä voikin olla kateellinen jostain limoista! :D Mulla ei oo mitään limavuotoa ollut!
 
Minullahan tuota limatulppaa tuli ensimmäisen kerran KAKSI VIIKKOA sitten torstaina. Seuraavan kerran silloin heti perjantaina ja nyt viimeisimmäksi viime perjantaina. Neuvolasta sanoivat, että viikon sisällä pitäisi sitten tapahtua, mutta pah :headwall:

Nyt kyllä pitää sanoa, että ihan jos oikein kunnolla kuvittelee niin selkää on jomottanut tämän iltaa ja supistuksen aikana tulee kipua mahaankin. Minullahan noita kivuttomia supistuksia on ihan koko ajan, ollut jo varmaan kuukauden. Nyt tosiaan vähän jo jomottelee, hmm... Pitäiskö alkaa jo jännittämään? :LOL:

Äsken menin sänkyyn lepäämään ja en taas päässyt edes kokonaan nänkyyn. Sattuu niin kovaa tuonne alapäähän, että en vaan päässyt liikkumaan. Miehen huusin apuun ja hän laittoi tyynyn jalkojen väliin ja toisen pään alle. Siinä minä sitten makasin, jalat lattialla roikkuen :ashamed: Puolentunnin levon jälkeen pääsin nousemaan ylös =)

Vauva pitää taas tätä päivän ainutta hereillä olo jaksoaan. Kipeää tekee, mutta ei kai voi valittaakaan. Minullakin nyt nuo entiset arvet ovat vähän jatkuneet tuonne ylös. Vähän harmittaa, mutta eihän sille mitään mahda. Haaleneehan ne sitten ajallaan vaaleiks.

Nyt koiralle evästä eteen ja sitten itse nukkumaan. Vähän kyllä oikeasti jännittää, että jokohan tämä jomottelu jotain tarkoittaa ja yöllä pääsisi lähtemään!!! :popcorn: Ilmoittelen kyllä varmasti vielä jos yöllä jotain tapahtuu, ellei sitten tule äkkilähtöä!

Milla 41+3
 
Täällä pidetään peukkuja, että sulla alkas tapahtumaan Milla84 Kun on viikkojakin noin hyvin jo.

Tänne ei mitään erikoista. Melko lailla suppariton päivä, joten aamulla herätään taas uuteen päivään kokonaisena. Neuvola aamulla. Hami vaan, että siellä ei oo nyt mun oma terkka, kokenut ja viisas, vaan semmonen koulusta just valmistunut tyttö, jolta ei mitään kannata kysyä : / Oon paristi kysynyt jotain, mutta sitten se on kiemurrellut vastauksissa just sen näkösenä, että apua miten vastaan ettei mun tietämättömyyteni tuu ilmi. On tullut sitten sääli sitä. Noh, kyllä tässä kolme synnyttäneenä jotain jo itekin tajuaa. Kokoarviot ja onko vauva miten alhaalla ois kiva tietää, mutta ei hää osaa niitä kertoa :headwall: Ei sillä, jostainhan pitää alottaa.

Tänään tein periaatepäätöksen, että lakkaan kyttäämästä mahdollisia oireita (helpommin sanottu kun tehty) ja yritän ajatella muutakin. Aika menee niin hitaasti muuten. Ja sitten pettyy, kun oireet katoavat ja ollaankin taas lähtöruudussa.

Kyssäri kuuluu, että mitä te muut teette aikaa tappaaksenne? Enää ei kauheesti jaksa rehkiä. Mä oon aika paljo koneella ja googletan juttuja liittyen synnytykseen, käynnistymiseen ja ennusmerkkeihin. Onneks on noita lapsia, joille pitää laittaa ruokaa, pyykätä ym. niin nekin askareet kuluttaa hitaasti meneviä päiviä.

Raahasin koneen tähän sänkyyn ja nyt aattelin pistää nukkumaan. Huomiseen =)
 
Tänään meille syntyy vauva! Kyllä jännittää, hui kauheeta.

Selän jomottelu jatkui ja mahan jomottelu voimistui aina supistusten aikana. Kerkesin nukkua 1,5 tuntia ja nyt istun vessassa suolen tyhjennyksellä :)

Jaiks, ihan tärisen kun niin jännittää! Akkukin loppuu puhelimesta, voih. Tämä latautuukin niin kovin hitaasti. Kohta soitan siskolle että me nyt lopulta tänä yönä tuodaan lapset hoitoon ja sit myös äidille että ajaa 150km tänne aamuks et sisko pääsee töihin. On tämäkin, hmm...

Mut just samalla tavalla käynnisty ku muutki. Kaikkine suolen tyhjentymisineen. Tosin niillä eroilla et nyt vikkoja on paljon enemmän ku ennen ja tällä kertaa tapasin senki ystävämme limatulpan :)

Nyt supistaa 6-8 min välein. Meneeköhän tää yhtä nopeeta ku viimeks. Jos menee niin kuudelta pitäis olla vauva sylissä :O HUI HUI HUI!!! Pelottaa.

Milla 41+4 jokohan viikkojen laskemisen voi lopettaa??!!
 
  • Tykkää
Reactions: -Kumiankka-
Milla84 tsemppiä paaljon!! Ihanaa, että saatte vauvan vihdoin!

Itte kans valvon kipeähköjen supistusten vuoksi. Jännäilen tuleeko seuraavaa.. Vaikee ois kyllä uskoo, mutta lupaavasti jomottelee. Saapa nähdä. ( aamulla herään kuitenki ja huomaan, että ovat loppuneet jossain vaiheessa. Ihanaa olla pessimisti........ )

Villaruusu ja pieni 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: -Kumiankka-
Onnea Milla! <3 :)

Minä passitin miehen vielä töihin. Sain nukuttuakin seittemän jälkeen. Nyt sitten astetta kovempia supistuksia, yöllä ne oli raivostuttavia 10-20 min välein ja sillain että hereillä piti. Kuuden aikoihin tuli siis 10 min välein, mutta ei enää niin kipeitä etteikö olis voinu nukkua. Nyt alkoi uudelleen, en oo vielä kellotellu. Saas nähdä kuin meitin käy.
 
Voi onnea kovasti Milla84 :D Ihanan nopea synnytys, niin se nopeasti elämä muuttuu.

Villaruusu sä oot selvästi kans lähtöasetelmissa. Tsemppiä :wave: Vitsit näitä on jännä lukea, tuo toivoa, että mullakin alkaa tapahtumaan.

Huomenna on laskettu aika. Kovasti haluisin, että vauva lähtisi syntymään ainakin viikonlopuna aikana. Nyt ei oo mitään oireita, ei sitä tulppaakaan.
Kävin aamulla neuvolassa, paino oli tippunut ja sf-mitta. Vauva oli laskeutunut alemmas. Pää kuitenkin vielä liikkui, että matkaa on vähän lähtökuoppiin. Tosin mitäänhän se ei kerro synnytyksen läheisyydestä; Kuopus laskeutui vasta ponnistusvaiheessa :p

Tylsää on, eikä oikein jaksa enää innostua puuhailemaan mitään. Henkinen valmistautuminen on tehty, nyt vaan niitä suppareita tulemaan OIKEESTI!

T Sumppa83 rv 39+6
 
Mä käytin nuo viimeiset toimeettomat päivät siihen, että kaivoin ompelukoneen naftaliinasta ja ompelin vauvalle alus-ja pussilakanan. Se oli riittävän haastava homma meikäläiselle. Ja sai muuta ajateltavaa.
Täällä mä en saa kaksivuotiasta päiväunille ja kaksiviikkoinen valvoskelee yöaikaan. Väsytila on melkoinen, eikä fiilikset kovinkaan korkealla. Imetys on kuitenkin lähtenyt kivasti käyntiin ja tänään oli neuvola, vauva oli kasvanut 400g viikossa... heh. Olinkin katsonut, että vähän on posket pyöristyneet, mutta en nyt ihan tuota tahtia osannut arvata.
Santra ja mini 2vk
 
New
Onnea vauvan saaneille ! Ja jaksamisia villaruusu :) itsellä tuli tänään limaa, jee! Haha ! E kuitenkaan supista yhtään. Toivoisin kuitenkin että tä lähtisi tästä ennen maanantaita tai ett maanantainen kontrolli olisi iloista ja helppoa käynnistämistä :) yöt valvon kun mietin pienokaista koko ajan joten päivisin tulee nukuttua päiväunia.
 
Hienoa Milla, että "pääsit piinasta", ja vielä nopeasti!:flower:

En tiedä onko meidän vauva ottanut mallia sinusta ja villaruususta, mutta aamusta alkaen on supistellut. En ole välejä mittaillut jatkuvasti, mutta vartin välein oli aamulla. Nyt herättyäni äsken päikkäreiltä hirvittävään selkäjomotukseen (jonka tulkitsin supistuksista johtuvaksi toiveikkaasti!), on suppareita tullut reilun viiden minuutin välein. Samoin jotain nestemmäistä valuu hyvin vähän. Mutta ei tässä kuitenkaan mitään tapahdu, johtuu vaan "rankasta päivästä".

Olin aamupäivällä neuvolassa sijaisen käsittelyssä. Sijainen oli just sitä mitä pelkäsinkin. Valitin kaikki vaivat, ja se ihmetteli että miten voi olla niin kipee ettei pysty kävelemään kunnolla joka päivä. Sf-mitta oli 39 ja vauva kiinnittynyt - kunnes hän ei löytänyt sydänääniä ja haki toisen terkkarin avuksi. En ollut kyllä itse huolissani, koska liikeitä tuntui koko ajan.
Toinen terkkari löysi sydänäänet, ja ilmoitti että ei kyllä ole kiinnittynyttä nähnytkään, vaan on tosi korkealla. (Sanoinkin sille ekalle, että ei ne äänet kuulu noin alhaalta... Samoin ihmettelin, että kumman sujuvasti tuo tyyppi vaihtaa puolta ollakseen kiinnittynyt.) Se kokeneempi arvioi painoksi 4 kg.
Sain vinkin mennä ihan pienestäkin synnärille, koska heillä ei ollut varsinaisesti perusteita lähettää vielä, mutta huomasin, että kovasti koittivat semmoista löytää. Ottivat todesta huoleni siitäkin, että kaikki on valmista, ja kun kalvot puhkeavat, tulee vesi ja lapsi peräkkäin, niinkuin kakkonen tuli - ja jos spontaanisti menee vesi, niin kotiinhan se syntyy.
Ihmettelivät myös sitä, etteivät käskeneet maanantaina synnärille näytille, kun oli sen verran kovat kivut.

Tänään on pystynyt kävelemään! Olin jopa ruokakaupassa!:) Ihmisen pienet ilot...!

Saunaan ajattelin vielä mennä, ja sitten aika nopeella tahdilla kohti Jorviin näytille, jos näitä suppareita jaksaa vielä muutaman tunnin tulla.
Ja jos ei "tartte" tänäänkään sinne lähteä, huomenna soitto ja yliaikaiskontrollin sopiminen - maanantaille, niinkuin alunperin olin itse laskenutkin.

Klo 2.30: EI TARVINNUT LÄHTEÄ, maaginen sauna teki taas tehtävänsä, ja supistukset harvenivat ja loppuivat ihan niinkuin lauantainakin. :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti kumiankka ehdit sairaalaan! Tsempit!

Minä vieläkin yhtenäisenä, mutta en oo kauan. Yliaikakontrollin sain siirrettyä perjantaille ja nyt alkoi niin kipeesti supistelemaan, et jos synnytys ei oo käynnis, ni ilman lasta en suostu sairaalasta lähteä. Ja nyt tuli veristä vuotoa ja limatulppaa. Ehkä tää tästä lähtee luomuna vielä etenee. Vaan on se kauan jo yrittänykki!

Villaruusu 41+3
 
Kumiankka joko parhaillaan synnyttämässä, tai jo lapsi kainalossa. Jännää! :whistle:
Villaruusu ihan varmasti on synnytys jo käynnissä! =) Sulla vaan näyttää valmistelevan vähän kauemmin.

Mulla on tänään The Day, eli laskettu aika. :D Huoh, yli tämä menee näköjään. Käppäilin ostoskeskuksessa tänään ja on paikat kipeenä. Kauratyyny selkää lämmittämässä. Tänään on maha toiminu jo pariin otteeseen ja jomotusta ollut. Viimeinen silaus puuttuu, eli ne synnytyssupparit! Semmonen olo oli jo yöllä, että jotain tapahtuu. Kroppa valmistautuu synnytykseen, eri asia miten kauan se vielä tarvii aikaa ollakseen valmis koitokseen. :rolleyes:

Sumppa83 ja rv 40+0!
 
Täällä ei mitään uutta. Päiväunet otettu pitkästä aikaa. Kohta tulee isommat lapset koulusta kotiin ja pääsee läksyjä tekemään. Tuo kohdunpohjan korkeus oli sentillä laskenut edellisestä kerrasta. Huomasin nyt kun tuota neuvolakorttia katselin juuri.

Onnea vauvan saaneille ja synnyttämässä oleville :heart:

40+3
 
Hui, mielenkiinnolla odottelen uutisia miten kumiankan kävi? Missä ja miten vauva syntyi?! Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin!!


Onnea uusille syyskuuvauvoille ja äideille!!

Ja muutamille odottajille vielä jaksamista ja malttia! :D

T: Bastet ja poju 18 vrk (komeasti kasvanut yli 700g reilussa viikossa, nyt painoa jo 5090g :) )
 

Yhteistyössä