Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Huomenta!
Me ei kans kerrota sukulaisille,enneku/jos päästään Nt ultraan asti ja siellä kaikki hyvin.
Täällä kärsitään kans todella tukkoisesta nenästä ja limakalvot tosi kuivina. Yöllä saa herätä niistämään usemman kerran. Ostin a vitamiini suihketta apteekista, kun suosittelivat sitä. Eipä tuo ainakaa vielä oo mitään auttanu. Ihmeellinen tissikipu jatkuu. Joka toinen päivän on kipeet ja toinen taas ei juuri ollenkaan. Mahassa aika vähän mitään tuntemuksia. Eilen oli hetken huonoa oloa vaan meni sit ohi. Väsymys on kyllä ihan hirveetä.

Tillu&Hippu 4+0 (ihan pikkuinen poks):heart:
 
Misupaille pakko vastata noista Davideista, että minäkin olen nyt niitä käyttänyt, enkä aio enää ikinä moisia tilata itselleni, toivottavasti ei ole tarpeenkaan. Näyttihän ne jotain haamun esiastetta jo muistaakseni dpo 8-9, mutta ovat siitä vahvistuneet hyvin hitaasti. Tänään testasin puikolla, ja olihan se jo selvä viiva ja vahvistunut toissapäiväisestä (vai olikohan siitä kolme päivää?), mutta silti viiva on ohut ja haalea. Pregcheckin halpisliuskoilla taas näkyi Davidiin verrattuna paljon vahvempi ja selvempi viiva jo aikaisemmilla dpo:illa. Kuva löytyy tuolta meidän kuumeilijoiden pinkasta, missä sinäkin Misupai olit. Voisin laittaa tähänkin pinoon vielä huomenissa tuon minun hurjan ison testipinkan, niin näet, kuinka ko.testit ovat minulla käyttäytyneet. Älä siis huoli, noi Davidit taitaa vaan olla aikamoisia susia!
 
Hip hei taas! Lomalla olen niin koneella ehtii roikkua, kun neidillekin on seuralaisia... Menin sitten pulkkamäkireissulla Cittariin ja ostin niitä Pregcheck-liuskoja. Jummi että tuli varmaan kolme kertaa vahvempi viiva kuin aamupisusta tänään, vaikka pidätin vain ulkoilun ajan. Eli kai se nyt sitten on uskottava sitä punaista viivaa, joka oli melkein kontrollin vahvuinen.

Ootteko kaikki PKKS:n synnyttämään menossa olijat Joensuusta?? Me ollaan tällä anoppilassa ja oispas hauskaa, jos sitten saadaan nyytit, niin pitää treffit ;) Meillä oli maalismasuissa08 aika aktiivista, kun monet oli PK-seudulta ja treffailtiin.

Misupai ja NiiloElsanen 4+1 tai jotain...
 
Täällä hetken hengähdystauko ku juniori on päiväunilla, ni saattaa helposti vaunuissa nukkua kolmekin tuntia. Hereillä ollessaan on varsinainen täystuho ja vahdittava, ku kiipeilee joka paikkaan. Isommat leikkii omia leikkejään. Tiedossa rauhallista uudenvuoden viettoa isovanhempien luona. Syödään hyvin, saunotaan ja ammutaan muutamat raketit.:)

ReiMaRi ja Rauha tänään 5+0!:heart:
 
Misupai: Joensuuhun on meiltä matkaa reilut parikymmentä kilometriä, että tässä lähikunnassa asustellaan. Toivottavasti päästään loppuun asti niin oishan se sitten kiva nähdä :)

Tillu79: Eikös A-vitamiinia pitäisi vältellä raskaana ollessa? Tai siis ettei sais ylimääräistä ottaa? Mutta ehkä tuommosesta nenäsuihkeesta ei niin paljon imeydy sitten sitä vitamiinia. Kyllähän ne apteekissa on osannu neuvoa, jos oot raskaudesta kertonut :)

Tekis mieli kahvia, mutta kun oon jo pari kuppia tänään juonut niin kai sitä pitäisi opetella vähän rajoittamaan.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille syyskuun odottajille!

Teeu 4+0
 
On kuulemma hyväksi nenän limikselle, eikä saa ottaa kun korkeintaan 2 pientä suihkausta päivässä. Ite oon ottanu illalla pikkuisen, et ei ihan niin hirveesti kuivas nokka yöllä, et sais nukuttua kunnolla.
 
Tervetuloa uusille! =) Mulla ois tänään menkoista laskettuna 4+5 mutta ovisplussasta ja ainokaisesta hässimiskerrasta 4+0 :D Neuvolassa tosiaan käyttävät varmaan tuota menkoista tulevaa la:ta.. pitäisköhän mullakin vaatia varhaisultraa todella epäsäännöllisen kierron vuoksi? Minä siis vielä imetän 7kk:n ikäistä tyttöämme ja kierrot vaihtelee 25-50 päivän välillä :whistle: Oli siten pakko "etsiä" ovisajankohta tikuilla kun muuten en sitä ole koskaan tuntenut..Joka tapauksessa ollaan menossa varhaisultraan, täällä se maksaa yksityisellä 50€.

Hyvää Uutta vuotta kaikille!!!

Ilon lapsi ja tiuhtiviuhti 4+0 tai 4+5 :heart:
 
7.9.2012, Sanzi, 28, toinen, TAYS

Eli heippa kaikille, rimpsulla tämän aloitin :)
Ihana syysmussukka olisi meillekin toiveissa, kunpa pysyisi matkassa. Testasin 29.12 Apteekin omalla testillä iltapäivällä virtsasta joka oli ollut rakossa alle 1,5h ja toinen viiva tuli melki heti, ei tosin ollut ihan niin vahva kuin testiviiva. 30.12 tein aamuvirtsasta Clearblue digitalilla testin, joka kertoi Raskaana 1-2 viikkoa. Kai se on sitten uskottava kun tätiäkään ei ole tullut kylään ja kp on nyt 32/29 :) Oireita ei juuri vielä ole, rinnat vain ovat turvonneet ja välillä iltaa kohden arat. Huonoa oloa ei vielä ole, esikoisesta aloin oksentamaan tasan 6+0-16 viikolle asti. Toimin lähihoitajana, sijaisena ja hieman jännittää miten mun käy. Eikös äippärahat makseta meille vuoden 2010 tulojen mukaan jolloin olin päätoimisesti työelämässä jo? Meinaan jos pomo ei jatkaisikaan määräaikaista sopimustani, niin joutuisin liiton rahoille ensi vuonna 2012. Mutta raskaushan ei kai saa olla syy siihen että sopimusta ei jatkettaisi, eikö niin?
Jatketaan kirjoittelemista ja toivotaan tarrasukkia pikkuisille matkaan :)
Osaako joku muuten laskea millä viikoilla nyt olen, kun viimeiset menkat oli 30.11? Itse sain 4+4, onko oikein?
Mukavaa uutta vuotta kaikille!
 
Sanzi tervetuloa ja oikein olet viikot laskenut ainakin jos mennään kiekon mukaan. Tai jos vertaan siihen mitä itse laskin itselleni kun menkat alko 29.11 ja tänään ois 4+5 mutta oviksen mukaan meen ni ei tuu mentyä liian aikasin varhaisultraan ym. =)
 
Hyvää Uutta Vuotta vain kaikille :) Me liityttiin n. vuosi sitten ed. vuoden syyskuisten pinoon ja nyt on 3,5kk poika tuhisemassa pinnasängyssä :heart:

Tulin tänne fiilistelemään ja miettimään että haluaisinkohan olla taas raskaana :D (okei, en voi ajatellakaan raskautta vuoteen, koska sectio on tulossa eikä edellinen arpi kestä uutta. Vuosi pitää odottaa ainakin.)

Itsellä hirrrrrmuinen vauvakuume vaikka vauva on nyt vasta alkanut vaatia osaansa oikeasti:D Mut voisihan se vaikka vuoden aikana mennä tämä asia miehellekin perille että eihän tässä nyt kahdella pärjätä :LOL:

Ihanimpia vatsankasvatuskuukausia Teille äityliinit <3 tarrasukkia kaikille ja tsemppiä matkaan!!!!
 
Hyvää uuden vuoden huomenta teille tulevien syyskuisten äidit!

Tervetuloa uusille! Sitten vaan Ruutinen kuumeilemaan, kun sektion "varoaika" on ohi.

Tässä tällaista kuvaa tekemistäni miljoonista raskaustesteistä, joka ei kieli yhtään meikäläisen neuroottisuudesta ;) Haluaisin alkaa jo uskomaan ja toivomaan kaikkea hyvää, mutta silti pelottaa, jos siellä ei olekaan mitään "kotona" - ja nyt en tarkoita pääkoppaa, sen suhteen taitaa olla peli jo menetetty. :LOL:

Aijaa.com - 9278067.jpg

Testeinä siis Davidin 10, Pregcheck-liuskat (alin otettu tänään dpo 15-16) ja Apteekin oma tältä aamulta. CB:n digi sanoi "raskaana 1-2 viikkoa" dpo 13-14.

Eilen piti sitten käydä juttelemassa vessanpöntölle: söin liikaa päivällistä, kun nälkä oli mieletön, ja päälle vielä oikein öklöimelää kakkua. Siinä kun seurailin tuon 1v 8 kk esikon kakun syöntiä, alkoi tulla tosi huono olo, huusin miehen paikalle jatkamaan tytön kanssa ja menin itse haukkomaan henkeä vähän kauemmas. Tyttöhän toisteli ruokapöydässä ihan innoissaan joka suupalan välissä "kakkua, kakkua", ja ajatuskin tuosta kakusta sai minut yökkimään. Noh, olihan se sitten jonkin ajan päästä oikein juostava vessaan. :x

Sitten sain myös illalla ihme itkukohtauksen. Oltiin käymässä iltapalalle miehen kanssa, enkä syö ikinä kinkkua, mutta juuri sillä hetkellä oli saatava sitä piirakan päälle. Kultakinkkupaketti oli ihan loppumassa, ja toinen "vääränmerkkinen" avaamattomana. Mies siinä sitten alkoi jakamaan avatusta paketista, että "puolet sulle, puolet mulle", josta minä aloin itkua vääntäen protestoimaan, että "kun mä en haluu tuota toista, vaan nimenomaan tätä". Noh, ukkohan sai ihan hervottoman naurukohtauksen tuosta reaktiostani. :D Tilanteen rauhoituttua mies ihmetteli ääneen itkuani. Minä taas miehelle "mutta kun mä en ymmärrä, että miksi en voisi saada loppuja tuosta paketista, ja sinä söisit vaan tuota, mistä minä en tykkää" ja aloin taas pillittämään oikein kunnolla. Huh huh. Sovittiin, että enää ei jutella kultakinkusta tänä iltana.

Kummasti ne omat oireet jotenkin unohtaa ajan kuluessa, mutta nyt tuli kyllä hyvin mieleen, millaista meillä oli silloin, kun odotin esikoistamme :LOL:
 
Sanzi: Oikeassa olet. Ei saisi raskaus vaikuttaa työjuttuihin! Jos viimeiset kuukautisesi ovat alkaneet 30.11 (ja kiertosi on 28pv), niin mielestäni laskettu aikasi olisi 5.9 ja tänään rv 4+4. Tosiaan tämä vuosi on karkausvuosi niin se päivällä vaikuttaa noihin laskuihin.

Täällä alkoi jo nyt aamupahoinvointi...Täytyy vältellä voimakkaita hajuja, toivottavasti ei oksentaminen ainakaan vielä alkaisi. Vaikka senkin kyllä kestän, jos vaan saan raskaana olla...;)

Krumeluu: Kaunis testirivi! :) Niin sitä herkistyy jopa kinkusta...:D Ihana!
 
Ilon lapsi, mietin vielä sitä että en tiedä mikä mun kierto on. Lopetin pillerit joskus syksyllä ja menkat tuli yleensä kuukauden alussa. Mulla kierto siis voi olla 30-31 pvääkin, mutta laskeeko ne neuvolassa aina sen 28 pvän mukaan kierrot ja siitä lasketun ajan. No viimeistään ultrassa asiat selviää :)
Ruutinen: muistan samat tunteet kun tyttöni oli samanikäinen, hirveän haikea olo oli. Myös vauvamahaa mulla oli tosi kauan ikävä :hug:
Krumeluu: Hieno testirivi! :heart: onpa ihanaa kun sulla on alkanu toi pahoinvointi, ei se mitään ihanaa siis ole, mutta toisi vähän realistisuutta tätä raskautta kohtaan. Itsellä kun ei ole juuri mitään oireita, tosin olenkin vielä niin alussa.
LittleStar: onnittelut myös pahoinvoinnista, minäkin ajattelen noin että kunhan saa olla raskaana niin lentäköön ykäkin sitten :heart:
ON: Tissit turvoksissa ja iltaa kohden tulevat kipeiksi enemmän. Alamahaa nippailee nyt hiukkasen ja pari pvää alamaha oli todella turvoksissa. Pientä huimausta oli äsken kun meikkasin. Pahoinvoinnista ei tietoakaan. Lämmöt iltaisin 36.6-9. Jotenkin pelottaa että onko masussa ketään kun oireet ovat niin pieniä. Hitsi kun en muista minkälaista tuntoa oli tytöstä aikoinaan kun aloin häntä odottamaan.
Nyt ei muu auta kun koettaa elää tätä normaalia elämää tämän ajatuksen kanssa, kaikki järjestyy aikanaan :heart:
Nyt miettimään iltavuoroon siirtymistä pikkuhiljaa.
Sanzi
 
Hei! Tulin vaan katselemaan miten tämä keskusteluhomma toimii.. Luulen että olen raskaana, en ole vielä uskaltanut tehdä testiä. Ajattelin testata tiistaina. Oireita ovat väsymys, mahan nipistely ja vihlonta, turvotus ja nenän tukkoisuus. Tulin tiedustelemaan millä viikoilla ootte yleensä testanneet? Luulen että vielä liian aikasta kun viikkoja olisi vasta 3+4. (en muista millä viikolla esikosta plussasin)
Taustaa: Olen 22 vuotias, 11/10 syntyneen tytön äiti. Tätä toista olemme yrittäneet maaliskuun alusta, joten tämä kierto on yk9.
Ps. Onko teillä tullut ihan näin alussa rinnoista nestettä? ei siis semmosta valkosta maidon näköstä, vaan sellasta haaleeta/väritöntä? Kiitos jo etukäteen.
 
Omppuf: Toivottavasti pääset pian liittymään virallisesti mukaan! :) Itse olen saanut testiin juuri tuolloin 3+4 haalean mutta selvän plussan, mutta ainahan se on parempi jos malttaa odottaa 4+0 saakka! :) Minä en ole siihen pystynyt vaan olen testannut jo päiviä ennen. Lopetin imetyksen 4-5/2011 ja rinnoista tulee vieläkin puristaessa vaalean kellertävää eritettä. Ei enää vaalean maitomaista. Ei ole muuttunut tämän plussauksen jälkeen.
 
Olipa ilo huomata, että täällä oli jo useita syysvauvaa odottavia! Itse plussasin pari päivää sitten ja laskurilla sain la:ksi 8.9. Meillä on poika 03/08 ja tyttö 12/10 eli kolmatta odotetaan. Kolmosta ei tarvinnnut odotella alulle pitkään, ihan ekasta kierrosta tärppäsi.

Rintojen nippailun lisäksi minulla ei ole muita raskausoireita..

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Anabela tervetuloa mukaan. Meillä näkyykin olevan sama la. :)
Omppuf: Minä plussasin viikko alkion siirron jälkeen ja siirrettäessä alkio oli 3 päiväinen. Elikkäs tavallaan 9 päivää hedelmöittymisestä selvä plussa paukahti. Toivottavasti sullekkin ne maagiset pinkit viivat ilmestyy.
 
Kiitoksia vastauksista. Hyvä että tuo rintojen tiputtelu ( siis vuoto) ei ole mitenkään epänormaalia, kerkesin jo huolestua. Minäkin toivon että pääsisin tänne jutustelemaan. Kyllä minä maltan oottaa vielä ainakin tiistaihin asti testauksen kanssa. Ihan vaan varmuudeks.. Olen kyllä melko varma että tämä on sitä itseään, ei aikasemmin ole ollut tälläsiä oloja (paitsi sillon esikoista odottaessa). Tässä elämässä on vaan tullut testattua aika monta negatiivista testiä kun tuo neitikin tärppäsi vasta 26 yrityskierto. Mulla siis taustalla keltarauhas hormoonin puutetta, joka diagnosoitiin 02/2009. Mutta nyt lopetan nämä jaarittelut ja toivotan onnellista odotusta teille kaikille ja palaan asiaan jos pääsen onnellisesti odottamaan :)

Omppuf ja kp 27/27-36 yk 9
 
Omppuf toivottavasti pääset mukaan:heart:
Sanzi minulla ilmeisesti aikalailla sama tilanne, en yhtään tiedä kiertoni pituutta kun se on nyt seilannut 25-50+ väliä :whistle: Jännää on se kun monilla ei tule menkkoja ollenkaan imetyksen aikana ja minulla alkoi jo 2kk:n päästä synnytyksestä |O jä ärsyttävää se kun ei ikinä tiedä milloin ne oikein tulee.. marraskuun aikana taisi olla kahdet :headwall: No jospa nyt pysyisi poissa seuraavat 9kk!

Anabela tervetuloa minunkin puolestani! =)

Testasin vielä tänään samanmerkkisellä testillä kuin toissapäivänä ihan vaan katsoakseni onko viiva tummunut ja olihan se.. on tämä melkosta kun ei kerrasta usko:saint:
 
Tervetuloa uusille! Kiva kun syyskuisten porukka kasvaa :)

Krumeluu: Hieno testisarja ;) Ja oireetkin jo kuulostaa lupaavilta!

LittleStar: Onnittelut pahoinvoinnista ;) Itsekin toivoisin jotain tuommoista vahvaa oiretta.

Ja ilon lapsi onnittelut tummasta plussasta!

Huoh tänään tuli vaan lisää aihetta pelkoon, kun äsken tuli vaaleanpunaista valkovuotoa vessassa käynnin yhteydessä. Mullakin ois vielä toinen testi käyttämättä tuosta pakkauksesta, pitää varmaan tehdä se muutaman päivän päästä, jos tuo vuotelu jatkuu. Mulla vaan oli jo heti ekassa testissä testiviiva kontrollia vahvempi niin ei se oikein voi enää vahventua, mutta jos heikkenee niin sittenhän se on selvä peli...

Teeu 4+1
 
Tervetuloa mukaan Anabela ja toivottavasti Omppuf pääset myös mukaan listoille! :)

Onko muita hyvin vähäoireisia? Vaikka esikkoa odottaessa oli myös melko oireeton raskaus, niin alkaa jo mielikuvitus laukkaamaan, kun ei tunnu oikein mitään oireita olevan. Ekassa raskaudessa oli sentään heti alussa tissit tosi kipeät, mutta nyt ei mitään. Aamuisin on ehkä vähän ollut huono olo ennenkuin on syönyt, mutta aamupalan jälkeen on taas ihan hyvä olo.

Ja meinaako kuinka moni mennä varhaisultraan? Esikkoa odottaessa käytiin, ja haluaisin mennä myös tällä kertaa, mutta mies on vähän sitä mieltä että ei tarvisi mennä, kun se on niin kallista.. :headwall:

äippä_88 4+4
 
Oon menossa varhaisultraan, kun on pakko. Takana noita km ja nyt on toi alkionsiirto tehty, niin kuuluu hoitosuunnitelmaan ja muutenkin tarkemmin nyt seurataan. Kyllähän tässä vähän sydän kylmänä koko ajan on, et pääseekö sitä edes sinne ultraan saakka. Pelottaa ihan vietävästi, et taas jotaki pahaa sattuu. Ultra-aika olis 23.1 jolloin pitäisi olla 7+2 viikot.
No ei se auta kun ponnistella eteenpäin. Nyt ainaki on kaikki hyvin. Testien viivat hienosti tummuneet ja digi sanoi aamulla et raskaana 2-3vko:a, joten hormonit nousussa..
Tässä vielä testisuoraa.. Alin on tehty 28.12 ja siitä joka aamu tähän päivään. 2 ylintä siis aamullisia.


katso liitettä 14685


Tillu&Hippu 4+2 :heart:
 
Mulla kans alko kierto synnytyksen jälkeen samantien, vaikka täysimetin eli noin viiden viikon päästä tuli ekat menkat ja heti säännöllisinä, huoh!

äippä_88: Mulla ei juuri oireita myöskään ole. Rinnat vähän kipeet, mutta vain tunnustellessa huomaa. Ja nälkä tulee kovempana nopeemmin kuin aiemmin, mutta eipä muita oireita. Mutta ei mulla viime kerrallakaan näin alussa juuri oireita ollut vasta sitten muutaman viikon päästä voisin odotella enemmän oireita.

Varhaisultraan en varmaankaan oo menossa, haluisin kyllä, mutta on niin kallista ettei onnistu.

Ei oo onneks jatkunut se eilinen vaaleanpunainen vuoto, pari kertaa sitä eilen tuli ja selkääkin jomotti koko illan, mutta saunassa helpotti ja sen jälkeen ei oo tuntunut mitään jomotuksia.

Teeu 4+2
 
Olipas tänne tullut viikonlopun aikana tekstiä :D

Minulla alkoi epäsäännöllinen kierto edellisellä kerralla heti 6kk täysimetyksen jälkeen, ja säännöllistyi 10kk synnytyksestä, kun lopetin imetyksen. Minulla imetys (ikävä kyllä) toimi erittäin hyvin ehkäisynä.

Sinne varhaisultraan menen, niinkun aiemmin jo kirjoitin, jos selvitään sinne asti. Onhan se kallis, mutten voisi elää epätietoisuudessamelkein 8vkoa, mitä joutuisi odottamaan ensimmäistä nt-ultraa : /

Teeu: Toivottavasti vuoto pysyisi poissa!

äippä_88: Minullakaan ei mitenkään hirveästi ole oireita. Monet sellaisia, jotka liittyvät loppukiertoon muutenkin.


Muoks. Unohdin oma napaisen tilityksen, eli minulla säryt ja jomotukset sen kun jatkuvat, eilisen ja tämän päivän (toistaiseksi) olen pärjännyt ilman panadolia. Mutta yhä koko lantioseutu on tulessa : /
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös oireet tuntuu osittain kadonneen, tosin valkkaria lotisee todella paljon! mekin siis menemme varhaisultraan kuten jo aiemmin kirjoitin, täällä se ei onneksi ole kovinkaan kallista.

Toisilla ilmeisesti toimii imetys ehkäisykeinona ja toisilla ei :D Tiedän just monia joilla ei koko ekaan vuoteen oo menkkoja näkyny mailla eikä halmeilla. Itsellä kans jälkivuodon loppumisesta kuukausi ja tuli ekat, tosin säännölliset ei oo todellakaan vaikka muuten kyllä on ollu aina jämtilleen 29 päivää kierto. Mutta onneksi kumminkin ovuloin =)

Tillulla nätti testirivi :) josko itsekin vielä tekisi sen digin...:whistle:

Muoks: Teinpä minäkin sitten päiväpissasta Cb:n digin ja näytti melkeen heti "raskaana 3+"!


Tiedän, että hormonin nousu on yksilöllistä mutta silti pelottaa että kyseessä on KU tai rypäleraskaus, oishan se ihme jos kaksi raskautta putkeen sujuisi hyvin..:ashamed: Tiedän kuitenkin hedelmöittysajankohdan tarkalleen. Vielä pitäisi jaksaa reilu pari viikkoa odotella että on järkeä mennä ultraan.. odottavan aika on pitkä! =)

ilon lapsi ja minimii 4+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä